De Vergulden Eenhoorn

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Vergulden Eenhoorn

Jorinde V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Tijdens 24-Oost hebben wij hier gegeten. De plek is prachtig alleen het restaurant lijkt een schip zonder kapitein. Tijdens ons verblijf ging er zo vreselijk veel mis in de bediening dat we van de ene in de andere verbazing vielen. Het begon al bij aankomst, één iemand bij de bar deed de drankjes. Binnen en buiten een, op zich bescheiden, rij maar toch absurd lang moeten wachten. De bijgerechten zijn in verhouding duur en te zout. De asperges waren heerlijk alleen het voor- en nagerecht van het menu weinig en eenvoudig. Bij het voorgerecht was de kaas met het blote oog net te zien tussen enkele ontvelde snoeptomaatjes. Wijn in een portglas. Keer op keer verwarring over de bestelling. Wat, waar, hoe en voor en door wie. Bediening was op zich vriendelijk maar totaal onervaren, compleet onwetend ten aanzien van de gerechten en niet op elkaar afgestemd. Hier is echt strakke leiding en planning nodig om bediening en keuken naar een hoger niveau te tillen.
Jo F.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Kwaliteit eten goed, porties wel erg beperkt. Zeer beperkte kaart; voor de vegetariër slecht 1 optie beschikbaar (vis). Geen echt vegetarisch gerecht op de kaart. Wat we kregen was lekker maar verhoudingsgewijs wel erg duur. Snelle vriendelijke bediening.
Kat L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Mooie plek die je midden in de stad niet zou verwachten. Vriendelijke bediending.

Eten: wij bestelden een plankje met langzaam gegaarde groenten voor twee personen maar ik vond dat dit erg tegenviel: de meeste groenten waren niet gaar (niet altijd erg maar ongare aubergine vind ik ronduit oneetbaar) en hadden nauwelijks smaak.. En voor dit plankje lieve mensen moesten wij 45 euro (22,50 pp) afrekenen!

