De Verdraagzaamheid

6,8
Duur
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren hebben we er gegeten. Wij zaten aan de rechter kant als je binnen komt. De "grote"zaal mist iets van ambiance. Links is wat dat betreft gezelliger.
Wij waren met ons vieren, en hadden drie maal de spareribs genomen en één keer fish en chips. Spareribs waren goed gaar en de marinade was goed op smaak. Daarbij werd er geserveerd een beetje komkommer in een dressing en patat. De komkommer smaakte goed en de patat was goed doorgebakken.Maar hier had wel iets meer groente geserveerd mogen worden. De fish en chips werden door mijn zoon beoordeeld als goed maar niet uitzonderlijk lekker. Patat was eventueel bij te bestellen, maar wij hadden voldoende aan hetgeen geserveerd werd.

Daarna hadden we vier maal een dessert. 2x Dame Blanche, 1x vruchtenijs en 1x Creme Brulee. De Dame Blanche voldeed niet aan de dessert kaart. Er werd bijvoorbeeld geen slagroom bij geserveerd, maar iets van een tweetal bolletjes mousse. Voordeel was wel dat de chocoladesaus los geserveerd werd en warm was. Dame Blanche is een klassieker welke ik eigenlijk in elk restaurant die het serveert neem. Deze variatie viel mij tegen, De mousse gaf geen meerwaarde en dat was jammer omdat het ijs juist erg lekker was en de chocoladesaus ook, maar amandelschaafsel en aardbeien horen er gewoon niet op thuis. De Creme Brulee was volgens mijn vrouw wel erg lekker en de vruchtenijs was ook rijk aan vruchten. Maar ook hier ander, wel erg lekker ijs, dan op de kaart stond en ook hier was de slagroom, die wel op de kaart vermeld stond, kennelijk op...???

