De Vergulden Eenhoorn

31-202149333

Meer informatie over restaurant De Vergulden Eenhoorn

Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Jaren op de Ringdijk gewoond maar nooit bij dit restaurant geweest. Zomers lijkt het mij helemaal een feest maar ook in de donkere dagen een prima plek. De kaart is prima, de roodbaars die wij aten was werkelijk prima. Van mijn collega's hoorde ik dat de Châteaubriant grandioos was. De prijzen zijn redelijk, de bediening is attent en de sfeer is super gezellig.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De vergulde eenhoorn is een mooi restaurant waarbij je het idee hebt dat je je even buiten de stad begeeft. Ik had oesters vooraf (zeer lekker!), zarzuela als hoofdgerecht en als dessert het kaasplankje. De zarzuela was met mosselen, een gamba en een klein stukje Heek. Ik vond het lekker, maar wel wat aan de weinige kant. Mijn tafelgenoten hadden de buikspek, deze vonden zij beiden erg lekker! Als toe namen we Irish coffee (geen aanrader!) De room was zuur, dus we hebben deze teruggestuurd. Vervolgens koos mijn vriendin een dessert met Rabarber, deze werd vervangen door een harde stoofpeer (dat viel tegen). Kortom: leuke avond gehad; prijs-kwaliteit verhouding vond ik niet geheel in verhouding.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gisteren hebben we lekker gegeten in dit sfeervolle restaurant. De buikspek smolt op de tong en was precies goed qua hoeveelheid.
Maar zoals wel vaker is dit niet een restaurant waar ik snel met een grotere groep zal gaan eten. Mensen met iets aan gehoorverlies zullen hier moeite hebben met het volgen van een conversatie. Het zou een hoop schelen als restaurants wat meer stoffen bekleding zouden gebruiken, bijvoorbeeld iets van stof aan de muur. Ook de muziek maakt het moeilijk. Die had van mij eigenlijk wel uit gemogen.
Maar met z'n tweeën is het goed te doen.
Kuipernest .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De Vergulden Eenhoorn is een fijn restaurant, op een mooie locatie. Het eten is goed, de bediening is vriendelijk en er zijn veel verschillende terrassen en zitgelegenheden; zowel binnen als buiten. De locatie is sowieso prachtig, erg verrassend zo'n verstopte oude boerderij aan de Ringdijk.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk geluncht op een zondagmiddag in prachtige entourage. Vriendelijke dames in de bediening, alle rust en tijd voor grote groep gasten. Lunchgerechten zijn stuk voor stuk erg smakelijk en met verassende combinaties, ook wel eens leuk om wat anders te eten! Echt een aanrader. Een nadeeltje; niet te reserveren op het terras.
Jokie1 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Na onze zeer goede kennismaking, en ervaring, op zaterdag 6-8, samen met onze vrienden uit België en de VS, keerden deze vrienden samen op zondag 7-8 terug, om nogmaals te genieten van de goede sfeer,vriendelijke bediening, en een heerlijke maaltijd. Maar niets was minder waar, zij gingen na de maaltijd, ontgoocheld terug naar het hotel, op steenworp afstand.
Op deze zondag had er geen levering plaatsgevonden, dus geen suggestiemenu, geen postelein, dame mocht niet kiezen voor Zeebaars, omdat dit gerecht voor 2 personen was. Partner kreeg wél de Côte de boeuf, dit gerecht was normaal óók voor 2 personen!!
Dame nam koos dan maar, noodgedwongen, voor de Zarzuela.
Het bedienend personeel, was in tegenstelling tot de dag er voor, niet vriendelijk, bij het onbeleefde af.
Een totaal andere ervaring, dan de dag er voor, erg jammer!
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gewoon lekker eten, vooral de lakschoenen met couscous en tzaziki is heerlijk. Of te wel voor mij zonder couscous...allergie voor paprika. en helaas kon er niet een couscous zonder paprika geserveerd worden..daarom lekkere geroosterde aardappeltjes.
De wijnen zijn hier goed, veel goede open wijnen.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanavond een hapje gegeten met een vriend na een mooie dag Amsterdam. Hier neergestreken op aanraden van iemand anders en dat viel zeker niet tegen. Einde van de middag op het terras begonnen met een drankje om daarna te blijven eten. We hebben alleen een hoofdgerecht genomen, kabeljauwfilet & lamschenkel, wat heel lekker was. De lam was van ruime hoeveelheid waar de kabeljauw net te weinig was, maar de smaak en de gaarheid van beide was echt goed. Personeel was vriendelijk en vrolijk, kan iets efficiënter, maar op een relaxte zomermiddag/avond is dat minder erg. De aankleding vonden we erg gezellig. Zeker buiten is het heel sfeervol om te genieten van het mooie weer. Van binnen zag het er ook erg gezellig uit. De landelijke eetervaring in de grote stad is ons goed bevallen!
