De Twee Wezen

- Ontbijt 09:30 - 17:00

6,9
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het personeel was vriendelijk, maar het eten viel tegen. Ik bestelde eendeborst (medium/well done) met stamppot. De eendeborst was voorgesneden, aan de droge kant, lauw en well done: op elk vlak teleurstellend. En het was vreemd om hier friet of aardappelkroketten bij geserveerd te krijgen aangezien er ook al aardappel in de stamppot zat. De stamppot smaakte trouwens prima. Gelukkig had ik goed gezelschap, want het eten viel tegen.
Kwaliteit van de gerechten: 5
Ontvangst en service: 7,5
Inrichting en sfeer:: 7
Mariska W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Leuk om even te zitten een drankje te doen maar voor een chique maaltijd moet je hier niet zijn. Regelmatig drankjes gedronken bij de Twee Wezen en af en toe een lunch of avondeten. Bediening is jong en een deel onervaren wat je goed kunt merken. Je hoeft nooit extreem lang te wachten op je bestelling en de prijzen zijn goed te doen!
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Geluncht in dit restaurant. Gezellig terras gelegen aan een "horecaplein" in het centrum van Hengelo.
Uitgebreide (lunch)kaart met redelijke prijzen. Veel keuze uit belegde broodjes zowel koud als warm. Wordt keurig opgediend, voornamelijk door jong personeel. Overigens wel vriendelijk.
Kijkje in de keuken leverde op dat ook daar sprake is van voornamelijk jong personeel.
Voor minder valide mensen ongeschikt indien er gebruik moet worden gemaakt van het toilet, deze bevindt zich op de eerste verdieping.
Veel lektuur beschikbaar, waaronder enkele edities van landelijke en regionale ochtendbladen.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Voor een zakenlunch op een regenachtige middag neergestreken op het overdekte (en met heaters en dekentjes uitgeruste) terras op een gezellige hoekplek van het centrum. Zeer snelle en vriendelijke bediening. De broodjes zijn oke, vrij standaard belegd. Drankjes in orde. Prijzen zeer redelijk.
Zanne .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten was heel slecht. Ik had een roerei besteld en ik kreeg een soort van gebakken ei in stukjes. Mijn vriendin had een salade met super veel dressing, en bruine sla stukjes er tussen. Ik snap niet dat het gehele terras daar vol zit. De locatie is leuk maar het eten verschrikkelijk!
P_teeninga .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het eten was goed, er was een goede service. Je kan hier goed eten als je een allergie of intolerantie, de kok komt persoonlijk aan tafel om je wensen te horen.
De bediening is ook erg goed. Het restaurant zelf zat er vol en je zat dicht op elkaar.
Maartenstudent .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Samen met een klasgenoot hier op het terras gegeten. Zeer groot terras, en binnen is het net zo groot. Door de heaters was het aangenaam. Het eten was erg lekker, goed gevulde borden. (gegeten 9-12-15)
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Vanmiddag heerlijk geluncht.
Zalm met bruine meergranen bol.
Goed glas wijn erbij.
Later in de middag een herfstbok van de tap gedronken.
Gezellig en oplettende bediening
Henk709 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Met familie goed en gezellig gegeten. Uitstekende hertenbiefstuk, heerlijke zeebaars en de warme chocolade taartjes met warm rood fruit... Joepie. Dat alles in een familiekamer op eerste etage met veel privacy na een borrel in diezelfde kamer met een energieke en gastvrije Katja wie niets teveel was om het ons naar de zin te maken. Voor herhaling vatbaar.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Vandaag even binnen gewipt voor een snelle hap. Alleen een hoofdgerecht met een bokbiertje en een rosétje. Voor mij een De Clerck (Varkenshaas met bacon en champignons) en mijn vrouw een Seafood Symphonie (Gebakken tonijn, zalmfilet, gamba en kabeljauw) . Om met de laatste te beginnen deze was over het algemeen goed bereid en goed van smaak maar het gerecht was “Medium” besteld maar vooral de tonijn en zalmfilet werden “well done” geserveerd (dus veel te droog). Dat gold tevens voor mijn varkenshaas en daarnaast was deze (voor mij) veel te zout en te sterk gekruid. Ik bedoel dan niet te scherp maar een overdaad aan een kruidenmix die het geheel overheerste. Het blijft een eetcafé dus een schaaltje warme groente kan er niet af, alleen en bakje standaard salade werd er, behalve de patat en gebakken aardappeltje, als bijgerecht geserveerd. Jammer want je werd prima geholpen en de iet wat zoete Rosé en Grolsch Bok smaakte prima.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De mixed grill is van onvoldoende kwaliteit. Zowel de varkenshaas als de ossenhaas waren te droog en de laatstgenoemde zag er grijzig uit. Een paar kleine worteltjes en wat preistukjes waren de groenten. Er wordt gebruik gemaakt van gedroogde kruiden waardoor het geheel nog droger smaakt. De entrecote werd opgediend met wat zalmsnippers, een wat vreemde combinatie. Ook hier werd het geheel gekruid met gedroogde kruiden. Wanneer ze de menukeuzes wat zouden beperken dan zal dat de kwaliteit absoluut ten goede komen.
Daarentegen was het dessert goed verzorgd en mooi opgediend. De bediening is snel, wellicht iets te snel in de keuken....
Dus de keuken is zeker voor verbetering vatbaar waardoor de huidige prijs/kwaliteit-verhouding helaas onvoldoende is.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Lekker met z'n vieren op het terras wat gedronken en daarna binnen wat gegeten. Vriendelijk personeel, maar erg onrustig bezig en lieten vaak wat vallen. Het leek soms wel een wedstrijd wie het hartst kon lopen met een aantal borden in/op de hand. Het eten was weining voor veel geld. Een mix grill van 22,50 euro bestond uit 2 kleine stukje vlees, sorry 3 stukjes want de lamsrack (1 ribbetje) lag onder het platte stukje varkenshaas. De kalfsribeye was sterk doorregen en niet mals en er lag meer scherpe tomaten-chili saus op het bord dan vlees.
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Voor de lunch naar binnen gegaan bij De Twee Wezen in Hengelo. Onze twee Beagles mochten ook mee. De bediening was vlot en zeer vriendelijk. Mijn vrouw nam het 12 uurtje en ikzelf de 2 kroketten met brood. Het 12 uurtje bestond uit een desemboterham met een kroket, een kopje Ali Pasja en een desemboterham ham/kaas. De boterhammen met beleg waren lekker, maar de soep viel tegen. Unox? Mijn kroketten op brood waren ook lekker, maar ook hier mis ik weer een lekker stuk (streek) brood. Het maakt het gerecht zoveel smakelijker. Wat een echt minpunt is, dat zijn de zakjes mosterd. Dit kan echt niet in een restaurant vind ik. Ik zit toch niet in de snackbar? Ook hier zou een beetje mosterd uit de streek (Doesburg) het gerecht zoveel beter maken. Al met al een gemiddelde lunch.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
De lunch gebruikt op deze plek. Onbekend in Hengelo, maar gezien de drukte één van de meest populaire plekken. Mooi pand, mooi terras en gezien de inrichting ook voor meerdere doeleinden geschikt, beetje Grand Café look.

