De Vier Jaargetijden

Dorpsstraat 47 8181 HN Heerde Nederland Kaart

Over restaurant De Vier Jaargetijden

Van koffie tot likeur

De Vier jaargetijden is geopend in 1999 en is sindsdien een begrip in Zwolle en omstreken. Strijk hier neer na een dagje winkelen in het gezellige centrum van Zwolle en geniet van een kop koffie, een stevige lunch of een uitgebreid diner. Daarnaast hebben ze hier heerlijke bieren van de tap, smaakmakende cocktails en verschillende whiskey’s en likeuren. Een avondje uit om met volle teugen van te genieten!

Meer informatie over restaurant De Vier Jaargetijden

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Een druk bezocht restaurant. We moesten aandacht trekken van de bediening om wat te drinken te krijgen en de menukaart. Er werd ons meteen al verteld dat het even zou duren voor we het eten zouden krijgen???? Is dit restaurant niet berekend op drukte? Gelukkig viel de wachttijd nog mee. Gewoon lekkere saté maar waarom het halve bord vullen met sla? Biefstuk met gorgonzolasaus goed.
Troopjes .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vandaag met familie gegeten in dit leuke dorpsrestaurant. Helaas grotendeels een teleurstelling deze keer. We werden naast een tafel gezet met 2 hinderlijke honden, die ook nog eens regelmatig een geur achterlieten. Gelukkig waren deze gasten eerder weg dan ons eten. Vreemd dat dit overigens toegelaten werd (bij onze klacht werd gezegd dat dit wel eens vaker voorkwam....maar men doet er dus niets aan). Eten was ronduit teleurstellend afgezien van het vooraf carpatieau. Alle warm bereide maaltijden waren deze keer laf en weinig smaakvol....terwijl het doordeweeks altijd prima was ( zondagse invalkok?).
Jan Willem U.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gemoedelijk dorpsrestuarant. Ze hadden alleen nog nooit van iens.nl gehoord. We maakten een reservering alhier, maar deze was niet doorgekomen. De bediening wist dan ook niet af van het bestaan van deze website.
We wisten van een aanbieding waarbij in de gehele maand februari 2016 het nagerecht gratis was bij een drie-gangenmenu. Een folder was enige dagen voor het bezoek in de bus gevallen. Van te voren attendeerden wij het personeel hierop en zij bevestigden dit.
Er volgde een avond waar van alles mis ging in de bediening, niet alleen aan onze tafel.
Het eten was goed, eigenlijk weinig op aan te merken. Enige teleurstelling is dat bij het voorgerecht met paté, rauwe ham en bramencompote, het laatste vervangen is door aardbeienjam. Voor de rest lekker gegeten.
Aan het eind van de avond, een beetje in de lijn der verwachting, stonden de desserts gewoon op de rekening, een teleurstelling. Uiteindelijk, na wederom attenderen op de actie, kregen we de desserts gratis.
Als men niet van deze actie af weet betaal je gewoon voor de desserts.
Alex1984 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het eten was onder de maat van restaurantniveau. De borden zagen er wat chaotisch uit. En eigenlijk geen enkel gerecht was echt goed.

Wat ons al verbaasde is dat het mandje brood met de voorgerechten mee kwam. Doe dat gewoon direct...

De gefrituurde champignons zaten in een veel te dik pak beslag waardoor het een vette hap was. Mijn mix van Iers rundvlees was niet heel lekker. Het biefstukje was echt niet goed. Ook vreemd van structuur. De rundvleespuntjes waren aardig maar het sucadelapje dan weer niet. Droog.

De zalm van een tafelgenoot was ook hordroog en bij de satéspies van een ander zat een lap kroepoek ongeveer ter grootte van het bord. Echt veel te groot.

Het kaasplankje op het eind was geen kaasplankje te noemen. Een ontzettend groot rond bord met een mix van dingen die weinig met kaas te maken hebben. Een wrap met een hint van gorgonzola maar die eigenlijk nergens naar smaakte. Tomaatjes, olijven... 2 plakjes brood met pesto en gesmolten kaas. En dan nog paar plakjes brie, en geitenkaas. Nee, een kaasplankje moet ook gewoon een klein plankje zijn met wat oude kaas, een danish blue, Port salut e.d. Met iets van een beetje stroop of marmelade. Dit was em niet zeg maar.

De service was ok, maar kan echt wel beter. Iets meer interesse en iets vlotter komen als we overduidelijk al een tijdje zitten te wachten.

