Over het restaurant De Veranda

Culinair genieten in het Amsterdamse bos

De chef-kok heeft veel oog voor de natuur en werkt met de mooiste ingrediënten van het seizoen. Hij kookt vanuit het hart en met respect voor het product. Dat proef je zodra je een hap neemt, wat een genot! De attente bediening zorgt dat het je aan niks ontbreekt, je voelt je echt de gast.

Meer informatie over restaurant De Veranda

Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 21:30
- Ontbijt 09:00 - 11:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:30

Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Ik val in herhaling maar personeel is toch het visitekaartje van het bedrijf. Ook bij binnenkomst een kleine begroeting en eenmaal aan tafel was de gastvrouw ook kort van stof en bij het overhandigen van de menukaart vooral oog had voor andere tafels en een collega. De lunchgerechten waren stevig aan de prijs. De Caeser salade had veel harde stronken en veel kip. De smaak was vlak en dressing ver te zoeken. Mijn tafelgenoot had een hamburger welke droog was en veel toeters en bellen had. De clubsandwich zag er goed uit maar ook hier was ook de smaak vlak. Te lang gewacht op een tweede ronde drankjes en vooral de rekening. ik ga hier zeker niet meer lunchen en gezien de bediening ook niet zo snel dineren. Als je echt goed kijkt mag de zaak ook een goede schoonmaakbeurt hebben...
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Wezen eten met collega's. eten was lekker, bediening vriendelijk. Gewoon goed, niks wat eruit springt, maar gewoon goed.
Nas H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellige/warme sfeer. Voor zowel formeel als informeel gezelschap een geschikte locatie. Niet betaald parkeren op hun terrein. Houd wel rekening met eventuele evenementen (vooral bij het Bos) ivm drukte en dan is het vinden van een parkeerplaats een uitdaging.

Het eten is goed, mooi gepresenteerd en erg betaalbaar.

Het personeel is hartelijk en letten goed op hun klanten/tafels. De tafels zitten niet te dicht op elkaar en qua geluid is het helemaal prima.

Genoeg daglicht en leuk om zo het bos in te kunnen kijken. Ik kom hier al hier al ruim 14 jaar en het blijft een leuke locatie. Ook handig om af te spreken, zowel met OV als auto goed bereikbaar.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
De ligging is goed, elke Amsterdammer kent dit pand. Voor mij de eerste keer binnen; een plezierige verrassing. De indeling is speels en de atmosfeer ontspannen, maar de aankleding toch erg verzorgd.
Bediening komt direct in actie; de gereserveerde tafel blijkbaar al bekend. Zeer attente jongedames, die duidelijk de vaart erin houden.
Wij namen het menu van de dag/week en dat was prima. Prima eendeborst vooraf en een lekker stukje rood vlees als hoofdgerecht. Gelukkig niet teveel van alles, maar wel 2x een leuke combi. Een zeven zou te weinig zijn en een acht teveel, maar we doen niet aan halfjes dus een 8!. Prima wijnkeuze voor redelijke prijzen.
Service was nog een klasse beter, dus een negen. Dat hebben de dames zeker verdiend!
boerke77 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij waren bijna 100 euro kwijt met twee personen, een ieder twee voorgerechten en 1 fles wijn van 23 euro. Beetje brood bij de linzensoep meer dan 5 euro. Overpriced en gehaast personeel, bezig met tafels klaar zetten voor de avond; weinig aandacht en beleving.
m.k.vanpeer .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gisteren hier onverwachts na de diploma uitreiking van onze dochter gegeten. Ondanks dat het restaurant vol was, hebben ze hun uiterste best gedaan om een tafel voor ons te "fabriceren". Hebben hier heerlijk gegeten en bij het toetje onverwacht vuurwerk voor onze dochter, wat het altijd feestelijker maakt. Zeer attent van "Shirley".
Ondanks dat het druk was heeft ze ons het gevoel gegeven dat ze alle tijd voor ons had. Een dikke 10 voor haar. Zo enthousiast vind je ze zelden. Het personeel bepaald mede toch een groot deel van je gezellige avond!
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gisterenavond hier gegeten, met de kinderen. De bediening (Shirley) was zeer attent en prettig. Een aantal voorgerechten waren uitstekend (sparerips, spaanse ham), de hoofdgerechten idem dito.
Leuk was dat de chef zelf nog even aan tafel kwam vragen of alles naar het zin was. Hij feliciteerde ons met ons 25 jarige huwelijk. Bij het dessert (crème brûlée TOP!!!) werd extra aandacht aan ons 'feestje' besteed met 'vuurwerk' en extra lekker bij de koffie.
Voor herhaling vatbaar!!!
Françoise S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Gisteren hier met een groep collega's (ongeveer 25 personen) geluncht. Van te voren moesten we kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch. Ik had gekozen voor vegetarisch, maar dan is het altijd afwachten wat je krijgt: dat kan soms ook vies tegenvallen, omdat de chef het vlees of de vis weglaat en wat groentes toevoegt.

