De Uitvlucht

5,3
Lang
Smulpaapje60 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Omdat we in aangrenzende het park verbleven hier 2 keer gegeten. Is makkelijk en je hoeft niet weg met de auto.
Bediening wat stuntelig, maar wel vriendelijk, Gerechten simpel maar over het algemeen wel smakelijk.
Als het druk is wel behoorlijke wachttijd.
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Helaas niet de recensies gecheckt op Iens en gaan eten bij Brasserie de Uitvlucht. Onze ervaring is helaas vergelijkbaar met de negatieve ervaringen van andere bezoekers.

We wilden even een snelle hap eten maar dit bleek al snel onhaalbaar. De drankjes waren relatief snel besteld maar het duurde erg lang voordat we ze kregen (>15 minuten). Daarna zelf een menukaart elders van tafel gepakt en eten besteld. Het ging om simpele gerechten zoals friet met spare ribs en een biefstukje. Helaas hebben we een kleine 2 uur op ons eten moeten wachten, en we waren niet de enigen. De tafel naast ons besloot na 1.5 uur wachten te vertrekken. Wij hadden het gezellig, maar dit was meer te danken aan onze eigen instelling dan aan de bediening. Na 2 uur kwamen eindelijk de gerechten. De spare ribs vonden we lekker, het varkenshaasje was wat minder. Toen we het hoofdgerecht op hadden was het inmiddels 10 uur. We gaven aan dat we nog een dessert wilden bestellen. De irritatie was duidelijk op het gezicht van onze ober af te lezen (ondanks dat de vertraging veroorzaakt was door het restaurant zelf). De desserts waren lekker en het waren goede porties. Helaas werd echter onder het dessert al aangegeven dat het de het tijd was om de laatste ronde drankjes te bestellen.

Na het dessert hebben we betaald. Omdat ons geen excuses waren gemaakt, en omdat ons niks was aangeboden heb ik aangegeven dat ik ruim 2 uur op het eten heb gewacht en gevraagd wat ze hier nog aan konden doen. Met een nors gezicht werd 7 euro van onze rekening afgehaald waarna deze rekening letterlijk voor me werd neergesmeten. Geen excuses, slechts de opmerking dat het logisch was dat het wat langer duurde als het druk was.

We waren heel erg verbaasd over deze avond en we hebben zelden zo iets slechts meegemaakt. Dit mag geen horeca heten.

PS: De aardappeltjes waren op en de wafels met kersen ook (beide al besteld).
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Meest slechte restaurant waar we ooit hebben gegeten. Slecht personeel en het eten is niet te eten. Tacoschotel besteld zonder taco. Alleen een berg veldsla met wat gehakt. Toen ik vroeg om wat taco chips erbij. Kreeg ik een bakje naturel lays chips bij mijn gerecht. Voor de patat en mayonaise moesten we ook nog 3,50 apart voor betalen. Terwijl dat bij ons gerecht hoorde.
Paula F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Had voor vandaag een high tea gereserveerd voor 7 personen. Helaas is een van de gasten plotseling opgenomen in het ziekenhuis, zodat ik gisteren gemeld heb dat we slechts met 6 personen kwamen.
We kregen een plaats binnen, buiten was niet mogelijk! Bij dit prachtige weer was dat de eerste domper, temeer omdat het binnen erg benauwd was.
Het duurde veel te lang eer we wat op tafel kregen en niemand gaf enige uitleg! Bij navraag kregen we te horen: het komt zo!
De hapjes waren goed van smaak, maar het geheel was erg karig en het zoete deel stelde helemaal niets voor, bovendien moest dat maar van hetzelfde bord worden gegeten als de hartige hapjes!
Op mijn vraag of het mogelijk was een paar lekkere hapjes in te pakken voor de zieke, was het antwoord: maar wel tegen de volle prijs!
We kregen in een doosje wat verlepte hapjes mee!!
