De Vigilante

De Holle Poarte 10 8754 HC Makkum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Vigilante

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
6,6
JMAM V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Bijna 1 uur wachten op een voorgerecht, daarna weer een uur wachten op het hoofdgerecht en nog een half uur op het nagerecht? Dat terwijl het klaarmaken van deze gerechten nog geen 10 minuten in beslag neemt. Simpele gerechten met standaard bijgerechten. Slechtste waar ik ooit gegeten heb.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een overnachting met ontbijt bij de Vigilante gehad. Het ontbijt is gewoon prima. Geen gekkigheid, maar alles is aanwezig. Wat mij betreft mag de bediening het buffet eerder bijvullen, namelijk gelijk als er lege schalen en borden zijn. De koffie uit een automaat vind ik gewoon jammer: laat bediening rondlopen met verse koffie en thee dat is wat netter, zeker op kerstochtend. Het uitzicht op de zee maakt wel veel goed.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Het eten was op zich goed, al kregen we wel erg weinig aardappelen en groente erbij. Het vlees was wel heerlijk mals. De bediening was erg vriendelijk, maar niet veel aanwezig waardoor we lang moesten wachten op drinken.
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Een paar dagen zaten wij in Makkum in dit hotel en we aten de eerste avond in het restaurant. Een ouderwetse garnalencocktail vooraf met jammergenoeg ietwat weinig saus. En een vitello bombe met appelkappertjes. Daarna saté babi en zigeunerschnitzel, wel aardig, maar wederom met heel weinig saus bij beide gerechten. De glazen wijn zijn royaal gevuld.
Redelijk eten, ietwat popi personeel, gemoedelijke ambiance, als je verder van het raam zit wel erg donker.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Bij verblijf in het hotel ook het eten van het restaurant uitgeprobeerd. De honger was niet zo groot, dus beperkten we ons tot het hoofdgerecht. Voor mijn man de zigeunerschnitzel en voor mij kip caprese. Beiden voor een redelijke prijs. Daarbij werden apart schaaltjes met gebakken aardappeltjes en een gemengde salade aangeboden. De bestelde rosé (4,50) en een chardonnay (3,75) werd royaal ingeschonken. Het geheel was voldoende en goed van smaak, maar zoals al eerder genoemd in andere recensies, eenvoudig en niet echt origineel. Het betreft een groot - niet ongezellig - restaurant met deels uitzicht op het IJsselmeer, waar voornamelijk hotelgasten eten. De bediening was vriendelijk en correct.
BartStam .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
De gerechten op de kaart zijn wel erg eenvoudig. Zeker gezien de aankleding van het restaurant had ik iets meer verwacht. Maar het was prima klaargemaakt en smaakvol. Het personeel is correct en efficient, maar iets meer warmte had wel gemogen. De locatie is mooi, zo vlak bij het strand!
Arlette .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Met een groep van 8 personen vanwege het mooie weer buiten op het terras gegeten. Fijne plek en mooi zicht op het IJsselmeer. Jammer, maar wellicht onvermijdelijk, is het zand op de tafels en de peuken op de grond.
Onze ober was een zeer vrolijke, enthousiaste jongeman, die ons ongedwongen bediende. Het menu, aanbevolen door de chef, leek ons wat simpel (meloen met ham, kip, chocolademousse, iets dergelijks), zeker gezien de prijs (€29,50).
Uiteraard bevatte de kaart nog genoeg keuzemogelijkheden en voor elk wat wils.
Voorgerechten vielen in de smaak. Niet heel pretentieus, maar wel lekker. Hoofdgerechten ook in orde. Van mij mag er nog wel wat extra groente (sla bijv.) bij.
Ook de bestelde nagerechten gingen schoon op; meestal wel een teken dat het heeft gesmaakt.
Al met al prima, niks-aan-de-hand-eten, voor een behoorlijke prijs (€300,- voor 5 voorgerechten, 8 hoofdgerechten, 4 desserts, 2 koffie, 1 thee, bijna alleen non-alcoholische drankjes)
Jvis .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Het restaurant bij hotel Vigilante heeft een prachtig terras uitkijkend over het water. Het ziet er verzorgd uit.
