De Vijf Sinnen

hegedyk 2 9024 Weidum Nederland Kaart
31-582519217

Over het restaurant De Vijf Sinnen

'De Vijf Sinnen' is een stijlvol restaurant op het Friese platteland. De grote bar met open keuken geeft extra gezelligheid in het restaurant. De mooie creaties die de keukenbrigade voor u bereidt zijn vanaf de bar stap voor stap te volgen.

Sommelier Daniëlle Buijs heeft de wijnkaart ingedeeld op smaak. Bent u op zoek naar een juiste wijn-spijs combinatie, laat u dan adviseren. We hebben naast de wijnkaart verschillende arrangementwijnen die we per glas serveren.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Vijf Sinnen

Nee
  • Kom je met de auto?
    Snelweg Heerenveen-Leeuwarden N32 /A32, afslag 16

Woensdag t/m zaterdag vanaf 18.00 uur
Dinsdag open vanaf 6 personen.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,6
9,2

Jouw recensie over het restaurant De Vijf Sinnen

E. D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Prima sfeer, beperkte kaart, kwaliteit eten prima, porties precies goed, bediening rustig op de achtergrond, redelijk aan de prijs.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk gegeten!!!
Kan het iedereen aanraden!!!
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
We waren al blij verrast door de kwaliteit en de smaak van de amuses. Maar de gerechten daarna waren werkelijk voortreffelijk. Perfecte en evenwichtige smaakcombinaties; dat kan alleen een echt goede kok zoals Kevin. De bijpassende wijnen sloten hier perfect op aan. Ook van de sfeer en de bediening hebben we genoten. Kortom, het kon eigenlijk niet beter.
Lize B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben genoten, complimenten.
Hannah V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Erg lekker gegeten; het eerst gekomen en het laatst weer weg. We komen van de zomer terug en hopen dan op het terras te eten. Bijzonder zijn de ruim opgestelde tafels - echt heerlijk. Heerlijk gegeten, lekkere bijpassende wijnen, echt een aanrader! Het is even omrijden, maar dat is de moeite meer dan waard.
Fokke K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijke avond, met prachtige wijnen en gerechten.
monique058 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk gegeten van de verfijnde en de smaakvolle gerechten in een sfeervolle en gezellige ambiance.
De oprechte aandacht, door Daniëlle en Kevin voor de sfeervolle inrichting, de gastvrijheid, het overheerlijke eten en de bijpassende wijnen, maken dat het telkens een genot is om hier weer te zijn.
Josee J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Gisteravond weer bij de Vijf Sinnen gegeten, omdat we hier altijd erg gastvrij ontvangen worden en heerlijk eten. Het menu was verrassend en als altijd weer erg lekker. Tot de volgende keer!
H.den H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Uiterst verzorgde hapjes, amuse en gerechten. De bekende persoonlijke en verzorgde service. Kortom we hebben weer genoten!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
goed en leuk restaurant, de open keuken geeft een huiskamersfeer.
het eten was smaakvol zonder echte verrassingen
kortom prima
K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Fijn dat er keuze is op de menukaart die regelmatig wisselt ! Hier niet alleen het chef of verrassingsmenu. Het eten is echt lekker, smaak voorop. Direct contact met Kevin en Danielle is vanzelfsprekend en gastvrij.
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
bijzonder goed.
JW M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Kevin kookt overheerlijk en met veel creativiteit. Zijn amuses zijn ware pareltjes!
Danielle heeft voortreffelijke wijnen in huis, selecteerd ze met verstand van zaken bij de gerechten en gelukkig ook op de juiste temperatuur!
Naar onze mening is de 5 sinnen al jaren een erg goed en constant restaurant. Wij komen er graag!
alie R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Leuke ontvangst, attente hulp en uitleg bij de keuze en prachtige variatie aan gerechten. Leuke amuses! Vn alle schotels niet teveel en niet te weinig en van prima kwaliteit. Alleen de parkeergelegenheid is te beperkt. Mede daardoor mis je de ingang die door het grind wadend te bereiken is...
