de Viersprong

Nieuwlandsedijk 10 2691 KW 's-Gravenzande Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant de Viersprong

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Suzan F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Tijdens een familieweekend met een groep van 10 gegeten in de Viersprong en een topavond gehad. Op aanraden namen we vooraf een proeverij van 6 gerechtjes, een verrassende mix van vis en vlees. Hierna heeft iedereen iets lekkers uitgezocht van de kaart en dat smaakte goed. Ondanks de drukte die avond verliep alles soepel en vlot. Een aanrader.
Monica1050ja V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zondag 14 augustus hier gegeten met 4 volwassenen en 1 kind van 4 jaar.
We liepen om 17.00 u. binnen en werden vriendelijk ontvangen. Er werd een soepje besteld en een pan mosselen. Voor het kind een kindermenu. De soep kwam vrij vlot door maar daarna begon de ellende. Vijf kwartier hebben we moeten wachten op een pan mosselen. Met een kind van 4 jaar is dat geen pretje. Ze waren ons vergeten! Sorry sorry. Er werd ons na de mosselen een gratis kopje koffie aangeboden. Tja, na de mosselen zijn we maar meteen naar huis gegaan want we waren al lang genoeg binnen geweest vond onze kleuter. Het decor en het eten waren prima maar de service was een aanfluiting!!
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Op Hemelvaartsdag spontaan met 4 vrienden hier geweest. Gelukkig was er nog een tafel voor ons, op deze drukke dag.
Werden netjes ontvangen en vanwege het mooie weer werd het aperitief ons aangeboden in de prachtige tuin. Menukaart in deze setting bekijken met een heerlijk glas bubbles en wat kleine mondvermaakjes, een beter begin is er eigenlijk niet.
Na het menu besproken te hebben, gingen we aan een mooi opgedekt ronde tafel.
Voorgerechten...de Tuna Niçoise zeer vers en mooie smaakcombinatie's, wat een voltreffer!
Ook de Smokey zalmcubes met salade van asperges was top, vooral omdat de combi nogal bekend is, maar ze weten het toch verrassend te brengen...asperges voortreffelijk met een bite en zoals het hoort.
Verder sprongen hoofdgerechten als, de Proeverij van Lam eruit, zeer goede bereiding en mooie smaken. En de Tarbot filet die een perfecte garing had, wat niet altijd iedereen in een keuken lukt, vooral niet met een ala carte gezelschap van 6 en de drukte van een Hemelvaartsdag erbij.
Tel daar bij op de goed geadviseerde en hoge kwaliteit wijnen, bediening die weet wanneer ze aan tafel moeten verschijnen en vooral wanneer niet, dan heb je een avond waarbij alles klopt.
We gaan zeker nog eens terug, de rit vanuit Rotterdam hebben we er graag voor over!
Saigre .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met Kerst bij de Viersprong gegeten, eerlijk gezegd; genoten! We werden ontvangen met bubbels, daarna begeleid naar onze tafel. Daar werden we op ons gemak gesteld en al redelijk snel werd de eerste gang geserveerd. Een proeverij van voorgerechtjes. Werkelijk spot on. Meteen was de lat hoog gelegd. Er was live muziek en de zangeres kon, in tegenstelling wat vaker gebeurd, dit keer serieus goed zingen. Niet irritant of dominant, gewoon gezellig. De 2e gang was tarbot op een bedje van risotto met garnaaltjes in kreeftensaus. Laat ik nou fan van risotto zijn en laat die keukenbrigade ook dit weer in perfectie gemaakt te hebben. Werkelijk niets was er mis, zalig. Het 3e gang was "de tournadeau". Volgens kennissen was dit het uithangbord van deze zaak. Na het voorafgaande was het duidelijk, hier moest het mis gaan. Het werd geserveerd......de hemel mag openbreken en 5 keer bij me inslaan als het niet waar is....nog nooit zo'n heerlijke tournadeau gegeten! Het nagerecht was een chocotaartje met kersenijs. Het was duidelijk, dit is op alle vlakken een 10 waard. Perfecte Kerst gehad, mede door De Viersprong. De lat lig echter nu wel heel hoog voor een wederbezoek, maar die gaat er zeker komen! Hartstikke bedankt!
Julliette_Frankens .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Afgelopen week waren we weer in de buurt op vakantie, het grote bord: met "een compleet avondje uit in de Viersprong" sprak ons zeer aan, we kwamen aan en stonden versteld van de vele mensen die reeds aanwezig waren het was pas 17.30. een zeer gemengd publiek, jong en oud. We werden bij binnenkomst in de fraai -moderne doch zeer warme zaak gelijk vriendelijke ontvangen door een net zo vriendelijke en vrolijke jongedame. Ondanks de drukte kregen we een mooi tafeltje voor 4personen met uitzicht op de lounge tuin. Al snel werden we in de verleiding gebracht om een heerlijk aperitief te doen met een heerlijke portie Pata negra met rucola, en een verfijnde portie Huis gemaakte sushi.. dit op aanraden van onze dochter.. die tegenwoordig helemaal "into de sushi" was. Het zag er allemaal heerlijk uit. zeer verrassend. We zetten onze avond voort met een Klein gerecht (zoals het werd benoemd op de Kaart) de Coquilles met Scampie en Brandade van Kabeljauw. Ook dit gerecht was weer een lust voor het oog. Mn man nam de Bouillabaisse, Deze werd aan tafel ingeschonken en de Jongedame die deed, zorgde ervoor dat mijn man zeker ook niet te klagen had over de portie, de portie verse vis en schaaldiertjes was eveneens zeer royaal maar precies genoeg te noemen.
Na een kleine pauze werden onze hoofdgerecht op tafel geserveerd, ik koos voor de Kleine Tournedos, Precies genoeg. Lekker warme garnituren en dikke friet was precies goed gebakken. Mn man de zeetong en dochter nam de mosselen: deze geurde heerlijk en de garnituren waren smakkelijk en royaal. De jongedame verzorgde ook heerlijke passende wijnen. we hebben genoten. ik zelf was meer als voldaan. En nam een heerlijk ijskoud glaasje Limoncello. Maar mijn man nam zoals niet anders gewend nog een heerlijk toetje: een proeverij van ijs: 3 leuke opgemaakte glaasjes met 3 heerlijke soorten ijs met garnituren, hij verleide mij nog een hapje te nemen van het aarbeien-cheesecake ijs. Heerlijk.
De prijzen waren ook zeer schappelijk, zeker waar voor je geld.

