De Uitkijk

Hoge Duin en Daalseweg 6 2061 AG Bloemendaal Nederland Kaart

Over het restaurant De Uitkijk

Restaurant en evenementenlocatie De Uitkijk, een unieke locatie op ’t Kopje van Bloemendaal. De Uitkijk staat voor puur en gastvrij genieten in een groene en eigentijdse omgeving, grenzend aan het Openluchttheater Caprera en het Nationaal Park Zuid-Kennemerland met een schitterend uitzicht. Op deze bijzondere plek verwelkomen wij u graag en laten wij u kennismaken met een unieke omgeving, pure producten en persoonlijk karakter. Al sinds 1947 van de familie Peper | Centraal gelegen in de Randstad, slechts 5 autominuten vanaf Haarlem | Groot gratis parkeerterrein Vele mogelijkheden bespreekbaar, zowel zakelijk als particulier Verschillende en sfeervolle zalen en ruimtes. Heerlijk terras Gratis WIFI Met een schitterend uitzicht over de duinen geniet je hier van de lekkerste seizoensgerechten. Hier wordt met respect voor de natuur gekookt! Ontspan, geniet en proef; je vergeet zo de drukte van het dagelijks leven.

Meer informatie over restaurant De Uitkijk

Maandag Gesloten (geopend voor groepen op aanvraag)
Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:00
- High Tea 14:00 - 16:00
Donderdag Gesloten (geopend voor groepen op aanvraag)
Vrijdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Uitkijk

InaDick .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Jl. vrijdag bij de Uitkijk het theatermenu gehad. Ik heb hier al vaak gegeten en weet dat de prijs/kwaliteitverhouding niet geweldig is. Het eten is meestal wel oke: je komt hier vanwege de locatie. Wij waren met zijn vieren, van wie twee vegetariër zijn. Dit was genoemd bij de reservering. Vooraf namen we allen de bij het vegetarische menu behorende "luxe" salade. Drie van ons bestelden het vegetarische hoofdgerecht, ravioli van tomaat en mozzarella. Ik had scholfilet. De salade bestond uit slablaadjes, stukjes tomaat, een half ei en twee bramen. Wel lekker, niet bijzonder. Met de vis was niets mis. De ravioli werd opgediend met plakjes zure augurk en tomatenketchup. Hoe verzin je het? De menuprijs is €28,50 voor 2 gangen. Wij hebben tegen de serveerster (die trouwens alleraardigst was) gezegd dat we dat niet vonden kloppen. Even later kwam de dame die de scepter zwaait op hoge poten aan en verkondigde dat ze er niet aan kon beginnen ons korting of wat voor vorm van compensatie dan ook te geven. Omdat wij vegetarisch wilden eten, maakten wij inbreuk op de gang van zaken en moest de kok moeite doen om iets anders op tafel te zetten. De toon alleen heeft ons doen besluiten hier nooit meer een voet over de drempel te zetten. Zo arrogant. Later zagen wij dat genoemde ravioli op de reguliere kaart staat voor € 11!! Dit impliceert dat wij € 17.50 hebben betaald voor een bordje zogenaamde luxe salade. Ronduit schandalig. Al was ons maar een kopje koffie aangeboden.. Verder is het toch niet van deze tijd om niet standaard een behoorlijk vegetarisch gerecht op de kaart te hebben, ook op de theatermenukaart. Deze mensen maken misbruik van hun prachtige locatie en het feit dat ze naast Caprera zitten, waardoor bij voorstellingen veel mensen op het theatermenu afkomen.
Naar aanleiding van uw klacht sturen wij u hierbij onze reactie.

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie, wij staan altijd open voor kritische opmerkingen en zo blijven wij alert. Wij betreuren het dat het diner niet aan uw verwachtingen heeft kunnen voldoen. Maar vragen ons wel af waarom 1 gezelschap van 4 personen 3 negatieve reviews plaatst op deze site, plus ook nog op andere websites.

