De Vierbannen (Restaurant)

Weg van de Buitenlandse Pers 3 4305 RJ Ouwerkerk Nederland Kaart

Over restaurant De Vierbannen (Restaurant)

Zeeuwse specialiteiten

Bij Restaurant Vierbannen heb je een prachtig uitzicht op de Oosterschelde en het krekengebied Ouwerkerk. De dieren die hier leven hebben het goed in dit prachtige stukje Zeeuwse natuur. Chef Wouter Kik houdt de seizoen goed in de gaten en weet precies, wanneer het tijd is voor welk gerecht. Het liefst haalt hij de Oosterscheldekreeft, asperges en lam direct bij de visser of de boer. Dat smaakt naar meer.

Meer informatie over restaurant De Vierbannen (Restaurant)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg duur
T V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Absoluut geweldig! De amuses waren apart, zeker de explosie, daarna kwam de biet met karnemelk en appel, ook heerlijk! Wij hebben het 6-gangenmenu gekozen en alles was heerlijk. Nadien nog een kaasplankje gekozen. Je komt zelden tegen dat een kaasplank zo goed is met enkel lokale kazen en dit zeg ik als kaasliefhebber! De bijpassende wijnen waren schijnbaar net geïntroduceerd, maar zijn een absolute vermelding waard. Zelden zo'n goed en heerlijk wijnarrangement gehad!
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We kwamen hier voor de tweede keer en de eerste keer was subliem, dus dan is het toch altijd maar afwachten of dat niveau weer behaald wordt. Eigenlijk na de eerste amuses waren we al overtuigd. Het was echt heerlijk. De smaken pasten perfect bij elkaar en het was echt weer een feestje. De bediening had daar ook een grote rol in. Het was weer een mooie belevenis en wij zullen zeker nog eens terugkomen.
Anwi .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen zaterdag 17 sept. met 7 pers. een 6 gangen menu gegeten in het restaurant. We mochten 1 gerechtje (vis) laten vervallen voor kalfszwezerik (met extra betaling van € 20,-)
We kregen voor 7 pers. 2 broodjes en een stukje boter en dat moesten we met z'n 7-en delen.
Alles ziet er prachtig verzorgd uit met mooie bloemetjes, kleurtjes, maar.......
Van de Explosie was vooral de bieten/karnemelk heel erg lekker, andere dingen matig. De harder was een op de huid gebakken stukje vis, heel erg lekker maar erg klein. I.p.v. de zeeduivel kregen we onze geliefde kalfszwezerik, een mini stukje zo groot dat het op een dessertlepeltje paste, smaak was goed, maar veel te klein.
Toen kwam het eenden gerechtje, het stukje eend zo taai als leer met forse vetrand, kortom er bleef een ieniemini stukje over, het prachtige kommetje ernaast was op de bodem bedekt met een laagje eendenlever wat heel vlak van smaak was bedekt met een gelei van pompoen.wortel abrikoos. Dit was zo'n enorme teleurstelling omdat de lever echt nergens naar smaakte...
Het dessert zag er mooi uit in kommetjes en smaakte lekker.
We dronken 6 flessen water die per stuk € 5,- kosten.
De bediening was op zich best correct, de wijn werd ingeschonken en als alle gerechten geserveerd waren kwam er een toelichting (zonder de fles te laten zien)
Kortom we hebben een super gezellige avond gehad, maar vonden de gerechten veel te klein en dat zorgt voor een erg scheve prijs/kwaliteit verhouding. Veel te duur!
Deze keer waren we allemaal ontevreden, Jammer!!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Weer even kort over de Vierbannen. We vierden een verjaardag, en mochten bij ontvangst even roken drinken en over de Oosterschelde staren in een van de binnenbuitenkamers, wat een fijne plek. Voor de sfeer gingen we in het restaurant aan tafel en zonder aarzelen het vijfgangenmenu - dat zijn er overigens een stuk of acht, als je de diverse amuses meetelt. De groentebereidingen zijn weer subliem, visjes smaakvol en bijgerechten zonder uitzondering geweldig.
