De Vijf Sinnen

Hegedyk 2 9024 EA Weidum Nederland Kaart
31-582519217

Over restaurant De Vijf Sinnen

Fries en internationaal

Friese sfeer met internationale allure. Restaurant De Vijf Sinnen ligt in het pittoreske Weidum. Het gigantische terras heeft zicht op het uitgestrekte platteland en het gezellige Friese dorp. Binnen zie je hoe de internationaal-gelauwerde kok Kevin W. Wilks uit Manchester jouw gerechten bereidt in de open keuken.

Meer informatie over restaurant De Vijf Sinnen

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Mindert D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten op het terras van de vijf Sinnen in de ondergaande zon. Amuses waren verrassend en goed passend bij een zwoele zomeravond. De kaart is beperkt, maar de smaken zijn top. Prettige bediening en wijnaanbod bijzonder geslaagd. Genoten van kaas dessert met een oude port.
Frans0308 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Een verrassing op het Friese platteland! Volkomen toevallig passeerden we hier en hebben we gereserveerd. De ontvangst is zeer vriendelijk, we zitten in een ruim restaurant met open keuken. Het is bijzonder en een plezier om de kok serieus en rustig bezig te zien. De gerechten en amuses vooraf zijn apart en zeer smakelijk. De wijnadviezen zijn uitstekend, bij elk gerecht een eigen glas, waarbij mevrouw originele keuzes durft te maken, die echt een surplus zijn voor de maaltijd. Wij komen graag nog eens terug, ook om gebruik te maken van het terras als het weer het toelaat. Een aanrader!
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Het perfecte zomeravond diner, dat was de beleving die post vatte op 1 augustus jongstleden. De ondergaande zon boven de weilanden als ambiance op het terras. Op de situatie aangepaste gerechten, geserveerd met een hartelijkheid die de Vijf Sinnen eigen is maar niet vaak elders zo wordt aangetroffen.
Een geamuseerd begin met ei met truffel. Daarna frisse komkommer-doperwtensoep. Verfijnd in combinatie met de Hollandse garnalen. De pasta met heel dungeschaafde truffel (meegevoerd vanuit Italië naar wij begrepen) was verfijnd...de truffel als touch in plaats van-zoals vaak- overheersend. Een mooi groot stuk kalfsribstuk als smaakvol hoofdgerecht.

