De Vergulden Eenhoorn

31-202149333

Meer informatie over restaurant De Vergulden Eenhoorn

Dineke M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Afgelopen zomer geweest. Toen prima. Afgelopen maand geluncht. Ondanks vrijwel lege zaak lang moeten wachten om te kunnen bestellen. Vies waterglas, matige lunchgerechten en als dieptepunt een waterige erwtensoep met doperwtjes uit blik (of iets wat daarop leek). Afgelopen donderdag voor het diner geweest. Niet erg vriendelijke bediening en ,op de cote de boeuf na, matig bereide gerechten. Er bleek niet veel toewijding van de kok uit.
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Restaurant heeft goede ambiance, alleen is de toegankelijkheid wat lastig. Gevallen over een kleine drempel op het toegangspad. Voorgerechten waren uitstekend en ook de zeebaars, poussin en de cote de boeuf waren lekker. Alleen op onze vraag of wij niet moesten aangeven 'medium-rare' , kregen wij het antwoord dat het anders naar de keuken kon worden teruggezonden. Bediening is nogal snel van het weghalen en dat kan efficiency betekenen, maar is bij lekker dineren wat onvriendelijk.
hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
wat een fijne plek is dit zeg! ontzettend vriendelijke, spontane en behulpzame bediening die ondanks de drukte elke keer weer de tijd nam en daar zichtbaar lol in had. ook onderling trouwens. kaart was verrassend en smaakvol, alle gerechten goed bereid. veel groepen in de zaak, veel geluid, maar ondanks dat bleef het intiem. bouillabaise vol, poussin perfect gegaard en rijk van smaak, sucade met bite en vol van smaak en dan die wijnen! alles waargemaakt!
jrh1 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Goed eten, leuk in de zomer, bediening soms tegen het norse aan. Mooie lokatie maar zielloze bediening en management. Eten wisselt erg. Zou veel beter kunnen.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
heerlijk gegeten met een groep in deze stadsboerderij. hadden allemaal het decembermenu, 4 gangen. antipasti vooraf, gezellig samen delen. bisque van krab daarna, heerlijk vol van smaak. het hoofdgerecht was weer delen, net als het nagerecht. heerlijk feestelijk en riant begin van de feestdagen! bediening gezellig en attent, heerlijke wijnen en niet alledaagse muziek. komen zeker terug!
peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Laurens I.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zit hier met een grote groep. Voorgerecht, krabsoep, laten staan. Hele bak zout er doorheen en geen krab te vinden. Hele nare lucht ook. Hoofdgerecht was een plank met verschillende stukken vlees. Iedereen moest zelf maar even stukjes afsnijden, oftewel 1 iemand is de sjaak met het afsnijden. Kip kantje boord gaar, slechte stukken vlees en nauwelijks bijgerechten. Vraag me af of de kok zijn eigen gerechten wel proeft. Weinig hoop op een goed nagerecht. Wij gaan straks wel ergens een patatje halen. Vergulden Beunhaas is een aanfluiting.
Gabriel W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Krabsoep was net water met zout, abominabel! Leek wel water met zout. En een lucht, niet om over naar huis te schrijven! Man man man
JOHANNES V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Met groep uit eten. Grote boerderij. Verassende kaart en dito eten. Leuk goed klaargemaakt. Van vegetarische voorgerechten tot cote du boef voor 2 personen. Allemaal goed vans maak en met zorg klaargemaakt. Wel 5x om water moeten vragen. Prijs kwaliteit prima op orde, service kan beter. Jonge heten veel op hun telefoon.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Jaren op de Ringdijk gewoond maar nooit bij dit restaurant geweest. Zomers lijkt het mij helemaal een feest maar ook in de donkere dagen een prima plek. De kaart is prima, de roodbaars die wij aten was werkelijk prima. Van mijn collega's hoorde ik dat de Châteaubriant grandioos was. De prijzen zijn redelijk, de bediening is attent en de sfeer is super gezellig.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De vergulde eenhoorn is een mooi restaurant waarbij je het idee hebt dat je je even buiten de stad begeeft. Ik had oesters vooraf (zeer lekker!), zarzuela als hoofdgerecht en als dessert het kaasplankje. De zarzuela was met mosselen, een gamba en een klein stukje Heek. Ik vond het lekker, maar wel wat aan de weinige kant. Mijn tafelgenoten hadden de buikspek, deze vonden zij beiden erg lekker! Als toe namen we Irish coffee (geen aanrader!) De room was zuur, dus we hebben deze teruggestuurd. Vervolgens koos mijn vriendin een dessert met Rabarber, deze werd vervangen door een harde stoofpeer (dat viel tegen). Kortom: leuke avond gehad; prijs-kwaliteit verhouding vond ik niet geheel in verhouding.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gisteren hebben we lekker gegeten in dit sfeervolle restaurant. De buikspek smolt op de tong en was precies goed qua hoeveelheid.
Maar zoals wel vaker is dit niet een restaurant waar ik snel met een grotere groep zal gaan eten. Mensen met iets aan gehoorverlies zullen hier moeite hebben met het volgen van een conversatie. Het zou een hoop schelen als restaurants wat meer stoffen bekleding zouden gebruiken, bijvoorbeeld iets van stof aan de muur. Ook de muziek maakt het moeilijk. Die had van mij eigenlijk wel uit gemogen.
