De Vergulden Eenhoorn

31-202149333

Meer informatie over restaurant De Vergulden Eenhoorn

AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Vriendin van ons gaf hier een borrel. Heel gezellig, maar ook goed verzorgd: prima wijn, meerdere biertjes op de tap waaronder een heerlijke IPA van Vendett. Goede borrelhapjes, zo uit de frituur dus nog heet en knapperig, uitstekende ossenworst. Plezierige bediening. Ambiance is een oase van rust en landelijkheid midden in Amsterdam. Verrassend leuk! Daarna nog gegeten: ik vond de cocq au vin erg smakelijk, geen haut cuisine maar gewoon lekker. Al met al een hele positieve ervaring. Als je in Amsterdam eens uit de stad wil zijn, landelijk, lekker binnen en buiten, heerlijk biertje of wijntje en gewoon goed eten, dan is dit een prima stek.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ik ben hier met een vriendin geweest. Als vegetariër had ik niet veel keus maar de vega gegrilde pompoen was heerlijk en ook het toetje was superlekker. Het eten wordt ook als een kunstwerkje opgediend. Het restaurant ziet er bovendien gezellig uit en ik vond de bediening vriendelijk, ik kom hier zeker nog 's terug!
sarah B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Met een kleine groep van 11 collegas hier wezen lunchen. relaxte tent met goede koffie, fijn dat er standaard een fles geserveerd wordt. Sowieso was de bediening uiterst vrolijk en vlot. Ook het eten trouwens. Lunchtrio een aanrader. Hier gaan we zeker vaker heen!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Van de zomer al heerlijk van de tuin kunnen genieten (en de zeebaars voor twee!) nu knus binnen dicht bij de gezellig haard. vooral bouillabaisse, voortreffelijk! Daarna poussin: perfect gaar, lekker knapperig huidje. Lekkere speciaalbiertjes van de tap, veel keus. Jongens en meiden in de bediening waren goed aanwezig, maar op gepaste afstand. erg vriendelijk. Daarna heerlijk kaasplankje op de bank bij de kachel. Heerlijk begin van het weekend!
puck M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
frisse zaak met niet te veel poespas waar je je even helemaal uit de stad waant. uitgebreiden wijnselectie, voornamelijk europees. origine champagnes en heerlijke cremant uit de loire. we begonnen voor een drankje aan een van de wijntonnen, want het was druk en de tafel was bijna gereed. na de cremant konden we dan ook gelijk aan tafel. als voorgerecht had ik de gepofte prei me kastanjes, mijn man had de entrecote. beiden goed op smaak, en mooie hoeveelheid. daarna had ik de zwarte risotto met roodbaars. mooie kleuren en origineel met ijskruid. als nagerecht de appel met financier gekozen, wederom voortreffelijk. net zoals de vrolijke bediening overigens. goede timing en plezier in het werk. eerste maar zeker niet de laatste keer. tot snel eenhoorn!
Dineke M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Afgelopen zomer geweest. Toen prima. Afgelopen maand geluncht. Ondanks vrijwel lege zaak lang moeten wachten om te kunnen bestellen. Vies waterglas, matige lunchgerechten en als dieptepunt een waterige erwtensoep met doperwtjes uit blik (of iets wat daarop leek). Afgelopen donderdag voor het diner geweest. Niet erg vriendelijke bediening en ,op de cote de boeuf na, matig bereide gerechten. Er bleek niet veel toewijding van de kok uit.
Toon L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
vorige week gegeten in de stadsboerderij. leuke zaak, lekker ongedwongen met fijne muziek. wijnen goed geprijsd. we werden super attent geholpen door de blonde serveerster, en ook de andere lui in de bediening was hartelijk en behulpzaam. weekmenu was te gek, vooral de coq au vin! vond het ook scherp geprijsd voor 29.50 drie gangen!
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Restaurant heeft goede ambiance, alleen is de toegankelijkheid wat lastig. Gevallen over een kleine drempel op het toegangspad. Voorgerechten waren uitstekend en ook de zeebaars, poussin en de cote de boeuf waren lekker. Alleen op onze vraag of wij niet moesten aangeven 'medium-rare' , kregen wij het antwoord dat het anders naar de keuken kon worden teruggezonden. Bediening is nogal snel van het weghalen en dat kan efficiency betekenen, maar is bij lekker dineren wat onvriendelijk.
hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
wat een fijne plek is dit zeg! ontzettend vriendelijke, spontane en behulpzame bediening die ondanks de drukte elke keer weer de tijd nam en daar zichtbaar lol in had. ook onderling trouwens. kaart was verrassend en smaakvol, alle gerechten goed bereid. veel groepen in de zaak, veel geluid, maar ondanks dat bleef het intiem. bouillabaise vol, poussin perfect gegaard en rijk van smaak, sucade met bite en vol van smaak en dan die wijnen! alles waargemaakt!
