De Vergulde Gaper

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,8
Giallorossi_85 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gezellige kroeg met aardige inrichting. Het eten is goed betaalbaar, maar de kwaliteit is ondermaats. Alleen de hamburgers waren wel te eten (al vonden we de, overigens slappe/oude, nachochips erop wat vreemd), maar de erbij bestelde aardappeltjes dropen van het vet. De vegetariers kwamen er ronduit beroerd vanaf met een groentepie gevuld met volledig slapgekookte groenten die verworden waren tot een snotachtige substantie. Al met al is eten hier dus geen aanrader.
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Leuke Amsterdamse, bruine kroeg. Erg toegankelijk, het is een plek voor toeristen en Amsterdammers. Kleine kaart met circa 5 gerechten en een wisselende stampot. Eten is prima, niet bijzonder. In overeenstemming met de prijs. Service was oke, slechts één man voor de hele zaak, waardoor het overzicht er niet altijd was. Prima bruin cafe, niet bijzonder.
BobBourgondie .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Mooie lokatie gelegen op de Prinsengracht hoek Herenstraat. Ongedwongen en gezellig.

Aanrader dus
Martin_Westerveld .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Met mijn zoon hier gebruikt gemaakt van onze dinerbon. Gewoon een heerlijk Amsterdams café waar je prima kunt eten! Ik kom hier nog wel een keer hoor!
Janje .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Leuk no nonsense cafe restaurant in het centrum van Amsterdam. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Alleen het tafeltje was een beetje klein voor twee mensen.
CarolienVega .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Als voorgerecht hadden we vegetarische wortel-paprika soep; op zich niet verkeerd behalve dan dat er verbrand geroosterd brood bij was dat stonk naar vlees. Niet echt fijn voor een vegetariër. Het ene hoofdgerecht was slibtongetjes. Die waren ok. Het andere gerecht was vegetarische moussaka. Ik dacht altijd dat dat gerecht was met aubergine tomaat en aardappelen.
Ik heb nauwelijks aubergine gezien wel wat nootjes met bovenop een berg aardappels en heeeel veel kaas. Bah wat was dat vies en vet!
Ik hoefde het niet af te rekenen; was ik ook niet van plan geweest.
Touristtrap? Ik, buurtbewoner, kom hier in iedergeval niet meer terug.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Een gezellig eetcafé in het mooie Amsterdam. We waren hier per toeval beland. Het was een drukke avond en de tent zat vol. Het was daardoor wel wat warm binnen. Het eten is hier goed en ze kunnen een goed stuk vlees bakken. Ze hebben leuke bieren op de kaart staan, al zou het wel wat avontuurlijker mogen: aan de overkant zit tenslotte een speciaalbier cafe wat ook wel erg lonkt. Het cafe is wel wat aan de viezige kant, de vloeren en tafels plakken ontzettend. De bediening is erg vriendelijk en leuk, we hebben een erg leuke avond gehad. Zolang je je armen niet op tafel legde, was er niets aan de hand.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Op zondag heerlijk op t terras gezeten en een borrel gedaan met wat hapjes.

De hapjes stelde erg teleur klein, weinig smaak en geen verrassing.

Ik denk dat ze wel veel potentieel hebben qua interieur en service alleen het eten kan echt verbeterd worden.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Hier eens een maaltijd-salade geitenkaas besteld, op de kaart stond: met spinazie en stoofpeer, dat leek me origineel. Jammer maar helaas: niets van dat alles, in plaats daarvan schijfjes komkommer en tomaat. Zo kan ik het thuis beter. Bij navraag: we zullen het doorgeven aan de keuken - verder werd niets in mindering gebracht (prijs 9 euro). Slordige bewindvoering dus.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Wij bezochten het eetcafé met een grote groep. Het was er druk en we moesten enorm lang wachten op onze bestelling. Ik koos uiensoep waar een hele boterham met kaas in dreef, dat smaakte wel aardig. Het hoofdgerecht bestond uit sliptong- een flinke portie- met patat en sla. De bijgerechten waren lekker maar de porties karig. Goed gekoelde wijn en prima koffie. De ambiance is wel echt gezellig Amsterdams maar jammer genoeg ook vreselijk smerig. Tafels en vloer zijn te vies voor woorden. Ik kreeg een papieren servetje ter grootte van een zakdoekje, zodat ook mijn nette japon mee kon eten. Het eten smaakte wel. Er was geen nagerecht.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
De Vergulde Gaper is een prima eetcafé voor een aardige prijs. Met een aantal vrienden wezen eten voordat we ergens anders moesten zijn. Aan de vlotte bediening gevraagd of het eten binnen 15 minuten kan worden geserveerd (i.v.m. een afspraak). Dit was geen enkel probleem. We hadden de biologische hamburger die smakelijk en sappig was op een Italiaanse bol. Heerlijk, maar voor die prijs zonder bijgerecht (friet) iets te duur. De salade geitenkaas was ruim voldoende en lekker. Tijdens het eten vroeg de bediening of alles naar wens was en kwam af en toe langs om de drankjes op te nemen.

De inrichting is mooi (oude apotheek) alleen kan sommige muren een likje verf of opnieuw gestuukt worden. De WC's mogen hoog nodig worden vernieuwd (erg onfris).

Peter H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
(Ik hou de volgende gradatie aan: 1-5 mislukt eten, 6 technisch ok, 7 best lekker, 8 lekker, 9 heerlijk, 10 mondorgasme.)
Ik was hier voor werkoverleg tijdens de lunch. Eten was lekker, maar niet bijzonder, serive okay en een leuk uitzicht. Binnen kan een beetje donker zijn, en als je niet direct in het zicht zit van de bediening achter de bar, kan het soms even duren. Prijs/kwaliteit in orde. Wel irritant dat de tafels 'plakken' wat irritant is.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Rommelig, vies en chaotis. Plakkende tafels, vergeetachtige bediening en aangebrande omelet. De bestelde gerechten staan te wachten tussen de vieze borden en afval van de afgeruimde tafels. Pannetje glühwein dat staat te koken op een plankje achter je in je nek. Levensgevaarlijk !
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Gewoon een hele relaxte tent bij mij om de hoek waar ik vaak op het fantastische terras zit of graag ga zitten met mijn laptop om te werken.

Fijne sfeer en vlotte studentikoze bediening. Uitgebreide menukaarten voor de hele dag. Staan weinig verassingen op, maar dat hoeft ook niet van mij in zo'n zaak.

Kwaliteit van het eten is prima. Klassiek eetcafe zullen we maar zeggen.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Goed eetcafe. Goede prijzen en het eten is altijd prima! Verwacht geen topkwaliteit, logisch voor deze prijzen, maar een aanrader voor een eenvoudige hap is deze tent zeker!
De laatste keer had ik de zalm en deze was erg lekker (op een bedje van spinazie).
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Gezellig Amsterdamse eettent. De dagschotel is prima geprijsd, de rest wat duur voor wat je krijgt (wel genoeg, maar de kwaliteit is maar net voldoende). Erg aardig en oplettend personeel, onze glazen zijn niet leeg geweest!