Helaas was het eten van veel mindere kwaliteit. De vis was niet goed schoongemaakt, ingewanden en schubben waren nog aanwezig, en de bijgerechten waren niet gaar.
De bediening was behoorlijk sacherijnig.
Voor een matig diner vond ik de prijzen erg hoog.
Fetpot .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Met vier personen alleen een hoofdgerecht gegeten met kop koffie na. Alle vier hadden we hetzelfde menu gekozen, schnitzel met gebakken aardappels en diverse groenten.
We vonden de schnitzel wat stug en niet mals. De gebakken aardappels waren krieltjes die nog te stevig waren en leken in olie gebakken en niet in boter. Op verzoek gaarder krieltjes gekregen. Maar wij verwachtten partjes aardappels (geen krieltjes) in boter gebakken.
De bediening was prima.
F.J. Ter Beek .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Dit restaurant, behorende bij een hotel, is een prima plaats voor een lekkere hap. De zaak is gezellig, met een open haard die je ook lekker ruikt (ik vind dat gezellig ruiken). Het eten is prima, de porties zijn ruim en de prijs is goed.
Mvannuil .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Gisteren gegeten in dit restaurant omdat we in het hotel verbleven. Schitterend mooi uitzicht vanuit het restaurant op het IJsselmeer. We starten met een broodplankje en een carpaccio. Deze smaakten beiden heerlijk. Vervolgens hadden wij een varkenshaas met spek en pepersaus. Heerlijk klaargemaakt, lekker mals. Er werden aardappeltjes, een salade en witlof met ham kaas bij geserveerd. We vonden dat er relatief weinig aardappeltjes /salade en groente bij geserveerd werden. Echter dat kan ook komen omdat wij relatief grote eters zijn. Ter afsluiting een chocoladetaartje van pure chocola (lekker warm!), met een bolletje ijs en wat slagroom. Kortom we komen nog eens terug!
Rudydebreuck .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Lekker eerlijk eten, mooi kader met uitzicht op het ijselmeer.
Zeker een aanrader, prijs kwaliteit , dagmenu en à la carte , beiden geprobeerd . We hebben de twee dagen van ons verblijf hier gegeten om dat het de eerste dag zo was meegevallen. Vriendelijke, professionele bediening.
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Voor een hotelrestaurant is dit zeker goed. De vis, wat anders met prachtig uitzicht op het IJsselmeer was vers en goed bereid en smakelijk. Het personeel is zeer vriendelijk en wat een mooi uitzicht. Hier komen we zeker nog een keer terug.
A5 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Wat een fantastisch restaurant. Niet alleen de locatie is super maar ook de service is overweldigend. Goed horeca personeel vind je niet snel meer maar hier weten ze echt wat service en gastvrijheid inhoudt. Ook de verse groente bij het hoofgerecht was heerlijk en de ambience in het restaurant straalt warmte en gezelligheid uit.
Vooral met deze 2e kerstdag (we waren hier een aantal dagen in het hotel) was er extra aandacht aan besteed en was het zeer druk. Lijkt mij een goed teken voor de toekomst. Iemand van de bediening vertelde ons de geschiedenis van de Vigilante en wat er het afgelopen jaar allemaal veranderd is en wat de toekomst nog brengt. Het schijnt dat er een heel nieuw team staat en dat er een frisse wind waait. Deze hebben wij ook gevoeld, hier voel je je thuis en welkom! Voor iedereen een echte aanrader!!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
redelijk gegeten, met 2 personen voor totaal 90 euro. de keuken en bediening moet wel beter. mandje brood en voorgerecht komen tegelijk, aardappeldobbelsteentjes zijn niet gaar, er wordt pas na afloop gevraagd of alles naar wens was, in plaats van na een paar minuten. het zijn allemaal kleine dingen maar hierdoor gaan we toch met een minder tevreden gevoel weg..
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Dit is een van de weinige restaurants in een hotel waar alles klopt. Mooie locatie met uitzicht op zee, en een strakke maar gezellige inrichting. Het eten is prima, net als de opmaak van de borden en de bediening. Het was terecht dat het restaurant zo goed gevuld was.