De Vierbannen (Brasserie)

Weg van de Buitenlandse Pers 3 4305 RJ Ouwerkerk Nederland Kaart

Over het restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Passie voor de mooiste producten

Je bent in Zeeland, dus je proeft Zeeland: dagverse vis, heerlijke schaaldieren en zilte groenten. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met het seizoen, want elk product heeft zo zijn ideale moment om op je bord te belanden. Ja, dit is waar eten om draait!

Meer informatie over restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 11:30 - 23:30
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Greet O.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Goede uitleg over de gerechten en over de wijn.
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Prachtig ingericht restaurant. Aardige mensen. Heerlijk gegeten. Waar het niet goed ging. We kwamen op de AH actie. Ze hadden een menu hiervoor. Op de site kon je kiezen uit 2 voor, 2 hoofd en 2 nagerechten. In het restaurant was echter een menu zonder keuze. Mijn vrouw vond dit aanbod echt niet lekker. Ik wel ik heb het wel zo besteld. Ik vond het wel lekker. We vroegen of we voor het voor en nagerecht voor mijn vrouw iets anders mochten met bijbetaling van onze kant. Dit was niet mogelijk ! Erg star. We hebben overwogen om de 2 drankjes af te rekenen en te vertrekken. Uiteindelijk kreeg ze toch een ander voorgerecht, dit was erg lekker. Geen ander dessert ( kaas had ze lekker gevonden )Maar toch. We hebben ondanks dat toch een gezellige avond gehad en het eten en de ambiance en bediening waren verder uitstekend. Maar we gaan er niet weer heen.
Johan05 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het restaurant is prachtig gelegen aan de Oosterschelde en het biedt een mooi uitzicht. De entree is getooid met een ruime reeks met stickers van vrijwel alle restaurantgidsen. Onze verwachtingen waren vanwege de goede recensies dan ook hoog gespannen. Maar ons bezoek viel tegen. We hadden een driegangenmenu. Vooraf stukjes runderlende in oosterse saus. De smaak was goed, maar niet verasssend en het vlees veel te taai. Het hoofdgerecht bestond uit kabeljauw met erwtenpuree. Goed op smaak en zeer fraai geserveerd. Als nagerecht hadden we pannacotta, maar ook dat stelde teleur. Diverse zeer kleine bereidingen, die weliswaar fraai werden opgediend, maar onderling niet samenhingen. De bediening was weinig atttent.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We kwamen er tijdens het diner achter, via google, dat chef Wouter Kik net een week ervoor vertrokken was naar De Kromme Watergang, vanwege een andere visie op het restaurant. Het zou in positeve zin hebben uitgemaakt als het (overigens zeer aardige) personeel dit zou hebben aangegeven. Nu lag er een ander verwachtingspatroon en daaraan werd niet voldaan. Wij wensen het restaurant succes met de nieuwe brasserieformule!
Schouwenaar E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Mooie locatie, we zaten afgelopen week met vrienden op bovenverdieping dus mooi uitzicht. Aan het geen op borden kwam is zonder meer veel tijd/aandacht besteed aan opmaak maar de bereiding en smaak viel -bij allen- erg tegen. Zeer minimale porties, op verzoek bijbestellen werd neerbuigend gereageerd door bedienend medewerker. Verre van persoonlijke bediening, jammer want dit brengt het geheel tot ware tegenvaller en deed afbreuk aan het geheel.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Verrassend goed, goede uitleg en service.
Zeker voor herhaling vadbaar.
duinkonijn .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht erg lang. 105 minuten. Excuses werden aangeboden + gratis kopje koffie. Prima afhandeling. Tevreden.
Elvira P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Goede keuken en goede bediening, jammer was dat het extra bestelde bakje frites pas kwam toen er het eten ophadden. Erg mooi restaurant op een schotterende plek
Johan J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Voortreffelijke keuken , goede bediening en mooie streekproducten. Goede betaalbare huiswijn. Ook deze keer was het meer dan de moeite waard een klein stukje om te rijden.
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Beslist een leuke gelegenheid. Een heerlijke maaltijd in een gezellige ambiance. Wat vooral opviel was de goede tafelbezetting ook tijdens een zondag rond 13.00 uur
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
In het kader van de AH-actie hier gegeten. Onze ervaring was zeker niet positief, kort na het bestellen van ons aperitief werd het voorgerecht neergezet. De vis van het hoofdgerecht van mijn partner was niet gaar, een beetje snotterig. Het nagerecht van mijn partner werd opgediend met de boodschap "is een beetje uit elkaar gevallen, maar smaakt daardoor niet minder" Kortom een 6 is ruim gewaardeerd
Adrianus D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Het was onze eerste kennismaking met het restaurant. 3 gangen menu was perfect. Heerlijk gegeten. Wij komen graag snel weer eens terug.
clubvan5 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Prima lokatie, schoon, netjes.
De AH menu's hadden op onderdelen de nodig toelichting nodig.
De kaart was zeer beknopt en onduidelijk, maar alle gerechten die we uitzochten smaakten voortreffelijk.
De borden waren mooi opgemaakt en de smaak variaties goed.
mijn mede disgenoten vonden het een spannende maar geslaagde avond.
Andries J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Dit restaurant is een aanrader. Toplocatie met een uitzicht over de Oosterschelde en het kreken natuurgebied bij Ouwerkerk. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
mazdas .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
we hadden een AH menu, is niet te vergelijken met de "normale" gerechten. Allemaal nieuwe obers, geen vooruitgang. Sommige op de automatische piloot.
Casper W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
In het kader van de AH-restaurantactie hier gegeten. Kwaliteit van het menu is goed, kleine amuses los bij te bestellen, waarvan de crème van rode biet met venkel en karnemelk-ijs er met kop en schouders bovenuit stak.

