De Vijverhoeve

Duur
Erg kort
Schouwenaar .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Duidelijk meeliftend op bekend restaurant in zelfde dorp. geen eigen keuzes/variaties mogelijk, alleen van kaart.
Bediening was professioneel, zakelijk afstandelijk
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wij aten er op een vrijdagavond.
Het was er niet druk maar een avond later toen we er langs kwamen zagen we er veel auto's staan. Dus een toevalstreffer.
Het ziet er zeer goed en verzorgd uit.
Kleur en bloemen aangepast.
Het eten is verzorgd en heerlijk De wijnen goed daar aan aangepast.
We namen 4-gangen diner met aangepaste wijnen.....
MarcelBruijsten .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We zijn de tel kwijt hoe vaak we inmiddels zijn geweest. We komen er zeker al zo'n jaar of 12. Vroeger bij Dhr. en Mw. Graham, nu bij hun zoon en schoondochter. Het blijft goed, zéér goed. Een streling voor de tong en een lust voor het oog. Wij gaan altijd voor het klassieke gerecht o.a. ganzenlever, tarbot en sabayon. De wijn kaart is zeer uitgebreid en evenals de adviezen hierover. Het is ons favoriet restaurant en als we kunnen, dan gaan we. Ook de lunch die ze nog niet zo lang hebben is zeer de moeite waard. Kortom: "Proeft en ge zult geloven".
Geniet van jullie vakantie. Zijn benieuwd of we er iets van op de wijnkaart terug kunnen zien.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Na toch enige goede ervaringen van het restaurant, viel het nu toch wat tegen.
de sfeer en de bediening is goed, maar bij het eten vielen er toch wat steekjes. Wij namen 5 van het 6 gangenmenu, wat inhield dat we het nagerecht lieten vallen. De amuses waren 2 mousses, waarvan 1 op een krokant crackertje, erg vlak van smaak. 1e gerecht asperges met gerookte zalm, de aspergemousse was smakeloos en te zoet, 2e babykreeft, de kreeft was te droog en taai, de saus was prima, 3e gebakken ganzenlever met kwartelpootje, de ganzenlever was zwart aangebrand en nogal gaar, de kwartelpootjes waren prima, maar ook de saus was bitter. 4e Tarbot met wi. wijnsaus en garnituur, was uitstekend erg lekkere saus. 5e messeklever (kaas) was ook prima.
We hebben open wijn genomen, omdat we 5 glazen te veel vonden, prima Chardoné.
Al met al viel het ons wat tegen. E. v. Andel
HBe .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Naar de Vijverhoeve met familie. Onze ervaring met de Vijverhoeve was al goed zo niet zeer goed. Genoten van het seizoensmenu dat door de chef was samengesteld. Zoals verwacht een spel van oog en smaak. Zoals verwacht was de wijnkeuze weer geweldig! Feitelijk kunnen we niet anders dan stellen dat het weer een geweldig weerzien was. Iedereen heerlijk genoten en voldaan naar huis waar we nog onder het genot van een (of meerdere?) glas wijn hebben nagepraat over "ons diner".
Tot ziens is hier zeker gepast!
Isabelle V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Zondag 27 april op aanbeveling deze lokatie bezocht. Prachtig buiten (landelijk, boerderijen, rust) en binnen (monumentaal, boerderijstijl vloeiend gecombineerd met nieuwe behoorlijk strakke serre, mooi terras waar je kunt eten als het weer dat toelaat, aangelegde tuin).
Diner- en wijnkaart zijn beiden erg verrassend. Menu is klassiek met een moderne twist, maar alles blijft herkenbaar. Wijn is goed en betaalbaar. Bediening door eigenaren zelf, in dit geval door (schoon)dochter. Erg attent en gastvrij, maar ook zakelijk en efficient.
Kortom, een geweldige ervaring. We komen zeker terug! Een absolute aanrader!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Sinds schoonzoon en dochter de onderneming voortzetten waait er zowel in keuken (schoonzoon) als bediening (dochter) een nieuwe positieve wind! Schoof op 28 december aan in de erg fraaie serre voor het kerstdiner met wijnarrangement. In een aangenaam tempo werd een 6 gangen diner geserveerd waarvan finesse gecombineerd met smaakrijkdom indruk maakte en enthousiasme los maakte. De goede verteerbaarheid was opmerkelijk en wees op kookkunst! De geserveerde wereldwijnen waren een spannende reis, combineerden voortreffelijk en werden door dochter sommelier toegelicht.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
De ontvangst en bediening, was prima. We aten het diner, leuke voorgerechtjes. Ik nam de vier voorgerechtjes. Ze waren allemaal verrassend en fantasie rijk, alles werd warm opgediend, wat niet altijd het geval is. De mousses zouden wat hoger van smaak kunnen, zoals ook de zwezerik met ganzenlever. Mijn man had de eendenborst als hoofdgerecht en die was uitstekend, het gekonfijte eendenpootje was wat vlak van smaak. Lekker gegeten, al met al een geslaagde avond. Erika van Andel
HBe .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
De Vijverhoeve.
Op 29/7/2013 met vrienden bij De Vijverhoeve gaan eten. Niet de eerste keer dus met een zekere verwachting. Die werd ook meer dan waargemaakt. Een 6-gangen diner met bijbehorend wijnarrangement. Het weer “zat mee :)” dus in de tuin begonnen met een aperitief. Daarna gedineerd in de serre, een ware smaakexpres! Ik meende me nog een opmerking te kunnen veroorloven over de wijnkeuze maar moest al snel concluderen dat die perfect in orde was! Een geslaagd avondje tafelen waarbij de ambiance en de gastvrijheid zeker een grote rol speelden. Petje af voor de gehele brigade. Zeker een aanrader als u iets te vieren hebt of gewoon als je zin hebt in een overheerlijke culinaire avond!
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Bij voorbaat: De eigenaar van dit restaurant heeft met ons contact opgenomen en een gegronde verklaring gegeven waarom alles niet erg goed is verlopen. Dat heeft bijgedragen aan een beduidend beter beeld van de situatie mede door de toegezegde vergoeding van 3 kaasdesserts en het "kindermenu" Qua service op dit punt zou ik dus een 9 willen geven.
Het bovenstaande punt is echter op basis van de bediening door de scholiere.

