Meer informatie over restaurant De Tuin van de Vier Windstreken

6,3
Kan beter
gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Samen met mijn moeder heb ik hier een high-tea gedaan. De hapjes waren erg lekker! De variatie was goed. De medewerkers waren erg vriendelijk. De locatie is ook erg mooi!
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij waren hier voor een kerstbrunch.
Wachttijd behoorlijk lang.
De kerstbrunch klanten zaten tussen de "gewone" wandel-klanten (met honden) die eerder hun bestelde eten kregen met waarschijnlijk een betere prijs/kwaliteitsverhouding. Het is veel beter om de kerstbrunch klanten in een aparte/rustige ruimte te plaatsen zodat je ook het gevoel hebt dat je een aparte reservering hebt/daarvoor een bepaalde prijs betaalt.
Prijs/kwaliteitsverhouding uit de pas.... 34,50€ voor een kerstbrunch is veel geld/het aanbod niet waard. Met zwetende kaas (stond waarschijnlijk al een tijdje klaar) en bijv. afgekoelde roerei.
Personeel overigens erg vriendelijk; maar toch een beetje een kater aan deze brunch over gehouden vanwege bovenstaande redenen.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
1 week vooraf geboekt met 12 personen. Een mooi menu met vlees, vis, goede voorgerechten en nagerechten. Wij zaten met het gezelschap in een aparte kamer aan een vierkante tafel, erg gezellig en sfeervol. De gerechten waren allemaal goed bereidt en werden gelijktijdig gebracht. brood met smeersels stond bij binnenkomst klaar, drank werd keurig bijgeschonken. Een hele goede avond met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Natasja01 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Omgeving is mooi. Kwam hier jaren. Eten is ok. Bediening: organisatie kan beter. Rekening klopte niet. Achteraf ontdekt. Geen bon meer en gebeld en werd vriendelijk aangegeven dat ik morgen moest terugbellen en geld zou terugkrijgen.. Dag erna werd er alles behalve vriendelijk en zeker niet professioneel met me gesproken. Niet eens moeite gedaan na mijn advies hoe ze het kon achterhalen. "Waar we zaten; bestelling was voor een andere tafel; tijdstip etc" Wat al bIjzonder is dat ik het moet uitleggen. Kortom: na paar minuten belde ze me terug en wat ik kreeg te horen: "Teleurstellend nieuws voor jou". Nadat ze ook nog een aparte geluid maakte op een professionele feedback opmerking van mij heb ik voor het eerst in mijn leven gewoon opgehangen. Laatste keer!
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Niet enthousiast over dit restaurant. Bij aankomst werden we eerst genegeerd. Daarna bleek de reservering vergeten. Snel werden de tafels bij elkaar geplaatst. Personeel is vriendelijk maar jong en onervaren. Weet niet wat ze serveren en zijn onoplettend. Kaart is simpel. Frieten te lang gebakken. Sla zo ut het zakje op het bord leek het. Kipsaté was goed. Terras ziet er rommelig uit, daar kunnen ze veel meer van maken. Veel ruimte voor verbetering
Zeroplus .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Warme dag en mooi terras.
De bediening heeft totaal geen aandacht voor de gasten. Uiteindelijk lukt het om 2 flesjes water te bestellen en om de kaart te vragen. Flesjes water worden gebracht, serveerster houdt bijbehorende glazen in 1 hand vast en vingers in de glazen. 2 salades besteld en 2 witte wijn. Witte wijn is er snel, maar om deze op kamertemperatuur te serveren is met dit weer ongehoord. Het wachten op de salade duurt meer dan 45 minuten. Bij navraag blijkt er 'iets' fout te zijn gegaan in de keuken. Beide salades zijn niet vers, op de kaart genoemde ingrediënten ontbreken. Op het brood na ronduit smerig.
Nathalie K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op een mooie zomerdag is dit beslist een van de mooiste plekjes in de randstad om heerlijk te genieten. Aan de rand van het Kralingsebos en aan de Kralingse Plassen is het genieten van uitzicht en rust. De bediening is studentikoos vriendelijk, het publiek aangenaam gemêleerd.
Minpuntje: onze eerste keuze in voor- en hoofdgerecht (timbaaltje couscous en daarna risotto) waren om een uur of half zeven al niet meer beschikbaar. De curry viskoekjes met korianderdip en pikante gehaktballetjes met avocadodip, die we daarna deelden, waren niet heel avontuurlijk, maar beslist smakelijk. Dat gold ook voor de pappardelle met o.a. gegrilde courgette en paprika als hoofdgerecht. Al met al een zeer aangename ervaring, die zeker voor herhaling vatbaar is.
Marcel .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Hier met collega's gedineerd. 3 gangen menu bestaande uit: geitenkaassalade (voor), saté (hoofd) en dame blanche (na). Voorgerecht was prima: ruim gevulde salade en icm dressing redelijk in balans qua smaak. Hoofdgerecht: vlees sappig, maar behoorlijk veel satésaus (en daar moet je van houden), frites ok gebakken maar wel kleine portie. Nagerecht was een beetje karig qua hoeveelheid chocoladesaus. Bediening was druk en dat kon je merken aan de lange wachttijd en mate van vriendelijkheid.

