De Tweede Steeg

31-334720449

Meer informatie over restaurant De Tweede Steeg

Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een plek waar je een heerlijk hap eten krijgt. Een vol bord en een glimlach van de serveerster. Een prima plek om als chauffeur te eten maar ook als je gewoon lekker en goed wil eten als niet-chauffeur.
Gezellige sfeer die je doet denken aan "thuis"
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Tja, als je eens alleen bent en dan buiten de deur wil eten zoek je voor de verandering maar een echt chauffeurs-cafe/restaurant op. Jaren geleden was ik al eens hier en dat stond me nog helder voor ogen. Ik zag slechts 2 recensies, de laatste recensie dateert al weer van aug. 2013 dus wordt het tijd voor wat nieuws.

De Tweede Steeg, strategisch gelegen aan de A-28 afslag Amersfoort / Hoevelaken is een landelijk bekend staand chauffeurscafe met restaurant. Beroepschauffeurs uit het hele land weten dit adres feilloos te vinden en komen er regelmatig langs. Truck parkeren op een mega parkeerterrein, je kunt er douchen, eten en daarna voor de deur slapen in je comfortabele cabine want dat zijn ze tegenwoordig.

Maar ook niet-chauffeurs kennen dit adres. Kom je binnen, dan nodigen krijtborden met menu's je uit om je keuze te bepalen. TV staat permanent aan, krantje onder handbereik en een prima plate service in een huiskamersfeer. Rondom clubjes etende chauffeurs die vaak per regio bij elkaar zitten om de laatste nieuwtjes uit te wisselen. Interessant om daar eens tussen te kunnen zitten in een "ouwe jongens krentenbrood" sfeer.

Ik koos voor de dagsoep, een diepe tomatensoep, alleen iets teveel zout toegevoegd. Daarna volgde een royale, smakelijke lasagneschotel met een salade. Tappilsje erbij voor de dorst. En dat voor nog geen € 20,00.
De bediening bestaat uit een aantal alerte, vriendelijke meiden, sinds vele jaren o.l.v. eigenaresse Marga van Hamersveld. Uitstekend oog voor alles en iedereen alsmede een snelle interactie met de keuken waar alles als een geoliede machine loopt. Het interieur is gezellig maar gedateerd en een opknapbeurt zou zeker niet verkeerd zijn.

Conclusie: smakelijke menu's, schappelijke prijzen, centraal in het land, prima pleisterplaats, gemakkelijk te vinden, gratis parkeren en heb je eens haast, dan weten ze daar ook wel raad mee. Voor mij was het een leuke afwisseling tussen de "reguliere" restaurants.
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Een super bal gehakt, goede karbonade, veel keuze uit groenten, aardappelen. Service is snel en goed, je hoeft nooit lang te wachten.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Prima chauffeurscafé. Als niet chauffeur ben je ook van harte welkom. Simpel, lekker eten. Een stukje vlees, keuze uit gebakken aardappelen (heerlijk) of frietjes en keuze uit een aantal groenten, zoals gekookte witlof, rauwe witlof, bloemkool, sla. Prima bediening.
Marchel S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Ik ben vrachtwagen chauffeur en om toch regelmatig een gezonde maaltijd te krijgen eet ik regelmatig bij de tweede steeg in Amersfoort.
Het eten wat je hier krijg is van goede kwaliteit en niet te duur.
Er is veel keuze stamppotten snitsel en heerlijke dag schotels.
Bijvoorbeeld de kip cajung een lekkere kip schotel met verse groenten gebakken of gekookten aardappels en lekker na gerecht.
Verder wordt alles vers bereid.
Wat de hygi?ne betreft is zeer goed geregeld , zo kan je ook douchen .
Tefens kan je met je wagen op een bewaakt terrein verblijfen.
Verder is het personeel zeer behulpzaam als je om iets vraagt .
Je kan er als zakenman lekker lunchen verse broodje en goede koffie.
Je komt alle soorten mensen tegen kort een leuk bedrijft.