De Twee Provincien

Meerweg 245 9752 XD Haren Nederland Kaart

Over restaurant De Twee Provincien

Frans-Nederlandse heerlijkheden

Met een fantastisch uitzicht over het Paterswoldsemeer zit je hier meteen al goed. In het sfeervolle restaurant geniet je van heerlijke gerechten uit de Franse en Nederlandse keuken. Tot in de puntjes verzorgd, dit is nou echt genieten!

Meer informatie over restaurant De Twee Provincien

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

7,1
7,2
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Uitstekend eten, prima bediening, goed geprijsd. Naast alle nieuwe veel te dure eetgelegenheden aan het Paterswoldsemeer, is de vernieuwde Twee Provinciën een verademing. Heerlijk gegeten, normaal geprijsd, vriendelijke en attente bediening. Soms duurt het iets te lang voordat een gang wordt opgediend.
Lienkevenema .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We hebben hier met 6 personen gegeten . Het vlees was lekker en voldoende. We kregen met ons zessen 1 schaaltje gebakken aardappeltjes met room saus , dit was veel te weinig . We hebben twee keer bij gevraagd wat geen probleem was. Ook was er 1 schaaltje rauwkost voor 6 personen. Bij het vlees was 1 schijf courgette, al met al wat te weinig
Beste Lienke Venema,

Hartelijk dank voor de review. Wij zijn altijd erg blij met opbouwende feedback en proberen op deze manier altijd onze kwaliteit te verbeteren. Het doet ons dan ook goed om te horen dat u tevreden was over de kwaliteit van het eten.

Er is met de keuken geëvalueerd over de hoeveelheid van de garnituren, en dit is inmiddels aangepast. Blij om te horen dat u het direct aangegeven heeft, en dat er extra garnituren uitgeserveerd zijn.
Ik hoop dat daardoor alsnog alles voldoende was.

Nogmaals hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie en wij hopen u binnenkort weer te mogen verwelkomen bij Restaurant de twee Provinciën!

CharisaS .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Afgelopen maandag De Twee Provinciën binnengelopen om een hapje te eten. We werden vriendelijk verwelkomd en mochten zelf een plekje uitzoeken om te zitten. Als voorgerecht hadden we een broodplankje besteld. Het duurde eventjes voordat we deze hadden, maar gelukkig maakten de lekkere smeersels het het wachten waard. Ook de hoofdgerechten lieten een tijdje op zich wachten, wellicht omdat we allemaal verschillende gerechten hadden. Het eten was lekker, maar niet heel bijzonder. We sloten af met cheesecake, deze was erg lekker, maar wel een beetje prijzig.
We hebben een leuke avond gehad bij De Twee Provinciën, maar vroegen ons regelmatig af waar het personeel was. Wanneer het personeel aan onze tafel was, waren ze erg vriendelijk, maar de keren waarop wij opnieuw een drankje wilden bestellen, waren ze niet in het restaurant te zien. Wij waren hier wat verbaasd over gezien het naar ons weten niet heel druk was in het restaurant of op het terras.
Beste Charisas,

Aller eerste hartelijk dank voor het achterlaten van een review! Wij zijn altijd erg blij met feedback en nemen deze reviews dan ook zeer serieus.
Goed om te horen dat u in het algemeen tevreden bent over onze kaart. Er zal zeker met de keuken gesproken worden wat de reden is van de langere wachttijd, zodat dit niet nog een keer zal gebeuren.

Ik vind het erg vervelend om te horen dat de bediening niet voldoende aanwezig was om aan uw vraag te voldoen. Terugkijkend op afgelopen maandag was het slecht weer en zoals u aangaf niet erg druk in ons restaurant. Het zou kunnen dat het bedienend personeel bezig was met schoonmaak werkzaamheden. Hoe dan ook zou er altijd één iemand bij de gasten moeten blijven om aan uw wensen te kunnen voldoen. Helaas is dit niet gebeurd, daarom zullen wij dit zeker meenemen in de wekelijkse evaluatie om dit voortaan te voorkomen.

Desondanks hopen wij u nogmaals te mogen ontvangen in ons restaurant!

Hanna49 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Tja, het cijfer geeft aan wat ik er ervaar. Weinig attent personeel, hoofdgerecht hield niks over. Frietjes OK, kleine wortelsalade was ook OK.
Beste Hanna49,

Allereerst bedankt voor het achterlaten van een review! Wij staan altijd open voor feedback.
Het is voor ons erg vervelend om te horen over de matige ervaring die u bij ons heeft gehad.
Wij zijn op het moment bezig met het trainen van het bedieningsteam en werken hard om de puntjes op de i te zetten. Het zou kunnen zijn dat door drukte, een aantal fouten zijn gemaakt, dit is uiteraard geen excuus.
Mocht u dit nogmaals bij ons ervaren, spreek gerust iemand van de bediening aan. Wij zullen er dan alles aandoen om tot een passende oplossing te komen. Daarnaast kunnen wij dan direct van onze fouten leren.

