Meer informatie over restaurant De Unie

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 05:00

7,1
Jason E.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
1 juni j.l. hier genoten van de High Tea met Groupon. Mijn moeder en ik waren op zich best tevreden, de kwaliteit van de hapjes was erg goed. Alles was erg smakelijk. Jammer was wel dat het aan de karige kant was. Het kwam op ons over alsof we kregen wat over was, dat is geen fijn gevoel als betalende klant. Dit was wel weer in context te plaatsen daar wij later waren dan was verwacht. En hierover deden jullie dan weer niet moeilijk. Toch voelde het op deze manier niet alsof we echt waar kregen voor ons geld.
Naar de kipfilet moesten we bijvoorbeeld echt zoeken in onze 'wraps', die zelfs geen kwart van een wrap voorstelden.
Echter zijn we verder wel weer te spreken over de vriendelijkheid van het personeel, en de leuke locatie die goed te vinden was.
Hanegraaff .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met 4 personen op een zondagmiddag een high-tea daar gedaan. Deze was van te voren besproken en erbij vermeld dat twee personen vegetariër zijn.
De thee mochten we zelf kiezen per pot. Dit duurde erg lang. De theepot werd op tafel gezet, echter zonder suiker o.i.d. Hier moest speciaal om gevraagd worden.
Toen kwamen de 'hapjes'. Er lag niet zo veel op en een van ons vroeg wat de bedoeling was, als deze schaal (3 lagen-plateau) leeg was zouden we dan een andere krijgen? Nee, was het antwoord, dit was het. De vegetariërs onder ons kwamen er bekaaid van af: de miniwrapjes waren allemaal met kip gevuld. De witte driehoekige kleffe boterhammen voor de vegetariërs waren belegd met 2,5 plakjes doorzichtige gegrilde courgette. Ik heb nog eens nagekeken op de site van De Unie wat er aangeboden werd. Het klopt dat bijna alles is aangeboden wat op de site staat: Scones, Jam en clotted cream, Petit Fours, Macarons, Chocolade, diverse andwiches, kazen, Fruit, Onbeperkt thee in diverse smaken. Bijna klopt alles: er waren geen diverse sandwiches, geen 'kazen', maar 4 dunne plakjes van 2 x 2 cm brie. Het was precies uitgeteld allemaal. Er werd ook niet een keer gekeken hoe het met de theepot stond, we moesten zelf vragen om nieuwe thee. Ik heb al diverse high-teas gedaan, maar deze was echt de allerslechtste. Ik denk niet dat de Unie hiermee door moet gaan, of ze zouden het heel anders moeten gaan aanpakken. Deze high-tea wordt aangeboden voor € 90,00! En dat is het echt niet waard. Hier komt dus geen vervolg van.
Marc E.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met vijftien man genoten van een high tea. We hadden geboekt met een Groupon. Bij sommige restaurants word je dan als tweederangsklant behandeld, maar hier was dat zeker niet het geval. Erg vriendelijk en kundig personeel, thee zoveel als we wilden. En de hapjes waren niet alleen lekker, maar ook was er dermate veel dat we niet alles op konden. Een aanrader!
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik heb hier gisteren een high tea gehad met een vriendin. Ik had al bij de reservering doorgegeven dat zij geen vlees eet. Dat hebben we ter plekke nogmaals herhaald. Er werd geen rekening mee gehouden. We kregen 2 sandwiches zalm en 2 kip. We hebben toen zélf gevraagd om een extra sandwich zalm. De sandwiches waren uitgedroogd. Ik vond het aanbod karig en het geheel leek in 5 minuten in elkaar geflansd. Geen verse jam. De scone smaakte nergens naar. De Clotted cream evenmin. En de thee kon je niet zelf zetten, dat werd gedaan, met als gevolg dat de hele eerste pot thee veel te slap was. We hebben in totaal slechts 2 soorten thee geproefd. Ik heb dat wel anders meegemaakt. Kortom: De Unie is zéker geen aanrader voor een high tea wat mij betreft.
Als u niet tevreden bent hadden wij het op prijs gesteld als u dit bij het personeel had vermeld, er is minimaal 2x gevraagd of alles naar wens was, u heeft niet van de gelegenheid gebruik gemaakt, blijkbaar doet u dat liever achteraf.

Wat had u anders willen zien voor uw Groupon voucher van 10,00 p/p?

