De Vier Balken

Brinkstraat 3 3455 SK Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Vier Balken

Genieten bij Kasteel de Haar

Op een prachtige locatie naast Kasteel de Haar, het grootste kasteel van Nederland, bruist het van gezelligheid in restaurant De Vier Balken. Lunch, brunch, diner, high tea, alles is mogelijk. Van intieme etentjes tot grootse diners, het wordt allemaal met zorg bereid. Met mooi weer geniet je buiten op het terras, terwijl de kinderen zich vermaken met het speelgoed. Wil je actief aan de slag? Boek een van de stepper arrangementen voor een gezellig dagje uit.

Meer informatie over restaurant De Vier Balken

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 20:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 21:00

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Zeer vriendelijke bediening. Eenvoudige kaart. Wel leuke presentatie. Prijs kwaliteit dik in orde.
Nigel M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie en rustige plek om te genieten van een heerlijk diner. Kasteel Haarzuilens ligt om de hoek en bij het restaurant is voldoende parkeerruimte.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Het was weer genieten van deze hightea op moederdag. Gezellige ambiance en huiselijk sfeer. En is zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Met partner hier op moederdag heerlijk gegeten in authentieke sfeer, waar wij zo van houden. Gewoon gezellig en vooral niet massaal. Het eten smaakte prima, ik had de zalm en mijn man vond de spareribs héél erg lekker; Jammer van zijn kies die afbrak door in een stukje zeen te bijten...maar daar kon de kok niks aan doen....man mijn was vast te gulzig....De bediening is vriendelijk en attent. Een restaurant om zeker nog eens naar terug te gaan.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Voor de eerste keer dit seizoen asperges gegeten. Waren voortreffelijk!
Kyan V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Goed gegeten, zeer klantvriendelijk zeker een aanrader!
Hielian J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijk geluncht. Goed ingespeeld op onze wensen. Fijne gemoedelijke sfeer. Een echte aanrader!
misepoes .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
De bediening was persoonlijk en goed en het eten was heerlijk.
Heel veel restaurants kunnen hier een voorbeeld aan nemen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijke lunch (toast met champignons en brood met kroket) gebruikt. Er werd wel 4x gevraagd of alles naar wens was. Gezellige boerderij in Haarzuilens. Ook geschikt voor grotere gezelschappen. Wij komen zeker terug.
sylviaschrijvers .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Vandaag weer geluncht. Ander gerecht dan de vorige keer en weer zitten smullen in dit gezellige restaurant met zeer vriendelijke bediening. Tot de volgende keer.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Voor een High Tea de Luxe a € 24,50 p.p. kregen onze gasten te weinig geserveerd. De warme hapjes en sandwiches waren in know time op en er moest bij betaald worden om wat hapjes te krijgen. Dat kan echt beter !!

De zaal was sober ingericht. Niet echt feestelijk. Gelukkig hadden we zelf slingers en ballonnen meegenomen.

Het feest betrof een verjaardag. Helaas was er vanuit de Vier Balken geen aandacht voor de jarige job. Gemiste kans !
sylviaschrijvers .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Pas weer een keer gelunchd in De Vier Balken. En evenals de vorige keren heerlijk gegeten in een zeer gezellig restaurant met uitermate vriendelijke bediening. We blijven zeker komen.
Suba D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Met partner op aanraden van een kennis dit restaurant bezocht. Wij waren tot ons vertrek de enige gasten die voor een dinertje kwamen en volgens de bediening is dat in deze tijd van het jaar geen uitzondering. Het restaurant ademt wel een warme rustieke sfeer.
Wij kozen voor het 3 gangen verassingsmenu van de chef. Het voorgerecht was een smakelijke terrine met een plakje parmaham en ananascoulis.
Het hoofdgerecht was geen verrassing aangezien de chef had besloten de reguliere ‘vis van het seizoen’ te presenteren. Helaas was bij een van ons de vis onvoldoende gebakken en de beurre blanc was zonder smaak.
We hadden aangegeven dat een van ons geen rauwe groenten mocht hebben maar toch werd als groentegarnituur toch alleen een salade opgediend! Het dessert was een tarte tartin met een bolletje vanille-ijs. Een dergelijk menu rechtvaardigt niet een prijs van Euro 34,50.
Van de wijnen die we dronken was de sauvignon uitstekend maar de cabernet sauvignon en malbec van de huiswijnen hadden weinig karakter.
De bediening was duidelijk ook niet content met het geleverde en bood ons met een ‘sorry, een foutje’ ter compensatie een kopje koffie als ‘troost’ aan.
Dit verandert toch niet onze kritiek op de ondermaatse door de keukenbrigade geleverde prestatie.
Rinse W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Het was weer prima geregeld Dim! Iedereen was enthousiast, op naar de zevende Nieuwjaarsklets van de Fiat 500 club Nederland in Haarzuilens!
HJG G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het eten was GOED van smaak ook voldoende alleen de herte biefstuk kan echt malser! die was hart en taai wat echt jammer was,anders was het echt een 8 waard geweest.
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Vriendelijke bediening. Fijne locatie. Sliptong gehad, de visjes waren goed van formaat, heerlijk gebakken en geserveerd met een side salad waar aandacht aan was besteed. De frietjes lekker dun, heel fijn om weer eens niet van die halfzachte onaantrekkelijke friet met schil te krijgen. De mayonaise was helaas van supermarkt kwaliteit. Ook miste ik een lekker gekruide wijn/boter saus bij de vis. De ravigote die erbij geserveerd werd was overigens wel heerlijk en maakte het gemis zeker goed. De wijnen misten wat diepgang. Slobberwijntjes, maar prima. Al met al een aanrader voor een ongecompliceerd etentje.
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
De bestellingen werden op een heel vlot tempo opgenomen (net iets te snel), maar verder was de service prima. Er werd met ons meegedacht door aan te geven dat wanneer er voorgerechten genomen werden er ook broodjes op tafel kwamen, dus dat hoefde iemand niet apart als voorgerecht te bestellen. De kinderen kregen ook nog een klein kadootje waarmee ze aan tafel konden knutselen. Er werd netjes gevraagd wanneer het eten van de kinderen opgediend kon worden en 1 kindertoetje delen over 2 bakjes (die we mee mochten nemen) was ook geen enkel probleem. Eten was erg lekker en zeker voldoende kwa hoeveelheid! Dit was zeker voor herhaling vatbaar.
sandra7476 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Net terug van ons jubileum etentje bij de vier balken, werkelijk heerlijk gegeten en genoten van de huiselijke sfeer. Een aanrader! Het vier gangen verrassingsmenu van de chef was een schot in de roos.
Bjorn W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Soms druk op zaterdagavond wegens feesten maar nu was het er rustig. Vriendelijk bediening. Gerechten zijn eenvoudig maar puur en heerlijk op smaak. De frieten waren erg vet en hard, een groter contrast met de fluweelzachte hertenbiefstuk was niet denkbaar. Ter vervanging kregen we een schaaltje krieltjes. De salade was lekker maar de hoeveelheid was erg, erg zuinig. Dat had de keuken wel beter moeten inschatten. Het dessert was weer top.
Jantine V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wat jammer dat een restaurant als dit zo vaak gesloten is voor 'normale mensen' die even een kopje koffie of borrel willen komen doen. Het is ons al meerdere keren gebeurd dat we aankwamen en dat ons de deur weer werd gewezen, wegens een besloten partij. De Vier Balken heeft meerdere zalen, dus het moet mogelijk zijn om dit anders te organiseren. En als je dan echt de hele tent vol hebt zitten, neem dan in ieder geval nog de moeite om dit op de website te zetten! Jammer!