De Twaalf Goden

Woensdag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag

Eef187 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
2 augustus 2014 hebben we gegeten bij de twaalf goden. We waren benieuwd, gezien de recensies die we gelezen hadden, maar waren aangenaam verrast. De ligging van het restaurant aan het binnenhaventje (het Bassin) is geweldig, je waant je in het buitenland. Heel andere manier van bestellen, je kunt echt je eigen menu samenstellen. Dat heeft iets charmants en vooral als je met meer personen bent, kun je de kaart goed verkennen. De gerechten worden goed verzorgd opgediend en smaken voortreffelijk. De bediening doet zijn best om het iedereen naar de zin te maken. We hebben erg genoten!
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Bedroevend. Helaas is dat het woord wat dit restaurant verdiend. Partner had een smaakloze moussaka (dat is dan wel weer knap, gezien mijn gerechten) maar dat komt nu. Ik wilde een keuze maken uit de diverse vleesgerechten op de kaart. Let wel: als je dit van plan bent, is dit zonder welke garnituur dan ook, en dan kun je de tzatziki ook apart bestellen. De bediening (leuke Griekse dame) vertelde me wel dat 3 stukken vlees aan de magere kant was, maar ik dacht, we gaan het gewoon proberen. Bijbestellen kan altijd nog.... Enfin, een souvlaki, een Grieks gekruide kipfilet en een Bifteki. na circa 30 minuten kwam de maaltijd. Mijn partner had de "ping"van de magnetron gehoord, dus het was duidelijk waar deze moussaka vandaan kwam. Ik kreeg echter koud een bord waarop een poel van (vermoedelijk en laat ik het hopen) vleessap dreef waarover de 3 stukjes vlees met een berg rode uien was "gedrapeerd". Daarover was een berg gedroogde oregano gestrooid, die ervoor zorgde dat alles, en dan ook echt alles smaakte naar dit in de Griekse keuken gebruikte kruid. Je kunt echter het ook overdrijven. Als je dit zelfs over de (bijbestelde) frieten en (bijbestelde) koolsalade (waarvan circa 20% witte kool was) mikt, dan heb je het als kokkie niet echt begrepen. Ook was de bifteki niet gevuld met feta, maar dan had ik waarschijnlijk de op de kaart 3 keer duurdere versie moeten kiezen "die gevuld was". bij het afrekenen (waarbij ik minder dan de helft van de aangeboden spijs op mijn bord toonde) gaf ik eerlijk commentaar op de vraag of het gesmaakt had. Kennelijk lopen heel veel mensen na deze wanprestatie weg zonder hun eerlijke menig te delen met dit "restaurant". Er had nog nooit iemand geklaagd over de excessieve toepassing van oregano en waren de eerste die het niet bevallen had. Vreemd, aangezien onze smaakpapillen redelijk (ik ben voorzichtig) getraind zijn. bij het afscheid kwam er van de bediening nog een "tot ziens", maar dat waag ik alleen erop als ander meesterproevers een ander oordeel geven.
Preuve01 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Een griek zoals het hoort; vriendelijke bediening met een glimlach, prima prijzen en daarvoor prima eten retour. Het is waar, het zelf samenstellen van gerechten is niet erg praktisch, maar met een tafel van 8 was het wel handig om een beetje van elk bord te nemen. De tzatziki is een aaradar, maar voor al het overige zou ik er niet naar terug gaan.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Ik kan niet heel erg enthousiast zijn over deze Griek. Allereerst het eten, de kaart bestaat uit allemaal losse items en je stelt dus je eigen menu samen. In principe handig en leuk, maar je komt wel duurder uit dan dat je een mix grill schotel neemt. Deze staat overigens ook op de kaart, maar dat is een schotel en dan valt er dus niks te kiezen.
Wat wel lekker was, was de souvlaki. Goed van smaak en lekker op de gril geroosterd. Echter de gyros vond ik grote vettige stukken vlees, het lamskoteletje was wel weer lekker. De calamaris was flauw en erg vettig, nog druipend van de olie.