Maar met z'n tweeën is het goed te doen.
kuipernest .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De Vergulden Eenhoorn is een fijn restaurant, op een mooie locatie. Het eten is goed, de bediening is vriendelijk en er zijn veel verschillende terrassen en zitgelegenheden; zowel binnen als buiten. De locatie is sowieso prachtig, erg verrassend zo'n verstopte oude boerderij aan de Ringdijk.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk geluncht op een zondagmiddag in prachtige entourage. Vriendelijke dames in de bediening, alle rust en tijd voor grote groep gasten. Lunchgerechten zijn stuk voor stuk erg smakelijk en met verassende combinaties, ook wel eens leuk om wat anders te eten! Echt een aanrader. Een nadeeltje; niet te reserveren op het terras.
jokie1 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Na onze zeer goede kennismaking, en ervaring, op zaterdag 6-8, samen met onze vrienden uit België en de VS, keerden deze vrienden samen op zondag 7-8 terug, om nogmaals te genieten van de goede sfeer,vriendelijke bediening, en een heerlijke maaltijd. Maar niets was minder waar, zij gingen na de maaltijd, ontgoocheld terug naar het hotel, op steenworp afstand.
Op deze zondag had er geen levering plaatsgevonden, dus geen suggestiemenu, geen postelein, dame mocht niet kiezen voor Zeebaars, omdat dit gerecht voor 2 personen was. Partner kreeg wél de Côte de boeuf, dit gerecht was normaal óók voor 2 personen!!
Dame nam koos dan maar, noodgedwongen, voor de Zarzuela.
Het bedienend personeel, was in tegenstelling tot de dag er voor, niet vriendelijk, bij het onbeleefde af.
Een totaal andere ervaring, dan de dag er voor, erg jammer!
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gewoon lekker eten, vooral de lakschoenen met couscous en tzaziki is heerlijk. Of te wel voor mij zonder couscous...allergie voor paprika. en helaas kon er niet een couscous zonder paprika geserveerd worden..daarom lekkere geroosterde aardappeltjes.
De wijnen zijn hier goed, veel goede open wijnen.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanavond een hapje gegeten met een vriend na een mooie dag Amsterdam. Hier neergestreken op aanraden van iemand anders en dat viel zeker niet tegen. Einde van de middag op het terras begonnen met een drankje om daarna te blijven eten. We hebben alleen een hoofdgerecht genomen, kabeljauwfilet & lamschenkel, wat heel lekker was. De lam was van ruime hoeveelheid waar de kabeljauw net te weinig was, maar de smaak en de gaarheid van beide was echt goed. Personeel was vriendelijk en vrolijk, kan iets efficiënter, maar op een relaxte zomermiddag/avond is dat minder erg. De aankleding vonden we erg gezellig. Zeker buiten is het heel sfeervol om te genieten van het mooie weer. Van binnen zag het er ook erg gezellig uit. De landelijke eetervaring in de grote stad is ons goed bevallen!
FerK .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Hier prima gegeten op het terras. De entourage is natuurlijk erg leuk, een prachtige plek midden in de wat lelijkere stukken van Amsterdam. Het voorgerecht met filodeeg zag er prachtig uit maar was verder niet erg bijzonder. De Cotes de Boeuf was uitstekend van smaak en behoorlijk mals. Water wordt preventief aangevuld, erg goed. Het personeel is professioneel, laat weinig steekjes vallen maar staat in individuele gevallen welicht wat te veel op de automatische piloot. Een erg goed team in elk geval dat de drukte makkelijk aan kon.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een grote groep bij dit restaurant gegeten op aanraden van een collega. En terecht. Hoewel me met zo'n grote groep zijn, kunnen we toch a la carte bestellen, maar er is ook een drie gangen menu. Ik neem het. Artichoque vooraf, coq au vin als hoofd en een dessert van rabarber en framboos na. Ik geniet van de artichoque. Staat niet vaak op de kaart en het is lekker en gezellig, ook al heb je altijd het gevoel dat het te weinig is. Mijn coq au vin is heerlijk van smaak, maar de saus had iets meer gebonden mogen zijn en...belangrijker, de kip was deels rood van binnen, maar aangezien ik hem opgegeten heb en ik zeker terug wil komen, geef ik toch die 8. Dessert heerlijk! Omgeving verrassend in Amsterdam, een oude boerderij midden in een woonwijk. Een tuin met ligstoelen en kratjes als tafeltjes. Zorg wel dat de kratjes heel zijn. Maar al met al....fijne tent, die Eenhoorn.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Beetje verstopt tussen wat 'nieuwbouw', kun je hier lekker op een terrasje zitten en vervolgens binnen een hapje doen.
Inrichting is leuk en bediening is aardig.
De kaart is niet heel uitgebreid, maar er staan leuke gerechten op.
Vooraf de coquilles genomen en als hoofdgerecht de coq au vin (was dagschotel). De coquilles waren goed gebakken, maar voor mij iets te zout (2x zout over gestrooid?). De coq au vin (bout en dij) was ook goed gekookt, maar verder niet echt bijzonder. Daar hadden juist iets meer kruiden in mogen doen.
Hoeveelheid was goed, dus geen ruimte meer voor toetje.