De Tuinkamer

Hengeloseweg 1 7261 LV Ruurlo Nederland Kaart

Over het restaurant De Tuinkamer

Restaurant de Tuinkamer is omgeven door de prachtige groene Achterhoek. Neem na een goede boswandeling plaats in restaurant de Tuinkamer. Geniet van heerlijke gerechten bereid door chef-patron Jos Weel. De Tuinkamer biedt de echte kreeft-liefhebber een uitgebreide kreeftenkaart.

Ben je benieuwd naar al het lekkers dat restaurant de Tuinkamer te bieden heeft? Reserveer een tafel en kom snel eens langs!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Tuinkamer

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00
Van 1 september tot 1 mei is ons restaurant ook op dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Tuinkamer

mariefoodie K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Zeer lekker gegeten, wij hadden asperges menu en de bijpassende wijnen - hele fijne wijn selectie en goede match voor de gerechten. De gerechten waren zeer smaakvol en mooi gepresenteerd. De sfeer zeer aangenaam de serre heeft prachtig uitzicht naar de tuin van het hotel. Wij hebben enorm genoten. Bedankt!
jan L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
De amuse courgettesoep en voorgerecht Grietfilet ware uitermate lekker; aanbevolen. Mijn vrienden vonder het nagerecht op basis van asperges niet zo geslaagd.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Door artikel in de Telegraaf gelezen over de Tuinkamer. Gekozen voor het Verwenarrangement: het 6-gangen diner met bijbehorende wijnen is ons goed bevallen. Gerechten zijn goed van smaak en mooi opgemaakt. (2 opmerkingen: Erwtjes in de soep waren te rauw en de venkel en snijbonen in het nagerecht niet echt een succes). Bediening was attent, professioneel en vriendelijk.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heerlijk gegeten. Lekkere en uitgebreide menukaart, mooi opgemaakte borden en heerlijke smaken bij elkaar. Konden door het mooie weer in de tuin zitten. Restaurant is een aanrader voor als je wat luxer uit eten wilt.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Gekozen voor 4 gangen asperge menu. Perfecte start, amuses. Eerste twee gangen hoog niveau. Dit schepte verwachtingen voor het hoofdgerecht, die helaas niet waar werden gemaakt? Naar onze mening werden er geenkeuzes gemaakt, een onsamenhangend geheel. Alle ingrediënten waren prima, maar paste niet bij elkaar. Het dessert was gedurfd, met groente en ijsasperge, erg smaakvol. Een goede afsluiter!
Bedankt voor uw recensie. We vinden het jammer dat u het hoofdgerecht niet kon waarderen. We voeren dit menu nu ruim een week en hebben veel positieve reacties erop gehad en ook op het hoofdgerecht. Maar eten blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. We zijn blij dat de andere drie gerechten van ons menu wel naar wens waren en hopen u in de toekomst weer te mogen verwelkomen.
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Eten en ontvangst, ambiance en service waren zoals gewoonlijk prima. Er werd uitstekend rekening gehouden met de ingediende dieetwensen. Als het eten goed is, mag dat ook zijn prijs hebben, vandaar de prima bij de prijs-kwaliteitsverhouding. Iedere keer als we hier eten (zo'n 1 keer per jaar), keren we voldaan weer huiswaarts.
Dank voor uw mooie woorden. Daar doen we het voor!
Martien H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een geweldige ambiance. Een aanrader.
Dank voor uw mooie recensie en hopelijk tot ziens!
L.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
wij waren heel aangenaam verrast met de uitstekende gerechten, de zeer plezierige en alerte bediening (ter plekke op het gewenste moment, zonder te hoeven 'seinen', en zeer alert op de achtergrond), de prettig rustige akoestiek, en de locatie. Wij gunnen dit restaurant een grotere bekendheid. Tip zou zijn om mogelijk contact te zoeken met kranten als Volkskrant, NRC, Trouw, om een hun culinair redacteur een bezoekje te laten brengen. Nog een tip: kijk nog met deskundige advisering naar 'uitstraling' van de voorzijde van het pand aan de weg: wij zijn er jarenlang langs gereden en gefietst zonder te onderkennen dat hier zo'n leuk restaurant zit
