Meer informatie over restaurant De Twee Schouwtjes

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Twee Schouwtjes

Rowald .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit oude pand aan de haven van Medemblik.
Je eet hier heel klassieke gerechten die prima van kwaliteit zijn. Verwacht geen sterrenniveau, maar wel hele lekker, goed verzorgd eten. Vooraf een Vitello Tonato en Zalmtartaar. mooie zuivere smaken, maar wat toast oid zou niet misstaan. Als hoofdgerecht een mooi stuk Heilbot en een prachtige ribeye(wat als ribroast op de kaart staat).
Bij de ribeye een heerlijke Hollandaisesaus,waar krijg je het nog?
Garnituur van eenvoudige, maar lekkere gemengde salade en werkelijk sublieme gebakken aardappelen(iets kruimig in boter gebakken). Sauvignon blanc erg lekker, rode Pech mag voor de ribeye wel iets voller, maar als huiswijn prima. Akoestiek in de zaak is moeilijk en het is snel luidruchtig.
Enig minpunt is dat er op de website wordt gesproken over een 3-gangen keuzemenu(uit de hele kaart) voor € 29,50. Dit blijkt sinds kort niet meer zo te zijn en hiervoor in de plaats is een klein keuzemenu(€29,50) en verder a la carte met losse prijzen.
K. W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Gisteravond gegeten bij de twee schouwtjes, en behoorlijk onder de indruk. Hoe zij ons elke keer weer een heerlijke avond bezorgen, rustig of, zoals gisteren, hartstikke druk het maakt ze niets uit. De gastheren en dames creëren een welkome, gezellige sfeer en maken altijd even tijd voor hun gasten. Échte gastvrije horeca dus. Vooraf voor de 'klassieke' carpaccio gegaan en mijn vrouw voor de steak tartare, als hoofdgerecht hadden we schouwtjessteak, heerlijk mals en mooi medium-rare, en een speciaal hoofdgerecht; rib roast, onwijs stuk ribeye gegrilt echt heerlijk(!). Nog een portie friet erbij besteld, maar die werd helaas vergeten. Bij het nagerecht was mijn vrouw er snel uit, cheesecake, zelf had ik wat moeite met kiezen. Op nadrukkelijk aanraden van de gastheer gekozen voor de parfait, en wat een feestje met een ware verrassing bij het opdienen. Uit de wijnkaart een fles rode wijn gekozen, een Italiaanse uit Toscane, maar dit viel wat tegen in smaak. Vrij vlakke afdronk en te licht voor onze gerechten, de gastheer speelde hier goed op in door een alternatief aan te raden voor bij het hoofdgerecht. Zoals ze hem zelf noemen 'de grote broer van de huiswijn' was de wijn die ons werd aangeraden, en wij waren blij verrast. Volle smaak, houttinten en een goede afdronk, die onthouden we zeker! Halverwege de avond nam de eigenaar nog even plaats achter de piano en maakte de sfeer compleet, incl 'we are the champions' voor een aantal zeilers van een zeilwedstrijd.
Het was voor ons de eerste keer in Medemblik, en we komen zeker terug!
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben hier al regelmatig gegeten en ook dit keer hadden we er zin in. Niks mis met het eten. Zeker lekker, niet heel bijzonder. Manier waarop rekening achteraf werd opgemaakt heel vreemd. Of je wil of niet, er wordt uitgegaan van het 3-gangenmenu systeem. Voor veruit de meeste gerechten wordt een meerprijs gerekend. Het schrappen van het nagerecht levert een aftrek van precies 50 cent op en kan niet worden ingeruild voor een kopje koffie of bijvoorbeeld het schrappen van de meerprijs op de carpaccio. Gek genoeg levert een goedkoper voorgerecht geen "minderprijs" op. Daar moet je dan gewoon volle prijs voor betalen. We hadden best een fijne avond, maar deze manier van afrekenen zorgt ervoor dat we toch vertrokken met het gevoel "bekocht" te zijn. Jammer, dat is geen laatste fijne indruk. We gaan hier niet snel meer naar toe.
victor ?.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
vooraf een carpacio gegeten deze was aan de dikke kant en zonder dressing. als hoofdgerecht varkenshaas welke zeer goed was. de sfeer en bediening was top. ik kom hier zeker nog terug.
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Een prima en gezellig restaurant waar wij met ons gezin al meerdere keren gegeten hebben. De eigenaar speelt tussendoor een paar keer wat gezellige liedjes op de piano. Vlotte bediening. De gerechten zijn zonder poespas en meer dan voldoende. Vooral de carpaccio is echt heel lekker vinden wij. Mintpuntje : De akoestiek in het restaurant zou meer gedempd kunnen. Vooral als het druk is kun je je tafelgenoten moeilijk verstaan.Komt mogelijk door de tegelvloer ?
Karel-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit weekend weer sinds een lange tijd bij de Schouwtjes wezen eten. Ik kan zeggen, de kwaliteit is als we die altijd gewend waren! Leuke inrichting ook tegenwoordig.

