Over het restaurant De Twee Schouwtjes

Geniet van smakelijke Franse gerechten bij Brasserie De Twee Schouwtjes, gelegen aan de oudste haven van het West-Friese Medemblik. Hier kun je terecht voor een lekker kopje koffie, een heerlijke lunch of schuif aan voor een onvergetelijk diner!

Midden in alle rust van Medemblik ligt de Oosterhaven. Deze haven is één van de belangrijkste historische havens van Medemblik, midden in het historische hart van de stad. Je kunt hier dus naar prachtige schepen kijken en vervolgens heerlijk dineren bij De Twee Schouwtjes!

Bij Brasserie De Twee Schouwtjes proef je authentieke Franse gerechten met verschillende kwalitatieve ingrediënten, die goed op elkaar zijn afgestemd. Deze ingrediënten zorgen voor een ware smaaksensatie.

Een heerlijke avond uit of gewoon een lekker hapje tussendoor? Brasserie De Twee Schouwtjes in het historische Medemblik is echt een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Twee Schouwtjes

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Twee Schouwtjes

martin S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een heel gezellig restaurant, ruim opgezet (boven) vriendelijke bediening, heerlijk eten.
Cees B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Gezelige sfeer en zeer vriendelijke bediening...
het eten is top.
Cijfer 8,7
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gezellig, lekker, keer op keer.
D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Prima restaurant. Heerlijk gegeten en betaalbaar. Sfeer is goed en het personeel is vriendelijk. Aan te raden om daar te gaan eten met wie dan ook. Er is een kelder met een bar en openhaard en er kan ook gegeten worden. Leuke accommodatie voor feestjes ed.
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Redelijk eten , maar aan de prijzige kant. Ondanks dat er op de site en ook buiten het restaurant een 3 gangen menu voor 28.50 stond aanbevolen , werd hierop gereageerd dat dat sinds vandaag niet meer van toepassing is.
Jammer ook dat er vis werd geserveerd met de mededeling dat het visbestek er niet was. ..
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Lekker eten, grote porties. Personeel neemt de tijd voor je, de kok kwam zelf 1,5 uur bij ons zitten;) Erg gezellig!