Wat het meest tegenviel waren de bijgerechten. Het brood was kaasbrood, niet bepaald Grieks. De koolsalade was compleet droog, de dressing moest je zoeken en was zodoende dus smaakloos. Weinig tot geen olijven of een blokje feta. De frieten waren ook bleek en hard.
De bediening was niet onvriendelijk, maar verder ook niet geïnteresseerd, erg oppervlakkig allemaal. Geen ouzo van het huis, niet vragen of het smaakt.
Kortom, ik heb beter Grieks gegeten in Maastricht!
Moon4711 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Nu reeds 6 maal gaan eten ooit via groupon gekomen maar zo goed bevallen ! Hier komen wij graag terug .bediening heel charmant en vriendelijk. Tekst en uitleg heel duidelijk. Eerlijke kaart met veel keuze aan een eerlijke prijs. Een mooie lokatie jammer dat dit niet bij iedereen bekent is. Veel mensen denken dat dit stukje Maastricht te duur is om te gaan uiteten,maar niets is minder waar. Bij de Twaalf Goden is de prijs kwaliteit TOP !!
Ferran W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Jammer dat dit - toch wel bijzondere - stukje Maastricht nooit helemaal van de grond is gekomen, terwijl vergelijkbare locaties in Utrecht tot de absolute top van het lokale uitgaansleven behoren. Maar goed, dit terzijde. Griekse restaurants zijn vaak oubollige tenten met obligate bustes van Zeus, Apollo of Aphrodite. Nep marmeren zuilen in de hoek en plastic kleedjes op tafel. Het eten boertig, met vaak zware en sterk gekruide gerechten, soms drijvend in de olie. Gelukkig niets van dat alles bij De Twaalf Goden. Hier eet je als in een authentieke Griekse taverne. De bijzonder charmante (uiteraard Griekse) gastvrouw verwelkomt ons en wijst ons naar een mooie ronde tafel met uitzicht over Het Bassin (De Besing, op z'n Mestreechs). We werpen een blik op de kaart. Die ziet er op zich prima uit, maar we besluiten toch ons te laten verrassen met een selectie aan voorgerechten en hoofdgerechten. En dat bleek een uitstekende keuze. Flesje Griekse wijn erbij, karafje water, wat stokbrood met tzatziki, top avond!
Bourgondieer .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Uitgebreid voorgerecht met o.a. calamaris en gefrituurde sardientjes, uitgebreid hoofdgerecht met verschillende hapjes, waaronder zelfgemaakte spies, gehaktballetje in tomatensaus en gyros. Door de ruime porties eigenlijk meer dan verzadigd maar het dessert was té lekker om te laten staan. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Opvallend: de goede uitleg bij ieder gerecht en de meer dan vriendelijke bediening door moeder en dochter. Gaan hier zeker terug komen.
Witchnefretiri .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Zijn met 4 personen met een Grouponbon gaan eten. De service was aardig. Het eten was goed en lekker. Het gratis glas wijn (of een gratis drankje) hebben we echter niet gehad, terwijl dit wel vermeld stond op de bon. Dit was wel een afknapper.
PatSam .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Vandaag zijn we met zijn 4en met onze Grouponbon gaan eten bij De Twaalf Goden. De bediening (moeder en dochter) waren erg vriendelijk. De mix van voor en hoofdgerechtjes waren lekker en goed verzorgd. Ook zat er 1 drankje bij inbegrepen.

De slechte recencies die ik heb gelezen, is naar onze mening onterecht! Wij gaan zeker nog een keertje terug.
Steenschrift .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Wij hebben hier heerlijk gegeten met Groupon aanbieding. Zowel de voorgerechtjes als de hoofdgerechten waren veelzijdig en erg lekker. Griekse salade erbij, een glas wijn naar keuze en het menu was compleet. Er is niet beknibbeld omdat het een Groupon deal was! De gastvrouw was erg vriendelijk. het restaurant ligt mooi aan het water en het lijkt me ook in de zomer een heel leuke plek om te eten. Wij zullen hier graag nog eens terugkomen, ook zonder Groupon!
Exspresso .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Ging hier met gemengd gevoel eten (met bon van Groupon) na de negatieve commentaren die ik hier gelezen had.