Hoe dan ook hopen wij u nog een keer mogen te verwelkomen in ons restaurant en zullen alles op alles zetten u weer tevreden de deur uit te laten gaan.

Caco2013 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
decor is tov eerdere jaren aanzienlijk verbeterd,
Slechte/matige kwaliteit van eten; geluncht hier, verbrande tosti.
s'avonds Gegeten, entrecote die nergens naar smaakt, smakeloze sausen bij de groente en vlees,
matige bediening,
Prijs kwaliteit verhouding klopt niet,
jammer van deze prachtige locatie!
Henkie26 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Geborreld bij de twee provincien,bitterballen waar stukken aan ontbraken,niet goed bruin,olie te koud?Dit alles aan de bediening gemeld,echter geen reaktie.....verkeerde wijn geschonken....kortom geen aanrader,er valt veel meer uit deze lokatie te halen.
Carlabij .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Zondag hebben we een boekpresentatie gehad bij De Twee Provinciën. Alles was prima georganiseerd, zodat mijn partner een praatje kon houden met dia's en daarna een doorlopende diapresentatie met zo'n 700 dia's van onze wereldreis met ons zeiljacht Arwen. Begonnen met koffie/thee en leuke kleine gebakjes. Terwijl Rinze de boeken tekende waren er drankjes en hapjes voor iedereen. Tot slot een buffet met allerlei heerlijkheden. Voor de vegetariers was er goed gezorgd en verder waren het lamsvlees, de Griekse gehaktballetje en de zalm heerlijk. Het koude gedeelte was ook fantastisch met o.a. een vegetarische salade en een tonijnsalade, aardappelsalade en nog aardappeltjes. De ruimte was heel gezellig ingericht. Alleen het weer werkte niet mee. Door de mist konden we het Paterswoldse Meer niet zien. Veel lof voor de kok en het bedienend personeel, die alles uitstekend verzorgd hadden. Iedereen was vol lof en is tevreden naar huis terug gegaan.
Hilga S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Na een heerlijk dagje varen wilden we graag in de schaduw een hapje eten. Het was mooi weer dus de plekjes in de schaduw waren bezet. De gastvrouw had in de gaten dat we graag in de schaduw wilden en kwam ons vertellen dat ze ging afrekenen met mensen die in de schaduw zaten. Maar er waren mensen die ons voor wilde gaan waarop de de gastvrouw zei dat het plekje gereserveerd was! Top!! Heerlijk gegeten, malse saté, lekkere frietjes. Als toetje een heerlijke aardbeien coupe met goede slagroom! Goede, vlotte, spontane bediening. Kortom wij komen graag nog eens terug aan dit mooie plekje aan het water!!
Lauralikesfood .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Het viel ons erg tegen bij de Twee Provincien. Het was een etentje voor mijn verjaardag dus ik had gereserveerd in de hoop op een mooi plaatsje. Aangekomen was de reservering kennelijk niet doorgegeven en zaten wij ergens aan de zijkant tussen de wespen. Daar wordt in dit seizoen helemaal niets aan gedaan zodat je voortdurend om je heen moet slaan tijdens het eten. Het personeel is duidelijk ongeinteresseerd in haar gasten en praten veel te luid. Toppunt was de serveerster die iedereen 'succes' wenste na het uitleggen van de menukaart. Het eten was gemiddeld. Ik raad dit restaurant af en ga hier ook niet meer heen. Voor het hetzelfde, mooie uitzicht kun je waarschijnlijk beter terecht bij een ander restaurant. Daar gaan wij een volgende keer dus heen!
Goedendag Lauralikesfood,
Allereerst betreuren wij uw onaangename ervaring in ons restaurant. Hoogstwaarschijnlijk is uw reservering door een technische fout niet goed gecommuniceerd, deze fout onderzoeken wij nog.
Zoals u misschien wel voorbij heeft zien komen op het landelijke nieuws, hebben ook wij , net als heel Nederland, last van de wespen plaag. Ons bedrijf is gevestigd aan het meer, dit in combinatie met de tijd van het jaar en alle zoetigheden wat een terras met zich meebrengt geeft dit inderdaad wespen overlast. Helaas is dit het werk van de natuur. Ook al ziet u het niet op het eerste gezicht, achter de schermen doen wij er alles aan om de wespen op afstand te houden. Zo hebben wij bijvoorbeeld een extern bedrijf ingeschakeld die hard bezig is om de wespen te bestrijden. Wij proberen ook bij alle drankjes extra bierfiltjes te geven, zodat deze op het glas gelegt kunnen worden.
Wat betreft het personeel; dat betreuren wij ten zeerste. Wij zijn blij met uw oplettenheid en zullen uw kritiek als opbouwend zien en hier aan gaan werken. Wellicht dat het woordje ''succes'' verkeerd geïnterpreteerd is. Wij weten zeker dat dit niet negatief bedoeld is. Helaas geldt ook voor ons vakgebied; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dit is uiteraard geen excuus.
Het klopt dat wij gelegen zijn aan een prachtig meer wat een uniek uitzicht geeft. Wij zijn blij met uw review en leren hier alleen maar van. Echter wanneer uw ter plekke, persoonlijk, uw ontevredenheid had geuit hadden wij direct in actie kunnen komen zodat uw wellicht niet met een naar gevoel naar huis had hoeven gaan. Wij vragen u alsnog contact met ons op te nemen zodat we tot een passende oplossing kunnen komen zodat we u als nog mogen verwelkomen in ons mooie bedrijf.

