De V

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Erg voordelig
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mijn vrouw en ik komen geregeld in de V en hebben het hier altijd uitstekend naar onze zin. Altijd prima eten en een uitstekende bediening. Menukaart is inderdaad verrassend gevarieerd en 'het menu van de dag' behoorlijk goedkoop en vaak heel lekker. Ook mogen we altijd onze hond meenemen en krijgt ie gelijk een bak met water. Ontzettend gezellig en goed eten.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Cafe de V. heb ik ervaren als een gezellig en betaalbaar restaurant/eetcafé met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. De kipsaté van 10,50 wordt geserveerd met prima frietjes, kroepoek en atjar en ik heb genoten van de ontzettend malse en smakelijke saté. Omdat onze hongerige magen na de spies nog wel zin hadden in meer lekker eten, hebben we de cheesecake en dame blanche besteld. Beide gerechten wederom zeer smakelijk. De bediening was vriendelijk en alert, het restaurant sfeervol en gezellig. Kortom: lekker gegeten voor een hele mooie prijs!
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Voor een zeer betaalbaar eetcafé heeft De V een verrassende kaart. Veel ingrediënten en bereidingen die andere restaurants in dit prijsgebied niet aanbieden. Met name de vegetariërs komen goed aan hun trekken met maar liefst 3 bijzondere keuzes. Knap dat dat kan voor dat geld. Al is de bereiding uiteindelijk wat flauwtjes en de keus van garnering niet altijd passend.
De bediening was top! Vriendelijk, snel, schoon en met een glimlach. Het restaurant is modern/knus en best gezellig met zijn hout, kroonluchters en glazen dak. Alleen de akoestiek is problematisch: een klankkast van je wenste die bij halve bezetting al behoorlijk veel herrie voortbrengt. Ach: in de kroeg is dat dan weer best gezellig.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Een verrassend eetcafé, omdat er op de kaart aparte gerechten staan naast klassiekers. Ik koos voor de zeeduivel met pompoen mousseline, tomaat gevuld met spitskool, salsa verde en dungesneden Serranoham. Een smaakvol geheel.
Het voorgerecht was een huisgerookte forel met een zoete aardappel salade, dun gesneden venkel en dragon mayonaise. Daar vond ik de mayonaise wat overheersend in.
Mijn tafelgenoten kozen voor de meer klassieke gerechten als een carpaccio en slibtongetjes. Ook zij vonden het eten lekker.
We namen allemaal als dessert een limoen crème brulee. Ook die was geslaagd.
De bediening was attent.
De inrichting niet bijzonder, maar wel goed verzorgd.
De kwaliteit-prijs verhouding is goed. Een adresje om te onthouden.