Al met al een lichte teleurstelling. We hebben er wel eens lekkerder gegeten.
Aky .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Onlangs een overheerlijke appelstrudel gehad met warme vanille-saus en een toef slagroom. Was een aanbieding, met het 2e kopje koffie/thee gratis. Ze gaan er van uit, dat er dan ook 2 kopjes koffie wordt gedronken, want de appelstrudel werd ná het eerste kopje koffie geserveerd. Jammer, want ik hoef geen 2 koppen, maar het was het wachten wel waard.... echt heeeerlijk!
VerrijnStuart .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Vriendelijk personeel en gezellige locatie, maar de menukaart is echt veel te wollig. Niet alleen de namen van de gerechten (die zou je nog grappig kunnen vinden), maar zoveel poespas doet de ingredienten tekort. Mijn partner wilde zalm, die werd geleverd in een dik pak bladerdeeg. Zonde van de zalm. Zelf koos ik voor de rosbief salade, waarin naar mijn subjectieve smaak de ui nogal overheersend was. Al is het geen duur restaurant, het kan echt wel beter!
Lindy B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Ook recent heb ik weer gegeten bij de Vier Jaargetijden met mijn vriend en het was, net als altijd altijd top! De geitenkaassalade had deze keer mijn voorkeur en was heerlijk, evenals het Mexicaanse gerecht van mijn vriend. De bediening was ook deze keer weer uitzonderlijk aardig. We zitten midden in een verhuizing en mochten een pen en schrijfblokje lenen om te bespreken hoe we ons nieuwe huis willen indelen. Achteraf heb ik een overheerlijke kop thee gehad. Echte losse kwalitatief goede thee, in plaats van een zakje wat chemisch bewerkt is. Ja, we hebben heerlijk gegeten voor een goede prijs.
Jonathan123 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Ik heb een aantal keren gegeten in dit restaurant. Tot op de laatste keer was het best redelijk te noemen. Niet bijzonder maar dat hoeft ook niet altijd. De laatste keer was echter niet best. De meisjes van de bediening zijn prima maar waar gaat het om als je in een restaurant gaat eten ? Uiteindelijk om het eten uiteraard. Simpel toch ? En daar ging het helemaal fout. Ik had een mexicaan's trio en mijn vriendin een maaltijd salade met geitenkaas. Beide gerechten kosten ± 17,50. Dat is niet veel en je verwacht ook niets bijzonders en dat hoeft ook niet. Maar er is een verschil tussen niet bijzonder en dramatisch. Het mexicaanse trio bestaat uit drie kleine rolletjes tortilla wrap met daarin: één rolletje met 6 kidney bonen, één rolletje met twee stukjes kip en één rolletje met een klompje gehakt. Alle drie bevatten een sausje dat doet denken aan een mislukte zoet zuur saus van de chinees oid. De kip is taai, het gehakt is keihard en de wraps zijn zacht en kleverig. De smaken combinatie is ronduit slecht. Geen enkele hint van bijv. chili te bespeuren. Constitutie van de ingrediënten helemaal fout en deze drie zielige rolletjes liggen op groentes die we in de mexicaanse keuken nooit zullen en willen tegenkomen. Ook de kruiden die op de groentes zijn gegooid hebben geen enkele aansluiting met de mexicaanse keuken. Daarbij wordt geserveerd een bakje friet en twee warme peertjes. Huh ? waar is het verband ? Nergens dus. Mijn vriendin heeft het ook zwaar met haar salade. Verkeerde geitenkaas , het is geiten brie en daar moet je echt van houden. Bovendien ziet het er niet uit want de zachte binnenkant smelt terwijl de randen harder zijn en intact blijven. De sla ziet er droog uit en er is met en vage saus besprenkeld. Het duurde bovendien zeker een half uur voordat het eten werd geserveerd. Al die tijd krijg je niets. Er worden broodjes aangeboden maar al die koolhydraten heb je ook niet altijd zin in. Uiteraard komt een lief meisje wel vragen of alles naar wens is. Ik leg haar uit dat ik het wel opeet maar dat het niet best is. Ik vertel haar ook dat ik het opeet omdat ik honger heb en naar een afspraak moet en geen tijd en ook geen zin meer heb om van te voren aan te geven dat het niet ok is. Toch gaat ze daar een punt van maken. " Ja meneer, u had dit meteen moeten aangeven, ik kan nu niets meer doen". Dat is het bekende antwoord van mensen in de bediening maar het is het foute antwoord. Het is beter om dan te zeggen dat ze het gelijk aan de kok zullen doorgeven. Die kan dan kiezen wat hij doet. In het beste geval compenseert hij het door te zeggen dat het jammer is dat we er geen plezier aan beleven en een tegoed bon geeft oid. .
Ik vind het jammer om te zeggen maar na deze ervaring hebben wij besloten nooit meer naar de Vier Jaargetijden in Heerde te gaan.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Gastvrije bediening, doen hun best om je verder te helpen en kunnen tegen een kritische opmerking. De mosselen waren heerlijk, de bijbehorende salade aan de zuinige kant maar geen probleem, er komt gewoon een extra portie op tafel. Probleemloos eten, goede prijs-kwaliteit. Niks mis!
Cecilia S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Waarom in hemelsnaam moet er zoveel zout op alles zitten? Brood met zout op de korst, maar dan echt heel veel zout. Twee dipjes voor het brood - ook allebei zout. De frietjes bij het eten: gedrenkt in een soort barbecue-zout...
Verder had ik het fijn gevonden om van tevoren te weten dat de vis die ik besteld - die van smaak overigens prima was - gefrituurd was, dan had ik iets anders gekozen.
Kind en schoonvader waren minder kritisch en vonden het allemaal heerlijk. De service is niet slecht, vriendelijke glimlach en aardige woorden, maar iets meer opletten als er maar vier klanten zijn kan misschien ook...
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
De sfeer in ‘De vier jaargetijden’ is prettig. Dit voel je al als je het karakterisitieke pand in gaat en vervolgens het ‘bruine’ café c.q. spijslokaal binnenkomt. De bediening is informeel, attent en allerhartelijkst, dan heb je bij ons al een boel punten gescoord. Over het eten lopen de meningen uiteen. Dit geldt zowel voor de porties als voor de kwaliteit. De eendenborstfilet is een wat karig voorgerecht, net wat te droog en had zeker meer van de heerlijke pruimenmarmelade verdiend. Bijzonder lekkere tortillachips, maar het is bijna een hoofdgerecht op zich. Hoofdgerecht Kipje op wereldreis is prima, maar het zeewolftaartje in kruidenkaas is behoorlijk zwaar voor een visgerecht, bovendien nogal zout, mogelijk door de kruidenkaas waardoor de smaak van de vis onvoldoende tot zijn recht komt. De toegevoegde klein uitgevallen gamba’s maken het gerecht onnodig ‘meer’. Helaas geen ruimte meer voor een nagerecht en besloten om de koffie met een etagère van lekkernijen te nemen. Lekker was het zeker, maar ook hier geldt: te veel van het goede. Een grote pluim verdienen de huisgemaakte tiramisu en de apfelstrudel. Werkelijk fantastisch klaargemaakt. Al met al een goede prijs-kwaliteitverhouding in een prettige sfeer, maar less zou more zijn.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Snel wat gegeten. Vriendelijke en enthousiaste bediening dat past bij zo'n gemoedelijke dorpsrestaurant. Goede prijs/kwaliteit.
Uiensoep was wel aardig, spareribs waren lekker.
S C.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes en de prijs is daar ook niet naar, deze zijn prima met elkaar in verhouding. Goed eten voor een normaal bedrag.