FerK .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Hier prima gegeten op het terras. De entourage is natuurlijk erg leuk, een prachtige plek midden in de wat lelijkere stukken van Amsterdam. Het voorgerecht met filodeeg zag er prachtig uit maar was verder niet erg bijzonder. De Cotes de Boeuf was uitstekend van smaak en behoorlijk mals. Water wordt preventief aangevuld, erg goed. Het personeel is professioneel, laat weinig steekjes vallen maar staat in individuele gevallen welicht wat te veel op de automatische piloot. Een erg goed team in elk geval dat de drukte makkelijk aan kon.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een grote groep bij dit restaurant gegeten op aanraden van een collega. En terecht. Hoewel me met zo'n grote groep zijn, kunnen we toch a la carte bestellen, maar er is ook een drie gangen menu. Ik neem het. Artichoque vooraf, coq au vin als hoofd en een dessert van rabarber en framboos na. Ik geniet van de artichoque. Staat niet vaak op de kaart en het is lekker en gezellig, ook al heb je altijd het gevoel dat het te weinig is. Mijn coq au vin is heerlijk van smaak, maar de saus had iets meer gebonden mogen zijn en...belangrijker, de kip was deels rood van binnen, maar aangezien ik hem opgegeten heb en ik zeker terug wil komen, geef ik toch die 8. Dessert heerlijk! Omgeving verrassend in Amsterdam, een oude boerderij midden in een woonwijk. Een tuin met ligstoelen en kratjes als tafeltjes. Zorg wel dat de kratjes heel zijn. Maar al met al....fijne tent, die Eenhoorn.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Beetje verstopt tussen wat 'nieuwbouw', kun je hier lekker op een terrasje zitten en vervolgens binnen een hapje doen.
Inrichting is leuk en bediening is aardig.
De kaart is niet heel uitgebreid, maar er staan leuke gerechten op.
Vooraf de coquilles genomen en als hoofdgerecht de coq au vin (was dagschotel). De coquilles waren goed gebakken, maar voor mij iets te zout (2x zout over gestrooid?). De coq au vin (bout en dij) was ook goed gekookt, maar verder niet echt bijzonder. Daar hadden juist iets meer kruiden in mogen doen.
Hoeveelheid was goed, dus geen ruimte meer voor toetje.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
De Vergulden Eenhoorn is een bijzondere zaak gelegen op een bijzondere plek aan de Ringdijk te Amsterdam. Eigenlijk is het een soort stadsboerderij terwijl je toch niet het gevoel hebt dat je midden in een stad bent. Als het weer het toelaat is er veel gelegenheid om buiten te zitten maar op deze winderige en regenachtige dag in juli koos iedereen ervoor om binnen te zitten. En binnen is dan een grote en hoge ruimte met een spits toelopend dak, een ruimte die vroeger waarschijnlijk als schuur dienstdeed. Bij het vriendelijke meisje van de bediening bestelde ik de bloemkoolsoep met gefrituurde kappertjes en het brood met gehaktballetjes van lamsvlees, tzatziki en spinazie. Beide gerechten smaakten uitstekend al leek me het brood dat bij de soep geserveerd werd een beetje oud. Ik kom zeker een keer terug als ik buiten kan zitten.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Vanavond met een Dochter zitten eten op de meest vrolijke en gastvrije plek die wij sinds lang hebben meegemaakt. We zaten heerlijk buiten op het drukke en gezellige terras van Amsterdam Oost. Met uitzicht op een goed verzorgde tuin, mooie borders uitnodigende tuinstoelen die vragen om er een dag door te brengen. Een jongen (het zijn allemaal mooie jongens die daar bedienen) zet een karafje met water op tafel en ziet (meteen) wanneer we besloten hebben dat we willen bestellen.
De vis en lamsbout waren perfect, met gebakken Roseval aardappeltjes en tomaatjes in allerlei kleurtjes en smaakjes. Bijpassende wijnen waren idem, mooi op temperatuur.
Bij het toetje dat voor één persoon besteld was, worden twee lepeltjes en twee vorkjes bijgevoegd. Het draagt allemaal bij aan je heel prettig en welkom voelen.
De espresso was espresso alsof die in Napels was gemaakt. De prijs/kwaliteitsverhouding is alleszins redelijk.
Het was niet de eerste keer dat wij hier waren en zeker niet de laatste keer.

Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Verborgen plekje in Oost, veel ruimte buiten, diverse hoekjes met tafels en of strandstoeltjes. Ook leuk met kleine kinderen. Kaart is origineel, bereiding is wat karig. Ik had Taktouka, op de kaart met paprika, chorizo etc maar stukjes paprika en chorizo waren echt te karig. Voor de originaliteit toch een 7 waard. Fijne en ruime drankenkaart ook. Bediening is prima, eetcafe kwaliteit. Voor een klein hapje en gezellige middag met vrienden en kids een prima plek.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wellicht lijkt die tien wat overdreven, maar de tuin van De Vergulden Eenhoorn is nu eenmaal de perfecte locatie voor een verjaardagsfeest. We waren met een mannetje of 35, maar alles was mogelijk: gewoon allemaal een bandje om de pols en bestellen maar. Lekkere chocotaart en cheesecake en later kwamen de bittergarnituren voorbij. 'Een stukje Orvelte in Amsterdam', zoals een van onze gasten zei. We bleven met z'n vieren over en gingen voor het diner. Vooral het voorgerecht met witte bonen viel erg in de smaak.
Lois F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een verborgen plekje in Oost. In hun heerlijke tuin, de hele dag vol in de zon, heb ik een strandstoeltje gepakt en met een boek een hele middag gezeten. Zo verzorgd, altijd gratis koud water in flessen, overheerlijke borrelkaart, met fenominale ribbetjes en pulled pork taco, weer eens wat anders dan een bitterbal en worst. Maar ook die hebben ze voor se liefhebber! Huisgemaakte limonade, lieve mensen in de bediening. Een plekje waar je tot rust komt en waar je een hele middag kan ontspannen! Mijn favo
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het is zomers goed toeven in de tuin van de Vergulden Eenhoorn, zeker nu er klapstoeltjes op het gazon staan. Ideaal voor een glas wijn en een bitterbal in de zon. Het eten valt echter ietwat tegen. De gerechten zijn in orde - het voorgerecht met coquille is zelfs erg goed - maar voor deze prijzen hadden we net wat meer creativiteit verwacht. Benieuwd of de eerstvolgende nieuwe kaart ons wel kan verrassen!
GR R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijk gegeten: Entrecote bovenop de Polenta (een verfijnde aardappel koekje) was perfect medium-rare gebakken...3 toefjes doperwten crème 3 blaadjes kool, de knoflookjus geloof ik wel
Collega's hadden vis voor 2.
Na klassieke ceasasalade, en hfd gerecht genoeg ruimte voor het nagerecht: een chocolade fudge cake met stevige caramel genaamd DOLCHE DI LECHE.

Bediening: Jong, alert, alleen geen idee wat en hoe de gerechten geserveerd worden
Locatie: rustig gelegen, met grote goter buiten zitten mogelijk een beter dan binnen gezien de akoestiek dramatisch is.

Foto omgeving en eten zie twitter: Dept74
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vergulden Eenhoorn. Mooie tent. Prachtige lokatie. Midden in Wmeer. Eten is uitstekend. Oesters vers, caesars salade op smaak. Hoofdgerechten ook prima. Risotto, entrecote, zalm. Dat werk. Mooie wijnkaart. Alleen...akoestiek is een drama!
Dickys .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Een mooie lokatie verscholen midden in Watergraafsmeer een oude boerderij. Wij hadden het geluk dat we buiten konden eten met een groot gezelschap heerlijk in de ondergaande zon op een zwoele avond in Mei.
Ik nam de coquilles met katenspek, erg smaakvol en een mooi opgemaakt bord.
Mijn hoofdgerecht was de entrecote, deze was heerlijk mals een mooi groot stuk vlees en heerlijke knoflookjus.
Als dessert het kaasplankje. voor mij zou er een mooie aderige kaas tussen mogen zitten.
De bediening was prima en alert het enige minpuntje waren de iets wat harde stoelen, maar na een paar glazen wijn merkte ik dit nog nauwelijks op.
Zeker een aanrader om hier te eten.