De Vierbannen (Brasserie)

Weg van de Buitenlandse Pers 3 4305 RJ Ouwerkerk Nederland Kaart

Over restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Passie voor de mooiste producten

Je bent in Zeeland, dus je proeft Zeeland: dagverse vis, heerlijke schaaldieren en zilte groenten. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met het seizoen, want elk product heeft zo zijn ideale moment om op je bord te belanden. Ja, dit is waar eten om draait!

Meer informatie over restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 11:30 - 23:30
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Andries J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Dit restaurant is een aanrader. Toplocatie met een uitzicht over de Oosterschelde en het kreken natuurgebied bij Ouwerkerk. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Mazdas .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
we hadden een AH menu, is niet te vergelijken met de "normale" gerechten. Allemaal nieuwe obers, geen vooruitgang. Sommige op de automatische piloot.
Casper W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
In het kader van de AH-restaurantactie hier gegeten. Kwaliteit van het menu is goed, kleine amuses los bij te bestellen, waarvan de crème van rode biet met venkel en karnemelk-ijs er met kop en schouders bovenuit stak.

Het voor- (zalm en ham) en hoofdgerecht (bavette en schol) van het 3-gangenmenu waren bij zowel mij als mijn tafelgenoot uitstekend. Smaak en presentatie waren degelijk, de schol met antiboise heel erg lekker.

Het enige struikelpunt waar we hier (wederom) tegenaan liepen, was het niveau van de, overigens wel zeer vriendelijke, bediening en organisatie. Een lijst te lang om hier allemaal op te noemen, maar te slordig voor een mooie zaak als deze met hoge ambities en scores en al met al genoeg om de balans van alle positieve punten uiteindelijk op 0 te laten eindigen. Helaas.
Haasjes4 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten. AANRADER. Alles werd heel mooi geserveerd. Smaakte ook heel goed. Vooral het toetje appel met cognac. Om je vingers bij af te likken
T. K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Over de kwaliteit van de gerechten waren wij zeer tevreden: echt erg goed, we hebben alle vier zeer smakelijk gegeten, alle drie de gangen. Fijn is ook dat er bij dit AH-arrangement een keuze menu is, dus voor elk wat wils. Helaas waren er ook twee minpunten. De eerste is dat het hoofdgerecht met schorseneren veel te klein was. Het was niet meer dan een klein voorgerecht. Dit gold overigens alleen voor dit gerecht, de andere hoofdgerechten waren wel voldoende. Het tweede punt betrof de locatie. Wij hebben bij Vierbannen geboekt omdat er op de eerste etage een mooi uitzicht is over de Oosterschelde en je er in goede stoelen kunt zitten. We werden echter naar beneden gestuurd naar de brasserie want het AH-arrangement wordt boven niet geserveerd. Bij de boeking (vooraf heb ik gebeld voor informatie) is hierover niets gezegd. Men was niet bereid om een uitzondering te maken terwijl er maar één tafel bezet was boven en zo kwamen wij tussen de gezinnen met luidruchtige kinderen te zitten. Nu hebben wij niets tegen gezinnen met kinderen (wij hebben ze zelf ook gehad), maar als je met gasten als ouderen een verfijnd drie gangen menu komt eten, dan is dat teleurstellend. Als we dit hadden geweten, dan hadden we elders geboekt, ondanks dat het eten zeer smakelijk was.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Net als de vorige keer was ook nu het eten weer voortreffelijk, evenals de ontvangst door de gastvrouw. De wachttijd tussen de gerechten was voor ons prima (niet te lang en niet te kort, dus redelijk): we nemen graag de tijd voor het eten en de gezelligheid van het samen tafelen met vrienden.
Anneke_at_home .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De Vierbannen restaurant is een echte aanrader. De supervriendelijke ontvangst, het mooie zicht over de Oosterschelde, een gezellig kader en de originaliteit van de overheerlijke gerechten was een ervaring op zich.
Ons zien ze zeker nog terug. Kan al niet wachten om de andere gerechten op de kaart te ontdekken.
TOP !
Mdemooij .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voortreffelijk eten. Het was onverwacht druk voor de zondag, daarom iets langzamere bediening. Maar het is een uitstekend restaurant. Heerlijk eten.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
24/9/'16 voor de lunch gereserveerd en de keus tussen binnen of buiten op het balkon was met deze prachtige najaarszon snel gemaakt, buiten op het balkon! In eerste instantie vonden wij de kaart wat beperkt maar achteraf bleek waarom. De amuses zorgde niet alleen voor de prikkeling van de smaakpapillen maar schiep tegelijkertijd een enorme verwachting van de gerechten. Voorgerechten en hoofdgerechten ....wat een feest ! Niet alleen schilderij plaatjes maar geweldig geraffineerd in elkaar gezet. De chef houdt de basis principes van zoet, zout, bitter en zuur uitstekend in balans en de glazen wijnen klopte perfect om het allemaal in balans te houden. zelfs de friandises waren een genot en zeker niet zomaar een koekje of bon bon. Vanuit Amsterdam ver rijden maar icm een overnachting op dit eiland is het een gemiste kans om niet in het restaurant jezelf te laten verwennen.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Gereserveerd met de AH bonnen. Niks karig, gewoon een mooi menu met leuke producten. Alles vers en mooi aangekleed. De kok mag iets minder scheutig zijn met het zout, was echt too much. Het geheel was lekker, maar niet heel bijzonder of nog eens voor terug te komen. Als ik namelijk voor dit menu de volle mep zou moeten betalen (34 euro, kan dat, zoiets?), dan vind ik eea echt uit verhouding. Nu was het meer dan prima.
Voor een bisque met kabeljauw, hoofd schol en toe tarte tartin.
De entourage vind ik gaaf, ik houd van dat strakke. De akoestiek was (ondanks gaten in het plafond) niet best. Het restaurant zat maar voor de helft vol, maar rustig praten met je tafelgenoten was al niet meer te doen.
Zeer aardige, attente bediening, maar de dame was maar alleen en rende de benen uit haar lijf. Daarom moest je zelf vragen om drank nadat we een poosje met lege glazen hebben gezeten. Jammer.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hartelijk ontvangen door de gastvrouw en de bediening. We kregen mooi opgemaakte en lekkere gerechten voorgeschoteld. De tijd tussen de gangen was voor ons precies goed. Dus heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
De Vierbannen is een strak ingerichte zaak, met groot terras buiten. Wij hadden een tafel gereserveerd via de AH actie. Dan is het vaak een verrassing wat je krijgt.
Bij de Vierbannen doen ze daar niet karig over. Niks uitgekleed menuutje, de kok pakt uit met een 3 gangen menu met binnen iedere gang 4 keuzes. Waarbij ook de vegetariers aan hun trekken komen.
Een menu kost 34 euro, dus binnen de AH actie eet je daarvan met 2.
Ik ga niet alle gerechten verklappen, maar we hebben 6 verschillende gezien en gegeten en ik kan zeggen dat deze top waren! Goed op smaak, verse ingredienten en voldoende Zeeuwse invloeden om te kunnen zeggen dat je met spullen vanuit de streek werkt.
Lekker ook, zelfgemaakte mayonaise.
De zaak stroomde vol op deze zonnige zondagmiddag en we moesten soms best even wachten. Maar de vriendelijke en correcte bediening had voldoende aandacht voor ons en bij het afrekenen werd nog even toegelicht waarom het allemaal even wat langer duurde. Ik zeg: bonuspunt!
Met het keuzemenu moet je zowiezo niet denken aan een vluggertje, trek er gewoon minimaal 1,5 uur voor uit. Tenzij je het overheerlijke kaasplankje (nou verklap ik toch wat) snel naar binnen werkt natuurlijk.
De huiswijn smaakt prima, dat mag je ook verwachten voor 4 euro per glas.
De Vierbannen is wat ons betreft een aanrader!
Geo-marja .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Geweldig lekker gegeten. Menu via AH-actie. Gerookte zalm en de kabeljauw met mosselen als voorgerecht waren allebei super. Wij hebben beiden van de schol met lamsoor genoten. Ook het toetje van ijs met vijgen was werkelijk af.
De service en de aandacht was zeer goed en erg vriendelijk. Wij komen hier beslist terug!
Bosea.ft .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zeer hoogstaande lunch.
De eetzaal kan toch wat netter.Nu was het september en was het diner goed verzorgd en heel lekker .Eerder in juli gegeten was het dan zeer ondermaats .vorig jaar ook zeer lekker gegeten .Ik denk dat er een andere kok
(goede) nu aan het.fornuis staat dan in juli.