De bediening vond ik meewerkend en vriendelijk, een prima ervaring.

De (te) uitgebreide kaart met verwarrende namen voor bekende gerechten, om dat te waarderen moet je wel gevoel voor een bepaald soort humor hebben.

De portionering is ook wat vreemd, met de nagerechten kan een weeshuis worden gevoed, terwijl het hoofdgerecht in een wat te 'culinair' portie op een vierkant bord lag (een vierkant bord... is so like like like 2001).
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Zeer vriendelijk personeel, snelle bediening, sfeervol en goed eten. De tomatensoep is echt voortreffelijk, zeker een aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Het eten was hier prima, zeker gezien de prijs!
Maar de bediening was erg slecht. We gingen op een plek zitten waar het kennelijk niet mocht, en in plaats van ons dat vriendelijke mede te delen, werden we weggestuurd als een groep kleine kinderen (terwijl we met een groep van 30-40'ers waren :-) ).
Jammer... Klant is koning is hier kennelijk niet van toepassing.
Ik hoop overigens dat dit een incident was en dat, gezien de overige recensies, dit niet vaker gebeurt.
EJATr .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Gezellig, leuk ingericht, informeel restaurant. Vrolijk, gastvrij personeel. We waren twee dagen in de buurt en hebben hier twee keer gegeten. Een aanrader. Bij mooi weer terras aan de straat.