Als altijd begonnen in de bar met een smaakmaker en daarna door naar boven voor, voor mijzelf, een Carpaccio en een grote, sappige Schouwtjessteak onder de begeleiding van wat leuke recente nummertjes op de piano.

Dus super gezellig, het pianospelen, het personeel en geweldig eten. Maar wat me nog het meest opviel is dat ze tegenwoordig niet meer zo aan de prijs zijn. Kortom, weer eens geweldig genoten van de Schouwtjes als vanouds voor een prima prijs, dus! Uitmuntend!
tinekevangelderen .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren een privé feestje gevierd op de bovenverdieping van de Twee schouwtjes.
Ons gezelschap bestaat uit 40 personen en we hebben alle voorzieningen voor ons zelf. Geen vreemde gezichten tussen de gasten door, wat een heerlijk intieme sfeer geeft.
De ontvangst is hartelijk, de bediening is prettig en deskundig, alle gangen / proeverijtjes zijn verrukkelijk en de spontane piano en zangconcertjes van Frank zijn de kers op de taart.
Kortom: het feest is geworden zoals we gehoopt hadden en hiervoor onze grote dank aan Frank en zijn team. TOP avond!!
Dank je voor je leuke reactie, Tineke & Alf! Voor ons was het ook een mooie avond!
Groet,
Frank
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
In het verleden al vaak bij De Twee Schouwtjes geweest, maar de laatste keer was alweer even geleden. Het was fijn om er weer te zijn!

De ontvangst is er altijd zeer hartelijk en wat je ook bestelt: je weet vooraf dat het hier goed is. Wij kozen beiden voor de coquilles vooraf (die waren voortreffelijk!) en als hoofdgerecht de doradefilet; deze was ook perfect (voor de gefrituurde kappertjes kun je me midden in de nacht wakker maken :-) )

