Over restaurant De Tuinkamer

Genieten in een schitterende omgeving

Het jaarlijkse wildbuffet is een absoluut hoogtepunt. Ook tijdens de andere seizoenen is dit een geliefde plek, vanwege de uitgebreide menukaart, het uitstekende wijnarrangement en om te genieten van De Tuinkamer zelf; daadwerlijk gebouwd midden in een tuin met een prachtig uitzicht waar je ook kijkt.

Meer informatie over restaurant De Tuinkamer

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00

Dubbeljuf .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We aten het 4 gangenmenu. Als voorgerecht gemarineerde coquille: een schilderijtje dat ook nog eens voortreffelijk smaakte. Tussengerecht, zwezerik die perfect krokant was gebakken met een verrassende kaneelsaus. Het hoofdgerecht ossenhaas, hier waren het vooral de opmaak en de bijgerechten die de 10 verdienen. Als toetje een frambozen maccaron met ijs. Goede smaak, de maccaron zelf was iets te hard maar de opmaak en de smaak maakten dat helemaal goed. Vriendelijke bediening en prachtige omgeving. Absoluut aan te raden!
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Na lange tijd weer eens kunnen genieten van de gastvrijheid van het team van de Tuinkamer.
Elke avond gebruik gemaakt van het 3 gangen menu, met vooraf een lekkere amuse.
De opgediende borden waren plaatjes, maar nog belangrijker de voortreffelijke bereidde gerechten.
In combinatie met de bijpassende wijnen was het genieten.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Met vrienden een weekend lang genoten van de geweldige gastvrijheid van Jos, Ria en hun team. Het wildseizoen beleven in de Tuinkamer is een genot. Vanaf de (persoonlijke) ontvangst tot het afscheid weten ze bij de Tuinkamer hoe je de gasten een onvergetelijk weekend bied. De eerste avond werd ons een geweldig 4-gangen diner voorgezet. Alle gerechten waren plaatjes en smaakten geweldig lekker. De bijpassende wildwijn super. En natafelen in de deel bij de openhaard met een glas cognac...wat wil je nog meer. Overnachting was ook uitstekend. Volgende dag wildbuffet. Ook hier weer top. Gezellig druk, maar zeer goed georganiseerd. In 3 rondes werden eerst koud, daarna warm en dessert in buffetvorm gepresenteerd. Leuk om ook Jos eens uit de keuken te zien. Alle eer naar de keukenbrigade.
Johan.vandenheuvel .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Heerijk in alle rust gegeten. Bediening was goed, persoonlijk en verzorgd. Eten uitstekend. als ej een keer lekker wild wilt eten dan kan dat hier prima.
Eendenkooi1 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een heerlijk wildmenu, alle gerechten even verfijnd en mooi. Een fijne , gezellige bediening, kortom een heerlijke avond en een echte aanrader!
HenryS .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We werden op een vriendelijke manier ontvangen en hebben vooraf van een drankje en een amuse genoten in de gezellige ontvangsruimte.
Hierna in de eetzaal heerlijk gegeten in combinatie met heerlijke wijnen (wijnarrangement).
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
De Tuinkamer is een zeer goed restaurant. Het was alleen erg stil, dat is jammer want dat gat een beetje ten koste van de sfeer. Eten is van prima kwaliteit, bediening attent en aardig.
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Tuinkamer
Wat aan de vroege kant, we waren de eerste gasten. Maar binnen 10 minuten volgden er meer... totaal 8 gasten die avond... niet veel voor een vrijdagavond.
Maar... niet getreurd... we hadden nog een feestje die avond dus we worden vast snel geholpen! Dus snel de bestelling opgegeven. Gekke was dat twee andere tafels (zij kwamen later) eerder hun eten kregen dan wij! De tijd voor en tussen de gerechten is hier behoorlijk lang. We waren hier al twee keer eerder en dit was elke keer het geval. Niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden, anders zit je misschien op hete kolen.
We kozen het aspergemenu. Allemaal mooie gerechten, met aandacht gemaakt. Asperges, verwerkt tot soep, saus en zelfs ijs. Ook puur overigens, twee dikke, welgeteld, bij het hoofdgerecht.
De liefde voor mooie wijnen is hier ook duidelijk te proeven. Kost moeite om je in te houden. De Tuinkamer is tamelijk aan de prijs, maar in Ruurlo en omgeving een van de beste restaurants.
Nog een tip voor de eigenaars: misschien een paar bomen kappen... het uitzicht richting noordwesten is prachtig weids maar wordt belemmerd door net een paar bomen te veel. Een doorkijkje zou wonderen doen!
Lokoh .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Door alle goede recensies waren onze verwachtingen misschien te hoog gespannen, en ze werden helaas niet waargemaakt. Eten wel prima, maar eigenlijk niet heel bijzonder. Het voorgerecht van het driegangen diner, viel ons echt tegen. De amuse was wel voortreffelijk, de rest in orde maar aan de prijs . De avond ervoor aten we voor minder, beter. Al met al vonden we het een beetje overgewaardeerd.
Het spijt ons zeer dat we niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. We streven er naar om al onze gasten tevreden naar huis te laten gaan en meestal lukt dit ook. We vinden het dan ook heel jammer dat uw ervaring minder positief was.
