De Vier Broers

Lieve Vrouwekerkhof 8-10 3811 BS Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Vier Broers

Maandag en Dinsdag vanaf 15:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,8
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Met een groep van 10 personen gereserveerd. Wij maakten gebruik van groepsmenu 2. De zaak zat vol, dat is altijd een goed teken, maar we werden vlot bediend. Het eten kwam goed van temperatuur aan tafel. Een heerlijke Chenin - Blanc kon als open wijn besteld worden! Eindelijk iets anders dan die eeuwige Chardonnay of Chauvignon Blanc. Het eten was prima. De gemoedelijke drukte zorgde wel voor de nodigde decibels, voor ons niet hinderlijk, maar we kunnen ons voorstellen dat anderen dat bezwaarlijk zouden kunnen vinden. Er is iets aan te doen.
MargreetK .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Samen met vrienden (6 personen) gegeten in dit prachtige en leuke restaurant. De bediening heeft kennis van de wijnen en de bieren. We zijn ontzettend prettig en leuk behandeld en hebben meer dan genoten van het eten. Een origineel restaurant met een gezellige sfeer. Absolute aanrader om samen met vrienden of familie naar toe te gaan, maar ook zeker met zijn tweetjes. Super leuk dat er ook zoveel aandacht aan de bijpassende biertjes wordt geschonken. Wij komen zeker terug.
A P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten gisteravond!!! En een aanrader voor wie van gezelligheid, een goed glas bier en een lekker bordje eten houdt!
Aaf B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Twee dagen achtereen hier geweest om te eten, de eerste keer voor een drankje en een borrelplaat, de dag erna voor een bijzonder mooi stuk vlees uit de droogkast. De eerste dag waren we aangenaam verrast door het goede eten in een bijzondere atmosfeer. We keken uit op het bargedeelte en konden zien hoe de burgers voor het restaurant werden 'afgemaakt' door de kok(s), een leuk en aantrekkelijk gezicht. Gezien onze eerste - zeer positieve - ervaring, en een bijzonder aanlokkelijk stuk vlees op de kaart, besloten we om meteen voor de dag erna te reserveren. Tot mijn ontsteltenis werden we naar een ruimte geleid, waarvan we niet eens wisten dat die bestond, namelijk via een zijdeur in het bargedeelte omhoog naar een eetzaal die duidelijk gebruikt wordt om de capaciteit van het restaurant te verhogen, met de sfeer van een eetcafe, waar je dicht op elkaar zit. De ambiance waarvoor we kwamen, was hier ver te zoeken. Overigens was het bovengedeelte wel goed bezet qua personeel, dat continu aanwezig was. We hebben getwijfeld om nog te vertrekken, maar besloten, bij gebrek aan 'beter' op dit moment toch maar te blijven, zij het met tegenzin. We hebben meermaals gevraagd om toch beneden te zitten, maar dit was niet mogelijk. Het eten kwam vervolgens snel, en was waanzinnig goed (Tomahawk dry age). Dat we weggestopt in een bovenzaaltje zaten, midden op de tocht, tussen studenten en grote groepen, zonder hierover vooraf ingelicht te zijn, maakt dat we met een vervelend gevoel zijn vertrokken. Wat ook niet hielp dat er gewoon nog een tafel beneden leeg was, tijdens ons diner in de bovenzaal. Deze al uiteraard voor anderen gereserveerd zijn geweest, maar het is vrij duidelijk dat dit restaurant een geselecteerde groep mensen (vaste klanten en mensen die ogen alsof zij meer geld gaan besteden?) voorrang op de benedenplaatsen geeft. Dat zou nog niet eens heel erg zijn, mits men de klanten, die men naar het achteraf-zaaltje leidt, tevoren inlicht over de plek waar ze gaan eten.
Sander G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Gezellig met mijn zoon gegeten voordat we naar het filmhuis zijn gegaan. Het eten is prima, prijs kwaliteit okay. Verder niet heel bijzonder. wel aardig bediening.
Nina H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Het was erg gezellig en lekker eten en heel gezellig ingericht
Wij waren erg blij dankje wel mensen we komen vaker terug
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Vieze tafel. Zeer zoute biefstuk, vis saai, bleek een bakje met iets als saus/dressing bij te zitten op basis van olie, brrrrr.
Als klap op de vuurpijl bestelden wij 3x het toetje: chocolades die er (heel bijzonder) alle 3 anders uitzagen en verschillend smaakten....
Nooit meer dus.
C. K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Lekker gegeten, Het is een beetje rumoerig maar niet hinderlijk. Een beetje onrustig was dat wij in een doorgang naar een achteraf zaaltje zaten zodat mensen die daarvoor kwamen zich langs ons moesten wurmen.
Het appetizer brood vooraf was duidelijk al veel eerder gesneden en nu compleet uitgedroogd. Jammer.
Vooraf hadden wij carpaccio en Cesar salade. Beide erg goed. De carpaccio was niet zo'n samengeperste worst maar echt vlees. De Cesar salade had lekker krokante sla en kippedij met een lekkere rooksmaak.
De gegrilde varkensrib met cajun was in feite een grote karbonade, wel lekker gekruid en sappig. Mijn vrouw had de hamburger van het maandmenu en deze was lekker smaakvol.
Als dessert hadden we beiden de brownie-mousse. De brownie was een fudge variant met volle chocoladesmaak. Geslaagd, maar voor mij persoonlijk had de mousse wel minder zoet gemogen.
Ik zal dit restaurant zeker aanraden bij mijn vrienden.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gezellige, lekker, goed georganiseerde wild-avond gehad.
Erg leuk gedaan. Hopelijk wordt het volgend jaar weer georganiseerd want dan komen we zeker weer.
Muslu N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten ( lams spies ) was heerlijk. Het sausje maakte het compleet. Personeel zeer vriendelijk Ga er zeker vaker naar toe om te eten.????????
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Ik had al gereserveerd voordat ik de recensies ging lezen. Met gemengde gevoelens gingen we er heen, maar het eten was goed. De bediening prima, we hoefden niet lang te wachten. We hadden een prima plek in het restaurant en het was zeker niet rumoerig. We gaan zeker nog een keer!
JLD D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Ze hadden zoveel meer aan ons kunnen verdienen als ze wat vaker aan tafel kwamen voor drinken! Onze glazen stonden namelijk langer leeg dan vol terwijl er toch best veel personeel loopt! Te lange wachttijden tussen de gangen door. Deuren stonden open om terras te bedienen waardoor het flink tochtte. wij vroegen vriendelijk of wellicht een deur dicht kon maar dat kon niet Wees eerlijk naar je klanten! Eten was wel goed..niet bijzonder maar ook niet slecht! we moesten wel lang wachten tussen de gerechten door....
het is echter voor mij geen terugkomertje....
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Je moet echt bedelen om te mogen bestellen. Het duurste 3-gangenmenu is te weinig voor een gezonde eter. Bijpassend bierarrangement wordt geserveerd als je al bijna klaar bent met je gang. Na 3,5 uur kregen we pas het dessert. Nooit meer. Exht zonde voor zo'n mooie locatie.
paulreigersbos .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Eten is slecht. Rauwe kip. Saaie zeeduivel. Mooi pand en de bediening doet haar best maar voor eten wegblijven. Hoe krijg je het elkaar om dit te serveren.
AWest .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Voorgerecht is standaard.