Al met al, lekker gegeten, maar of ik nu heel lekker heb gegeten...
Wij hadden allemaal wel zoiets van, gaan we hier zo heel snel weer naar terug omdat het echt anders is, nou dat niet. Gewoon lekker, maar niet vernieuwend. Maar wel raar dat desserts niet geserveerd werden zoals deze waren omschreven.
toine15 B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Op het mooiste plekje van Zaltbommel aan de Waalkade ligt De Verdraagzaamheid. Wij kwamen er vroeger zo af en toe eens maar zijn op een gegeven moment afgehaakt. Maar dat was ook voordat Herman den Blijker en zijn TV ploeg de toenmalige eigenaren hulp moest komen bieden. Sindsdien is er veel veranderd. Inmiddels zijn ze een interieur en een andere eigenaar verder en waren wij nieuwsgierig genoeg om er weer eens te gaan eten. Prima ontvangst in een mooi, vernieuwd interieur. Wij zaten aan de linkerkant die wat gezelliger aandoet dan de (grotere) rechterkant van het pand.
De kaart is niet super uitgebreid maar heeft wel voldoende variatie(vlees, vis, maaltijdsalades) om een keuze te kunnen maken. De carpaccio vooraf was prima. Niet uitzonderlijk goed (we konden de "meerwaarde" van het Bommelerwaardrund niet helemaal ontdekken) maar zeker de moeite waard. De zalm was echt lekker, de spareribs waren goed, de tournedos matig en de schnitzel redelijk tot voldoende. Wel lekker doorbakken friet erbij, dat doen ze goed. Was het kwalitatief in orde: Ja. Was het speciaal: Nee, zeker niet. En dan nemen we ook de prijs mee in de beoordeling. Want qua prijs/ kwaliteitverhouding valt de "nieuwe" Verdraagzaamheid dan toch een beetje tegen. We zullen er best nog wel eens terugkomen maar het staat niet boven aan de lijst.
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na een rondje fietsen, neergestreken op het terras. Mooie plek, niet zo groot, maar het ziet er gezellig uit en er is wat leven in de brouwerij.
Koffie besteld en een zalmsalade. En daar ging het mis. Een groot bord met onderop een aanzienlijke berg fijngesneden groen. Deze was door een dressing gehaald die op zich goed van smaak was. Daarbovenop zalmsnippers die ook door de dressing waren gehaald. De smaak was best goed, maar de opmaak en presentatie een absoluut drama. Onbegrijpelijk dat de eigenaar de kok niet hierop wijst. Presentatie en opmaak is eenvoudig te leren. Als het niet in je zit, ga dan als kok een week in de leer bij iemand die dit wel kan. Het gebruiken van zalmsnippers is waarschijnlijk voortgekomen uit winstmaximalisatie, maar het past niet bij een zalmsalade. Ik betaal liever een paar euro meer voor een bord dat er leuk en er als gerecht heel aantrekkelijk uitziet. We komen nog wel eens terug; ga ik kijken of de kok er iets mee gedaan heeft.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gezin met twee kinderen (3 en 6) op doorreis gestopt voor lunch. Vier verschillende gerechten, waarvan ik er drie heb geproefd. Brood met kroketten waren fantastisch; heerlijke kroketten op dito brood. Tosti's overheerlijk. Beide kinderen kregen ketchup naar believen. Mijn eigen club sandwich was de beste die ik ooit heb gegeten. Mijn vrouw vond haar salade een 8. Het personeel is superaardig, het interieur geweldigen de ligging fenomenaal! Allemaal tegen redelijke prijzen bovendien! Ik ga daar zeker terugkomen!
Leonie S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Voorgerecht was prima. Hoofdgerecht was saai in vergelijking met voorgerecht. Neem als toetje niet de chocoladetaart: was nl heel erg droog. Na daarover een opmerking te hebben gemaakt bij onze sacherijnig ogende serveerster kwam ze later bij ons terug en zei dat zij en de kok vonden dat we zeurden, maar dan in iets nettere bewoording. Wel koffie van het huis gekregen. Prijs-kwaliteit was absoluut niet in verhouding. Niet voor herhaling vatbaar ondanks de zeer mooie locatie en decor.
Olga01 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
- Ondanks de nieuwe kaart heeft het eten geen 'wow'-factor en zijn de gerechten niet echt creatief.
- Bij de koffie na het eten werd een simpel fabriekskoekje geserveerd. Hoe makkelijk is het om mooie huisgemaakte friandises voor te schotelen (of van een lokale patisserie bijvoorbeeld?)
- Mijn man bestelde een witte port en kreeg een rode port. Port werd weggehaald maar er is geen nieuwe Port gebracht. Werd wel op rekening gezet (is gecorrigeerd na opmerking)
- Na de verbouwing oogt en voelt de ruimte rechts nog steeds als een grote zaal. Er is te weinig intimiteit gecreëerd. Ook keken wij rechtstreeks achter de bar wat geen fraaie aanblik is. Voorkant bar zag er overigens wel netjes uit.
- De koks in de keuken praten zo hard dat wij hun gesprekken letterlijk konden volgen. Leuk een open keuken maar je hoeft niet alles mee te krijgen.
- Het was veel rustiger geweest als er een gesloten keuken zou met een toegang voor het bedienend personeel via de gang bijvoorbeeld. Dit is minder storend voor de gasten die nu vlak bij de open keuken eten.
- Vlak voor de keuken staan vier dinertafels bij elkaar waar het bestek, servetten e.d. op uitgestald wordt. Dit oogt rommelig en geeft het gevoel dat het niet af is. Waarom niet een mooie buffetkast neerzetten waarin e.e.a. netjes opgeborgen lijkt? Laat deze kast dan ook meteen een mooie blikvanger zijn en de ruimte voor de keuken ook meteen aankleden.
- Met de verbouwing heeft men getracht een nieuwe moderne sfeer te creëren. Onderdelen daarvan zijn zeker geslaagd: mooie verlichting en prima stoelen en tafels echter het mist nog aan gezelligheid en intimiteit. Er zijn onvoldoende 'hoekjes' gecreëerd. Het verbouwde restaurant 't Zusje in Zaltbommel is daar als voorbeeld wel in geslaagd.
Monique A.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vrijdag avond gebeld of er nog een plekje vrij was voor die personen. Dat was het geval.
We werden hartelijk ontvangen en er werd prima rekening gehouden met onze wens voor een fijne stoel voor mijn schoonvader.
Het restaurant ziet er mooi uit. Fijne sfeer en gezellig druk.
De voorgerechten (bouillabaisse, wildpate en carpaccio) waren heerlijk. Mijn tafelgenoot was erg enthousiast over de carpaccio. Lekker mals en goede kaas.
Ook het hoofdgerecht (3x wildschotel) viel goed in de smaak. Drie verschillende soorten wild drie maal op een andere manier bereidt. We hebben genoten en komen zeker terug
Zoetenzuur .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Een week na de opening kregen we een tip om eens bij de nieuwe Verdraagzaamheid te gaan kijken. Het nieuwe interieur maakte zeer goede indruk, ontzettend mooi en helemaal af naar ons idee. We vroegen of er een tafeltje vrij was voor de lunch, na een kleine woordenwisseling tussen collega's krijgen we een tafeltje toegewezen. Na 15 minuten wordt er gevraagd of we wat willen drinken en ontvangen de lunchkaart. Helaas werd er onderling veel gekibbeld en dit kregen de gasten mee.

Ik bestelde de Bommelerwaardse burger maar dit was helaas een teleurstelling, een burger met 3 blaadjes sla, 2 partjes champignon en zonder saus? Daarnaast zaten er een paar frietjes bij zonder garnering en de frietjes waren van verschillende snijdikte/soort. Voor 12,50 is dit niet echt waar voor je geld. Een tafelgenoot bestelde kroketten met brood en hier zat geen mosterd o.i.d. bij. Jammer, het eten was echt een grote teleurstelling!

Het interieur is super, bediening doet hun best maar helaas. Voor ons geen tweede keer meer.