Ambiance: leuk, maar absurde prijs voor niet al te beste kwaliteit .
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Prachtige locatie, heerlijk in de zon gezeten op het terras. Het is alsof je midden in de stad eventjes op het platteland bent neergestreken. Mijn vegetarische erwtensoep was flauw van smaak en onaantrekkelijk gepresenteerd. De croque madame was heerlijk en zag er feestelijk uit. Voor herhaling vatbaar op de erwtensoep na.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Sfeervolle oude boerderij op een schitterende locatie aan de Ringdijk. Gekozen voor rogvleugel met bloemkool en kappertjes. Was een heerlijk gerecht. Toe kaas. Goede kaas en goed op temperatuur. Wel wat weinig brood. Top dat er ongevraagd kraanwater op tafel werd gezet. Zeer prettige Pinot blanc gedronken. Lieve jonge enthousiaste bediening. De Vergulden Eenhoorn is gewoon een fijne plek om wat te eten. Ik kom in de zomer zeker nog eens terug.
Jente K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Er was vanavond een huwelijk aan de gang dus we werden in een partytent naast het restaurant gepropt. We moesten erg lang wachten voor het eten (1.5 uur voor het voorgerecht) De acoustiek in de party tent was erg slecht. We konden elkaar nauwelijks verstaan omdat de gesprekken door de tent galmden.. Ook liep de regen constant de tent in. We kwamen hier eten voor een luxe ervaring zoals in het restaurant , dus dineren in een partytent was een grote teleurstelling. Mijn advies : Houd de focus op het evenement en doe die tent de deur uit.
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Met een groep gegeten, waarvoor het restaurant zich goed leent. Levendige grote ruimte, mooi opgeknapt in de oude boerderij. De cote du boeuf en gegrilde vis voor twee waren de twee gerechten die er uit sprongen, heerlijk! Verder vriendelijke bediening, fijne avond gehad.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Vriendin van ons gaf hier een borrel. Heel gezellig, maar ook goed verzorgd: prima wijn, meerdere biertjes op de tap waaronder een heerlijke IPA van Vendett. Goede borrelhapjes, zo uit de frituur dus nog heet en knapperig, uitstekende ossenworst. Plezierige bediening. Ambiance is een oase van rust en landelijkheid midden in Amsterdam. Verrassend leuk! Daarna nog gegeten: ik vond de cocq au vin erg smakelijk, geen haut cuisine maar gewoon lekker. Al met al een hele positieve ervaring. Als je in Amsterdam eens uit de stad wil zijn, landelijk, lekker binnen en buiten, heerlijk biertje of wijntje en gewoon goed eten, dan is dit een prima stek.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ik ben hier met een vriendin geweest. Als vegetariër had ik niet veel keus maar de vega gegrilde pompoen was heerlijk en ook het toetje was superlekker. Het eten wordt ook als een kunstwerkje opgediend. Het restaurant ziet er bovendien gezellig uit en ik vond de bediening vriendelijk, ik kom hier zeker nog 's terug!
sarah B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Met een kleine groep van 11 collegas hier wezen lunchen. relaxte tent met goede koffie, fijn dat er standaard een fles geserveerd wordt. Sowieso was de bediening uiterst vrolijk en vlot. Ook het eten trouwens. Lunchtrio een aanrader. Hier gaan we zeker vaker heen!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Van de zomer al heerlijk van de tuin kunnen genieten (en de zeebaars voor twee!) nu knus binnen dicht bij de gezellig haard. vooral bouillabaisse, voortreffelijk! Daarna poussin: perfect gaar, lekker knapperig huidje. Lekkere speciaalbiertjes van de tap, veel keus. Jongens en meiden in de bediening waren goed aanwezig, maar op gepaste afstand. erg vriendelijk. Daarna heerlijk kaasplankje op de bank bij de kachel. Heerlijk begin van het weekend!
puck M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
frisse zaak met niet te veel poespas waar je je even helemaal uit de stad waant. uitgebreiden wijnselectie, voornamelijk europees. origine champagnes en heerlijke cremant uit de loire. we begonnen voor een drankje aan een van de wijntonnen, want het was druk en de tafel was bijna gereed. na de cremant konden we dan ook gelijk aan tafel. als voorgerecht had ik de gepofte prei me kastanjes, mijn man had de entrecote. beiden goed op smaak, en mooie hoeveelheid. daarna had ik de zwarte risotto met roodbaars. mooie kleuren en origineel met ijskruid. als nagerecht de appel met financier gekozen, wederom voortreffelijk. net zoals de vrolijke bediening overigens. goede timing en plezier in het werk. eerste maar zeker niet de laatste keer. tot snel eenhoorn!
Dineke M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Afgelopen zomer geweest. Toen prima. Afgelopen maand geluncht. Ondanks vrijwel lege zaak lang moeten wachten om te kunnen bestellen. Vies waterglas, matige lunchgerechten en als dieptepunt een waterige erwtensoep met doperwtjes uit blik (of iets wat daarop leek). Afgelopen donderdag voor het diner geweest. Niet erg vriendelijke bediening en ,op de cote de boeuf na, matig bereide gerechten. Er bleek niet veel toewijding van de kok uit.
Toon L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
vorige week gegeten in de stadsboerderij. leuke zaak, lekker ongedwongen met fijne muziek. wijnen goed geprijsd. we werden super attent geholpen door de blonde serveerster, en ook de andere lui in de bediening was hartelijk en behulpzaam. weekmenu was te gek, vooral de coq au vin! vond het ook scherp geprijsd voor 29.50 drie gangen!
hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
wat een fijne plek is dit zeg! ontzettend vriendelijke, spontane en behulpzame bediening die ondanks de drukte elke keer weer de tijd nam en daar zichtbaar lol in had. ook onderling trouwens. kaart was verrassend en smaakvol, alle gerechten goed bereid. veel groepen in de zaak, veel geluid, maar ondanks dat bleef het intiem. bouillabaise vol, poussin perfect gegaard en rijk van smaak, sucade met bite en vol van smaak en dan die wijnen! alles waargemaakt!
jrh1 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Goed eten, leuk in de zomer, bediening soms tegen het norse aan. Mooie lokatie maar zielloze bediening en management. Eten wisselt erg. Zou veel beter kunnen.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
heerlijk gegeten met een groep in deze stadsboerderij. hadden allemaal het decembermenu, 4 gangen. antipasti vooraf, gezellig samen delen. bisque van krab daarna, heerlijk vol van smaak. het hoofdgerecht was weer delen, net als het nagerecht. heerlijk feestelijk en riant begin van de feestdagen! bediening gezellig en attent, heerlijke wijnen en niet alledaagse muziek. komen zeker terug!
peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Laurens I.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zit hier met een grote groep. Voorgerecht, krabsoep, laten staan. Hele bak zout er doorheen en geen krab te vinden. Hele nare lucht ook. Hoofdgerecht was een plank met verschillende stukken vlees. Iedereen moest zelf maar even stukjes afsnijden, oftewel 1 iemand is de sjaak met het afsnijden. Kip kantje boord gaar, slechte stukken vlees en nauwelijks bijgerechten. Vraag me af of de kok zijn eigen gerechten wel proeft. Weinig hoop op een goed nagerecht. Wij gaan straks wel ergens een patatje halen. Vergulden Beunhaas is een aanfluiting.
Gabriel W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Krabsoep was net water met zout, abominabel! Leek wel water met zout. En een lucht, niet om over naar huis te schrijven! Man man man