Opvallend is dat het niveau van het diner niet wordt weerspiegeld in het niveau van de rekening. We hadden een top avond voor een zeer redelijk bedrag.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
We hebben hier heerlijk gedineerd met een gezelschap van vier personen. Een bijzondere plek vlakbij Leeuwarden.
De ontvangst was hartelijk en al snel werd een eerste amuse geserveerd. Ongekoelde witte port (de gastvrouw gaf aan dat je het dan eigenlijk veel beter proeft dan bij gekoelde witte port), witte wijn en een fris tapbiertje. Een goed begin. Je kunt het aantal gangen kiezen, er is een apart groentemenu en een aantal specialiteiten. We bestellen vooraf paling (heerlijk vers) en duif (goede combinatie met Blauer Zweigelt). De meerderheid neemt als hoofdgerecht de specialiteit van langzaam gegaarde runderlende die krokant was afgebakken met daarbij ossestaart. De smaak was krachtig. Klagen over iets te royale portionering doen we natuurlijk niet, maar het was wel behoorlijk machtig. De Zuidafrikaanse wijn paste er goed bij. Het tempo waarin de gerechten de revue passeerden was prettig. De kaasplank was een beetje sober, de nagerechten met ijs waren in orde maar verder niet heel bijzonder. De prijzen vinden we, voor het gebodene, aan de hoge kant. Samengevat: je kúnt beter eten, er zijn nóg mooiere locaties, maar in Weidum klopt het totaalplaatje waardoor het resultaat meer is dan de som der delen.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
We hebben al geregeld uitstekend gegeten hier. De constante goede kwaliteit van het eten in combinatie met de goede prijs-kwaliteitsverhouding en de niet al te pretentieuze sfeer maakt De Vijf Sinnen steeds tot onze eerste keus als we in de buurt zijn. En het uitzicht draagt inderdaad ok bij aan de beleving. Gisteren was weer alles dan ook weer prima in orde. Lekkere amuses, goed afgestemde ingrediënten en prima portionering. Als voorgerecht had ik 'snel gebakken jacobsmosselen met bieslook en aardpeer, witte-wijn-botersaus' waarbij de aardpeer zich een subtiele verrijking aan de smaakbeleving toonde. Hoofdgerecht 'Noord-Amerikaanse runderentrecôte met kastanjechampignons, gebakken rosevalaardappelen in runderkaantjes en rozemarijn' was ook uitstekend, waarbij vooral de kwaliteit van het flinke stuk vlees opviel, en ook de goed daarop afgestemde paddenstoelensaus. Heerlijk! Ik wilde graag daarbij een glas rode wijn zonder eikenhout; Daniëlle raadde me aan gewoon een glas van de huiswijn te nemen en die paste uitstekend. Helaas geen ruimte meer voor een dessert, wel een espresso genomen die ook prima in orde was (dat is helaas lang niet altijd het geval bij restaurants), en waarbij lekkere friandises geserveerd werden. Nog vermeldenswaard is dat Kevin voor het zelfgemaakte brood dat bij het eten geserveerd wordt tegenwoordig alleen nog speltmeel gebruikt, en dat hij en in slaagt om daar echt iets goeds van te bakken - wat bij deze graansoort niet makkelijk is. Verder is er ook een uitgebreide keus aan gerechten voor vegetariërs - iets wat je helaas ook niet al te vaak ziet.
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Heerlijk gegeten in de 5 winnen na de kerst. Aan de vele positieve recensies is weinig toe te voegen. Heerlijk eten en de wijntjes waren met zorg erbij uitgezocht. Echt top en met goede en persoonlijke bedoening.
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Na lang weer eens 'geland' bij de Vijf Sinnen. Het ruime, Engels klassiek ingerichte restaurant , biedt volop comfort. Kevin kookt in de ruimte, op een 'ouderwetse' kachel die zeer nauwkeurig spelen met temperaturen mogelijk maakt.
Uiterst bekwame en zorgzame bediening maakt de ervaring optimaal.
We werden verwelkomd met huisgecaramelliseerde notenmix en enkele kleine hapjes, waaronder uientaart. Als amuse een mooie bouillon van bospaddestoelen met gnocchi.
Het voorgerecht, gekonfijte tamme eend met een salade van snijbonen, was mooi zacht en ging vergezeld van een Baskische versterkte wijn. Een zeer goede combinatie. Het vervolg van gesmoorde kalfstong bleef in deze 'traditie'. Zacht, mooi van smaak en een mooi combinatie met preistamp.
Hoofdgerecht was boterzachte maar niet uit elkaar vallende sukade met een heerlijke ragout van paddestoelen in combinatie met bavette.
Een mooi nagerecht , vooraf gegaan door een ook heerlijke dessertamuse.