Tubu37wm .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Goede morgen Ten eerste dat menu kaartje kon je niet uit wijs worden .
Daar na hebben we 20 minuten zitten wachten voor dat er iemand kwam
op nemen ,en ik heb wel gezien ieder een die via Ah kwam eten moest een
hele tijd wachten voor dat ze geholpen werden .En de menu kaart was ook niet veel .Nee dat viel mij een beetje tegen .
Bruijnwim .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het eten is verzorgd en lekker.
De bediening laat nog wel eens een steekje vallen.
Vergeten de wijnkaart te brengen. Als het voorgerecht komt moet je moeite doen om aan een flesje wijn te komen.
Vervolgens is wijn tot 2 maal toe niet aanwezig.
Temperatuur van de wijn niet goed. Is te warm
De glazen van het aperatief worden niet opgeruimd tenzij men erom vraagt
Bediening is overigens wel vriendelijk.
Addykole .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Uit drie tafeltjes konden we kiezen.Tafeltje niet schoon.Het voorgerecht van mij was wel bijzonder en ook lekker,het vis voorgerecht viel tegen.Hoofdgerecht ,vlees was lekker toetje ook.
We kregen maar weinig frites, bij gevraagd maar moesten bij het eindbedrag wel extra frites betalen, vinden wij geen service, want de een eet meer frites dan de ander.
Bediening vertelde niets van de gerechten en kwamen ook niet vragen of we nog iets te drinken wilden, kan beter.Restaurant ligt wel op mooie lokatie alleen wij hadden geen goed zicht.
Veel succes verder met uw restaurant. Addy Kole
UutBru .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met z'n vieren heerlijk gegeten in de brasserie. Gerechten waren prachtig opgemaakt en heerlijk bereid. De Bavette is een aanrader maar die hadden we vorige keer al. De harder smaakte ook heerlijk met Zeeuwse groenten. Bediening was heel attent, we kwamen niets tekort!
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Met de AH zegelactie dit mooie restaurant gevonden. Keuze uit 3 a 4 gerechten per gang. Mooie gerechten, bijv. voorgerecht met kabeljauw en mosselen (mooi en heerlijk).

Een aanrader!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Hier op 24-08-206 met AH actie heerlijk gegeten. Omdat wij wisten dat het mooi weer bijreservering on tafel op terras gevraagd. De vierbannen is een prachtige zaak met boven het luxe restaurant (prijzig en exclusief) en beneden de betaalbare Brasserie. Auto is makkelijk en gratis voor de locatie te parkeren. De bediening is vriendelijk en zorgzaam het eten mooi en zeer smakelijk. Op deze tropische dag was het extra fijn om een leuk tafeltje op het terras te hebben. Het is daardooe later geworden dan gebruikelijk maar wij hebben dan ook een fantastische avond gehad