De Vergulde Turf

Meer informatie over restaurant De Vergulde Turf

Jouw recensie over het restaurant De Vergulde Turf

Beppie K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
De Vergulde Turf in Gorredijk is al jaren ons favoriete restaurant. Wij komen hier zeer geregeld omdat we het een gezellige gelegenheid vinden en het eten er altijd top is. De porties zijn ruim en het eten is altijd perfect op smaak evenals het garnituur. De bediening is altijd heel vriendelijk en vlot. De kok krijgt van ons een dikke tien met een griffel.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Onlangs hebben we hier gegeten met drie personen. Na lang wachten werd de maaltijd geserveerd. Door het onervaren personeel werd in plaats van de plate van de dag , de vis van de dag geserveerd. Deze fout werd bij het afrekenen hersteld.Het eten was van goede kwaliteit. Op de vraag welke witte wijn er werd geserveerd kregen we als antwoord wat we precies bedoelden. Wilden we weten welk merk er werd geserveerd? Wilden we de fles zien? Resultaat van de onervarenheid was wel dat een groot deel van de rode wijn op een witte jas terecht kwam. Goed eten , lang wachten en slechte afhandeling van de klacht m.b.t. de wijnvlekken in de jas. Het management heeft de klacht onbehoorlijk behandeld. Wij komen hier niet weer terug.
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Op een doodgewone dinsdag hier naar binnen voor een snelle hap.
Vooraf een broodplankje wat goed verzorgd was met heerlijke pesto, kruidenkaas en kruidenboter en verschillende soorten brood.
Als hoofdgerecht schnitzel en kip teriyaki, alles prima verzorgd. Voldoende bijgerechten met zowel warme als koude groente en frietjes en gebakken aardappeltjes.
Voor een dinsdagavond waren er aardig wat tafeltjes bezet. De kinderkaart is niet heel spannend met kroketten of kipnuggets met friet met appelmoes. Maar ja!
Prima als je in Gorredijk blijft hangen en ergens wilt eten!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Omstreeks lunchtijd waren wij in Gorredijk en viel onze keuze op dit restaurant dat aan een gracht is gelegen en vanwaar men uitzicht op oude gebouwen heeft. In het goed bezette restaurant konden wij nog een tafel aan het raam bemachtigen. Wij namen een plate met schnitzel/haassate, frites en salade, vergezeld door een glas rode resp. witte wijn. De bediening was snel en vriendelijk. Het gebodene was ruim van hoeveelheid en de smaak was naar verwachting. De rode chileen was krachtig en smaakvol. Dit restaurant is niet voor culinaire hoogstandjes, biedt echter wel een voedzame en aangename maaltijd voor een aantrekkelijke prijs.
Fijnproefjes .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Te warm om zelf te koken dus dan maar even een happie eten.
Een terras heerlijk aan het water kreeg onze voorkeur.
We begonnen met een parmaham met meloen.
Een simpel gerecht maar wel goed van smaak.
Aansluitend koos mijn vrouw voor een geitenkaassalade en ik voor de angus beef!
Bij het hoofd vroeg ik een glas rode wijn.
In eerste instantie kreeg ik een glas met een behoorlijke witte aanslag op de kop van het glas wat ik met nagels er zo af kon peuteren.
Retour rode wijn met de verontschuldigingen van de bediende.
Het volgende glas zag er wel schoon uit maar op het moment dat ik de eerste slok nam viel ik bekant achterover.
De temperatuur buiten was zo n 30 graden maar de wijn was niet veel koeler dan dat.
Ongelooflijk dat je, juist met deze temperaturen, je wijn niet op orde hebt.

Na het serveren van de angus beef kwam ik erachter dat deze helemaal doorbakken was en medium was duidelijk gevraagd.
Gelukkig was t vlees van een goede kwaliteit waardoor deze nog goed te doen was met deze garing.

Ook voor ons was het te warm om hierover direct te gaan zeuren maar bij het afrekenen hebben we dit uiteraard wel gemeld.

Al met al niet al te spannend om hier te eten.
Daarentegen smaakte alles wel naar behoren.
Wat hier gemist wordt is toch de kunde om een goede brasserie te leiden!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Bij binnenkomst viel ons als eerste op dat de vier mensen achter de bar wel met elkaar spraken maar ons geen welkom gevoel gaven doordat er een "goedemiddag" achterwege bleef. Dat waren we zo gewend bij de vorige eigenaar en vinden we soswieso niet meer dan normaal. De jongeman die ons bediende had wel een erg losse manier van bedienen, naar onze smaak veel te nonchalant. Het kwam ongeinteresseerd over, alsof hij wilde zeggen: "Wat komen jullie hier doen?". De snelheid waarmee de lunch werd voorgeschoteld was prima. Het broodje smaakte naar afbak en viel daardoor qua smaak wat mij betreft in het water. Het bijgeleverde groenvoer oogde smakelijker dan dat het daadwerkelijk smaakte. Al met al wat nikserig. De locatie is uitstekend wat maakt dat je een steek kunt laten vallen als horecaondernemer maar pas wel op dat jullie niet gaat 'uitglijden'.