jrh1 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Goed eten, leuk in de zomer, bediening soms tegen het norse aan. Mooie lokatie maar zielloze bediening en management. Eten wisselt erg. Zou veel beter kunnen.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
heerlijk gegeten met een groep in deze stadsboerderij. hadden allemaal het decembermenu, 4 gangen. antipasti vooraf, gezellig samen delen. bisque van krab daarna, heerlijk vol van smaak. het hoofdgerecht was weer delen, net als het nagerecht. heerlijk feestelijk en riant begin van de feestdagen! bediening gezellig en attent, heerlijke wijnen en niet alledaagse muziek. komen zeker terug!
peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Laurens I.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zit hier met een grote groep. Voorgerecht, krabsoep, laten staan. Hele bak zout er doorheen en geen krab te vinden. Hele nare lucht ook. Hoofdgerecht was een plank met verschillende stukken vlees. Iedereen moest zelf maar even stukjes afsnijden, oftewel 1 iemand is de sjaak met het afsnijden. Kip kantje boord gaar, slechte stukken vlees en nauwelijks bijgerechten. Vraag me af of de kok zijn eigen gerechten wel proeft. Weinig hoop op een goed nagerecht. Wij gaan straks wel ergens een patatje halen. Vergulden Beunhaas is een aanfluiting.
Gabriel W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Krabsoep was net water met zout, abominabel! Leek wel water met zout. En een lucht, niet om over naar huis te schrijven! Man man man
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Met groep uit eten. Grote boerderij. Verassende kaart en dito eten. Leuk goed klaargemaakt. Van vegetarische voorgerechten tot cote du boef voor 2 personen. Allemaal goed vans maak en met zorg klaargemaakt. Wel 5x om water moeten vragen. Prijs kwaliteit prima op orde, service kan beter. Jonge heten veel op hun telefoon.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Jaren op de Ringdijk gewoond maar nooit bij dit restaurant geweest. Zomers lijkt het mij helemaal een feest maar ook in de donkere dagen een prima plek. De kaart is prima, de roodbaars die wij aten was werkelijk prima. Van mijn collega's hoorde ik dat de Châteaubriant grandioos was. De prijzen zijn redelijk, de bediening is attent en de sfeer is super gezellig.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De vergulde eenhoorn is een mooi restaurant waarbij je het idee hebt dat je je even buiten de stad begeeft. Ik had oesters vooraf (zeer lekker!), zarzuela als hoofdgerecht en als dessert het kaasplankje. De zarzuela was met mosselen, een gamba en een klein stukje Heek. Ik vond het lekker, maar wel wat aan de weinige kant. Mijn tafelgenoten hadden de buikspek, deze vonden zij beiden erg lekker! Als toe namen we Irish coffee (geen aanrader!) De room was zuur, dus we hebben deze teruggestuurd. Vervolgens koos mijn vriendin een dessert met Rabarber, deze werd vervangen door een harde stoofpeer (dat viel tegen). Kortom: leuke avond gehad; prijs-kwaliteit verhouding vond ik niet geheel in verhouding.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gisteren hebben we lekker gegeten in dit sfeervolle restaurant. De buikspek smolt op de tong en was precies goed qua hoeveelheid.
Maar zoals wel vaker is dit niet een restaurant waar ik snel met een grotere groep zal gaan eten. Mensen met iets aan gehoorverlies zullen hier moeite hebben met het volgen van een conversatie. Het zou een hoop schelen als restaurants wat meer stoffen bekleding zouden gebruiken, bijvoorbeeld iets van stof aan de muur. Ook de muziek maakt het moeilijk. Die had van mij eigenlijk wel uit gemogen.
Maar met z'n tweeën is het goed te doen.
kuipernest .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De Vergulden Eenhoorn is een fijn restaurant, op een mooie locatie. Het eten is goed, de bediening is vriendelijk en er zijn veel verschillende terrassen en zitgelegenheden; zowel binnen als buiten. De locatie is sowieso prachtig, erg verrassend zo'n verstopte oude boerderij aan de Ringdijk.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk geluncht op een zondagmiddag in prachtige entourage. Vriendelijke dames in de bediening, alle rust en tijd voor grote groep gasten. Lunchgerechten zijn stuk voor stuk erg smakelijk en met verassende combinaties, ook wel eens leuk om wat anders te eten! Echt een aanrader. Een nadeeltje; niet te reserveren op het terras.