Eigenaar Frank nam halverwege de avond plaats achter de piano en zorgde voor een geweldige sfeer door wat oude en nieuwe bekende hits te spelen en zingen. Een leuke onderbreking!
Dank je wel voor je reactie, Cindy-co! We stellen het zeer op prijs dat jullie ons restaurant promoten op deze manier en hopen je volgende bezoek nog beter te maken! Tot gauw!
CeesvanK .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gisteren met z'n tweeën voor het eerst dit restaurant bezocht (met een voucher voor 4 gangen a la carte van Groupon). Wat een gezellig en mooi ingericht restaurant is dit, in het prachtige Medemblik. Na een warme ontvangst door de gastvrouw een vrije keuze van de kaart gemaakt. Onze keuzes bleken uitstekende gerechten op te leveren, met veel smaak. Er worden prima huiswijnen geschonken, het personeel is attent en alert. De kok is uitstekend en men heeft gevoel voor timing (de gangen volgen elkaar niet te snel en niet te langzaam op). Genoten van begin tot einde. Een absolute aanrader en wij komen zeker nog eens terug. Succesvolle voortzetting toegewenst.
Dank u hartelijk voor uw spontane reactie. We hopen u snel weer te mogen begroeten!
Elsblauw .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijk gegeten eerst even gezellig beneden bij de openhaard wat gedronken met een heerlijk broodje. Daarna eendeborst was heerlijk en een heel culinair toetje parfait. Was erg lekker en de ober maakte het toetje aan tafel af. Erg gezellig.
Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn dat u het zo naar de zin had bij ons. We hopen u snel weer te mogen begroeten!
Vriendelijke groet,
ilse1984 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met een vriendin bij de twee schoutjes.
Heel vriendelijk personeel, leuke entree en gezellige live muziek. Het eten was heerlijk. Heb wel iets besteld wat eigenlijk niet op de dinerkaart stond, maar alles werd mogelijk gemaakt door het personeel.
Als tip: net nieuw op de kaart stond de crème brulee en deze is heerlijk! Echte aanrader om hier lekker een avondje te eten en borrelen.
Goedemiddag Ilse 1984,
Hartelijk dank voor uw spontane recensie. We hopen u snel weer te mogen begroeten!
Natascha R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Tweede kerstdag hier gegeten. Het was weer gezellig. Al moet ik zeggen dat op zo'n avond het serviceniveau helaas op een wat lager pijl ligt. Maar het was ook wel aanpoten voor het personeel. Ook vonden we de tafel voor 7 personen wel wat aan de krappe kant. Verder qua eten was het gewoon weer goed al mochten de gerechten van het menu wat ons betreft wel wat "specialer" zijn. Wellicht wat feestelijker. Maar het geheel was gewoon weer top. En Frank zijn muzikale begeleiding is gezellig. Tot de volgende keer.
Hallo JCR,
Hartelijk dank voor de opbouwende kritiek. Fijn dat jullie het weer naar de zin hebben gehad.
Onze keuze om de gerechten iets minder "speciaal" te doen zijn was een bewuste. We hebben gemerkt dat veel van onze gasten absoluut gaan voor kwaliteit, maar de wens daarbij is wel dat het herkenbaar moet blijven. Jammer dat het voor jullie juist niet speciaal genoeg was. Uiteraard zullen we in de toekomst jullie wensen graag tegemoet komen. Graag tot ziens!
tienalf .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Leuk restaurant in knusse oudhollandse stijl. Sfeervol aan de Oosterhaven. Hier gegeten met 2 personen. Vooraf: gerookte heilbot / kip yakitori. Mooi geserveerd - lekker! Hoofdgerecht 2 x de mini-kaasfondue. Een gesmolten camembert waarin je diverse groentes (rauw) doopt. Heel apart en lekker vegetarisch gerecht. Geserveerd met salade en gebakken aardappeltjes. Nagerecht vroegen we om een aangepast kinderijsje. Was geen probleem. De espresso als afsluiting was prima. Vermeldenswaard is de huiswijn: Chateau Pech. Zowel de rode als de witte zijn heel aangenaam - een aanrader. Zo is het geen straf om "pech" te hebben...
Tenslotte loop je het risico dat de eigenaar Frank ook nog achter de piano plaatsneemt en je verrast met zijn muzikale toevoeging, al dan niet met zang. Zeker niet onverdienstelijk.
Beste Tienalf/ Topproever.
Hartelijk dank voor uw positieve en punctuele recensie. Als team doen wij ons best het voor onze gasten zo fijn mogelijk te maken. Heel leuk dat u meegaat in onze "flow". Graag tot gauw!
frankypech .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
In deze brasserie voel je je meteen thuis. Een drankje bij de open haard en daarna aan tafel. Wij namen het 3-gangen menu van 29,50. Vooraf de gerookte heilbot en het vispannetje als hoofdgerecht. Gewoon een heel goede standaard, al mag het iets verfijnder. Een heel leuke bijkomstigheid is dat de eigenaar af en toe even de aandacht pakt met wat live muziek aan de piano.
Goedemorgen!
Hartelijk dank voor uw mooie recensie! Graag tot gauw!
Team De Twee Schouwtjes
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Heel gezellig gezeten bij Frank en zijn team. Het was weer een top avond! De manier waarop je ge-entertained wordt is gewoon heerlijk. Lekker gegeten, lief bediend, maar..... dat is eigenlijk allemaal bijzaak. De echte kwaliteit zit hem in de benadering van de gastheer met zijn muzikale omlijsting. Het is gewoon een groot feest. We komen gauw weer. Dan hopen we wel dat we onze gevraagde tafel ook daadwerkelijk zullen krijgen, want dat was wel een beetje jammer. Verder top!
Goedemorgen, Petra 298,
Hartelijk dank voor je aardige recensie. We doen ons best om het onze gasten zoveel mogelijk naar de zin te maken. Zondag was het zo druk, dat we helaas je geprefereerde tafel niet meer vrij hadden, waarvoor excuus. We hopen je snel weer te mogen begroeten!
Het Schouwtjes Team
focusje .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Ontvangst uiterst correct.
Uitleg menukaart prima, ongevraagd wordt water op tafel gezet.
Bestelling wordt vlot opgenomen en door andere gastvrouw geserveerd.
Ondanks zeer moeizame pogingen om in contact te komen met onze gastvrouw lukt het niet om een tweede glas wijn te bestellen, het lijkt alsof ze voor ons geen aandacht meer heeft.
Uiteindelijk klampen wij de gastheer aan, deze verklaart dat e.e.a. mogelijk komt door de drukte.
Het tweede glas komt nu met spoed en hij vraagt later of hij de menukaart mag brengen voor evt. een dessert.
Weer zitten we minimaal een kwartier te wachten en nog steeds is er niemand om een bestelling op te nemen.
Wij besluiten teleurgesteld af te gaan rekenen en vetrekken zonder dessert.
Verlies nooit je gasten uit het oog ook al is het druk, kom ook eens vragen of alles naar wens is.
Jammer, het eten was prima maar de (persoonlijke) aandacht voor de gast was niet zoals het hoort.