Topdiner, vergezeld van bijpassende wijn en mooi aangepast aan het seizoen.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Ik voeg nog een zeer positieve recensie bij alle moois dat al over de Vijf Sinnen is geschreven. Prachtig uitzicht over de uitgestrekte weilanden. Dan genieten van 4 gangen gelardeerd met heerlijke amuses. Het subtiele gebruik van munt in de verschillende gangen en de stew van lamsvlees gaf een hint richting de Engelse achtergrond van de kok. Het wijnarrangement bracht verrassende wijnen van niet alledaagse druivenrassen. De Baskische kweepeer 'port' die bij het kaasplankje werd geserveerd, verdient een aparte vermelding. Weidum zal voor de meesten niet op de doorgaande route liggen daarom het advies eens om te rijden voor De Vijf Sinnen. Wij hadden er een heerlijke avond.
Mcspaans123 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wat kun je toch lekker eten bij De Vijf Sinnen! Chef Kevin weet iedere keer weer te verrassen met een nieuw menu waar de smaak en kunde vanaf spat. Gastvrouw Danielle schenkt er altijd de perfecte wijn bij. De sfeer is gastvrij, vriendelijk en professioneel. Je gaat bij dit restaurant met een lach op je gezicht huiswaarts.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Meerdere malen bij De Vijf Sinnen gegeten.
De laatste keer tijdens de Kerst. Geen speciaal kerstmenu, maar wel genoeg keuze en diversiteit.
Als je verwend wilt worden, heerlijk wilt eten en rustig wilt genieten van 'echt eten', ga dan vooral naar De Vijf Sinnen. De kaart wisselt vaak genoeg. een uitgebreide wijnkaart, je kunt ook halve glaasjes bestellen als je niet te veel wilt drinken.
Altijd verrassend en zeker ook voor mensen die steeds minder vlees eten. Het speciale vega menu is erg lekker en creatief en ook een aanrader voor de echte carnivoren: je mist het vlees geen minuut. De Kok Kevin weet steeds weer nieuwe en verrassende gerechten op het menu te zetten. Niet een overvloed aan keuzes, maar heerlijk vers en zonder lang te wachten, divers keuzemenu's mogelijk. En wil je toch iets anders. Dan is dat mogelijk. Voor het eerst waren onze zoons van 10 jaar mee. Ook daar werd rekening mee gehouden, ze mochten zelfs even mee in de keuken om hun eigen toetje klaar te maken.
Als je je ergens welkom en gast voelt dan is het hier. Een super restaurant. De zelfgemaakt amuses vooraf en de kleine patisserie kunststukjes maken het af.
Dianne W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Wederom heel erg goed gegeten bij de Vijf Sinnen. Alles was door Kevin "Cooked to Perfection" . Het restaurant mooi in kerstsfeer, attente vriendelijke bediening, Daniella, de gastvrouw, wist zelfs nog welke wijn we de laatste keer zo lekker vonden! De Vijf Sinnen is één van onze favoriete restaurants!
Kfsb4 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Buiten de koude november regen en in dit prachtige restaurant genoten van een werkelijk uniek 5 gangen groente diner met verbluffend originele bijpassende wijnen. Vanuit het verhoogde deel van het restaurant een prachtig overzicht op de open keuken. De passie is te zien en zeker te proeven. Zeker het omrijden waard maar ook vlakbij een heerlijk slaapadres in een echte Friese boerd?rij (Weidemerhout) . ook is de prettige, opgedrongen , maar deskundige bediening een echt pluspunt
Vos42 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Weer heerlijk gegeten in dit bijzondere restaurant. Zeer toegankelijke kok (Kevin) en gastvrouw (Danielle) die als echtpaar deze bijzondere plek op ontspannen wijze bestieren. Alle gerechten waren zeer de moeite waard, en met de nodige creativiteit samengesteld. De kaart wisselt frequent en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Danielle zorgt voor fantastische wijn/spijs combinaties. Ook vegetariers komen volop aan hun trekken. Op een zomeravond is het heerlijk toeven op het prachtige terras met uitzicht over de Friese weilanden.
Annovanderleest .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
In een geweldige ambiance hebben we gisteravond weer kunnen genieten van gastvrijheid, wat een gastvrouw is Danielle, terwijl Kevin in de keuken de meest creatieve gerechten maakt, en hoe.
Als je hier het avontuur aangaat van het ontdekken van smaken, je laat adviseren in de keuze van de bijpassende wijn, dan heb je een avond die volkomen recht doet aan de rekening. In Friesland voor mijn gevoel van een uitzonderlijke klasse, en in dat kader, een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding. Een aanrader!!