In dit geval was dat een gok, die heel goed uitviel.
Vooraf een gevulde avocado (het meisje in de bediening noemde dit helaas een "advocado", maar dat terzijde) op een bedje van groene gort. De vulling van de avocado bevatte in ieder geval aubergine, gelukkig echter zonder overheersend van smaak te zijn (want ik ben geen superliefhebber).

Ter vergelijking: de anderen kregen mooie tranches gemarineerde Schotse zalm als voorgerecht, en griet als hoofdgerecht, danwel eendenborst (naar men zegt: lekker; heb zelf niet geproefd).

Als hoofdgerecht Ravioli gevuld met diverse paddenstoelen en Parmezaanse kaas, en dat in een paddenstoelensaus: erg smakelijk!

Mijn complimenten aan de chef!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Al een aantal keren hier gegeten. Ook nu viel meteen bij binnenkomst de attente bediening op. Prachtig terras, strakke inrichting. Een verademing vergeleken met de nabij gelegen "Bosbaan"!
Brood met tomatentapenade en boter geserveerd in een papieren zak. Heerlijk vers knapperig brood. Als hoofdgerecht 3 sliptongetjes in roomboter gebakken en geserveerd met remoulade saus. Vers, prima bereid. Partner: kabeljauw staartstuk, oosters gekruid in een garnalen bouillon met begeleidend rijst. Erg smakelijk. Nieuwe dessert kaart met erg lekker bramendessert en chocoladedessert. Gevraagd om hete, sterke koffie. Kregen een apart kannetje met expresso bij de koffie geserveerd zonder extra kosten. Top! Kortom: de Veranda is een absolute aanrader, ook als je niet (meer) op het fijne terras kunt zitten!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Nette ontvangst op mooi terras. De bediening verliep soepel en werd verzorgd door steeds dezelfde dame. Heerlijk voorgerecht met zalm en goed gepocheerd ei, daarna goed gegaarde gambaravioli met Thaise saus. Ook het dessert met aardbeien en Verveine was verrassend. Als enige negatieve kanttekening was het wijnglas niet helemaal schoon. Verder prima ervaring en voor herhaling vatbaar.
antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Niet vaak in Amsterdam te gast, maar bij het diplomeren van de dochter uitgekomen in deze eetgelegenheid. De service is prima en voorkomend en de ligging vlakbij het Amsterdamse Bos gezellig, net zoals de totale aankleding van de zaak. Alle vijf een ander hoofdmaaltijd: van het gevulde kippetje tot lamsbout. Het zal er prima verzorgd uit, waarbij opviel dat de zomergroenten bij het lamsgerecht gevarieerd en in ruime hoeveelheid aanwezig waren. Ook de desserts in orde. Het was er gezellig druk en prettig rumoerig.
campolungo .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij eten hier 2x per jaar met een wat groter gezelschap op een vrijdagavond. Het is een vrij grote tent , maar al vroeg op de avond is het er dan altijd flink druk. De bediening moet dus flink aan de bak, maar is vriendelijk, attent en efficient, zeker de ervaren gastvrouw. Deze keer namen velen van ons het (wisselende) Brasserie-menu van 29,50, in ons geval een mooie compositie met garnalen en zalm, als hoofgerecht keus uit mooi zachtgegaard kalfsvlees of grietfilet en de dessertkeuze werd vrijgelaten (met eventueel kleine bijbetaling. Dit menu bood absoluut een meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding !
Annejasmijn .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen een duidelijke uitleg over het menu. De service is snel en de bediening is beleeft. Ik heb heerlijke spaghettini gegeten met groene asperges, pesto en Parmezaanse kaas die deels als schuim op het bord lag. Erg bijzonder. Heerlijk terras om met mooi weer buiten te zitten.
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Lunch op het terras van De Veranda met 8 volwassene, een peuter en een hond. We werden super attent geholpen aan een plek waar we wel in de zon maar niet in de wind zaten en waar de hond en de peuter de ruimte hadden. Fijn dat er zo goed werd meegedacht! Meteen een bak water voor de hond dus die ook blij. De bediening bleef oplettend. Niet alleen met onze glazen vullen maar ook dat een groot mes buiten bereik van onze kleindochter bleef.
Het eten (ook niet onbelangrijk!) was goed verzorgd. Ruime porties en zeer smakelijk!
Fijne plek met de mooiste achtertuin van Amsterdam. Wij hebben genoten!
Sanne P.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanavond bij de veranda gegeten met 4 personen. Wij komen hier wel vaker en is altijd erg gezellig en lekker. Vanavond zaten wij in een wijk van een jonge dame met ongeveer 5 andere tafels. Deze dame vergat echter alles wat wij bestelde en moest het meerdere malen navragen. Lege borden bleven 30 min op tafel staan, lege glazen. Wanneer deze van tafel werden gehaald kwam meteen het hoofdgerecht er al aan. Zelfs wanneer wij de rekening gekregen hadden bleef het geld zeker 20 min op tafel liggen. Dit is natuurlijk te vergeven als het erg druk zou zijn en te kort aan personeel hadden, maar dit was zeker niet het geval.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Echt een aanrader. Leuke goede service, tartaar was heerlijk, daarna gevuld kippetje van de gril. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk, kom hier zeker snel terug!
fredensel .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Al jaren verrast dit gezellige restaurant mij met voortreffelijke gerechten en een uitstekende service (Shirley, Clairence, Remco).
Ik kom er dan ook regelmatig en ga elke keer weer zeer tevreden weg!
Zo wil je het toch graag!
pepe44 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Lekker op het terras gegeten: egg royale uitstekend en kipsate met toebehoren ook prima. Leuke omgeving, goed gelegen aan het Amsterdamse Bos met bushalte voor de deur. Vlotte en attente bediening. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Een aanrader, zeker met mooi weer!
Yvonne-G .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag hebben we met 23 man op het terras van een high tea genoten. Het was heerlijk weer, de hapjes, zoetigheden, broodjes en hartigheden waren heerlijk. De bediening was prima en het personeel zeer vriendelijk en attent. We komen graag nog eens terug.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend daar een fijne avond gehad.

Vooraf een ‘Egg royale, met zalm, asperge en Hollandaise saus, héérlijk was wel een vuller, royaal portie dus.
Aansluitend een saté van kippendij, was ook top.
Verder de ravioli voorbij zien komen die is wat minder royaal geportioneerd als hoofdgerecht, en de ribeye waarbij een heus slagersmes je ter beschikking wordt gesteld.
Fijne attente bediening!

Toetjes spraken ons collectief ( 7 personen)op de crème brûlee na, niet aan, maar heb toen een dame blanche-je kunnen regelen. ?

Prima adres wij komen terug!