A. V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Bij De V kan je lekker op de boot op de gracht zitten, en mijn advies is om dat zeker te doen om een lekker biertje te drinken. Om te eten is er genoeg andere keus in de stad. De kaart is wel verrassend anders dan veel soortgelijke eetcafe's, met bijvoorbeeld inktvis, zwaardvis of lamskofte, naast de meer gangbare kip-sate of hamburger. De smaak en aankleding blijft echter wel achter. Niet spannend gekruid, weinig garnering. Helaas is de prijs/kwaliteitsverhouding in orde, de prijzen zijn laag (een daghap voor 8.50 en de meeste gerechten tussen 12 en 15 euro), maar de kwaliteit niet meer dan gemiddeld.
Sasja-v .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Flesje wijn besteld die wij niet lekker vonden. mochten een andere fles wijn uitzoeken, echt top! Vooraf brood met smeerseltjes wat lekker was. Als hoofdgerecht slibtong en zwaardvis. Beide niet bijzonder.
Nog koffie na. Ondanks dat de bediening aardig was zouden we hier niet meer eten. Misschien wel om een drankje te doen.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Met z'n 2e. Brood vooraf, 1 maal saté en 1 maal Jerk chicken, niet echt heet terwijl dit er wel staat. Wel lekker en goed verzorgt opgemaakte borden. Komen terug.
Marcelgr .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Prima restaurant met gezellige ambiance , dag menu voor € 8.50 was ruim voldoende en uitstekend van smaak. Bediening was prima en attent. Het hoofdmenu in mijn geval rollade was ook van goede kwaliteit
Mennoblaauw .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Gisteravond met z'n achten bij de V gegeten, de meesten kozen voor menu van de week met minestronesoep en runderpavette met groene asperges. Het was allemaal gewoon prima, zelfs het vlees was perfect mals en medium rare. Ook de eters die andere gerechten gekozen hadden waren prima tevreden.
Wel moesten we wat lang wachten op het eten, terwijl de zaak zo goed als leeg was. Misschien omdat we met zovelen waren.
Zeer goede prijs/kwaliteisverhouding dus, want niet duur! Ik eet wel eens minder lekker in Delft voor meer dan het dubbele :-)
Hawaii65 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Onlangs met gezelschap van 5 wezen eten bij De V. Helaas was dit m.b.t. het eten geen succes....
De entrecote was taai, weinig smaakvol en lauw. V.w.b. de kip-saté; de kip was eveneens taai eenvoudig gekruid met een overdosis aan zwarte peper. De V is een prima plek om een biertje c.q. iets voorverpakt te nuttigen, maar zeker geen plek voor een goed diner. Helaas, maar dit betreft geen aanrader.
Simeonten .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Café V is een zeer informeel eetcafé met een laag, te donker gedeelte met café karakter en een hoger deel dat meer een eenvoudig restaurant is. Als je niet te laat gaat eten staat de muziek nog niet te hard om met elkaar een gesprek te voeren.
Het eten is eenvoudig zoals het hoort in een eetcafé. Vanavond at ik een hamburger met friet en wat sla voor € 14,25 wat ik best duur vind: de smaak was een 6. Mijn partner at een kogelbiefstuk die lekker en soepel was maar met de friet en sla toch niet meer dan een 7 verdiende.
We dronken er twee soorten wijn bij, en daarom schrijf ik deze review, want de wijn was erg eenvoudig van smaak, heel erg weinig (niet meer dan een bodempje) en veel te duur met bijna euro 4 per glas.
Toen we dat meldden bij de serveerster zei ze " er staat een streepje en meer mogen we niet schenken".
Steefsmam .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Tegenvallend eten. Gortdroge risottokoekjes met een piepklein stukje vis, hooguit 80 gram.
Het andere hoofdgerecht van geplukte eend had een oneetbaar kartonnen pitabroodje en een steenkoude couscoussalade leek zo uit de koelkast te komen. Vervolgens een rabarbercrumble waar de crumble zo goed als ontbrak en de rabarber mondverwringend zuur was. Reactie op onze opmerkingen was niet aardig, zo hoorde het eten. Wij komen niet terug.
RobZ .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Met 4 personen na lange tijd weer bij De V uitgekomen, maar helaas viel het tegen. We zaten op de verhoging achterin en het was druk, daardoor was het ook een lawaai van jewelste waardoor het bij vlagen zelfs lastig was om de tafelgenoten te verstaan.
De bediening is absoluut vriendelijk en attent, het bestelde kwam snel en zonder problemen op tafel. Het eten viel in vergelijking met voorafgaande keren echter tegen. De kippedijen waren veel te lang gebakken (droog), de risotto was droog, de vis te gaar en qua opmaak liet het ook wel wat te wensen over.
De herrie en de matige kwaliteit van het eten zijn in ieder geval reden genoeg om De V voorlopig even niet te bezoeken.
In de score heb ik rekening gehouden met het feit dat de tarieven vriendelijk te noemen zijn.
Anoniempje81 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Heerlijk etentje gehad op de terrasboot in de gracht. Dit restaurant heeft de sfeer en prijzen van een eetcafé, maar met een menukaart vol creatieve leuke gerechten die de verwachting te boven gaat. De bediening is losjes, oplettend en weet waarover ze praten.

De daghap is zeer betaalbaar en qua portie en kwaliteit doet dit niet onder voor andere gerechten op de kaart.

Zelf heb ik genoten van italiaans breekbrood, een risotto die goed gevuld en gegaard was en een perfect uitgevoerde aardbeien romanoff als toetje. En uit ervaring weet ik dat ook de vlees- en visgerechten prima op orde zijn.

Het restaurant ligt net iets uit de loop in het centrum, maar is perfect voor een ongecompliceerde avond uit.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Goed gegeten. Zonder reservering namen we een drankje aan de bar, met gratis koel kraanwater, en even later was er een tafel buiten vrij. Erg prettige bediening. Aanrader.
J R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Café de V kende ik alleen van naam, was er nog nooit geweest.
Gelijk bij binnenkomst valt het interieur op, aan de voorkant café maar daarachter een serre met een prachtig glazen dak. We kregen een warm welkom, het was druk maar vlotjes kwamen de drankjes door. De menukaart was een grote verrassing als je een café-menu verwacht, wat een heerlijke gerechten allemaal! Ik koos als voorgerecht Pastrami en mijn disgenoten Gamba's. Uitstekend! Daarna de Makreel, alweer een gerecht dat je niet vaak op een kaart ziet staan, Heerlijk gegaard, niet al te groot, dat dan als enige minpuntje maar voor de rest heerlijk gegeten.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Lekkere, betaalbare vegetarische gerechten. Goede sfeer en vaak vol. Ik vind het leuk dat je hier ook goed met groepen te recht kan en als andere gasten hier door de zetting weinig van merkt.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Gisteren at ik hier. Ik koos de lamskoteletten (meervoud). Ik kreeg 1 koteletje en een stukje los vlees zonder bot dat zo taai was dat ik het niet klein kon snijden. Voor ruim €15 verwacht ik veel meer en heel veel beter.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Weer lekker gegeten bij de V. Ik had vanavond eens geen zin in vlees en er stonden twee aantrekkelijke vegetarische opties op het menu. Ik ging voor de strudel met paddestoelen en pompoenhumus. Erg lekker! Smeuiig, goed gekruid en met een lekkere saus. Een grote portie dus een hoofdgerecht was voldoende. Zeer vriendelijke bediening.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Ietwat donker restaurant met sfeer. Hier met een grote groep heerlijk gegeten. De biefstuk was lekker en de frietjes ook. De service was super, snel én vriendelijk. Er stond constant wijn op tafel en het eten werd snel geserveerd. Geslaagde avond.