Al met al ok gegeten, maar geen topper. Brasserie heeft als groot pluspunt het uitzicht.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Vanmiddag met beste vriend hier gelunched. Hij nam uitsmijter naturel, ik nam de garnalenkroketten met citroenmayonaise. Allebei prima, lekker desembrood ook. De wijn was aan de lauwe kant, kan beter. Bediening door dame was zakelijk, zelfs afstandelijk, de jongeman was erg vriendelijk maar iets te formeel. De plek blijft helemaal top, aan t water en dat met een zomers temperatuurtje!
Richard Leeuwenhart .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Deze week een high tea gehad. Lokatie is erg mooi zo aan de Kralingse plas. Decor binnen is niet zo bijzonder, Aardig. Ook de keuken: aardig. Niet echt een spectaculaire high tea, daarentegen wel aardig aan de prijs. 'scones'(?) waren niet te eten. Quiches erg lekker maar erg verschillend van kwaliteit. Sommige porties waren meer afsnijdsels dan echt een stukje quiche. Sandwiches erg lekker maar nogal slordig gepresenteerd. Zalmwrap was lekker. Ook de zoet selectie was niet verrassend. Bediening goed.
Ga ik er weer naar toe? Voor een biertje op het terras zeker.
dfl97 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijk eten en mooie locatie. Jammer dat wij telkens de aandacht van de bediening moesten trekken om de kaart te vragen of iets te bestellen. Het voelde alsof we niet welkom waren.
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Op een prachtig, zonnige dag genoten van een high tea/high wine in De Tuin van de Vier Windstreken.
Een prachtige locatie aan het Kralingse Plas wat zorgt voor een heerlijk zomers gevoel. Op een zaterdag als deze, was het vanzelfsprekend druk op het terras. Zo droegen wij hier ook aan bij met een 14-koppig gezelschap.

Het geheel kwam vlot op gang en al snel genoten wij van het bestelde arrangement. De high wine kwam met een etagère vol met hartige lekkernijen. Carpaccio, tonijn-sashimi, gerookte zalm, zeewier-salade, gehaktballetjes en stokbroodjes met gerookte kip en kerrie-mayonaise.
Dit was allemaal heerlijk en vers, hoewel we snel moesten eten in verband met het warme weer, maar dit is geenszins te wijten aan de keuken. Het was alleen jammer dat de hoeveelheid nogal karig was. Vooral als je bedenkt dat de high wine 10 euro duurder is dan een high tea, waarbij de etagères bijna twee keer zo vol stonden.

De bediening is vriendelijk en vrolijk, echter leken we halverwege een beetje 'vergeten'. Eveneens is het derde wijntje van de high wine nooit echt gekomen. Zo begonnen wij met een Duitse cava, kregen wij bij de tweede ronde de keuze uit Sauvignon of Chardonnay en moesten wij de bediening attenderen op de ronde drie. Die eveneens uit de Sauvignon of Chardonnay bleek te bestaan.
Ook voor water e.d. moesten wij de bediening meermaals na een lange periode zelf 'wenken' om bediend te worden.