Wij komen hier vast en zeker terug en verheugen ons nu al op een volgend compleet-gezellig avondje uit.

Zijderups2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Verleden jaar zulke perfecte lekkere mosselen gegeten. Nu, van te voren mosselen-tafeltje besteld in de tuin. Veel mosselen waren niet open. We begonnen met ze naast bakje saus te leggen. Als in de hele pan 3 lekker dampend open stonden was het veel. Dachten we tóen nog, alles is te kort gekookt.
Info bediening of het goed was. Nee ze gaan niet of slecht open. Wij waren begonnen met de dichte op dip schaaltje te leggen. Bediening telde deze voorlopige missers. We moesten ze verder open wrikken om te kunnen eten. Hadden we dat maar niet gedaan.
Wat viel dit ontzettend tegen, maar we hadden iets te vieren en dan kom je immers al speciaal. De mosselpan stond leuk in het midden maar ze lachten ons zeker niet toe. Sommige waren erg donker?? Op gegeven moment kwam de kok met klein schaaltje afgeteld nieuwe nu wél openstaande mosselen, normale kleur. Hij snapte er niets van...zei hij. Bij betalen vroeg bediening of het had gesmaakt. Nee, niet lekker en dan die dichte..... Pats, strikt afgemeten antwoord hierop, U heeft HET AANTAL nieuw gekregen. Bediening was dus ook bepaald niet op haar mondje gevallen.
Mevrouw, ik klaag niet over het AANTAL mosselen, maar omdat ze puur slecht zijn. Ons leuke uitstapje was voorbij. Wij komen hier nooit meer al ligt de loper uit en KRIJGEN WE HET CADEAU
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Deze keer hadden vrienden gekozen voor een maaltijd in de Viersprong en dat bleek zonder meer een prima keuze te zijn. Het moet gezegd zijn dat we het ditmaal door onze eensgezindheid de keuken niet moeilijk hebben gemaakt want met zijn vieren eerst gekozen voor de proeverij om daarna te gaan genieten van asperges met ham etc. Het bleek zonder meer een goede keuze te zijn.
Hoewel het bestelde broodmandje qua brood prima was maakte de daarbij geserveerde aioli en boter een wat fletse indruk en hadden we door de vermelde olijventapenade iets meer kleur en smaak verwacht. De proeverij die hierna geserveerd werd werkte het vorige minpuntje helemaal weg want dit was zonder meer smullen geblazen. Ook de hoofdmaaltijd voldeed aan de hoog gestelde verwachtingen en zorgde ervoor dat we een prima culinaire avond hadden. Mocht men iets aan de atmosfeer willen verbeteren dan zou een ietwat hogere temperatuur hier al veel aan bijdragen.