Na enig wachten werd ons inderdaad het beloofde hoofdgerecht gepresenteerd. Om eerlijk te zijn hadden we het bij het voorgerecht moeten laten.

Medium is rauw, droge kippedijen (hoe krijg je voor elkaar??)

Veredeld cafetaria.

Zelf thuis koken brengt, met weinig inspanning, meer niveau op tafel.
Vincevanmiltenburg .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
2 Dagen vooraf gereserveerd. Bij aankomst bleek alles vol en moesten we 25 min wachten. Serveerster deed wel erg haar best. Organisatie was chaos terwijl de eigenaar aan de bar zat te appen met een biertje erbij, zegt genoeg over diens betrokkenheid. Het vlees was erg lekker maar de rest niet bijzonder. Zeer onrustige sfeer door drukte en hectiek. Dessert maar overgeslagen. Geen aanrader met uitzondering van het vlees. Concept Kannetje, veel volk en stampen, weinig kwaliteit zoals je minimaal van een restaurant verwacht.
Gonnie D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Woensdagavond 22 juni 2016 gegeten op het terras van de Vier Broers. Op een terras zitten, eten, op een plein is altijd leuk. Ik had een lamspies besteld van 17,50 euro. Je krijgt het geserveerd op een houten plank (leuk voor de bediening). Ik had verwacht stukjes lamsvlees van de gril. Het werd een frikadel maar dan met lamsvlees smaak. Een bakje knoflooksaus, een gegrilde groene muntpaprika, een bakje witte koolsalade en frietjes. Gezelschap prijs-kwaliteit idem dito
UtrechtSmaak .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De Vier Broers heeft originele gerechten, goede wijn en lekkere biertjes. Ik had als voorgerecht de charcuterie; mooie kwaliteit vlees. Van alle hoofdgerechten vonden we het vlees erg goed. Rare gebakken was op ons verzoek ook echt rare. Prima! De groenten vond ik niet helemaal gelukt omdat de kruiden niet meegestoomd waren. Wel een goede hoeveelheid. Een aantal desserts zijn erg origineel. Bij de uitvoering daarvan moeten echter nog een paar puntjes op de i.

Al met al heeft dit restaurant veel potentie daarom toch een 8 voor het eten. De uitvoering is het wat mij betreft nog net niet. Maar wellicht ben ik wat kritisch.
kees B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Met grote groep gegeten in een apart zaaltje bij de Vier Broers. Voorgerecht, bestaande uit prima roquefort, brie, salami en ham was goed. Apart was wel een bakje noten erbij. Het hoofdgerecht, waarbij gekozen kon worden uit een goede kogelbiefstuk, kabeljauw of een groenten spies, was prima. Vreemd was wel dat de patat achteraf, in een wel leuk "emmertje", werd gebracht. Qua groenten was het enigszins mager, wat plakje onder het vlees/ vis, en een beetje koolsalade. Het nagerecht was een proeve van diverse lekkere gerechten.
De bediening was goed, men had geen moeite met een grote groep.