Al met al: dit was eens en nooit meer!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na het melden van dat hun "beroemde" Tacoschotel, (een laagje verkruimeld pasteibakje van bladerdeeg, daarop gehaktsaus en wat ijsbergsla, komkommer, ei en tomaat met wat mayonaise) niet de naam Tacoschotel waardig was, werd er spottend een bakje tortillachips op de tafel gezet. Nadat de rekening ook niet bleek te kloppen, werd de vernieuwde rekening op de tafel gekwakt met een geirriteerde opmerking dat deze rekening ons wel beter aan zou staan. Zo ga je niet met klanten die ondanks alles vriendelijk zijn gebleven.
Dit is voor ons de laatste keer geweest!
Pietenclara .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het eten was zeer smaakvol, vooral de kabeljouw is een aanrader (met kreeftensaus). Heel leuke en erg vriendelijke bediening.
Gezellig en sfeervol terras.
Wiebor .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Vanavond met een groep van 13 personen gegeten bij de Uitvlucht. Bij binnenkomst bleek onze tafel niet klaar te zijn. Het uitserveren van het voorgerecht verliep chaotisch en willekeurig. Zo kregen een aantal personen al hun soep, terwijl de laatse 2 voorgerechten (ook soep) een half uur later pas werden geserveerd. Iedereen had toen her voorgerecht al op. Bij het hoofdgerecht ging het beter, kwaliteit van het eten is redelijk, echter de prijs voor het gebodene is aan de hoge kant. Door het lange wachten op het voorgerecht waren we om 21.00 uur pas klaar met het hoofdgerecht. Er werd ons medegedeeld dat als we nog een dessert wilden we direct moesten bestellen want de keuken sloot om 21.00 uur. Dat is natuurlijk belachelijk als je bedenkt dat zij ons zo lang hebben laten wachten. Daarbij hadden 3 mensen in het gezelschap een menu, dus men moest het toetje wel serveren. En toen kwam De rekening!We kunnen iedereen aanraden deze heel goed te checken, want op een rekening van 395,00 werden er 90 euro te veel geteld!Vervolgens kregen we een nieuwe rekening, maar ook deze bleek nog 60 euro te hoog. We hebben vervolgens met zijn allen zitten uitvissen wie wat had gegeten en gedronken, intussen was het personeel ronduit vervelend tegen ons. Toen vond men dat we weg moesten gaan en deed men het licht uit. Het is bijna niet te beschrijven hoe onbeschoft we behandeld zijn en hoe verontwaardigd we zijn. Een aantal van ons ging hier weleens eten en toen was het oke. Een grote groep kunnen ze echter niet aan! Toen we de deur uitliepen (nadat de rekening, nog steeds te duur, was betaald), riep de eigenaar onsna dat hij hoopte ons nooit meer te zien. Ze zijn nu wel een paar klanten kwijt, want van onze groep zal daar nooit meer iemand heen gaan. Onprofessionele zaak, let heel goed op je rekening als je hier gaat eten met een groep!
RestaurantDeskundige .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Leuke tent om even iets van een kleine hap te eten als je net van de Brunssumerheide afkomt en even wilt opwarmen met een broodje en een lekker soepje. Service is naar mijn idee goed en snel, soms een beetje chaotisch als het druk is, maar dat maakt de broccoli soep meer dan goed. Een echte aanrader! De entourage c.q. decor is ook leuk. Prima tent voor de kleine hap/lunch!
Alice G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Vanavond met een gezelschap van 18 personen gaan eten bij de Uitvlucht in Brunssum. Van te voren gereserveerd en doorgesproken dat ieder een driegangen-menu kon hebben. Toen we daar aan kwamen stond de tafel gereed maar verder wist de serveerster niets. Na lang wachten werd de drankbestelling opgenomen. Rond 19.15 uur (we waren er om 18.30 uur) werd de bestelling opgenomen, na eerst herhaaldelijk geïnformeerd te hebben hoe de opzet was. Het voorgerecht werd bij 2 personen niet geserveerd. Na een dikke 10 minuten kon “onze” serveerster zich eindelijk los maken van het groepje “personeelslol” aan de bar. We gaven aan dat we nog op 2 soepen aan het wachten waren. Na 10 minuten kwam ze kijken of alles in orde was en reageerde heel verbaasd met “och ja, het voorgerecht” en liep naar de keuken. En jawel hoor, daar kwam ze dan eindelijk met de 2 soepen.