Dank voor uw mooie recensie. Laatst hebben we een mooi artikel gehad in De Telegraaf, weliswaar niet van een culinair journalist, maar het was een heel mooi verhaal over ons bedrijf.
We realiseren ons dat aan de voorkant de uitstraling minder is dan aan de achterkant, maar dit komt omdat ons bedrijf aan de achterkant van het pand zit ... Voor is ons woonhuis en zijn er hotelkamers en om de privacy te behouden ziet dat er toch wat gesloten uit.
Inmiddels is onze voortuin weer mooi groen en ziet het er denk ik weer wat meer uitnodigend uit ...
AdeK .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Altijd een gemoedelijke sfeer hier, en heerlijke gerechten met bijpassende wijnen voor een redelijke prijs.
We komen hier graag.
Radsp50 S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Erg vriendelijke bediening. Super service, gratis shuttle terug naar Ruurlo. Volgende keer blijven we zeker ok overnachten
S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Gastvrijheid wordt hier met een Hoofdletter geschreven! Kwaliteit van de gerechten zijn echt top! Portionering en presentatie speels en zeer acceptabel. Beslist een aanrader, wij komen er erg graag.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
gekozen voor het acht gangenmenu, hebben we genoten van de smaak en diversiteit van de gerechten. de bediening was attent en deskundig, kortom een aanrader om gauw weer terug te komen
Ella S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
prachtige tuinkamer: sfeervol verlichte tuin, gezellige open haard. Alleen voorgerecht was een beetje weinig.. Hoofdgerecht, amuses: heerlijk.
Indra O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Goede prijs-kwaliteitsverhouding voor een heerlijk 4-gangen wildmenu inclusief wijn. Alles is goed verzorgd en het personeel is zeer vriendelijk. We komen vast en zeker terug.
C. Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Aangenaam verblijf, goede service en prijs/kwaliteit, verrassende gerechten, zeker een adres om nog eens terug te komen.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Een heerlijke, rustige, ontspannende plek.
Waar de kok duidelijk zijn best doet en de bediening
zo aardig en hulpvaardig is, dat je het nauwelijks kan
geloven. Toch is het zo !
Dubbeljuf .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We aten het 4 gangenmenu. Als voorgerecht gemarineerde coquille: een schilderijtje dat ook nog eens voortreffelijk smaakte. Tussengerecht, zwezerik die perfect krokant was gebakken met een verrassende kaneelsaus. Het hoofdgerecht ossenhaas, hier waren het vooral de opmaak en de bijgerechten die de 10 verdienen. Als toetje een frambozen maccaron met ijs. Goede smaak, de maccaron zelf was iets te hard maar de opmaak en de smaak maakten dat helemaal goed. Vriendelijke bediening en prachtige omgeving. Absoluut aan te raden!
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Na lange tijd weer eens kunnen genieten van de gastvrijheid van het team van de Tuinkamer.
Elke avond gebruik gemaakt van het 3 gangen menu, met vooraf een lekkere amuse.
De opgediende borden waren plaatjes, maar nog belangrijker de voortreffelijke bereidde gerechten.
In combinatie met de bijpassende wijnen was het genieten.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Met vrienden een weekend lang genoten van de geweldige gastvrijheid van Jos, Ria en hun team. Het wildseizoen beleven in de Tuinkamer is een genot. Vanaf de (persoonlijke) ontvangst tot het afscheid weten ze bij de Tuinkamer hoe je de gasten een onvergetelijk weekend bied. De eerste avond werd ons een geweldig 4-gangen diner voorgezet. Alle gerechten waren plaatjes en smaakten geweldig lekker. De bijpassende wildwijn super. En natafelen in de deel bij de openhaard met een glas cognac...wat wil je nog meer. Overnachting was ook uitstekend. Volgende dag wildbuffet. Ook hier weer top. Gezellig druk, maar zeer goed georganiseerd. In 3 rondes werden eerst koud, daarna warm en dessert in buffetvorm gepresenteerd. Leuk om ook Jos eens uit de keuken te zien. Alle eer naar de keukenbrigade.
johan.vandenheuvel .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Heerijk in alle rust gegeten. Bediening was goed, persoonlijk en verzorgd. Eten uitstekend. als ej een keer lekker wild wilt eten dan kan dat hier prima.