Uw negatieve reacties gaan wij niet publiekelijk op in.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk gegeten, kipsate is hier echt een aanrader, goed vol bord ook! Deze zaak heeft een hele mooie uitstraling met onder andere een heel groot scherm achter de bar, heel tof. De bediening is erg vriendelijk en professioneel.
Job1 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Mooi strak interieur. Zeker in de zomer is het terras een aanrader. Vlakbij cs dus een goede optie om met iemand af te spreken die met de trein komt. Als voorgerecht anti-pasti schotel en kaasplank gegeten. Zeer de moeite waard. Het hoofdgerecht was lamsrollade die erg veel vet had en weinig vlees, de vegetarische schotel bestond voornamelijk uit humus. Teveel naar mijn smaak. Volgende keer houd ik het bij de voorgerechten! Erg vriendelijke en attente bediening.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Het decor is natuurlijk geweldig en ook de bediening was erg attent. Helaas viel het eten ons tegen. Ik had het vegetarisch gericht: een flan van ricotta met groenes asperges, aardappels en tomaten. En meer dan 'okay' kan ik er helaas niet van maken. Niet bijzonder gekruid, niet veel groente en daarvoor met €13.50 echt te duur. Mijn vriendje had een gericht met vlees maar kon daar ook niet meer dan 'okay' van maken. De creme brûlée als toetje heeft dan wel weer enigszins iets goed gemaakt en ook de wijn is een aanrader maar uit eten gaan we hier, in iedere geval voor deze prijzen, niet meer.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Neergestreken voor een lunch bij deze mooie zaak. Pittige tomatensoep met gember en de hartige taart met o.m. venkel genomen: allebei bijzonder smakelijk. Vriendelijke en correcte dame in de bediening, prijzen gemiddeld en dus goed. Uitstekende plek om te eten dus!
J V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
prima restaurant, relaxt publiek van jong en hip tot wat ouder publiek wat nog naar het theater wil. in de zomer is het terras buiten ook prima.

wat ik fijn vind is dat het er niet naar eten ruikt omdat de keuken beneden/achter zit.

eten is heel goed, originele gerechten voor een hele mooie prijs.
ook voor kinderen maken ze gewoon even patat met bitterballen of een ijsje.

kortom een hele leuke tent met goed eten voor een mooie prijs.
en lekker belgisch witbier!

zeker een aanrader
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Lang niet binnen geweest, zeker 15 jaar. Ziet er goed uit. Gemengd publiek. Goede bediening. Eten? Vooraf antipasti, smaakt prima, met de goede rose, al had ik wel wat meer groente willen eten. Daghap is rode poon. Vreemd gerecht, smaken ontbreken (vis), of combineren totaal niet (kool). Tja, wel een beetje het probleem bijna overal, men doet ingewikkeld en vergeet de smaak.Toch wel fijne tent om nog eens terug te gaan.
Petter V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Een schotel van mosselen met kikkererwten en venkel? Ik had er nog nooit van gehoord, zodoende wilde ik het graag proberen. De mosselen waren een van de dagmenu's, ze serveerden ook nog een vega gerecht met aubergine en een kipgerecht, voor de prijs van slechts 10 euro. Dikke frieten zijn dan wel een bijgerecht a 3,50.

Vooraf at ik de schaaldierensoep, die was goed van smaak, iets te veel verse peper wellicht, maar smaakvol. De mosselen waren klein, zeker geen jumbo, en de combinatie met kikkererwten was leuk bedacht maar geen winnaar. De bijbestelde heerlijke frieten met verse mayonaise smaakten ons prima.

De Unie is een eetcafe met prima eten, zeker voor het prijsniveau. De huiswijnen zijn lekker. Jammer dat het soms nog wat rustig is, deze zaak verdient het om wat voller te zitten.
Virginie V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Vaak langs gefietst, gebouw ziet er grappig uit dus maar eens een keer geprobeerd. Heerlijk gegeten, verrassende gerechten (ook voor vegetariers een feest). Prettige service en leuke sfeer.
Mathijs A.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Ik hbe hier viermaal gegeten en de Unie is een heerlijke plek om zowel te lunchen als te eten. Iets wat volgens mij nog niet bij veel mensen bekend is, want er is altijd plek. Je kan heerlijk buiten zitten en er is tot laat zon. De inrichting is misschien wat kil maar de kwaliteit van de producten en de bereiding zijn van zeer hoog niveau.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
De Unie is een kopie van het gebouw dat hier voor de Tweede wereldoorlog stond. Weer opgebouwd naar het ontwerp van architect Oud. De inrichting is smaakvol en strak.

De bediening is vriendelijk en snel. Een door ons gevraagde combinatie van een voorgerecht met risottobitterballen en geitenkaaskroketjes is geen probleem. Het smaakt prima!

De geconfijte eendenboud was zacht en mals. De soep vooraf, tomaten met gember en limoen een pittige, heerlijke starter.

Het chocoladedessert is intens qua smaak en prachtig wat betreft uitvoering. Een glas PX er bij en het maakt het af. Zelden zo'n lekker dessert gegeten.

Hier gaan we vaker naar toe.