De Veldkeuken Amelisweerd

Koningslaan 11 3981 HD Bunnik Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Veldkeuken Amelisweerd

bus 41 van Utrecht CS
  • Kom je met de auto?
    De Veldkeuken bevind zich in het koetshuis van Oud Amelisweerd. In het landhuis is Museum Oud Amelisweerd gevestigd (MOA)
  • : Gratis parkeren op loopafstand (begin van de laan naar het landhuis)

1 april tot 1 november Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 21:00
1 november tot 1 april Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag & Zondag 10:00 - 18:00

6,9

Jouw recensie over het restaurant De Veldkeuken Amelisweerd

H.C.E. V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Superidyllische locatie, zo vlak bij Utrecht. je kunt er ook prachtig wandelen. Heerlijk assortiment taarten. Enige verbeterpunt voor een liefhebber van zwarte thee: graag een twee maal zo groot schepje losse thee in het grote glas, anders smaakt het naar (bijna) niets. Overigens zeer te loven dat jullie losse thee gebruiken!
Dion K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Fantastisch gegeten met een groep van 27 personen voor onze bruiloft. Een heerlijk vegetarisch sharing dinner, perfecte bediening en een fantastische plek! een aanrader!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het was een zonnige woensdag. Dan eet je graag buiten. We zien een tafeltje en willen neerstrijken. Echter, de tafel blijkt gereserveerd om 12.15 uur. Het is inmiddels 12.40 uur. Tijd om de tafel maar weg te geven dan? Nee hoor, volgens de serveerster zouden de gasten elk moment komen. Het terras is groot. Er hadden nog prima een aantal tafeltjes bij gekund. Helaas, dan toch maar naar binnen. Wij kozen een salade met geroosterde groente. Die smaakte prima. Daarbij een bambuccino, origineel en erg lekker. De inrichting is ook wel gezellig. Leuke gelegenheid om even te gaan lunchen tijdens een fietstocht of wandeling.
Daum .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vega eten. Het kan zo heerlijk en verassend zijn. Knapperig, met een bite! Dat is het eten hier niet. Het is niet onsmakelijk, maar ook niet met veel smaak.Beetje lusteloos.
De bediening lieve meisjes, maar keer op keer voor een restaurant te lang wachten op je glaasje. Niet prettig.
Het decor is top. Maar ik ga volgende keer alleen voor de koffie en taart.
Merijn B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Leuke plek, lekker eten, maar aan de bediening moeten ze echt wat doen. Er heeft daar nooit iemand tijd om te helpen, iedereen loopt druk door elkaar heen, maar echt goed georganiseerd is het niet. Op een of andere manier krijgen ze het niet voor elkaar en dat is jammer, want het is een leuke plek.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Hebben hier het zgn. Kersenmenu gegeten. Een driegangenmenu gebaseerd op de regionaal geoogste kersen, te beginnen met een heerlijke frisse kersengapacho waarbij het zoete is gecombineerd met zout, een hoofdgerecht van gegrilde makreel met o.a. kersensaus en als dessert een pavlova met kersen en -saus. Daarbij een witte Blanc de Sere gedronken. Hoofdgerecht was ondermaats, het dessert niet heel bijzonder en bij het hele menu geen brood erbij (zit notabene een bakkerij in De Veldkeuken!) en toch een vermogen kwijt met bijna €40 per menu. De porties waren beperkt, bovendien was men vergeten een amuse met welkomstdrankje aan te bieden. Bediening is aardig maar wat horeca-onervaren. Het moet beter! Via de mail kregen we wel een tegoedbon om het gemiste nog eens in te halen in de vorm van koffie met taart, dat was wel attent.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Zondagmiddag voor de 3e keer in een maand geweest. Helaas weer een slechte ervaring. Twee glazen witte wijn (formaat Port glas a3.80) en een aangebrande tosti en een speltburger met aangebrande maanzaadjes. De portie was ook niet voldoende, dus bestelden we extra boterhammen met verse geitenkaas (deze zijn zeer smakelijk) Daarnaast mist de bezieling bij het personeel. De buren hadden koude koffie en ook onze opmerking qua aangebrande tosti brachten weinig teweeg. Dit was de laatste keer veldkeuken in 2016. Jammer want de locatie is top na een lekkere wandeling
