De Vergulde Leeuw

Dorpsstraat 134 6732 AH Harskamp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Vergulde Leeuw

6,8
Voordelig
Ferry3 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De Vergulde Leeuw bleek een gezellig etablissement. Na bezoek aan Kröller-Müller hier met 3 personen een eenvoudige maaltijd genuttigd: Eén spekpannenkoek en twee plates "Boerenpatat"
Zelfs op dit "culinaire" niveau zijn de verschillen soms groot, zo ook hier.
Het gebodene was uiterst smaakvol bereid en onderscheidde zich positief van wat we op veel locaties elders voorgeschoteld hebben gekregen. Dat kan dus ook met dergelijke gerechten. Zonder verder in details te gaan.
Verder prettige atmosfeer, vriendelijke bediening, waar voor je (weinige) geld.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We hebben met 2 personen geluncht bij De Vergulde Leeuw. Allebei een tosti. De tosti met gehakt was verrassend lekker, de ham-kaas had wat meer kaas mogen hebben. Locatie is leuk, aankleding ook. Alleen die verschrikkelijke Hollandse carnavalsmuziek..... Echt vervelend en veel te hard. Maar misschien is dat alleen tijdens de lunch en is het 's avonds beter?
Me70 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een donkerbruin ingericht eetcaf? met overdekt terras direct langs de drukke dorpsstraat. Het brood vooraf bestond uit een kwart bruinbrood met in het midden een mes geplant, geserveerd op een klein broodplankje. Verder zoek je het maar uit. Het hoofdgerecht was een snoekbaarsfilet, ??n exemplaar bevatte zoveel graten dat het bijna oneetbaar was. Klachten werden lacherig afgedaan.
Een glas leidingwater voor wat medicijnen stond voor 50 eurocent op de rekening.
De bediening was chaotisch, het ene meisje liep weg en het volgende kwam al weer vragen of we nog iets wilden gebruiken. Kortom deze Vergulde Leeuw heeft op eetgebied wel zijn glans verloren.
Williej .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Heerlijk eten met passie bereid! Zelfs de salades bij de plates zijn enorm lekker dat zie je bij geen een andere eet gelegenheid. Personeel is enorm vriendelijk en attent met het zien van drankjes. Een echte aanrader dus!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Lekker naar binnen gelopen voor een bakkie koffie en een broodje. Uitstraling als een bruin cafe, met een hoop verschillende attributen in het decor, je moet ervan houden.
Eten ok, dame in de bediening erg vriendelijk!
Wilcastricumm .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Redelijk restaurant, mooie bruine kroeg uitstraling... Gewoon goed eten , ook een vriendelijke bediening maar niet geheel meer van deze tijd... Miss even een algehele opfrissingscursus horeca nodig
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker op het terras geborreld en daarna besloten om ook maar een hapje te blijven eten. Het boerenbrood was lekker. De smeersels erbij hadden beter huisgemaakt kunnen zijn, maar al met al ok. Hoofdgerecht was volledig. Groenten en aardappels konden onbeperkt bijbesteld worden. Bediening was vriendelijk. Zeer OK voor een dorps eetcafe!
Sabrina2807 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Vorige week hier gegeten. Restaurant is meestal druk in het hoogseizoen, reserveren is wel handig.
Biefstuk gegeten, deze vroeg ik doorbakken, dit was niet het geval. De kok kwam zelf de biefstuk weer terugbrengen nadat deze wel doorbakken was. (zwanger, dus moet doorbakken)
Schnitzel van mijn partner was ook een succes.
En het brood vooraf: heerlijk! Warm en supervers!
Mijn zoon kreeg een leuk speeltje NA het eten.
Gem .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Gezellige sfeer, heerlijk gegeten en prima bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Prijs/kwaliteit verhouding prima en presentatie van de gerechten eveneens prima.
Enige minpuntje is de giga tv die ineens werd aangezet terwijl je lekker zit te eten; dus een volgende keer uitzoeken of er geen specifieke evenementen zijn, want ik vond dat erg storend.
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Ik heb hier een jaar geleden gegeten. Voorgerecht brood met kruidenboter. Lekker ambachtelijk brood! Helaas was het hoofdgerecht minder. De schnitzel leek wel uit de frituur te komen zo hard! Niet lekker. Ook erg dun. De rest er om heen was wel goed.
Qua prijs vond ik het persoonlijk erg duur voor een dorpseetgelegenheid. Zeker als je kijkt wat je krijgt en de kwaliteit niet super is. Ik zal er niet snel meer een hapje gaan doen.
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk gegeten,
Na het reserveren werden wij nog terug gebeld of wij wel of niet roken wouden zitten.
Wij waren er met 15 personen.

Wij kozen verschillende voor en hoofdgerechten en desserts.

Alles was prima in orde. Het ls net een ouderwestse bistro.
Je krijgt veel en het personeel is echt vriendelijk niet van dat gemaakte gedoe.
Bje .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Vanaf het eerste moment dat wij hier binnen kwamen was het genieten. Wij waren met 16 personen en hadden een tafel gereserveerd, door omstandigheden kwamen wij een half uur later, dat was niet erg. De bediening is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Het eten smaakten het gezelschap zeer goed. Wij komen zeker nog eens terug als wij in de buurt zijn.
ChefKaatje .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Na een mooie fietstocht op de Veluwe leek het ons wel leuk om ergens lokaal te gaan eten. Ons oog was gevallen op het eetcafé De Vergulde Leeuw. Heerlijk onder een parasol buiten gezeten, het regende dus het was heerlijk verkoelend op de warme dag.

Na een drankje te hebben genuttigd hadden wij vooraf de Gamba's in knoflooksaus genomen en als hoofdgerecht de Leeuwensteak (varkensvlees). De borden waren zeer netjes en zorgvuldig opgemaakt en de garnalen smaakten heerlijk, evenals de Leeuwensteak (375gr) .

Aan de Steak zat geen grammetje vet en was één stuk heerlijk mals vlees met daarbovenop heerlijke paprika's met ui en hele kleine spekjes. Na dit heerlijke maal te hebben genuttigd was het tijd voor het dessert.

Evenals het voor en hoofdgerecht was dit heel netjes en zorgvuldig opgemaakt en aan de smaak van de slagroom te proeven was het zelfgemaakte opgeklopte slagroom, dus geen slagroom uit bus.
Alle gerechten waren in één woord samen te vatten en dat is heerlijk.

Al met al een super eetcafé die restaurant waardige gerechten serveert.