Was aangenaam verrast. De bedieding was erg vriendelijk en attent. Uitleg bij elk gerecht. Eten smaakte erg lekker.
Snap die negatieve commentaren daarom niet.
Nico F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
We zijn zondag hier gaan eten via groupon.
Ik vind als je mensen bekooft dat ze 10 verschillende gerechten mogen proeven dan moet je dat ook nakomen, anders moet je niet meedoen met groupon.Want je doet dit neem ik aan om meer
terugkerende klanten te krijgen, dit doe je niet met een menu zo aan te passen zodat je aan het betaalde bedrag uit komt, want deze klanten komen niet meer terug, jammer een gemiste kans.
Hestar .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Gisteren gaan uit eten bij de 10 goden in Maastricht,Een Grieks restaurant, je zit aan een houten tafeltje zonder tafelkleed, het bestek zit nog in een papieren hoesje al bij een bistro,mijn vrouw heeft haar stoel geruild omdat ze op het hout zat de bekleding was te dun op de stoelen, we zouden 10 verschillende gerechten proeven, eerst kregen we een soort slaatje op een klein bordje zonder smaak, en 5 min later kwam een groot bord met inderdaad verschillende dingen erop , vraag me niet wat het was , want uitleg kregen we er niet bij. er zaten 2 stukjes stokbrood op met iets op gesmeert, zonder veel smaak, inkvis ringen met ui erover taai ,op 2 sla blaadjes zat een beetje tsatsiki saus en nog een andere saus, een propje gele rijst zonder smaak, wat stoofvlees, zonder smaak, stukje worst deze smaakte wel, een gehaktballetje met tomatensaus , er zat wat geroosterd vlees op leek op shoarma zonder smaak.gebakke visjes zonder smaaken droog ,wat fritjes in een klein kommetje voor ons samen,die waren wel te eten, hahaha dus dit was ons 42 j huwelijks diner
JPBienkens .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Snap de negatieve commentaren niet. Sommigen willen misschien voor een dubbeltje op de 1ste rij zitten. Wij vonden het goed voor de betaalde prijs (ook groupon).
Einevaanmestreech .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Dit is geen doorsnee Grieks restaurant maar een echt Grieks restaurant, altans qua keuken. Eten netjes verzorgd en veel verse groente en ingrediënten. Vlees lekker mals en goed gegrild. Bediening correct. De inrichting is echter weinig Grieks. Hier moet wat aangedaan worden. Voor echt Grieks eten is dit een goede aanrader. Je kunt zelf je schotel samenstellen wat zeer op prijs te stellen is.
Sam11 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Het eten was echt top, het vlees wat niet droog en alles was perfect op smaak. Ik vond de bediening alleen niet erg attent en gastvrij; iemand aan de tafel naast ons had iets gekregen dat hij niet besteld had en de serveerster ging in discussie over het feit dat het gerecht wel degelijk besteld was door de gast. Dat was dan ook wel het enige minpuntje wat ons betreft.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Op zoek naar een betere Griek in Maastricht kwamen we tijdens een wandeling langs Het Bassin dit restaurant tegen en gisteravond zijn we er voor het eerst wezen eten. En dat beviel erg goed! Tuurlijk is de griekse keuken in dit soort restaurant een beetje 13 in een dozijn, maar De Twaalf Goden heeft alles goed voor elkaar. Een leuk terras, zeer vriendelijke bediening en bovenal smaakt het allemaal meer dan prima.

Voor mij in ieder geval meer dan voldoende reden om snel weer eens terug te gaan.
René P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
De menukaart van ieder Grieks restaurant is bijna identiek. Dus gaat men kritisch kijken naar de kwaliteit van de gerechten. In dit restaurant was de kwaliteit matig. De schotels waren qua portionering voldoende en redelijk op smaak. Mischien waren de vleesgerechten iets te droog. De salade was en zag er niet echt vers uit. Dit was wel jammer. De bediening en ook een medewerker van de keuken zaten aan een tafel buiten op het terras te roken. Dit ziet er niet profesioneel uit.