Groetjes Stephan en Wendy
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Hele mooie lokatie en uitstekende bediening maar vooral zeer goed eten!
Marianne F.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heel gezellig restaurant, leuke inrichting, vriendelijke ontvangst, je voelt je direct thuis. Er ging iets fout in de keuken waardoor we langer op ons eten moesten wachten. Hiervoor werd direct excuus aangeboden en het brood met kruidenboter was van de zaak. Netjes opgelost. Prima kwaliteit van de gerechten en ook voldoende. Ik kom hier zeker terug!
ronald H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
We waren met 4 volwassenen, twee kinderen en een hond en werden zeer vriendelijk ontvangen. De bediening was erg oplettend en gezellig en het eten was heerlijk, voldoende van alles en zelfs standaard gebakken aardappels ipv friet. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Wij komen zeker nog eens terug. Een aanrader in Medemblik!
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk genoten op 2e kerstdag, Gastrvij, gezellige sfeer. Geen kerstmenu maar a la carte, dus voor iedereen genoeg keus, ook voor de vegetariers onder ons.
Komen graag nog een x.
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Goede bediening , lekker eten en erg sfeervol.
Helma P.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Eerlijk eten voor een goede prijs. Leuke touch van bijv. lotuswortel op kabeljauw. Goed advies van het personeel en zeer vriendelijk personeel.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Een leuke zaak goede bediening vriendelijk
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Is een echte aanrader, heerlijk eten en gevoel van huiskamer met gezellige openhaard . Heet natuurlijk niet voor niets..... Twee schouwtjes.
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Lekker gegeten. Leuk restaurant
Lilian S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
heel gezellig restaurant. Eten is er heerlijk, bediening top, erg leuk onder elkaar, doen hun werk met veel plezier. Echt een aanrader, kom hier zeker terug.
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit oude pand aan de haven van Medemblik.
Je eet hier heel klassieke gerechten die prima van kwaliteit zijn. Verwacht geen sterrenniveau, maar wel hele lekker, goed verzorgd eten. Vooraf een Vitello Tonato en Zalmtartaar. mooie zuivere smaken, maar wat toast oid zou niet misstaan. Als hoofdgerecht een mooi stuk Heilbot en een prachtige ribeye(wat als ribroast op de kaart staat).
Bij de ribeye een heerlijke Hollandaisesaus,waar krijg je het nog?
Garnituur van eenvoudige, maar lekkere gemengde salade en werkelijk sublieme gebakken aardappelen(iets kruimig in boter gebakken). Sauvignon blanc erg lekker, rode Pech mag voor de ribeye wel iets voller, maar als huiswijn prima. Akoestiek in de zaak is moeilijk en het is snel luidruchtig.
Enig minpunt is dat er op de website wordt gesproken over een 3-gangen keuzemenu(uit de hele kaart) voor € 29,50. Dit blijkt sinds kort niet meer zo te zijn en hiervoor in de plaats is een klein keuzemenu(€29,50) en verder a la carte met losse prijzen.
K. W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Gisteravond gegeten bij de twee schouwtjes, en behoorlijk onder de indruk. Hoe zij ons elke keer weer een heerlijke avond bezorgen, rustig of, zoals gisteren, hartstikke druk het maakt ze niets uit. De gastheren en dames creëren een welkome, gezellige sfeer en maken altijd even tijd voor hun gasten. Échte gastvrije horeca dus. Vooraf voor de 'klassieke' carpaccio gegaan en mijn vrouw voor de steak tartare, als hoofdgerecht hadden we schouwtjessteak, heerlijk mals en mooi medium-rare, en een speciaal hoofdgerecht; rib roast, onwijs stuk ribeye gegrilt echt heerlijk(!). Nog een portie friet erbij besteld, maar die werd helaas vergeten. Bij het nagerecht was mijn vrouw er snel uit, cheesecake, zelf had ik wat moeite met kiezen. Op nadrukkelijk aanraden van de gastheer gekozen voor de parfait, en wat een feestje met een ware verrassing bij het opdienen. Uit de wijnkaart een fles rode wijn gekozen, een Italiaanse uit Toscane, maar dit viel wat tegen in smaak. Vrij vlakke afdronk en te licht voor onze gerechten, de gastheer speelde hier goed op in door een alternatief aan te raden voor bij het hoofdgerecht. Zoals ze hem zelf noemen 'de grote broer van de huiswijn' was de wijn die ons werd aangeraden, en wij waren blij verrast. Volle smaak, houttinten en een goede afdronk, die onthouden we zeker! Halverwege de avond nam de eigenaar nog even plaats achter de piano en maakte de sfeer compleet, incl 'we are the champions' voor een aantal zeilers van een zeilwedstrijd.
Het was voor ons de eerste keer in Medemblik, en we komen zeker terug!
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben hier al regelmatig gegeten en ook dit keer hadden we er zin in. Niks mis met het eten. Zeker lekker, niet heel bijzonder. Manier waarop rekening achteraf werd opgemaakt heel vreemd. Of je wil of niet, er wordt uitgegaan van het 3-gangenmenu systeem. Voor veruit de meeste gerechten wordt een meerprijs gerekend. Het schrappen van het nagerecht levert een aftrek van precies 50 cent op en kan niet worden ingeruild voor een kopje koffie of bijvoorbeeld het schrappen van de meerprijs op de carpaccio. Gek genoeg levert een goedkoper voorgerecht geen "minderprijs" op. Daar moet je dan gewoon volle prijs voor betalen. We hadden best een fijne avond, maar deze manier van afrekenen zorgt ervoor dat we toch vertrokken met het gevoel "bekocht" te zijn. Jammer, dat is geen laatste fijne indruk. We gaan hier niet snel meer naar toe.
victor ?.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
vooraf een carpacio gegeten deze was aan de dikke kant en zonder dressing. als hoofdgerecht varkenshaas welke zeer goed was. de sfeer en bediening was top. ik kom hier zeker nog terug.