Wellicht geeft dit ook meteen de sfeer aan van de zeer negatieve en verwijtende opstelling ter plaatse tegen de leidinggevende welke bij u aan tafel kwam.
Bij een klacht komen wij altijd open en probleemoplossend aan tafel, maar soms wordt een redelijk gesprek of oplossing door toon of houding snel onmogelijk.
Gelukkig hebben wij ook dit theaterseizoen weer héél veel gezellige avonden gehad, met ontzettend leuke, gezellige en fijne gasten. Zoals in de diverse reviews hieronder ook te lezen is.
Maritta H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Vanavond, vóordat we naar Caprera gingen, met 4 personen daar gegeten. 3 personen zijn vegetariër, er was amper keuze, en op deze avond gold het theatermenu à € 28,00 voor 2 gangen. De 3 vegetariërs kregen vooraf een groene salade met stukjes watermeloen en bramen erdoorheen, niet bijzonder, en als hoofdgerecht ravioli, waar ketchup overheen gegooid was, met stukjes zure augurk(vreemde combinatie overigens). De ravioli staat op de kaart á la carte voor € 11,00. Het kan toch niet zo zijn dat die paar blaadjes sla € 17,00 kosten? Toen wij hier een opmerking over maakten, kwam de cheffin ons vertellen dat wij het hele systeem overhoop gooiden hiermee en extra werk bezorgden voor de keuken(hoeveel werk is het om kant en klare ravioli in een pan te gooien?) . Ze was zeer klantonvriendelijk, inntegenstelling tot het lieve personeel. Kwaliteit eten was zeer matig. Wij komen nooit meer terug

Juno R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Veel te duur voor wat je krijgt; uiterst on(klant)vriendelijk naar vegetariërs toe. Het restaurant ligt op een hele mooie plek, maar de kwaliteit-prijsverhouding laat nogal wat te wensen over. In ons gezelschap van 4 waren 3 vegetariërs. Omdat wij voor een voorstelling bij Caprera daar waren, moesten we gebruik maken van het theatermenu. Hier staan geen vegetarische opties in, maar we konden wel iets vegetarisch krijgen. Vooraf een groene salade: deze was ok. Als hoofdgerecht ravioli: dit waren een paar stukjes uitgedroogde ravioli met een tomatensaus van ketchup met zure augurken. En hier moesten we 28 euro per persoon voor betalen, terwijl deze gerechten a la carte hoogstens 18 euro kosten. Toen we hier wat over zeiden werd ons verteld dat vegetariërs "een inbreuk op het systeem zijn". Wij gaan niet meer terug.

toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
hier laatst wezen eten voordat we naar Caprera gingen en daarom dus ook voor het theater menu gekozen.

