De Vereeniging

Kleine Koppel 36 3812 PH Amersfoort Nederland Kaart
31-337520332

Over restaurant De Vereeniging

Genieten van de lekkerste ingrediënten in Amersfoort

De gerechten bij De Vereeniging zijn lekker, gezond en iedere dag weer anders. Er is geen uitgebreide kaart, maar wel een creatieve insteek van de chef, die je zeker weten verrast met de lekkerste producten. Hier eet je wat de pot schaft en kun je gezellig bij anderen aanschuiven in de karakteristieke houten zitmeubels. Geniet van een informele sfeer in deze oude zeepfabriek in de Eemhaven, het creatieve hart van de stad.

Meer informatie over restaurant De Vereeniging

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag Gesloten

• Betaalpas
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,9/10
Service7,7/10
Decor7,4/10
Neeltje_st . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Zeer vriendelijke bediening! Wat direct op valt.
Het eten vind ik lekker maar ik miste een smaaksensaties. Heb wel enorm genoten van de perencake met heerlijke latte macchiato!
Diana.e.jansen . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hebben heerlijk gegeten met de AH korting, collega had vegetarische gerechten en ik de tonijnsalade en de rendeng en een heerlijk toetje. Wat ik heel prettig vond was de overzichtelijke kassabon bij het afrekenen. Inderdaad 2 voor de prijs van 1. Komen zeker terug
Rutischwartzenberg . Bourgondiër (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het was leuk, druk. De bediening allemaal jonge mensen. De prijs, zeker met AH boekje, was zeer redelijk. Het restaurant ligt dicht bij waar wij wonen dos komen we er vast nog eens.
Rvdree . Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Ik vond de salade heerlijk en de soep van mijn partner ook heel goed. Hoofdgerecht,hete bliksem was minder.geen hete bliksem smaak terug te vinden,vlees was wel heerlijk gaar. Jammer genoeg de appelcrumble te koud
E.m.damen . Bourgondiër (4 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Eenvoudig restaurant, voor jonge mensen ,zeker voor herhaling vatbaar, ook wat de prijs betreft! Het voor en hoofdgerecht waren prima, het nagerecht viel ons tegen.
Mbaelde . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij dit bijzondere restaurant aan de Eemhaven. Simpel eten met een pure smaak. Het vegetarische hoofdgerecht was erg lekker en de dadeltaart als nagerecht verrukkelijk. Een prettige bediening en een aangename keuze uit verschillende hoekjes om te zitten.
FCWEJC . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Gastvrij, gezellig en heerlijk eten! Prijs kwaliteit is heel goed! Bediening erg vriendelijk! we komen beslist nog eens terug.
Koos R. Gastronoom (18 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
In januari j.l. gingen we voor de tweede keer hier eten. Studenteneethuis in het hogere segment. Warm ingericht, je zult er niet gauw teleurgesteld worden. Goed adres om lekker buiten de deurte eten zonder je te moeten verbijten over de kosten.
Rietvanderwal . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Het eten smaakte erg lekker .en zag er smaakvol en verzorgd uit. De sfeer/ bediening was erg plezierig. De inrichting is eenvoudig maar wel erg leuk. ik heb me erg "thuis"gevoeld.
Iensike . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Lekkere sfeer, nonconformistisch, Vrolijke bediening. Heel erg lekker eten. Alles vers. Geen keuzestress. Echt een aanrader en ik kom zeker terug.
Arie.groen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heerlijk en gezond gegeten, was niet teveel, maar de appel/peren crumble maakte alles goed.
Super hartelijke ontvangst en omdat we maar beperkt de tijd hadden, gevraagd om een vlotte bediening. Dit is goed gelukt.
Voor herhaling vatbaar
Daphne L. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ik ben hier afgelopen vrijdag met mijn moeder wezen eten. Na binnenkomst mochten we zelf een plekje uitzoeken. Het duurde even voordat er iemand kwam vragen wat we wilde drinken en het concept uitlegde. We bestelden de dagsap, appel met watermeloen, die was erg lekker! Zat echter wel in een erg klein glaasje. Vervolgens kon je bij het voorgerecht kiezen uit drie gerechten, brood, wisselende salade of een wisselende soep. Ik heb gekozen voor het brood, de knoflookboter die erbij zat was erg lekker, de pesto minder. Vervolgens kun je bij het hoofdgerecht kiezen uit vegetarisch, vlees of vis. Ik koos voor vegetarisch en mijn moeder voor vis. Het vegetarische gerecht was een heerlijke Mexicaanse burrito met bonen en guacamole. Ook met het toetje kon je weer kiezen uit drie soorten, ik koos voor de chocolademousse die vond ik iets tegenvallen dit lag vooral aan de structuur die een beetje vreemd was. Al met al waren de gerechten snel bereid en grotendeels met verse ingrediënten, vandaar dat het dagmenu elke keer anders is. We hebben niet lang op onze gerechten hoeven wachten, wat erg fijn is.