Tijdens het hoofdgerecht kwamen ze herhaaldelijk met borden met eten die we NIET besteld hadden. In plaats van verontschuldigingen aan te bieden, reageerde de beide medewerkers ook nog kwaad. Een paar hebben lang (wederom) op het gerecht moeten wachten en de hoofdgast kreeg zelfs helemaal niets. Na 2x vragen en nadat iedereen bijna het gerecht op was, kwam het laatste bord naar de tafel met het excuus: “sorry er was nog een grote groep en de bonnen waren door elkaar geraakt”. De bord past met biefstukjes en champignons leek wel vermicelli-soep met afvalvlees. Absoluut niet lekker. Dit gerecht ook anderen laten proeven en iedereen bevestigde dat dit eten absoluut niet hetzelfde smaakte als dat van hun. Niemand vond het te eten.
Hier een opmerking over gemaakt toen er gevraagd werd door de serveerster: “smaakt het allemaal?”. Nee. In plaats van te kijken naar een oplossing, liep ze weg en was aan het fluisteren met een mannelijke collega. Daarbij werd er herhaaldelijk naar onze tafel gekeken. Toen bleek dat het bord onaangeroerd bleef staan, was ze volop met haar ogen aan het draaien en keek dan richting eerder genoemde collega. Duidelijk voor iedereen te zien.
Toch werd er de bestelling opgenomen voor het dessert. Heel gezellig tafelen is het als mevrouw dan heel nadrukkelijk met een bezem alles rondom de tafel schoon is aan het maken. O ja, dessert verliep natuurlijk ook niet vlekkeloos. Diegene die appeltaart vroeg met slagroom en ijs, kreeg ongevraagd en niet gemeld een stuk fruitvlaai voorgezet. Zonder ijs en slagroom.
De dame in kwestie die ons bediende en ook haar mannelijke collega had flink de pest in. Lieten dat ook duidelijk merken. Ook een opmerking die ze stelde aan de tafel achter ons: “smaakt het? O gelukkig bij jullie wel!”, schoot bij ons verkeerd en getuigde van zeer weinig professionaliteit.
Dan wil ik niet vergeten dat de drankbestelling aanhoudend de mist in ging. Als je dan vroeg naar je bestelde (omdat om je heen iedereen wel je drinken kreeg), werd het gevraagde met het glas met een flink klap op tafel gezet. Met een daarbij een ontzettend “vriendelijke” gezichtsuitdrukking.
Kijk, als je met een grote groep komt, loopt er altijd wel iets mis. Het is de manier hoe je er mee om gaat en hoe je de zaken op lost. Als dit personeel nog lang daar rond loopt, kan de Uitvlucht de deuren op een gegeven moment sluiten of maar beter een veredelde kantine worden.
We kwamen er steeds graag, maar dit onbeschofte gedrag leidt er toe dat iedereen uit onze groep voorlopig niet meer komt en zeker geen positief advies zal geven aan anderen.
Dat vegen terwijl je nog zat te eten, stoorde niet alleen ons, maar ook nog andere nog aanwezige gasten. En de andere grote groep?? De grootste groep die we zagen, bestond uit 6 personen.
Denk je je 50e verjaardag leuk te kunnen vieren, maar er blijven zo smetvlekken op het uitje hangen. Kan niet voor alle personeelsleden spreken, maar die 2 in kwestie waren ronduit onbeschoft.
