De Vierbannen (Brasserie)

Weg van de Buitenlandse Pers 3 4305 RJ Ouwerkerk Nederland Kaart

Over het restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Passie voor de mooiste producten

Je bent in Zeeland, dus je proeft Zeeland: dagverse vis, heerlijke schaaldieren en zilte groenten. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met het seizoen, want elk product heeft zo zijn ideale moment om op je bord te belanden. Ja, dit is waar eten om draait!

Meer informatie over restaurant De Vierbannen (Brasserie)

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 11:30 - 23:30
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant De Vierbannen (Brasserie)

patty62 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten, ruime opstelling, zeer vriendelijke personeel. Lokaatie is heel mooi, uitkijkend op de Oosterschelde. Echte aanrader.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij zijn uitstekend verzorgd zowel in service als eten. Een menu met verrassende smaak combinaties en heerlijke frietjes.
M.W.J. V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Zeer vriendelijke en professionele bediening. Grootte van de porties precies goed, niets weg te gooien. Keurige toiletten. Een fantastisch koude korenwijn. Voor vertrek in het donker zou de trap beter verlicht kunnen worden.
Treden zijn slecht zichtbaar.
gabrielle D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Verassende goed en de ambiance werkelijk perfect met Zeeuwse luchten en schitterend uitzicht !
Gabrielle met zakelijke vrienden
J.W. van B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Achtergrondmuziek had iets gezelliger/romantischer gekunt;) Verder prima bediening en prachtig uitzicht als je boven zit!
Greet T.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ik vond de porties en de inhoud van de wijnglazen teleustellend klein/weinig . We hadden ook nog om vissoep
( extra) gevraagd. Dit werd helaas niet gebracht.
Johan J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Zeer smaakvolle en originele gerechten, ook qua presentatie. Mooie ruimte en genoten van een schitterende zonsondergang.
Arjen T.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima geluncht in De Vierbannen. De brasserie heeft een rustgevende, prettige inrichting. Het eten was uitgebalanceerd en met een eenvoud van hoge kwaliteit. De bediening was vriendelijk en redelijk snel.
Monique N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijke lunch gehad. Veel keuze. Mooi gepresenteerd. Vriendelijk personeel en mooie locatie. Gratis WIfi. Ruime parkeerplaats.
Christan Z.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en goed. De portionering van de voorgerechten is wat aan de kleine kant. Bij de hoofd- en nagerechten was het wel goed. De kabeljauw met erwt, zeekraal en beukenzwam was een hoogtepunt. Ook de kaasplank en het babbelaardessert was erg lekker.
Denice D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
3x salade besteld, waarvan 2 met geitenkaas en 1 Ceasar Salade. opvallend dat alle borden dezelfde salade hadden, alleen de topping verschilde.
Alledrie hadden we zand in de salade... gemeld bij de bediening. Na betalen gevraagd hoe de kok op onze klacht had gereageerd. Als antwoord kregen we dat ze dit nog niet had doorgegeven. Tja... als je met elkaar dit niveau in staat wil houden.

Het brood dat er bij geserveerd werd was erg droog. De boter was dan weer wel ok.

Prachtige plek. restaurant was altijd erg goed. Dit was een misser van de bovenste plank. Wij hebben geen plannen meer hier terug te komen.
Lois V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Mochten weer boven in restaurant buiten eten, werd weer geregeld, verrassend dinee in Vega style.
Het was een rustige zaterdagavond uniek om zo in de natuur te eten prachtig uitzicht, weer voor herhaling vatbaar.
Eelke F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Tijdens een tochtje bij Brasserie de Vierbannen de lunch genoten. Voldoende parkeergelegenheid in de omgeving van het restaurant en de locatie is ook mooi. Het ligt vlak bij het watersnoodmuseum en mooie gelegenheid voor een combibezoek.

Mij vrouw en ik kiezen voor de burger, mijn dochter (8 jaar) wil tomatensoep als lunch. In veel restaurants is het tegenwoordig mogelijk om bij het eten kraanwater te krijgen. De kosten hiervan lopen wel uiteen. Dit restaurant heeft een leuke combi. Kraanwater heet hier wenswater en als je een karafje bestelt (€ 1,50) gaat de volledige opbrengst hiervan met een aanvulling door het restaurant naar Stichting Make a Wish. Er leuke actie.