Met gezelschap van 8 personen klein kind van 2 gegeten (vooraf gemeld) 5 x menu a 55,00 (4 gang) 3 x menu a 42,50 (3 gang) Geen kinderstoel, Wil de kleine wellicht wat soep en later wat frietachtige aardappels met stukje vlees a 25 gram kwam vervolgens op de rekening voor 24,50! Bediening door scholiere (geen hotel of restaurant opleiding, dat vond ze ook niets) en dat was te merken o.a. Bij het uiteserveren van zwart verbrande keiharde broodjes die we graag terug gaven was de vraag Zijn ze niet te eten dan? In het kleine stukje kreeft van een van de gasten zat een groot stuk balein, "om hygienische reden wordt dit niet verwijderd"? Handschoenen wellicht? Het geitenkaas dessert werd door alle drie de gasten die dit hadden niet lekker gevonden. ter compensatie werden 6 kopjes koffie geschonken. Geen aanrader voor totaal € 650,00 incl. wat drankjes en 4 wijnarrangementen.

Nogmaals met het verhaal, dat we jammer genoeg pas een paar dagen later vernamen, rondom een sterfgeval in de familien zou ik nu zeggen: We gaan het met z'n tweeen nog een peer proberen als we in de buurt zijn.
Marijke20 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
30-7 wezen eten bij de Vijverhoeve in Sint Anna ter Muiden in de geheel vernieuwde serre. Erg mooi gemaakt door de zoon en schoondochter van de baas en bazin! Heerlijk menu gegeten. Mooie porties en het ontbrak ons aan niks!

De bediening werd gedaan door de enthousiaste schoondocher van de baas en bazin, kon ons erg veel vertellen over de wijnen!

We hebben een hele gezellige avond gehad mede door het enthousiaste team van de Vijverhoeve!