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Hier gegeten na een wandeling op de Brunsummerheide naar aanleiding van een verjaardag. De jarige job had gereserveerd, echter was dit niet duidelijk bij personeel toen we arriveerden. Het werd het 3gangen keuzemenu: De soepen leken rechtstreeks uit een pakje te komen en
'champignons de uitvlucht' bleken geroerbakte champs met spekjes in een plas olie. Te eten, maar lekker.. nee. Hoofdgerechten waren beter maar ontstegen het niveau van campingrestaurant niet, de pepersaus bij de kogelbiefstuk was ontzettend zout, maar niet peperig. Toetjes worden thuis beter bereid, maar waren goed te eten.
Wel een leuke sfeer, thema blokhut/ Franse kitsch en veel keus in (speciaal)biertjes. Service was vlot, maar niet echt klantgericht. Er werd meer gekletst achter de bar.
Restaurant was goed voor één keer, maar als we hier nog eens stoppen, dan alleen voor een kopje koffie.
S_w .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
High tea met een social deal bon:
Het terras met uitzicht op het vakantiepark is erg mooi. Daar is ook alles mee gezegd.
Binnen had ik aangegeven dat ik voor een high tea had gereserveerd. Prima, ze zouden aan de slag gaan.
Echter na 20 minuten werd de tafel pas ingedekt en kregen we een, geel bevlekte (thermos)kan heet water met een aantal theezakjes. De 20 minuten voorafgaand waren wel al 3 man van de bediening langs geweest om te vragen of we wat wilde drinken. Vriendelijk personeel echter niet goed op elkaar ingespeeld.
Na 30 minuten kregen we de "hartige toren". De sandwiches zalm en eiersalade waren onzorgvuldig gepresenteerd en de sla smaakte niet vers. De rest van de hapjes bestond uit oa gefrituurde loempiaatjes, gesneden saucijzenbroodje, en niet vers smakende kleine hapjes.
Vervolgens zouden we de zoete toren krijgen. Dit duurde echter weer 30 tot 40 minuten! het bedienend personeel kwam twee keer melden dat het in de maak was.
Toen het echter geserveerd werd bestond de toren uit bonbons, 2 makarons, koffiebonen en een kleffe donut. Alles waarschijnlijk uit de plaatselijke supermarkt! Daarbij kregen we nog een "scone" in een gele saus. De scone was een ongebakken hoopje deeg.
Al met al geen succes. Zeker wanneer je bedenkt dat deze high tea zonder bonnen 17,50 euro pp zou kosten!
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gisteren hier geluncht met 7 personen. Kwamen om 10.30 uur aan, 11.30 hadden we de bestelling (en dat terwijl er maar twee tafels bezet waren). Vijf van de zeven hadden een smerig bestek! Er werd nieuw bestek gehaald en iets gemompeld van: ik zal het doorgeven aan de keuken. Broodje geitenkaas besteld, broodje brie gekregen. Tosti kaas besteld, tosti ham-kaas gekregen. Nieuwe tosti kaas besteld. Wat denk je wat volgt om 11.40(!) een bruine boterham met kaas. Op de vraag wat hier de bedoeling van was, werd geantwoord we hebben geen tosti's meer. Sla bij de broodjes was bruin en verlept. Manager erbij geroepen. Zocht alleen excuses en was zeer afgemeten en kort. Bij het afrekenen zei ze niet eens goeiedag! Wat een flutrestaurant! Daar komen we nooit meer, ondanks dat het de mooiste locatie van Brunssum is! Ik wacht met smart op een nieuwe eigenaar!
Trumps .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Met z´n vieren kwamen we regelmatig hier. Deze week echter voor het laatst.
