De Vierbannen (Brasserie)

Weg van de Buitenlandse Pers 3 4305 RJ Ouwerkerk Nederland Kaart

Over het restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Passie voor de mooiste producten

Je bent in Zeeland, dus je proeft Zeeland: dagverse vis, heerlijke schaaldieren en zilte groenten. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met het seizoen, want elk product heeft zo zijn ideale moment om op je bord te belanden. Ja, dit is waar eten om draait!

Meer informatie over restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 11:30 - 23:30
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00

Bessel V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Hebben uitstekend gegeten maar Jammer dat het uitzicht voor ons naar de Oosterschelde door een versiering-opbouw op de trap gehinderd wordt; verder jammer dat hoofdgerecht geen keus tussen vis en vlees biedt ( voor ons als visliefhebber geen probleem.
mazdas .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hadden een AH menu en dat was prima. Je moet er gewoon met een andere instelling naar toe gaan dan toen Wouter Kik nog chef kok was. Prima gegeten, zeer vriendelijke gastvrouw. Niets mis mee
Mario D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Bediening is wat je in een brasserie kan verwachten. Niet echt top, wel vriendelijk.
Een vissoep uitserverenn met een vis-/ sauslepel is niet helemaal zoals het hoort. Na een opmerking hierover geplaatsts hebbende, was het antwoord dit hier altijd zo gebeurde .......... En dat geloof ik, maar is wel jammer.
Maar alles wat geserveerd werd, was smaakte erg goed.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten, goede wijn, verfijnde gerechten, goede bediening in goed tempo prachtige locatie! Wat wil je nog meer?
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
We hebben hier waanzinnig goed gedineerd. Het ontvangst was hartelijk en de amuse was al aangepast op basis van de reservering via iens omdat mijn vrouw zwanger is. De bediening was erg goed en hartelijk en de kwaliteit van de maaltijden van fantastisch. Met name het Babbelaar dessert is een aanraden.

Grootste pluspunt is absoluut het uitzicht, wat een waanzinnig mooie plek!
Lois V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
We werden prettig ontvangen, mochten kiezen waar we zitten mochten ook buiten,
dat vond ik fijn en had ook vroeg afgesproken hierom.
Ik had opgegeven dat wij vegetarisch wilden eten en dat werd verrassend ingevuld.
Voor ons geslaagde avond, prijs was ook redelijk,
en kregen ook samen een cappuccino en iets erbij gratis als afsluiting,
ook de hartelijke bediening is echt heel prettig, je bent ech een gast en dat ervaar je ook op deze avond.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Wij kennen de Vierbannen sinds de opening en gaan er een of twee ker per jaar eten.
Het is een nieuw gebouwd modern restaurant op een bijzondere locatie aan de Oosterschelde met prachtig uitzicht. Toen wij er dit eer kwamen, viel ons op dat de presentatie weliswaar vergelijkbaar was met voorheen, maar de gerechten zijn minder ingewikkeld, hoewel de smaken nog steeds verfijnd en puur zijn. Bij navraag bleek dat de chef zijn carriere voortzet bij een ander bekend Zeeuws restaurant. De stempel die hij op de keuken heeft gezet is nog duidelijk aanwezig: prachtige combinaties, creatieve groentes en mooie verfijnde presentatie.
We hebben opnieuw gesmuld, namen het uitgebreide 5/6/7 gangen menu (de amuses en spullen bij de koffie zijn ook gangen!) en waren voor dik 100 euro klaar.
Opnieuw geweldig. Wat ons betreft het beste restaurant van Schouwen! En in de top 5 van Zeeland...
Adri G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Met alles, inclusief lokatie en uitzicht, een uitstekend restaurant!
hcjwennink .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Lunch in de brasserie gedaan, je zag veel fout gaan. Lege glazen op de tafels. Een uur moeten wachten op onze runderburger, ze waren ons vergeten. Zo zag je dat ook bij de andere tafels. Vanuit de keuken kwam erg veel lawaai van harde muziek en je zag duidelijk dat daar volop gefeest werd als keukenpersoneel en de klant was op de laatste plaats. Het bedienend personeel waren ook meer met elkaar aan de klets ipv de gasten te verzorgen. Het werd wel recht gezet door een glas wijn aan te bieden maar € 5 voor een wijn wat niet top is vond ik erg veel. Een restautant om niet in ons lijstje op te nemen van hier komen we nog eens terug.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Topavond gehad.
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
Eten zag er prachtig uit en kostelijke smaken, minpuntje, de heek is vlak van smaak.
Eten bij de Vierbannen is een gezellig avondje uit.
Brasserie is het niet, restaurantwaardig!!!!
geo-marja .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Geen keuze in menu via de AH-actie. Verrassende smaak van de twee amuses. Rundvlees als start met eend als hoofdgerecht. Heerlijk. Meloen als dessert was goed, maar geen favoriet. Voor flinke eter, geringe porties.
Marcelle S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Superlekker met niet al te veel franjes, wel heel mooi gepresenteerd. Heerlijke amuses en voor het afrekenen werden wij verrast met ijsjes, die heel byzonder worden opgediend. Toplocatie aan de Oosterschelde!
Vriendelijke bediening. Jammer dat de wijnkaart nog niet klaar is, maar de gastvrouw maakte alles goed door haar vriendelijkheid en bereidwilligheid ons te informeren over de wijnen, die bij onze gerechten passen.
Het wachten tussen de gerechten was prima zoals het hoort.
P.S. Wij hebben gebruik gemaakt van de AH aktie
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Het was , door het weer, onverwacht veel drukker dan verwacht. De wachttijd voor het eerste gerecht liep daardoor nogal op. Maar de kwaliteit was goed. Vooral de vissoep was top. We komen terug!
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Eten was met zorg bereid en smaakvol.
Helaas, weer een kok die voorbij gaat
Aan alle lekkere (vergeten) groenten die er zijn.