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Leuke plek om te lunchen! Het is er wel altijd bomvol (veel kinderen). De laatste keer dat ik er was had 't personeel totaal geen aandacht voor ons. We moesten maar liefst 20 minuten op onze koffie wachten. Leuk idee, maar de uitvoering laat veel te wensen over...
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Al een aantal keren "aan" geweest bij de Veldkeuken na het wandelen op Landgoed Amelisweerd, maar steeds zat de brasserie vol. Deze keer een reservering gemaakt voor de lunch met mijn dochter. De brasserie heeft een zeer knusse en warme uitstraling. Houten tafels, prachtige rekken met vers gebakken broden, streekproducten en natuurlijk een prachtig boeket veldbloemen. Mijn dochter vond het "geitenwollensokkengehalte" van de gasten wel hoog. De gasten bleven binnenkomen en na verloop van tijd zat het weer helemaal vol. Gezellig en een goed teken vonden wij.
Het paddenstoelenstoofpotje was zo lekker dat ik het recept graag wilde. Helaas werd dat geheim gehouden. Misschien komt het in de volgende editie van het kookboek van de veldkeuken. We kregen er heerlijk ambachtelijk brood bij. Mijn dochter had een Siciliaans stoofje van aubergine, tomaat, olijven, paprika en kappertjes en was ook aangenaam verrast! Tezamen met een heerlijk glas wijn (alles in de Veldkeuken is biologisch) en een goede cappuccino als afsluiter van de lunch verlieten wij zeer voldaan deze brasserie. Prettige en heel attente bediening! Hier komen wij zeker nog eens terug.
papa piet .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Prima geluncht hier na een bezoek aan het Armandomuseum, lekkere soep met brood. Bediening is vriendelijk maar kan efficiënter. Het koetshuis is mooi verbouwd, toch zit je binnen wat krap. Wij zitten toch het liefst buiten op het terras.
Verder nog een heerlijk brood meegenomen voor thuis.
Sacha T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Dit is echt ons favoriete tentje voor de zondag - even een rondje lopen in het bos en dan koffie drinken en brood kopen. Het brood is echt fantastisch. De taart ook. De bediening echter... Hartstikke vriendelijk, maar sinds de Veldkeuken weer in het koetshuis zit duurt alles echt heel erg lang. Ik zag vandaag al het personeel heen en weer rennen naar buiten en binnen was het echt geduld hebben. Ik zou denken dat het efficiënter is als iedere bediende een eigen deel van de zaak neemt. De mensen aan het tafeltje naast ons haakten af zonder te bestellen. Dat hadden wij waarschijnlijk ook gedaan als we onze kinderen niet al een lekker taartje beloofd hadden. Bij het uitserveren kregen wij in eerste instantie maar de helft van onze bestelling, de rest dreigde naar buiten te verdwijnen. Gelukkig konden we de serveerster onderscheppen. En vervolgens ontbrak er ook nog een drankje, dus ook dat moest hersteld worden. Enorm zonde dat de service niet vlotter en beter is. Dat taartje was dan wel weer heerlijk.
Beste Sascha,
Excuses dat het zo rommelig is verlopen zondag. Wij werden overspoeld door het mooie weer. Uiteraard geen excuus voor hetgeen je meegemaakt hebt. Bediening heeft al een wijk waar zij in werken, maar wij zullen verder gaan zoeken naar een betere stroomlijning van de zondag.
Karen P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Verrassend lekker gegeten bij de Veldkeuken. Puur, eerlijk en smakelijk. Uitstekende en vriendelijke bediening.
Tafeltjes langs de lange wand staan wat dicht naast elkaar; het is bijna alsof je aan één lange tafel eet.
21:00 sluiten vind ik wat vroeg; daar zal ik een volgende keer beter rekening mee houden. Ook wel erg jammer dat de Veldkeuken in de wintermaanden niet open is 's avonds. Ik zie uit naar een winterse lunch!
Bedankt voor de leuke reactie chrysalis! Helaas is onze sluitingstijd zo vroeg wegens de locatie van ons bedrijf, in het gebied mogen bezoekers aanwezig zijn tot zonsondergang, zodoende zijn wij noodgedwongen ook gesloten in de avond in de wintermaanden.