Duur, maar deze prachtige ingredienten en sublieme bereidingen zijn het meer dan waard.
Ga hier gauw naartoe, nu het nog kan! Volgens mij krijgen ze binnenkort een ster en dan moet je lang wachten......
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Hier op 22-07-2016 gegeten. Auto makkelijk voor de deur gratis te parkeren. In Brasserie gegeten boven is ook nog een restaurant. Ontvangst zeer vriendelijk. Daar het fris werd hebben wij een tafeltje binnen genomen aan de schuifpui met mooi uitzicht over het terras. Drie gangen menu genomen a 35,00 euro. Mijn vrouw alleen hoofdgerecht en aardbeien met slagroom . Heerlijk gegeten met mooi opgemaakte borden en zeer vriendelijke bediening. Er werd water voor onze hond gebracht. Goede Rose en Witte wijn en Port slechts 4 euro p.glas. Wij hebben hier zalig gegeten en gaan hier snel terugkomen.
JanskeP P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het eten is prachtig en ziet er zo mooi uit. We gingen voor het 6-gangen menu en dat was werkelijk top. Heerlijke amuses, gerechten met prachtig eetbare bloemen, knapperig gebakken zwezerik, een heerlijk trio v mosselen. Het kon niet op.
De bediening liet wel wat steken vallen.
Dat is erg jammer en kan niet bij zo'n fantastische zaak.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
We hadden een zakelijke bijeenkomst in deze schitterende locatie, want dat is het zeker.
Na ons overleg hebben we genoten van een heerlijk viergangen menu.
Vooraf kregen we diverse lekkere amuses zoals scheermes met appel codium, luchtige ui met roze peper, gebrande ei, eidooier en schapenkaas met rode biet en karnemelk.
Mooie gerechten zijn er vervolgens gepresenteerd en alles was zeer smaakvol.
Gestart zijn we met een mooi visgerecht, vervolgens hebben we zwezerik gegeten, met als hoofdgerecht perfect klaargemaakt lamsvlees en als afsluiter een heerlijk zoet desert. Bij dit alles hebben we heerlijke wijnen gedronken. Al met al een echte aanrader voor iedereen die wil genieten van heerlijke lokale gerechten. Er wordt op topniveau gewerkt in de keuken.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het is even zoeken maar de moeite waard. Wouter Kik en zijn team kunnen er wat van! We hadden trek in Oosterschelde kreeft en dat kregen we dan ook op drie verschillende manieren. De andere gerechten waren ook heerlijk. De service en de wijn prima. Alleen op deze woensdagavond was het wel wat rustig, maar denk niet dat de keuken het rustig aan deed. Prima kwaliteit.....en een uitzicht om van te smullen.
Bettie Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Werden met een ferme handdruk onthaald door de vriendelijk gastvrouw.
Het kreeftenmenu gegeten, 3 super lekkere amuses, met heerlijk knapperig brood, mooie voorgerechten en fantastische Oosterschelde kreeft op 3 manieren bereid.
De jonge brigade is zeer attent en de chef kookt de sterren van de hemel. Met een koffie met maar liefst 3 kleine nagerechten sloten we de maaltijd af. De rekening viel mee voor zoveel kwaliteit in een mooie ambiance. Een ster waard .
Beste Bettie,
Bedankt voor uw bezoek aan de Vierbannen en uw enthousiaste reactie. We zijn verheugd dat u zo enthousiast bent over onze brigade en keuken. We hopen u snel nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant.