Al met al is De Tuin van de Vier Windstreken een fijne locatie om te genieten van het groen wat Rotterdam te bieden heeft en dat onder het genot van heerlijke wijnen en een smakelijk hapje. Je moet het alleen niet erg vinden om soms een beetje om aandacht te 'vragen' op een drukke dag.
greetjes .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het eten was matig. Combinatie van vis en knoflooksaus met bietjes viel tegen. Bij desert bestelden we rabarber crumble met vanille ijs . Ipv ijs kregen we een klein bakje met iets van creme fresh? / zure room?
Bediening liet veel te wensen over. Gerechten werden niet tegelijk geserveerd,waardoor de ene helft al klaar was, en de rest nog zat te wachten.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijke brunch genoten op het terras in de zon. Prima voor elkaar met allerlei lekkernijen en goede bediening. Geen haute cuisine maar gewoon lekker. En het blijft natuurlijk het mooiste plekje aan de Kralingse Plas.
KikiK .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Eten was heerlijk, speciale dingen en mooi opgediend. Maar door het personeel niet welkom gevoelt, af en toe het idee dat je als klant teveel bent. En terwijl je zit te eten en er een leeg glas voor je langs wordt weggehaald is ook niet heel klandvriendelijk. Overigens de mannen die in de bediening zaten waren wel vriendelijk. Ik hoop dat net zoals met de andere recensies er iets aan wordt gedaan want dan is het een perfecte plek.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Hier neergestreken met mijn schoonouders, zodat we met de kleine (5 mnd) papa konden zien langslopen die meedeed aan de 1/4 marathon. Locatie is top, mooi uitzicht, bediening was vriendelijk maar tegen de tijd dat we gingen lunchen zijn we 'verhuisd' naar de voorkamer omdat de kleine zijn middagdutje moest doen. Vanaf daar ging het downhill, want we werden praktisch genegeerd. Ze hebben een verschoontafel, maar die staat op een (voor mij 1.62m ) veel te hoge tafel midden op de overloop op de 1e verdieping (dus in de tocht en steile trap, zeer onhandig/oncomfortabel), dus ff snel op tafel in de voorkamer verschoond. Toen papa klaar was met lopen en kwam lunchen, bleek dat ze geen dieetwensen begrijpen. Als ik duidelijk tegen de ober zeg dat ik geen pepers/scherp eten mag en hij mij verzekerd dat mijn saté helemaal niks scherps bevat, dan verwacht ik dat dit ook klopt. Dan blijkt dus dat mijn saté nota bene in sambal (!!) gemarineerd is....I was not impressed. En al helemaal niet als ik dan vervolgens van de keuken een alternatief krijg (nadat ik zelf de keuken in ben gelopen, want bijna alle gerechten blijken pittig) wat pas komt lang nadat iedereen gegeten heeft....weet niet of we korting op de rekening hebben gekregen hiervoor, maar hoop het wel. Geen excuses gekregen en niemand meer gezien, zelfs niet voor afrekenen. Alsof we niet meer bestonden. Eens, maar nooit weer voor mij!
Lie K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Prima gegeten met vier personen. De biefstuk was well done besteld, maar die moest helaas 2x terug omdat dit niet goed was gegaan. Overigens werd dit prima opgelost door een gratis dessert en excuses. Al met al (buiten het incident met de biefstuk) prima eten op een mooie locatie.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We werden als familiegroep in de nieuw aangebouwde serre geplaatst. Daar waren nog twee groepen (waarvan één verjaardag met ballonnen en al en één high tea), waardoor het echt veel te lawaaiig was. Toen kwam er ook nog muziek uit de boxen, die op ons verzoek gelukkig zacht werd gezet. Erg jammer zo, want het uitzicht is prachtig, zelfs met grijs weer. De lunch is erg eenvoudig. Degene die het eten kwam opnemen was ervaren, vriendelijk en duidelijk. Het uitserveren van de drankjes gebeurde door onervaren hulpkrachten.
SFDK .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een high tea met vriendinnen. Mooie locatie. Maar met allergie wensen kunnen ze helaas geen rekening houden. Aan de telefoon was al gevraagd wat er mogelijk was qua rekening houden met lactose intolerantie. Moeilijk, moeilijk. Eénmaal daar werd er gezegd dat ze hier geen rekening mee konden houden. Voor mijn vriendinnen dus allerlei lekkere hapjes en ik had welgeteld 2 kleine sandwiches. Nooit eerder zo meegemaakt bij een high tea, en dan toch 19,50 moeten betalen....
Jen29 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Het eten is echt heerlijk, en samen met de locatie de enige rede dat we hier terug zouden komen.
Wat werden we slecht behandeld, het personeel was erg druk met zich zelf bezig, lege glazen, borden en bestek werden niet meegenomen.
De glimlachen en goede service waarschijnlijk wel, deze hebben we niet kunnen vinden.
we wilde apart afrekenen, en werden nog net niet verteld dat is absurd was .
Het is erg smoezelig in de zaak, lees vieze vloer, ramen tafels en stoelen.
als de zaak er zo uit ziet, vraag ik me altijd af hoe de keuken er dan uit ziet.