De Twee Grieken

6,8
Duur
Ezra T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Het restaurant was leeg maar we wilden het een kans geven. Mixed grill: elk stuk vlees was erg droog, presentatie zag er niet uit (alles op 1 bord geflikkerd, en niet op een nette manier), het vlees van mijn moeder had een rare smaak en als klapper op de vuurpeil liet de kok een harde scheet vanuit de keuken waar ook het personeel van schrok .. Na dit gehoord te hebben, hebben we afgerekend en zijn we vertrokken. Bij het afrekenen werd niet eens gevraagd hoe het gesmaakt had. Kortom: één keer en nooit weer!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Gister hier met collega's gegeten. We hadden ook een Griek bij ons. Die bestelde het eten. Vooraf kregen we wat Griekse salade, brood, tzatziki en andere smeersels. Daarna kregen we 2 grote schalen met eten. Waaronder moussaka, gestoofd lamsvlees en wat gegrild vlees.
Met name het gestoofde lamsvlees vond ik erg lekker.
De bediening was oké wel wat rommelig. Ook 1 grote tafel voor 8 personen maken was vrij ingewikkeld. En we kregen een hand geschreven bonnetje zonder btw en dat kon ze ook niet erbij zetten aangezien ze geen kassa/rekenmachine had.
Al met al prima maar niet bijzonder.
Inabosscheffer .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Zeer slecht, weinig eten slechte bediening, bier uit flesjes en duur, bij afrekening moesten we 10,00 euro terug krijgen, werd stiekum achterover gedrukt, toen we hier om vroegen, werd het voor onze voeten gegooid, dit is eens maar noooit weer, slecht!!!!

L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Onderweg van A naar B gegeten bij De Twee Grieken: het is eetbaar en snel, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Ik koos, erg traditioneel, voor moussaka. Doorgaans een aardige graadmeter bij een Griek, omdat ieder restaurant het serveert, en ieder op zijn eigen manier. Dit keer kwam een flinke portie op tafel, maar helaas niet bijzonder van smaak, en duidelijk niet gemaakt met versproducten. Aan de opmaak was geen aandacht besteed en het geheel deed qua smaak en presentatie teveel aan een bord kantinevoedsel denken. Het restaurant zelf maakte geen erg hygiënische indruk, met o.a. veel stof, vlekkerige tafels en plakkerige menukaarten. In deze buurt van Amsterdam zijn genoeg leuke plekjes te vinden met een betere kwaliteit dan De Twee Grieken: voor mij geen plek om terug te keren.
Janine H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Gisteren bij de 'Twee Grieken' gegeten! Wat een tegenvaller!!! Nooit weer. Het zag er van buiten al smoezelig uit, maar we wilden het een kans geven. De kaarten waren smerig, alles was vies. Er lag overal zand en stof.
De Tzatziki was echt lekker, maar toen kwam het hoofdgerecht. Mixed grill...we wilden er graag wat sausjes bij, dit was er niet. Twee vleesjes waren niet lekker, de salade en bonen vonden verschrikkelijk. De kok stond in zijn neus te peuteren. Bediening was onvriendelijk. Kortom niet heen gaan!!!
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
We eten hier graag. Koteletjes zijn zo zacht en lekker. Dit is het enige griekse restaurant die ik ken waar zelfs de verse patat en rijst en koolsalade die erbij zit zo lekker is dat je het niet laat staan en nog voor je vlees opeet, zo smaakvol en lekker.

Diverse menu's alleen erg lekker. enige nadeel wat ik heb gehad is dat ik een keer mixed grill nam. Het was winter buiten en het kwam op een dunne stalen bord. Gevolg vlees al afgekoeld na 5 a 10 minuten. Een voorverwarmd groot porseleinen bord had vast al veel gescheeld.

Ze zeggen veel zelf te maken en zonder half producten en dat proef je. In de zomer kun je achter zitten in tuin erg fijn. Bediening erg vriendelijk. Iets prijzig maar in centrum is alles duurder ook de huur ;-)
Sanne1994 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Paar dagen terug na een dagje winkelen hier wezen eten. Na de goede recensie's gezien te hebben hadden we er veel zin in. Helaas is dit behoorlijk tegengevallen. De mixed grill besteld, maar het varkensvlees en de lamskotelet waren erg droog. Ook de kip had een aparte smaak. Na dit gemeld te hebben kregen we het antwoord; "het vlees van de grill wordt snel droog dus dit hoort zo."
Doordat m'n bord nog aardig vol was verwachtten we dat ze op één of andere manier nog wel iets wilde doen om 't goed te maken, maar na de rekening gevraagd te hebben werd er niks over gezegd en stond gewoon alles erop. Na (terwijl we onze jas al aanhadden) ze erop aangesproken te hebben of ze altijd zo met ontevreden gasten omgingen werd er gezegd "we krijgen eigenlijk nooit klachten, uw bord was al bijna leeg maar we kunnen u nog wel een drankje aanbieden". Dit was voor ons een beetje te laat. Jammer, hier komen we in ieder geval niet meer.
MissMayo .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Prima eten tegen een goede prijs. Vlees van de grill aanrader. Heb je daarna echter nog een date pas dan op voor de tzatziki, knoflookbom! Zoals eerder vermeld geschikt voor een snelle hap. Pluspunt is de 'secret garden', heerlijk dineren in de buitenlucht.
Renske M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Ongelofelijk lekker gegeten. Je krijgt zoveel eten dat je bang bent om uit elkaar te knallen. We (2 personen) hadden samen de vleesschotel (kan je ook met 3 personen van eten). Heerlijke Griekse bijgerechten. Het is niet een heel groot restaurant maar het is altijd druk. Het personeel is vriendelijk, ondanks de drukte. Heb je veel honger en je bent in Amsterdam, sla dit restaurant dan niet over!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
No nonsens restaurantje, alsof je in een sobere Griekse huiskamer zit. Kwaliteit eten is in orde en tegen een zeer redelijke prijs. Vriendelijke bediening die de tijd neemt om even een praatje te maken. Niet voor een hele avond ' uit eten' maar prima om na een dagje shoppen even neer te strijken voor een smakelijke hap.
Patriciadenise .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Het is alweer enige tijd geleden dat ik voor de laatste keer bij De Twee Grieken ben geweest, maar ik vond de sfeer altijd erg goed, het is heel knus en gezellig! Ook het eten was goed de keren dat ik er ben geweest! Echte Griekse gerechten, veel leuker dan in de vele vernederlandste Griekse restaurants, en van goede kwaliteit.
JohannavanDam .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Omdat ik wel eens een ander Grieks restaurant wilde proberen vond ik dit restaurant in het hartje van de Jordaan, in de 9 straatjes. De kwaliteit van het eten is zeer goed, en ook zeer betaalbaar. Je krijgt dus dubbel en dwars waar voor je geld! op zich is de aankleding gezellig (houten tafels) maar wel wat sober inderdaad. En wat een vorige bezoeker ook al zei: De tafel was niet schoongemaakt vantevoren... dus daar kan de gastheer wel iets verbeteren. Maar door zijn vriendelijkheid en uistekende eten is dit restaurant zeker voor herhaling vatbaar!