De inrichting vonden wij niet sfeervol,
Het uitzicht vergoede veel.

Bediening, uitstekend.

Serviesgoed niet op elkaar afgestemd,
Schaaltje met stukjes eraf.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Een aanrader! Misschien voor veel mensen wat prijzig, maar zeer de moeite waard. Super vriendelijke ontvangst en perfect eten. Daarbij het geweldige uitzicht over de Oosterschelde!
Marlou U.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Wij waren hier verleden jaar oktober, toen waren we meer dan enthousiast.
Nu viel het een beetje tegen.
Bediening en aandacht duidelijk minder.
We hebben overigens wel lekker gegeten.
Uitzicht heel mooi.
Greet O.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Goede uitleg over de gerechten en over de wijn.
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Prachtig ingericht restaurant. Aardige mensen. Heerlijk gegeten. Waar het niet goed ging. We kwamen op de AH actie. Ze hadden een menu hiervoor. Op de site kon je kiezen uit 2 voor, 2 hoofd en 2 nagerechten. In het restaurant was echter een menu zonder keuze. Mijn vrouw vond dit aanbod echt niet lekker. Ik wel ik heb het wel zo besteld. Ik vond het wel lekker. We vroegen of we voor het voor en nagerecht voor mijn vrouw iets anders mochten met bijbetaling van onze kant. Dit was niet mogelijk ! Erg star. We hebben overwogen om de 2 drankjes af te rekenen en te vertrekken. Uiteindelijk kreeg ze toch een ander voorgerecht, dit was erg lekker. Geen ander dessert ( kaas had ze lekker gevonden )Maar toch. We hebben ondanks dat toch een gezellige avond gehad en het eten en de ambiance en bediening waren verder uitstekend. Maar we gaan er niet weer heen.
Johan05 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het restaurant is prachtig gelegen aan de Oosterschelde en het biedt een mooi uitzicht. De entree is getooid met een ruime reeks met stickers van vrijwel alle restaurantgidsen. Onze verwachtingen waren vanwege de goede recensies dan ook hoog gespannen. Maar ons bezoek viel tegen. We hadden een driegangenmenu. Vooraf stukjes runderlende in oosterse saus. De smaak was goed, maar niet verasssend en het vlees veel te taai. Het hoofdgerecht bestond uit kabeljauw met erwtenpuree. Goed op smaak en zeer fraai geserveerd. Als nagerecht hadden we pannacotta, maar ook dat stelde teleur. Diverse zeer kleine bereidingen, die weliswaar fraai werden opgediend, maar onderling niet samenhingen. De bediening was weinig atttent.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We kwamen er tijdens het diner achter, via google, dat chef Wouter Kik net een week ervoor vertrokken was naar De Kromme Watergang, vanwege een andere visie op het restaurant. Het zou in positeve zin hebben uitgemaakt als het (overigens zeer aardige) personeel dit zou hebben aangegeven. Nu lag er een ander verwachtingspatroon en daaraan werd niet voldaan. Wij wensen het restaurant succes met de nieuwe brasserieformule!