Wilnawesterlaken . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Eerlijk eten, eenvoudig maar heerlijk klaargemaakt.
Met name de forel was verrukkelijk. En de chocolademousse met aardbeien, om je vingers erbij op te eten !
Suzan S. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We wilden graag in een klein uurtje drie gangen eten (voor de film zou beginnen) en dat is op ons verzoek prima geregeld! Lekkere gerechten met een leuke twist (de witte bonen-bleekselderijsoep was heerlijk), geen zuinige porties, aardige bediening.
Janntine . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
We hebben genoten van een heerlijk 3-gangenmenu, voor een vriendelijke prijs. Het personeel was ook heel gezellig spraakzaam. Een aanrader!
Connyvm . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Bediening: we kreggen bijna toetje van onze buren als voorgerecht. Glas wijn besteld die ze niet konden plaatsen. Wel vragen naar het volgende gerecht maar niet wat je wilt drinken (onze glazen waren leeg).
Eten: kipsalade was lekker. Stampot als hoofdgerecht was weinig wel lekker. Zeebaars was lekker. Toetje oreo was ook lekker.
Joke-hofland . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
wijn was oke.
soep en salade vooraf heerlijk.(wortel/venkel)
hoofdgerecht boerenkoolterrine(?) te weinig en worst/spek te goedkoop.
,, ,, pasta met paddenstoelen etc.lekker maar pasta te taai en kleverig.
nagerechten(appeltaart en bosbessentrifle) lekker.
i.p.v.3 gerechten voor de prijs van 1 kregen we maar 2 voor de prijs van 1.
bediening oke.
decor:modern,ervaring:oke,maar niet echt warm en gezellig.
gebouw in voormalig fabriekspand,zomers mooie binnenplaats en voor buiten boten kijken,dus mooie locatie.
J. V. Gastronoom (40 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Van origine is de markante, witte loods aan de zuidoever van de rivier de Eem een droog- en expeditieruimte van de zeepfabriek van Unilever. In de jaren daarna biedt het pand onderkomen aan de lijmfabriek van Rohm & Haas. Begin deze eeuw wordt het gebouw maar ternauwernood gered van de sloophamer, en na grondige restauratie huisvest het nu restaurant De Vereeniging. We hebben gereserveerd voor een 'driegangen filmmenu' en parkeren daartoe gratis(!) aan de Kleine Koppel, op nog geen 100 meter van de ingang. Voor 24,50 euro per persoon mogen we kiezen uit twee voorgerechten (soep of salade), drie hoofdgerechten (vis, vlees of vegetarisch) en drie nagerechten, en krijgen er dan ook nog eens een voucher voor een Pathé-filmkaartje bij. Wetende dat een regulier filmkaartje bij Pathé tegenwoordig 10,50 euro kost, zitten we dus aan een driegangendiner voor 14 euro! Bij binnenkomst blijkt onze reservering niet direct te vinden, en we belanden - daardoor? - aan een tafeltje met andere gasten: des te gênanter omdat er geen losse stoelen zijn, maar vaste banken in een U-vorm, zodat de een moet wijken als de ander naar het toilet wil… Om iets na zeven uur arriveren we en om kwart voor negen begint onze film, zo laat ik het personeel weten, maar tóch is om vijf voor acht een aansporing van mijn kant nodig om het hoofdgerecht te laten doorkomen. Door de ontstane 'tijdnood' wordt onze dessertkeuze beperkt tot twee, want volgens de bediening zou een van de drie desserts te tijdrovend zijn. We kiezen achtereenvolgens voor de 'salade met mosterd-kip, appel & bietjes', de 'kabeljauw met wortel, courgette en cherrytomaat' en de 'huisgemaakte Oreo-koekjes met aardbeicrème'. En waar De Vereeniging op de aspecten 'Service' (reservering onvindbaar, aansporing nodig) en 'Decor' (ingesloten door onbekende disgenoten) toch wel enkele punten laat liggen, scoort het aspect 'Eten' - en dáár gaan we per slot van rekening voor - een dikke 9.
Klootsms . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Leuke ontvangst, geduld omdat we nog niet bezig waren met kiezen van het menu. Lekker eten. We konden apart betalen.
beetje harde zit
Willemijnpott . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Bijzonder leuke plek. Mooi hippe ambience met kleine eigen nisjes waar je je comfotabel voelt. Gezellige bediening. Mooie open keuken. De pompoensoep was heerlijk.
Een klein dingetje.....lekkere wijn hoort voor mij in een mooi wijnglas, nu was het in handzame glaasjes.
Al met al een aanrader. Top.