het was mooi weer dus we zaten buiten en daar zit je echt fantastisch. voorgerecht de ceasar salade met zalm deze was erg goed vooral de zalm was erg smaakvol. hoofdgerecht de angus steak en de XL cheesburger voor mijn vraag was ook helemaal niks mis mee.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wij hebben zondagavond terwijl het schitterend weer was buiten op het terras gezeten en gegeten een bijzonder mooie locatie en ambiance . Zijn op een zeer plezierige en gastvrije wijze ontvangen. vooraf hadden wij beide een cappacio lekker klaar gemaakt en als hoofdgerecht een agnus steak bijzonder mals een klein minpuntje was dat de borden niet warm waren (de vorige keer wel) maar dat doet niets af v an de kwaliteit uitgebreid. bij Capacio kregen wij ook nog een broodje als toe een lekker fris klaar gemaakt met vruchten eis en citroen vla.
Komen hier zeker terug. ik denk dat je nergens voor de prijs beter kunt eten.
Met vriendelijke groeten
Rob Kempers
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Op 4 febr 2017 aten wij in dit buitengewoon mooi gelegen restaurant.
Telefonisch gereserveerd, prima.
Ontvangst door een zeer vriendelijke, niet opdringerige, attente dame met een uitstekende omgangsvorm: hartelijk, niet te amicaal of te los maar ook niet stijf, geen gespeelde interesse, zeer goed.
Aperitif sherry voor wederhelft, prosecco voor mij. Besloten om het wintermenu 3 gangen euro 35 pp te nemen: partner kreeftensoep (heerlijk) en tonijn/zalm/paling plateau (fantastisch, goede temperatuur, prachtig opgemaakt), partner een bavette en ondergetekende kabeljauw met sublieme Hollandaise en gefrituurde bloemkool met polenta, dessert allebei kaas met 5 soorten kaas en een huisgemaakte abrikozencompote en dadelbrood. Partner ging voor glas mooie volle rode wijn en helaas ik BOB, koffie thee er na met daarbij bonbons en huisgemaakte kletskop. Alles in goede proportie, fraai opgemaakt, geen flauwekul als timbaaltjes en bedjes-van. Kwaliteit geweldig, verrukkelijk gegeten.
De dame serveerde met goede en leuke uitleg, niet te lang en te moeilijk-doenerij, attent. Ook niet het bijna stuitend domme "Ik heb voor u....", maar een goede benadering van het gebodene naar de klant! Zo kan het dus.
VOORBEELD: er werd EINDELIJK eens gevraagd tussen de gangen door of wij toe waren aan de volgende gang of dat er even tijd gewenst was, dat is nu goed en maak je erg weinig mee. Chapeau! Tot en met het einde die attentie en hartelijkheid, ook aan de andere tafels, zo hoort het.
Afgerekend euro 100. Een prijs kwaliteit verhouding zoals wij eigenlijk zelden meemaken: geweldig. Op de fooi werd echt gereageerd met waardering. Deze dame snapt hoe het werkt.
Het interieur is met veel moderne tinten en dat is een kwestie van smaak, wat ons betreft wat zakelijk, maar de warmte ontbrak gelukkig niet.
Al met al: klassiek in eten, bediening en service, meer dan positief bedoeld! Een absolute aanrader...
Hugo H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Van een heerlijke 3 gangen lunch genoten (met AH bon). Mooi en professioneel restaurant. Het eten was bijzonder smakelijk en zag er ook erg mooi uit op het bord. Bediening professioneel en aardig. Ook onze dochter heeft genoten van een heerlijke tosti en de frites waren ook heerlijk knapperig en niet vet! Top! Zeker aan te bevelen en wij komen zeker vaker terug.
f.vandenbogert .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
hebben met een bon van ah gegeten je had geen moment het idee dat je te veel was niets dan lof voor bediening en het eten komen zeker nog eens terug
Henricus V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De gerechten waren goed,maar niet uitzonderlijk.
De bediening zeer attent. en professioneel. Prijs /kwaliteitsverhouding prima.
Inrichting restaurant uitstekend. Met klein commentaar; de tafels zijn voor 2 personen iets te groot.
De afstand met partner te groot.
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Al meerdere keren zijn we er geweest en altijd is het een geweldige ervaring.
Het eten is er heel goed, de bediening is perfect en ze zijn heel aardig.
Dit is een restaurant wat ik zeker kan aanraden.
We komen er beslist terug !!
Antoinette W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Een smakelijk voorgerecht en de kalfslende was super mals. Jammer dat er niets te klagen viel. De omgeving is erg mooi. We werden niet weggekeken maar kregen rustig de tijd.
daamen.jacques0 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Diner was een echte bonus tov andere restaurants die er met deze actie sons een pot je van maken,dit restaurant is daar een uitzondering op en het eten was top, hebben gelijk een nieuwe reservering gemaakt
ridderroon .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
bijzondere gerechten die ook nog eens mooi opgediend werden en waarbij goed werd uitgelegd wat voor fraais er allemaal op het bord lag. Allemaal even smaakvol en origineel. Ook de eigenaar en zijn vrouw kwamen nog even vriendelijk informeren of alles naar de zin was. Terwijl mijn vrouw aan de hertenbiefstuk zat kwamen er nog twee herten langs uit de duinen die nieuwsgierig naar het restaurant keken, wellicht om te zien hoe het met hun broer of neef was afgelopen. Fijn restaurant, mooie locatie en heerlijke gerechten.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk (AH) diner met zorg en enthousiasme geserveerd door bijzonder vriendelijk personeel. Zeer aangename avond met de hertjes in de voortuin!
themarboing .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Via de AH AKTIE van een heerlijk en mooi aangekleed 3 gang wildmenu genoten ! Elke gang had een keus uit 3 welke door enthousiaste medewerkster werd toegelicht.
Zeker voor herhaling vatbaar.
f.vandenbogert .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
met vrienden hier gegeten prima menu niets dan lof voor de keuken en de bediening komen zeker terug hebben met een bon van ah gegeten maar daar was niets van te merken zowel eten als bediening klasse !!!!
!
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het herfst menu voor de Ah actie was weer heerlijk. Lekker veel wild en zalige combi's. Eend, hert, hazenpeper en truffelkaas. Mmmm we komen zeker snel weer terug!
Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vriendelijke bediening en klant gerichte service !! Met een :)
vrgr. Jacqueline Mees ten Oever
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst, Mooie inrichting, keuze uit 3 voor- hoofd- en nagerechten
Uitstekende kwaliteit van gerechten en goede uitleg over de gerechten. Zeker een herhaling waard