Dank u voor uw spontane reactie. Het was inderdaad veel drukker dan door ons werd verwacht, waardoor het een en ander wat langer duurde dan wenselijk is. Helaas is uw beleving daardoor wat minder goed geweest dan onze bedoeling is. We hopen u snel weer terug te zien.
Het Schouwtjes-Team.

Reactie van proever:

Dat het druk is daar kunnen we begrip voor opbrengen, niet dat u de gasten uit het oog verliest.
Eenmalige misser?

anf 2e reactie van restaurant:

Het een hangt helaas samen met het ander. Wij worden ermee geconfronteerd dat men over het algemeen minder reserveert en op de "bonne fooi" binnen loopt. Dus een eenmalige misser kan ik niet beloven. We garanderen echter dat wij alles in het werk stellen om uw verblijf bij ons tot een succes te maken.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
4 september voor het eerst dit seizoen weer bij de twee schouwtjes gegeten. Gezellig en warm welkom als altijd door eigenaar Frank. Enthousiaste vriendelijke en attente bediening. Een aangepaste setup dit jaar om nog meer "hongerigen" naar binnen te halen. De kwaliteit van de gerechten is zeer goed. Mals vlees en fijne bijgerechten. De desserts zijn tevens stuk voor stuk aanraders. En natuurlijk last but not least Frank aan de microfoon en op de piano. Een gezellige avond gegarandeerd.
Wij komen hier zeker terug.
Hartelijk bedankt voor uw reactie op Iens! Zeer welkom en tot gauw ziens!
Groet,
Frank & Team
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gisteren, 23 juli, met z'n tweeën gegeten bij De Twee Schouwtjes. Plezierig ontvangen en heerlijk gegeten, zalm en de schouwtjessteak. Beslist een aanrader!! Vriendelijke bediening en keurig verzorgd, kortom voor herhaling vatbaar, gezellig op buitenterras aan de haven. Henk en Ineke van der Galiën.
Sorry voor mijn late reactie, maar alsnog bedankt voor uw recensie. We hopen u snel weer te mogen begroeten!
Frank & Team
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Gisteren gegeten op het terras, mooie plek en vriendelijke bediening. Buiten de kaart om een parade van voorgerechtjes. Dit waren 8 kleine porties , goed op smaak maar in geen enkele verhouding tot de prijs. ik vind 2,50 voor een blaadje basilicum, halve plak tomaat en flinterje mozzarella (geen buffel) echt niet kunnen. En zo kan ik nog 7 gerechtjes noemen.

De smaken en opmaak was prima, maar ik snap dit gewoon niet. Prima wijntje, het onweer maakte een einde aan de avond.
Dank u voor uw reactie. Uw kritiek vind ik wel wat eenzijdig. 2,50 voor een blaadje basilicum, etc klinkt inderdaad niet erg opbeurend. Ik stel voor dat u de andere 7 gerechtjes toch maar noemt om het geheel in proportie te brengen.
Frank Groot, gastheer

Reactie van proever:

het is juist waar ik het over heb, de proporties. Kan ze wel noemen, mostersoepje 0,1dl. Ceasar salad, 1 blaadje sla 1 stukje kip. Maar het zal mijn mening niet veranderen.

Doe er wel of niet wat mee.

mvg Rob Bijeman
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Zondag 17 mei j.l. voortreffelijk gegeten in De Twee Schouwtjes,
Wij waren met z,n, vieren en de een vond het nog lekkerder dan de ander !!
Niet overdreven want wij hebben al heel wat mogen uitproberen in de regio.

Uitstekende wijn suggesties bij de gekozen gerechten.
Kort om wij komen hier zeer gaarne terug !!

Ook de musicale intercepties waren meer dan smakelijk, Dank.

Gerard Beukert, Monika Jongert, Chris van Belzen , Fleur Beukert.
Hartelijk dank voor uw enthousiaste reactie! Graag tot de volgende keer!
Het Schouwtjes Team