Soepje vooraf was prima. Hoofdgerecht Beenham bij de asperges en schnitzels. Vooraf gevraagd of het géén rolletjes ham waren maar echte plakken beenham. jaja... edoch.. een paar plakjes uitgedroogde ham, schijnbaar opgewarmd. Een schnitzel dreef in de olie maar gelukkig hadden we een servet om te deppen. Bij de wijn een karafje water gevraagd... "hebben we niet"... dan maar een fles spa blauw. Stond op de rekening voor bijna 7 euro. Twee porties majo besteld, 4 porties op de rekening. Onze klachten werd in ontvangst genomen en toen ik ging pinnen werd ik aangesproken door de eigenaar. Niets over een aangepaste rekening. We zouden beslist 4 porties besteld hebben. En het water... stond op de kaart !. De dame waarbij we hadden geklaagd stond er bij maar toen ik wat cru naar haar verwees, werd mij door de eigenaar toegebeten: "je mag dan wel oud zijn maar dan hoef je je nog niet respektloos te gedragen"...
Hij zal dus géén last meer hebben van kritische klanten. "gelukkig"... riep de eigenaar ons nog na.
Pluspunt: het bedienend personeel blijft wél vriendelijk.
Ranpak .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
We waren met 9 vrouwen op secretaressedag. Zeer slechte bediening, onkunde van het personeel, wisten niks. Kapotte borden waar de carpaccio op geserveerd werd. Producten zagen er niet helemaal vers uit. Het eten leek opgewarmd in de magnetron. Tacoschotel was van slechte kwaliteit gehakt, niet lekker in ieder geval. Op het moment dat we er iets van zeiden, werd er totaal niets mee gedaan, geen alternatief geboden. Zeer slecht zaak!!!!! Geen aanrader, beslist niet voor herhaling vatbaar. We snappen niet hoe ze de titel van beste restaurant gekregen hebben, dat moet dan op locatie zijn, beslist niet wat het eten betreft!!!!
Barry1311 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Wij hebben hier een 3 gangen menu gegeten dat middels een voordeelsite was aangekocht. Ik heb zelden zo'n lekkere schnitzel gegeten. Mijn vrouw had een zalm op de huid gebakken en deze was ook erg lekker. Het dessert was ook erg lekker en vooral allemaal behoorlijk grote porties.

Goede en vriendelijke bediening. Mijn zoontje kreeg zelf direct extra kruidenboter voor zijn stokbroodje aangeboden zonden extra kosten. Ook kreeg hij een mooie kleurplaat en potloden.

Gezellig aangekleed en een mooi terras. Wij komen hier zeker terug!
Johnboesh .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Op een donderdag gaan eten bij de Uitvlucht. Nieuw restaurant in Brunssum en we wilde hier graag een kijkje nemen.
Gingen in de eerste instantie voor een 3 gangen menu, maar na het hoofdgerecht aangegeven geen nagerecht meer te willen. Het eten was namelijk een beetje koud en niét te eten. Ook leek het alsof het eten uit de diepvries werd opgewarmd in de magnetron.
Bij aangeven keek het personeel verward maar kon ons geen goede verklaring geven.
Kom hier niet meer.
John J.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Het eten c.q. ( voorgerecht ) komt uit de verpakking, resten zaten er tussen. Als je er melding van maakt kijken ze vreemd, en vragen dan als je iets anders wild. Het hoofdgerecht : als je met een groep van 9 mensen gaat zijn de eerste 6 al klaar , dan moet de rest nog eten krijgen, en als ze dan eens eten krijgen is het steenkoud en dan meen ik ook steenkoud, zo uit de koeling en 1 min. in de ping.
Okt13 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Paasbrunch; kwaliteit/prijsverhouding vonden wij niet in orde. 21,50 euro daar mag men meer van verwachten! Koffie moest nog eens extra betaald worden. Bij andere restaurants is dit heel vaak bij een brunch inbegrepen. Weinig keus in warme en koude gerechten, toetjesbuffet, een lachtertje! Miniglaasjes vers fruit, en hele kleine stukjes taart, de rest was al op om 14 uur, de brunch duurde tot 15 uur! Voor ons geen 2e keer!
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
zeer sfeervol restaurant,vriendelijk en attent personeel

eten (spareribs) en de overkant Schnitzel waren heerlijk,salade heerlijk vers,kan niet wachten op de zomer om het mooie terras uit te proberen..