Gert P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Erg fijn eten, goede toelichtingen, prachtige combinaties met de wijnen. Prima prijs. Attende bediening. Aanrader om zakelijk te gaan eten.
molenzicht .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Inderdaad hier ga je heen om bijzondere gerechten en wijnen te ruiken en te proeven. Goede uitleg daarbij.
Aardige gastvrouw. Prijs/ kwaliteit in verhouding. Ook vegetarisch heel bijzonder.
Mindert D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten op het terras van de vijf Sinnen in de ondergaande zon. Amuses waren verrassend en goed passend bij een zwoele zomeravond. De kaart is beperkt, maar de smaken zijn top. Prettige bediening en wijnaanbod bijzonder geslaagd. Genoten van kaas dessert met een oude port.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Een verrassing op het Friese platteland! Volkomen toevallig passeerden we hier en hebben we gereserveerd. De ontvangst is zeer vriendelijk, we zitten in een ruim restaurant met open keuken. Het is bijzonder en een plezier om de kok serieus en rustig bezig te zien. De gerechten en amuses vooraf zijn apart en zeer smakelijk. De wijnadviezen zijn uitstekend, bij elk gerecht een eigen glas, waarbij mevrouw originele keuzes durft te maken, die echt een surplus zijn voor de maaltijd. Wij komen graag nog eens terug, ook om gebruik te maken van het terras als het weer het toelaat. Een aanrader!
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
We hebben hier heerlijk gedineerd met een gezelschap van vier personen. Een bijzondere plek vlakbij Leeuwarden.
De ontvangst was hartelijk en al snel werd een eerste amuse geserveerd. Ongekoelde witte port (de gastvrouw gaf aan dat je het dan eigenlijk veel beter proeft dan bij gekoelde witte port), witte wijn en een fris tapbiertje. Een goed begin. Je kunt het aantal gangen kiezen, er is een apart groentemenu en een aantal specialiteiten. We bestellen vooraf paling (heerlijk vers) en duif (goede combinatie met Blauer Zweigelt). De meerderheid neemt als hoofdgerecht de specialiteit van langzaam gegaarde runderlende die krokant was afgebakken met daarbij ossestaart. De smaak was krachtig. Klagen over iets te royale portionering doen we natuurlijk niet, maar het was wel behoorlijk machtig. De Zuidafrikaanse wijn paste er goed bij. Het tempo waarin de gerechten de revue passeerden was prettig. De kaasplank was een beetje sober, de nagerechten met ijs waren in orde maar verder niet heel bijzonder. De prijzen vinden we, voor het gebodene, aan de hoge kant. Samengevat: je kúnt beter eten, er zijn nóg mooiere locaties, maar in Weidum klopt het totaalplaatje waardoor het resultaat meer is dan de som der delen.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
We hebben al geregeld uitstekend gegeten hier. De constante goede kwaliteit van het eten in combinatie met de goede prijs-kwaliteitsverhouding en de niet al te pretentieuze sfeer maakt De Vijf Sinnen steeds tot onze eerste keus als we in de buurt zijn. En het uitzicht draagt inderdaad ok bij aan de beleving. Gisteren was weer alles dan ook weer prima in orde. Lekkere amuses, goed afgestemde ingrediënten en prima portionering. Als voorgerecht had ik 'snel gebakken jacobsmosselen met bieslook en aardpeer, witte-wijn-botersaus' waarbij de aardpeer zich een subtiele verrijking aan de smaakbeleving toonde. Hoofdgerecht 'Noord-Amerikaanse runderentrecôte met kastanjechampignons, gebakken rosevalaardappelen in runderkaantjes en rozemarijn' was ook uitstekend, waarbij vooral de kwaliteit van het flinke stuk vlees opviel, en ook de goed daarop afgestemde paddenstoelensaus. Heerlijk! Ik wilde graag daarbij een glas rode wijn zonder eikenhout; Daniëlle raadde me aan gewoon een glas van de huiswijn te nemen en die paste uitstekend. Helaas geen ruimte meer voor een dessert, wel een espresso genomen die ook prima in orde was (dat is helaas lang niet altijd het geval bij restaurants), en waarbij lekkere friandises geserveerd werden. Nog vermeldenswaard is dat Kevin voor het zelfgemaakte brood dat bij het eten geserveerd wordt tegenwoordig alleen nog speltmeel gebruikt, en dat hij en in slaagt om daar echt iets goeds van te bakken - wat bij deze graansoort niet makkelijk is. Verder is er ook een uitgebreide keus aan gerechten voor vegetariërs - iets wat je helaas ook niet al te vaak ziet.