Hartelijke groet,
Team de Vierbannen
MJJ .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Mooi restaurant nabij watersnoodmuseum. Boven a la carte, beneden brasserie. Prijs/kwaliteit brasserie is prima en gerechten veelal van prima niveau. Bediening vriendelijk doch dit kan iets attenter.
Whgjdekkers .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Zondag 6 september uitgenodigd voor de lunch bij de Vierbannen. We hebben geweldig gegeten in een prachtig restaurant met uitzicht op de Oosterschelde.
Alle gerechtjes en gerechten waren kunstwerkjes en smaakten heerlijk.
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wow, wat een restaurant, voor ons sterwaardig! De locatie is weliswaar wat afgelegen, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de omgeving en, als je geluk heb, het uitzicht. De gerechten zijn van hoog nivo met prachtig opgemaakte borden. Het geheel is de prijs zeker waard!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk gegeten met een groep van 12 mensen. Het uitzicht over het water was werkelijk schitterend en de geur van de zee kwam je op het terras tegemoet. Een heerlijke maaltijd uit de regio met alle smaken in 1 gerecht. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Soms net op het randje qua ingaan op opmerkingen van degene die aan het eten waren. Soms is een glimlach voldoende en zijn woorden teveel. Neem de tijd om hier te gaan eten en zorg dat je in de buurt kunt logeren. Zowel het eten als de wijn is top. Een taxi kan, maar is lastig gezien de ligging van het restaurant.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
9 juli 2015 Op een schitterende locatie van een heerlijke lunch genoten. Mooie vlierbessen cave gevolgd door 3 fantastische gerechten geserveerd door gastheer en sommelier Jean Luc, de amuses zijn mooi en gedurft. Chefkok Wouter Kik maakt er een feest van. 1 gerecht;
Heerlijke langzaam gegaarde schol met een aardappelzalfje, mosseltjes met sjalot en ietsie ansjovis met perfecte gerookte palingschuim. Wat een smaken wat een balans! Sterwaardig !
Fred en Daan
Harryvan .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wat een fantastische lunch was dat. De amuses waren een aaneenschakeling van verassingen. Het voorgerecht een perfecte tartaar van harder en zo mooi opgemaakt dat het gerecht in een top restaurant in Tokio tot applaus zou leiden. Het hoofdgerecht een perfect bereide Oosterschelde kreeft waarvan de verrukkelijke smaak ons nog lang zal bij blijven. Dat alles begeleid met een heerlijk glas wijn met een ongeëvenaard uitzicht op een zonovergoten balkon. De attente en aimabele bediening maakte het feestje compleet. Een aanrader! Harry
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Met een groep van 77 uitstekend gedineerd. Zeldzaam lekkere schelvis met gerookte lever en vers geplukte kruiden. Mooi dessert met oester van aardbeien. Top prestatie van de keuken brigade.
Dirklijnneel .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Uitstekend gegeten! Vooral de garnaalsoep was een topper. Nog ooit zo'n lekkere garnalensoep geproefd. Tal van lokale streekspecialiteiten zoals zeekraal en lamsoor waren op een frivole en smaakvolle wijze in de mooi gepresenteerde borden verwerkt. We mochten dit smakenfestijn meemaken vanop het balkon, van waaruit we een wijds zicht hadden op de Oosterschelde. De (uitstekende) begeleidende wijn kwam soms wel te laat, een minpuntje. Het personeel was wel vlot en vriendelijk. We gaan zeker nog eens terug.
E D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Sterren niveau gerechten en ambiance. In zowel het Restaurant als de Brasserie heerlijke gerechten. Verse producten en verrassende smaken. Bediening uitstekend en vriendelijk. Bij mooi weer heerlijk buitenterras. Boven in het restaurant een prachtig uitzicht en buitenterras.
Al vaker gegeten en komen graag terug.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Via iensdeal hier op 27-09-2014 gaan eten. De locatie ligt prachtig en de auto kan makkelijk en gratis geparkeerd worden op de parkeerplaats. De iensdeal bestond uit drie gangen maar het restaurant had er zelf een viergangen diner van gemaakt. De gerechten waren allen mooi gepresenteerd en de smaken fantastisch, De Turitelles Rose was heerlijk en de koffie met grand marnier een mooie afsluiter, De bediening is hier zo en zo fantastisch, Zeeland krijgt met dit soort restaurants steeds meer pareltjes van zaken. Het is jammer dat het voor niet bekenden zo moeilijk te vinden is want dit restaurant behoort alle avonden volle bak te hebben. Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen hier zeker graag terug
Aafke O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Verrukkelijk eten in een prachtige ambiance met schitterend uitzicht en briljante service. Alle gangen en amuses waren even verfijnd, heerlijk en prachtig opgediend met prachtige wijnen erbij!! Echt een aanrader!!!