Restaurant de Twee Provincien
Ursula2708 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wat een teleurstelling. Hier kom je echt alleen voor de locatie. Vies bestek, vieze glazen. Kwaliteit van het eten onder de maat. Leeggefrituurde bolletjes geitenkaas. Als je dit aangeeft volgt er geen enkele service. De bediening kijkt ook niet naar je om. Erg jammer. Uit deze locatie valt zoveel meer te halen.
Goededag Ursula2708,
Zeer vervelend dat u bezoek bij ons restaurant niet bevallen is. Graag zouden we u vragen contact met ons op te nemen, zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen voor uw 'nare nasmaak'. Met vriendelijke groeten,
Restaurant de Twee Provincien
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Vanavond met 11 mensen gegeten in de Twee Provinciën, waarbij wij vooraf heerlijk op het terras hebben gezeten met uitzicht over het Paterswoldse Meer. De bediening was op zich correct, maar weinig persoonlijk en men leek teleurgesteld dat wij a la carte verkozen boven het driegangenmenu. Binnen kwamen wij aan een wat te krappe tafel te zitten, mede doordat er per abuis voor 10 personen was gereserveerd. Het zou helemaal vol worden, dus hebben wij maar geen commentaar geleverd op de krapte. Vooraf een Carpaccio gehad die vrij goed was. Had wel iets pittiger gekund, verder was deze in orde. Als hoofdgerecht Kabeljauwfilet met twee groene asperges, een dun stengeltje (te gaar gekookte) prei en wat blaadjes sla het ging vergezeld van een lekkere milde mosterdsaus. Los werd hier aardappel, frites en een klein bakje rabarber compote bij geserveerd. De smaak was goed, de hoeveelheid groente was te bescheiden. Het nagerecht, de Amarone peer, met creme fraiche en glühweinsiroop viel tegen, de smaak week niet af van een normaal gekookt stoofpeertje. Het leek alsof er alleen wat kookvocht van de stoofpeer was toegevoegd. Gezien de prijs viel het al met al wat tegen, al was het niet echt slecht. De locatie is voor herhaling vatbaar, voor het overige is verbetering op zijn plaats.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Geregeld bezoek ik De Twee Provinciën.
Het bevalt me daar erg goed.
Of ik er nu voor een cappuccino, een lunch of diner kom het is altijd mooi verzorgd en goed van smaak.
Het personeel is jong en vriendelijk,
wordt goed aangestuurd door Marcel en
Roos.

De vernieuwde kaart door kok Mark is prachtig.
De prijs-kwaliteitverhouding vind ik
prima.

Speciale wensen kunnen altijd
besproken worden.
Als er eens een keer is minder goed uitvalt dan wordt dat altijd hersteld.
De ambiance vind ik geweldig!
Binnen en buiten wordt het door de jaren heen steeds fleuriger met
prachtige bloemen en planten in grote
potten op het terras en binnen met mooie hangende doeken vanaf het
plafond met vrolijke voorstellingen die per seizoen wisselen.

Al met al: een plaats om steeds terug te komen!

Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Afgelopen zondag geluncht bij De Twee Provincien. Best wel een tegenvaller eigenlijk. De locatie is prachtig, op het terras zit je vlakbij het Paterswoldsemeer, wat een mooi uitzicht biedt. Alleen is het daar wel mee gezegd. Het eten is lekker, maar niet speciaal of bijzonder. Het (jonge) personeel loopt veel heen en weer, maar besteedt weinig aandacht aan de gasten. De nonchalance spat er vanaf. Volgende keer gaan we bij het meer picknicken, veel gezelliger.
Alm L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Wat een prachtige plek met uitzicht op het Paterwoldsemeer, alleen al voor de plek is een bezoek aan De Twee Provinciën de moeite waard.
Bediening is vlot en zeer aardig.
De kwaliteit van het eten is oké maar niet bijzonder.
De prijs van het broodplankje vooraf staat niet in verhouding tot wat je krijgt: een stukje heerlijk brood en 4 à 5 olijven voor bijna € 7 vind ik redelijk absurd. Maar het uitzicht doet je daar snel overheen stappen.
GwendaGroningen .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Op eerste kerstdag hier heerlijk gegeten met familie, vooral de gepocheerde zalm was hemels. Een punt waar ik uitermate tevreden over ben is de manier waarop er rekening werd gehouden met mijn noten-allergie, heel fijn want dit heb ik ook wel eens anders meegemaakt. Complimenten!