Reactie van proever:

Dankjewel voor de uitleg. Duidelijk!
Andr5437 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Afgelopen week er 's avonds gegeten i.v.m. de vegetarische restaurantweek. Leuke sfeer, vriendelijke en attente bediening en heerlijk vegetarisch eten. Aanrader! We komen zeker nog een keertje langs.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Vorige week 6 taarten besteld bij de Veldkeuken: dadel walnoten (2x), peer, aalbessen, room/kwark (2x) De aalbessen meringue werd op ons verzoek aangepast, zag er fabelachtig mooi uit, en smaakte navenant! Prima overleg gehad vooraf, kwark/room en aalbessentaart waren het mooist, maar qua smaak allemaal toppers! De perentaart heb ik zelf niet geproefd, maar hij was dusdanig snel op dat ik het gevoel heb dat t wel snor zit daarmee. De Veldkeuken heeft onze dag zeer geslaagd gemaakt!
Dank Jan!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Vanavond heb ik na een korte wandeling door Amelisweerd met een vriend bij de Veldkeuken gegeten. Omdat het heerlijk weer was zaten we buiten op het terras, helaas was rond onze tafel een wesp hinderlijk aanwezig. Ze hadden geen verse jus, daarom gratis kraanwater gedronken. Als voorgerecht had ik een timbaaltje met bieten, tzatziki en grutten. Een hele vreemde combinatie maar wel lekker (8). Voor het hoofdgerecht had ik gegrilde aubergine met tomaat en mozarella. Niet lekker en niet vies (6). Het toetje was heerlijk, een trifle van een laagje cake met yoghurt en vers rood fruit (9).
Gezien het feit dat ik bij de Veldkeuken altijd lekkere soep en lekkere taartjes eet vond ik de kwaliteit van de maaltijd erg tegenvallen. Omdat het ook niet goedkoop was (35 euro per persoon) zal ik hier niet gauw voor een tweede keer dineren.
wmijn .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Héérlijke aparte vegetarische gerechtjes, niet al te veel keuzes op het menu helaas, maar wát ze serveren is erg smaakvol. Geweldige locatie, heel rustig, vlak bij bos van Amelisweert en je zit pal aan de Kromme Rijn.
De stoeltjes zijn alleen een ramp, bijna spartaans hard en zonder armleuningen. Je hebt daardoor niet de neiging lang na te tafelen, en/of nog 'n drankje/hapje bij te bestellen. Doodzonde, mag echt beter!
Beste Wmijn, dank voor je bericht over de stoeltjes, wij hebben inmiddels meer schapenvachtjes om op te zitten en denken na over eventuele kussentjes voor op de stoelen

Reactie van proever:

Erg fijn van meer schapenvachtjes en het "nadenken over eventuele kussentjes voor op de stoelen".
Maar het laatste klinkt erg vrijblijvend...
Roept meteen de vraag op:
- zal het er dan ooit wel van komen?
En ook:
- "en de armleuningen dan?"

Wil niet vervelend doen! Want de rest, het eten & de ambiance, maar zeker de achterliggende gedacht ook, vind ik echt super!
Maar missch juist daarom, is zo'n antwoord niet verwacht! Lijkt te veel alsof het niet serieus genomen wordt.
'k Wou dat het ander was!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Buiten op het terras met 3 personen een diner gebruikt. Wat een mooi uitzicht, jammer van de vele wespen.
Na 2 maal vragen werden de drankjes gebracht, de jus d' orange leek mij niet vers geperst wat je in dit restaurant wel zou verwachten.
De maaltijd was even wennen, we eten zo min mogelijk koolhydraten dus het was even puzzelen. Als voorgerecht de bruschetta van gegrilde geitenkaas, wat erg goed smaakte.
Als hoofdgerecht de rotolo, dit smaakte prima. En als hoofdgerecht de gegrilde aubergines. De smaak was goed maar het gerecht was erg machtig en dan staat het je tegen.
Een toetje met z'n allen: het vijgentaartje met fruit en room. De combinatie was goed op elkaar afgestemd.
Appetito .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk geluncht. Jammer dat de jus d'orange niet vers maar uit een pak lijkt te komen. Dit zou anders moeten. Ruimte is wat aan de krappe kant. De tijdelijke ruimte bood meer plekken aan dan de het huidige koetshuis.
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
In het verleden hier met plezier een lunch gegeten, maar het diner gisteravond was teleurstellend. De pasta (lekker) werd opgediend zonder iets erbij, de koffie was koud en de bediening slecht.
Nosan .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Bestelling opnemen duurde veel te lang, maar de tijd totdat je het eindelijk op je tafel krijgt lijkt een eeuwigheid...
Wat een slecht georganiseerde gedoe! Ik baalde er flink van en heeft mijn lunch danig verpest. Alternatief betekent niet dat je zo een slechte service moet geven. Trouwens de prijzen zijn niet bepaald alternatief....