BB48 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We hebben het lustrum(20 jarig bestaan) menu gekozen, 4 gangen met de bij passende wijnen.
Alle gangen, 2 maal vis,1 maal vlees en dessert waren voortreffelijk van smaak en goed bereid. Bij de 2e gang, heilbot, vonden we de wijn, Pinot Blanc, niet echt passen. Alles werd gepresenteerd in een rustige en vriendelijke atmosfeer en je had echt het gevoel hier "gast"te zijn.
Voor herhaling vatbaar en we komen terug.
Dank voor de mooie recensie. Het beste compliment is als gasten zeggen dat ze terugkomen! Met de wijn bij de heilbot is waarschijnlijk iets fout gegaan. We hebben daar een Vouvray uit de Loire bij uitgekozen, die - althans dat was onze ervaring bij het proeven van wijn/spijs - heel mooi gaat bij de vis. Mijn excuus dat hier bij u een fout is gemaakt. Graag tot ziens!
Vaxel .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Eten in de serre met uitzicht op het bos en de mooie tuin.
Lekkere amuse met een krachtige paddestoelensoep.
Perfect bereide halve kreeft in een kerrysaus als voorgerecht met een zeer goed bijpassende 'Grauburgunder'. We misten alleen een platte lepel voor de lekkere saus.
Hoofdgerecht: lekkere roodbaars met bospaddestoelen.
De 'salade riche' stond op de kaart ook als hoofdgerecht verkrijgbaar, was op zich erg lekker maar als hoofdgerecht wat kaal naar onze mening.
Ondanks de drukte verliep alles snel en soepel.
We komen beslist terug in de aspergetijd.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Bij de Tuinkamer eet je in een sfeervolle serre met een prachtig uitzicht. We hadden het wild menu met een heerlijke amuse vooraf. De gerechten waren allemaal mooi opgemaakt. Niet alle smaakcombinaties waren even geslaagd, maar het was bijzonder wat we kregen en we hebben heerlijk gegeten. De bediening was uiterst vriendelijk en attent met ook een goed wijnadvies. Het is beslist een zaak om nog eens naar terug te gaan.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Heerlijk gegeten in De Tuinkamer! Bijzonder gastvrije bediening en prachtig Wildmenu. Mooie combinatie spijzen en wijnen. Een aanrader!
Bertien D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Heerlijk wildmenu en voor de vegetariër een heel goed alternatief vegetarisch menu. Wijnarrangement uitstekend, zowel bij wild als bij vegetarische gerechten. BOB (halve glazen) geen probleem en heel prettige, attente bediening.
Marjooske .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Gewoonweg top. Vriendelijke en gastvrije ontvangst, heerlijke smaaksensaties op het bord en attente bediening zonder opdringerig te worden. Wij waren aangenaam verrast.
Stabbiloboss .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Voor ons was dit restaurant onbekend, maar we werden uitgenodigd om hier met een aantal mensen te gaan eten.
Voor ons als niet-vlees en niet-vis eters was er in tegenstelling tot onze mede-tafelgenoten niets te kiezen, dus wat we voorgeschoteld kregen was een complete verrassing. En wat voor een, de salade was verrukkelijk, met onder andere venkel, groene asperge. Goede combinatie tussen zoet en zuur. Het volgende gerecht met wat pasta op een verrassende saus met geitenkaas en biet was ook uitstekend. Het gerecht met een notenburger was iets minder (notenburger was nogal droog), maar wij kunnen het enorm waarderen wanneer er een bepaalde creativiteit wordt getoond. De notenburger is handgemaakt, en er wordt niet gekozen voor de gemakkelijk weg. Dit samen met alle verse groenten die geserveerd werden stemt ons erg positief.
He toetje was wederom verrukkelijk. Lof, een terechte 9. Misschien wel een smaakvol alternatief verzinnen voor de notenburger
CAarsbergen .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Fantastische kreeft-gerechten in een mooie serre. Heerlijke bijpassende wijnen.
De kaas was ook om van te dromen. Niet goedkoop, maar toch waarde voor je geld.
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Hebben heerlijk gegeten.We hadden gekozen voor het Franse menu.Een drie gangen menu.Daarbij een wijnarrangement .
Voorgerecht van rivierkreeftjes met meloen en een gebakken spekje om geroosterd stukje brood.
Hoofdgerecht was kalfsoester met zwezerik en toebehoren,was ook lekker alleen de gegratineerde aardappelen en appelcompote waren ze vergeten en kwamen later.
Nagerecht met wittechocolade ijs en macarons fruit en aardbeien moes was gewoon lekker.
Daarna koffie en thee met allerlei lekkertjes ,jummie.
Het wijnarrangement paste heel goed bij de gerechten.
Lydia33 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We werden heel hartelijk ontvangen! Genoten van het heerlijke eten. Hoog niveau eten in een gezellige, ongedwongen ambiance voor een prachtige prijs. Een echte aanrader!
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Dit is een uitstekend restaurant met een vriendelijke en goede bediening. Prima keuken en goede afgestemde wijn buj de geserveerde gerechten. Een aanrader