Uiteindelijk zijn we hier om te eten. De burgers zijn prima en de friet (van aardappel met schil) is erg goed. Smaakvol goed gebakken. Gaar van binnen en knapperig van buiten.

De tomatensoep is aan de pittige kant maar prima van smaak. Lekker in combinatie met het broodje wat je in de soep kan dopen.

Enige opmerking is dat voor de lunch de bovenverdieping niet open is (was) waardoor je niet kan genieten van dat prachtige uitzicht over het water. Dit laatste zou de ervaring helemaal compleet maken.
Genieter68 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
We hebben vandaag geluncht bij de Vierbannen. Wat een teleurstelling was dit. Het is een prachtige zaak. Helaas was de bovenverdieping nog gesloten toen we aankwamen. De muntthee was prima, de koffie verkeerd was niet heel warm. Mijn partner nam een Ceasar salad €12,00; polderhoen, ei, parmezaan. Ik een salade Gegratineerde geitenkaas €14,00; honing, noten, druiven.
De bediening vergat "eet smakelijk" te zeggen bij het serveren van de salades. De salades waren beiden basissalades met zilveruitjes, augurk (volgens ons niet een heel smakelijke combinatie met de rest van de salade) en zongedroogde tomaten, maar met een andere topping afgemaakt. Toen we aangaven dat er geen noten in de salade geitenkaas zaten, kreeg ik een schaaltje met taaie hazelnoten. Aan de Ceasar salad ontbrak het ei en ook druiven zaten niet in de salade geitenkaas. De geitenkaas zelf was "honinggeitenkaas", waardoor losse honing (of andere dressing) niet op de salade zat. Het brood was erg droog en daardoor niet te smeren met de boter die we er los nog bij moeten vragen.
Mijn partner heeft de salade geitenkaas opgegeten. Toen we bij het afhalen van de tafel het aan de bediening aangaven werd ons een gratis kopje koffie aangeboden, waar we echter geen zin meer in hadden. Verder geen excuses of een andere oplossing. De kok hebben we niet gezien. Het was netjes geweest als hij ons zelf te woord had gestaan.
Jammer dat deze mooie zaak niet levert wat de menukaart belooft, terwijl de prijzen toch behoorlijk zijn en niet netjes hoe er met een klacht wordt omgegaan. Wat ons betreft geen aanrader.
aedenboer .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Mooie zaak op een historische plek: watersnood 1 februari 1953 inclusief een prachtig museum wat hierover geweldig getuigd. Maak gebruik daarvan: d.w.z. maak thuis een goedgevulde picknickmand. Bezoek het museum en zoek daarna een prachtige plek om te picknicken. Wandel over de dijk en geniet van de uitzichten over de Oosterschelde.
Tot slot: diner in de Vierbannen waar het eten eruit ziet als een plaatje. Voorgerecht oké, hoofdgerecht helaas klein en geen enkele groente, dessert erg mager. Vandaar: de goedgevulde picknickmand
Adrianus D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Mooie smaakcombinaties. Tenminste een 4 gangen menu is aan te raden. Prima wijnkaart met veel variatie.
Prachtige lokatie.
Christan Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Na het vertrek van chef Wouter Kik is het eten nog steeds erg goed ook al is de kaart iets eenvoudiger.
Het blijft een mooi restaurant op een prachtige plek.
Helaas is de bediening Een beetje klungelig. Wel vriendelijk. Wie coacht de jongelui? Dan komt het helemaal goed.
Bessel V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Hebben uitstekend gegeten maar Jammer dat het uitzicht voor ons naar de Oosterschelde door een versiering-opbouw op de trap gehinderd wordt; verder jammer dat hoofdgerecht geen keus tussen vis en vlees biedt ( voor ons als visliefhebber geen probleem.
mazdas .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hadden een AH menu en dat was prima. Je moet er gewoon met een andere instelling naar toe gaan dan toen Wouter Kik nog chef kok was. Prima gegeten, zeer vriendelijke gastvrouw. Niets mis mee
Mario D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Bediening is wat je in een brasserie kan verwachten. Niet echt top, wel vriendelijk.
Een vissoep uitserverenn met een vis-/ sauslepel is niet helemaal zoals het hoort. Na een opmerking hierover geplaatsts hebbende, was het antwoord dit hier altijd zo gebeurde .......... En dat geloof ik, maar is wel jammer.
Maar alles wat geserveerd werd, was smaakte erg goed.