Michel W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Inhet kader van Valentijn ons laten verrassen door het Valentijnsdiner. Wat het eerst opviel was de entourage. Alles was zeer leuk versierd in thema zonder dat het kitscherig werd. Ondersteund door loungemuziek verzorgd door dj (die overigens best wat minder chagrijnig mag kijken ;-)).
Maaltijd was ook erg goed zoals we gewend zijn inmiddels. Meerdere gangen met amuses vooraf en tussendoor maakten dat we een hele leuke avond hadden. Perfect klaargemaakte maaltijden en een vrolijke serveerster die ons hielp maakten dat we graag weer eens terugkomen.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Nadat we bij de viersprong waren geweest bij een bruiloft en daar een hele goede dag hadden gehad besloten we eens terug te gaan om na te genieten van die feestelijke dag.
We werden keurig ontvangen en zaten in dezelfde zaal als waar we de bruiloft hadden gevierd. We besloten het vijf gangen verrassingsmenu te bestellen.
Heerlijk voorgerecht. Daarna een tussengerecht met vis die helaas niet gaar was. De bediening zorgde voor het nabakken van de vis. Wij wilden graag een karafje water op tafel maar dat was niet mogelijk, alleen flessenwater konden we bestellen. Feestvreugde zakte bij ons al aardig. Volgende gerecht was een thaise soep met vier garnalen daarin. de soep was extreem pittig, we proefden niets meer maar hadden tranende ogen en een mond die in brand stond. Bediening nam onze bijna onaangeroerde soep mee terug en bracht ons een heerlijke truffelsoep.
Het hoofdgerecht zag er prachtig uit. Fors stuk vlees met vier dikke frieten en groenten. helaas was het vlees overgoten met een saus die zo pittig en zout was dat het gerecht niet te eten was. Na een paar happen gaven we het op. verwerd aangeboden om iets anders te serveren maar dat hoefde van ons niet. Nagerecht was prima. als pleister op de wonde werd besloten om ons vijfgangen menu op de rekening te veranderen in een driegangen menu. wat een domper zeg.
Zijderups .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Ruime parkeergelegenheid, gezellige bezetting. Vriendelijke ontvangst, perfecte mosselen, geserveerd in pan tussen ons in het midden, ieder een fraai bord, veel sausjes, lekkere salade en de beste patat sinds heugenis. Met "geen knoflook" werd meteen rekening gehouden. Alles ruim voldoende geserveerd op krakend linnen. Belangrijk: stoelen zitten lekker en eindelijk is de tafelhoogte eens goed. Zonder er om te vragen de beste kwaliteit drankjes. Diverse malen wordt geïnformeerd of het naar de zin is of zij nog iets kunnen betekenen. Alles uiterst correct. Dus hier geen gehengel om te bestellen of te betalen. Kan het beter? Nee want bij de koffie komt een waaier van lekkernij met bonbons, Haagsche hopjes e.a. Verhouding prijs: kwaliteit= 10