Erg vlot klaargemaakte broodjes. Nog voor het drinken gearriveerd was. :) Smaakte prima en een prettige bediening en. Grappig en gewaagd wel dat er een mevrouw met een paarse hanenkam serveert! :)
Mdurson .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Al meerdere keren bij de Twee Wezen geweest. Afgelopen keer was helaas een tegenvaller. Het brood (dat je gratis vooraf krijgt indien je erom vraagt (beetje vreemd)) was niet bijzonder, om niet te zeggen erg saai. We hadden gekozen voor sate met de saus apart en een geitenkaassalade met patat. Helaas werd de sate geserveerd met de saus erover heen. Het vlees was lekker en de garnituur en patat ook, maar helaas erg, erg zout. In de salade zat helaas ham (op de kaart stond voor dit gerecht een vegetarisch teken, maar ook dat er ham in zat; dat hadden we dus zelf niet goed gezien). Salade werd meteen weggehaald en er zou een nieuwe komen. Hoewel deze salade redelijk snel kwam, was het een grote tegenvaller; er zat heel veel vette saus op en de geitenkaas en de pijnboompitten die erin zouden zitten, zaten niet in de salade. Ook moest er nog een reminder worden gegeven voor de extra portie friet, die overigens erg lekker was. Al met al geen succes.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Een leuke tent voor zomaar een hapje eten of een zakelijke lunch. Het is er leuk mensen kijken en een goed terras. Het concept is jaren hetzelfde. Dus een kleine opfrisser is het wel weer eens tijd voor. Zowel het eten als de service zijn prima in orde.
GeravG .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Leuke sfeervolle tent waar je gezellig kunt zitten en goed kunt eten. We komen hier vaker per jaar en de kwaliteit is altijd goed. Een aanrader dus.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Het zit hier afgeladen vol op zaterdagmiddag, en veel andere middagen. Dat maakt dat het warm en druk is. Gelukkig kunnen we boven terecht. Veel bediening altijd vriendelijk en snel. De lunch gerechten die we bestellen zijn tong met gamba kreeftensaus en frites en Wrap kip. Verse jus erbij, prima. Keuze uit normale maat of longdrink. De tong smaakt echt niet goed. Lijkt op goedkope aziatische tong. Gamba's ook matig saus uit pakje? Smaakt zeker niet naar kreeft. Frites prima, niet vet, knapperig en gekruid. Salade is gesneden kool uit zo'n machine, niks bijzonders. Wrap zit er aardig uit. Prijs kwaliteit verhouding bij desserts ver te zoeken, 6,90 voor een stukje strudel (leek niet zelfgemaakt!) en 6,90 voor fruitsalade met slagroom. Het kan allemaal maar voor dit bedrag heb ik echt veel bijzonderder gegeten en betere kwaliteit. Ik zou dit gerecht nooit meer nemen. Jammer.
Jint H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Net van wintersport gekomen in Nederland op zoek naar lekker eten, we komen uit Groningen en kenden niks in de buurt. Per toeval terecht gekomen bij 't Pleintje/twee wezen door de uitgebreide kaart. Verrast door een broodje van het huis, vriendelijke en nette bediening! En natuurlijk het eten, heeerlijk! De lekkerste van de vakantie, proscuitto, nostalgie en le clerq, geweldig! Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker weer heen! Echt een aanrader!!
Mialse .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
We hebben op een donderdagavond op het terras bij De Twee Wezen gegeten, eenmaal de vegetarische quiche en eenmaal de vegetarische loempia's. Beide smaakten lekker maar niet bijzonder. In de loempia's zet was erg veel spinazie. De frites die erbij werd geserveerd was lekker, de salade was smaakloos.
De bediening was vriendelijk en ondanks de drukte snel.