Het voor- (zalm en ham) en hoofdgerecht (bavette en schol) van het 3-gangenmenu waren bij zowel mij als mijn tafelgenoot uitstekend. Smaak en presentatie waren degelijk, de schol met antiboise heel erg lekker.

Het enige struikelpunt waar we hier (wederom) tegenaan liepen, was het niveau van de, overigens wel zeer vriendelijke, bediening en organisatie. Een lijst te lang om hier allemaal op te noemen, maar te slordig voor een mooie zaak als deze met hoge ambities en scores en al met al genoeg om de balans van alle positieve punten uiteindelijk op 0 te laten eindigen. Helaas.
haasjes4 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten. AANRADER. Alles werd heel mooi geserveerd. Smaakte ook heel goed. Vooral het toetje appel met cognac. Om je vingers bij af te likken
T. K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Over de kwaliteit van de gerechten waren wij zeer tevreden: echt erg goed, we hebben alle vier zeer smakelijk gegeten, alle drie de gangen. Fijn is ook dat er bij dit AH-arrangement een keuze menu is, dus voor elk wat wils. Helaas waren er ook twee minpunten. De eerste is dat het hoofdgerecht met schorseneren veel te klein was. Het was niet meer dan een klein voorgerecht. Dit gold overigens alleen voor dit gerecht, de andere hoofdgerechten waren wel voldoende. Het tweede punt betrof de locatie. Wij hebben bij Vierbannen geboekt omdat er op de eerste etage een mooi uitzicht is over de Oosterschelde en je er in goede stoelen kunt zitten. We werden echter naar beneden gestuurd naar de brasserie want het AH-arrangement wordt boven niet geserveerd. Bij de boeking (vooraf heb ik gebeld voor informatie) is hierover niets gezegd. Men was niet bereid om een uitzondering te maken terwijl er maar één tafel bezet was boven en zo kwamen wij tussen de gezinnen met luidruchtige kinderen te zitten. Nu hebben wij niets tegen gezinnen met kinderen (wij hebben ze zelf ook gehad), maar als je met gasten als ouderen een verfijnd drie gangen menu komt eten, dan is dat teleurstellend. Als we dit hadden geweten, dan hadden we elders geboekt, ondanks dat het eten zeer smakelijk was.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Net als de vorige keer was ook nu het eten weer voortreffelijk, evenals de ontvangst door de gastvrouw. De wachttijd tussen de gerechten was voor ons prima (niet te lang en niet te kort, dus redelijk): we nemen graag de tijd voor het eten en de gezelligheid van het samen tafelen met vrienden.
anneke_at_home .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De Vierbannen restaurant is een echte aanrader. De supervriendelijke ontvangst, het mooie zicht over de Oosterschelde, een gezellig kader en de originaliteit van de overheerlijke gerechten was een ervaring op zich.
Ons zien ze zeker nog terug. Kan al niet wachten om de andere gerechten op de kaart te ontdekken.
TOP !