De Tropen

Linnaeusstraat 2 1092 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-205682000

Over restaurant De Tropen

Nieuwe hotspot in Oost

Bij Grand Café ‘De Tropen’ spelen eten en drinken in haar meest pure vorm de hoofdrol. Wereldse verhalen en smaken bereidt met duurzame, lokale producten. Door een brede variëteit op het menu is het restaurant zowel toegankelijk voor een broodje als voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant De Tropen

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m dinsdag: 10:00 - 18:00
Woensdag t/m zaterdag: 10.00 - 23.00

6,5
6,4
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Geluncht. Prachtig terras. En interieur kort gezien door toiletbezoek. Qua decor echt een aanwinst voor Oost. Personeel vriendelijk. Maar eten kan nog wel wat upgrade gebruiken. Kwaliteit-prijsverhouding uit balans. Te duur voor hetgeen geserveerd wordt. Zelf één schamele boterham met te zalvige zwarte bonenhummus genuttigd. Nauwelijks smaak. Ondanks toevoeging van geitenkaas en een beetje gepofte groente. Tosti met kaas van tafelgenoot werd met smaak verorberd. Koffie uitstekend. Er zit ongetwijfeld veel potentie in De Tropen, maar met alleen een fraai interieur en terras gaat men niet verder komen. De Tropen is nog niet zo lang open, dus ik heb goede hoop dat het goed komt.
Eetgraaginamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooi restaurant, ziet er sjieker uit dan het eten dat je krijgt. Eten is vrij smakeloos en veel te duur! 6,50 voor een misosoep zonder enige vulling (precies zoals je normaal gratis krijgt bij de japanner alleen wat meer) en twee schamele stukjes brood.
Rare toegang tot het museum, gedoe met kaartjes en poortjes, heel publieksonvriendelijk. Personeel was aardig, maar heeft geen productkennis en bediening is ongelooflijk langzaam. Een van de slechtste museumcafe's waar ik onlangs geweest ben. Heel jammer van de toplocatie aan het oosterpark!
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ik begrijp niets van alle negatieve recensies die ik hier lees! Het terras van de Tropen ligt prachtig in het vernieuwde Oosterpark. Rustig, maar ook genoeg te zien met uitzicht op het peuterbadje, het park en het Tropeninstituut. De bediening was heel vriendelijk. Men kwam ongevraagd met een deken voor mijn moeder omdat het wat afkoelde. De lunch was goed, en de witte wijn ook. Een chic terras in het voornamelijk hippe Oost, dat waard is om ontdekt te worden!
Elise92 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Op het terras was het goed toeven: een mooi, groen uitzicht op het park met in de verte rustig spelende kinderen in het zwembadje.
Het personeel was zeker vriendelijk, maar je moest ze wel met enige regelmaat na zo'n 15 min. wenken om ervoor te zorgen dat je bediend werd.
Het eten was op zich goed, maar niet echt bijzonder.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Mooie achteraf gelegen locatie naast een park. De rust op het terras was heerlijk. De bediening was goed. De nacho's waren redelijk en de thee was ook goed, ondanks de geringe keuze van 6 soorten.
Monique U.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Cocossoep te veel citroengras gebruikt, eentonige smaak. Tosti kaas daar moesten we 5 min op wachten terwijl alles al op tafel stond. Floormanager niet vriendelijk.
Vervelend dat u moest wachten op de tosti en dat de soep niet naar wens was, wij werken constant aan onze kwaliteit van service en eten, dank voor uw reactie en hopelijk zien we u snel terug voor een prettigere ervaring in ons cafe!

Reactie van proever:

Bedankt voor uw bericht. En wie weet tot ziens!
Atanja .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De ambiance was uitstekend en ook de bediening. De kaart niet bijzonder, weinig keus. De kwaliteit van het eten was matig.
Fijn dat u heeft genoten van de sfeer in Grand cafe de Tropen, wij werken hard aan een nieuwe kaart en hopen dat u snel weer langskomt om te proeven!
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Lunchen bij de Tropen betekent echt heel lang wachten op alles, ben zelfs meerdere keren naar de bar gelopen om mijn bestelling te doen. Eindelijk dan krijg je je koffie, zit er vervolgens geen suiker en melk bij..

Eigenlijk was er niet veel wat aansprak op de lunchkaart, hele veel vreemde combinatie's! Of snap ik het concept niet? Dan maar 2 kroketten op brood 45 min later ariveren onze van dobben kanjers, vergeet de bediening het bestek en maar weer wachten... Het loopt hier duidelijk niet op rolletjes!

En dan een dingetje wat echt niet kan als je het niet onder controle hebt en dan al je aandacht aan de directeur, eigenaar of whatever geven terwijl er veel gasten omheen zitten die graag geholpen zouden willen worden.. VOORKEURSBEHANDELING is niet oke in zo'n situatie!!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Mooi restaurant in de grandeur van het tropenmuseum, wel jammer dat je op een beetje achteraf manier langs de spoelkeuken naar binnen komt. Lunchgerechten waren lekker, wel vrij prijzig voor de hoeveelheid die je krijgt. De snelheid van de bediening was ongekend, bestelling kwam binnen een paar minuten op tafel.
O K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Broodje beenham gegeten in het zonnetje. Met een glas rosé. Het broodje was aardig, maar niet voor 7,50. Prijs-kwaliteitverhouding is hier helemaal zoek. Personeel was vriendelijk, maar niet heel erg goed georganiseerd en servicegericht. Productkennis houdt te wensen over. Het antwoord op de vraag wat voor rosé er was: hij is een beetje droog'. Het blijft verbazingwekkend voor mij dat als dit je vak is, je geeneens weet wat je verkoopt. Ligt misschien ook aan gebrekkig management. Dit alles zou snobistisch gezeur zijn als ik het over een kroeg had, maar deze plek pretendeert met zijn uitstraling en prijzen een klassetent te zijn. Dat is het helaas niet. De locatie is wel mooi.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Laatst zag ik voor het eerst dat er aan de zijkant van het Tropenmuseum een grand café is gevestigd. Mijn interesse was gewekt en de kaart zag er op de site niet onaantrekkelijk uit. De ruimte zelf ziet er stijlvol uit maar waarschijnlijk is het allemaal nog veel fraaier als bij goed weer het terras geopend is. De gerechten vielen echter behoorlijk tegen. Ik had de Thaise kokossoep en de Indiase groentencurry met naanbrood. De soep had wel pit maar was erg waterig. Het brood erbij was uitstekend. Hetzelfde gold voor het naanbrood. De curry miste echter heel veel smaak en dat is nou net de essentie van een curry. Het gekke is dat je deze kritische punten in heel veel recensies over De Tropen tegenkomt maar klaarblijkelijk wordt daar niets mee gedaan. Ik zou in elk geval op zoek gaan naar nieuwe recepten.
MarieStam .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Een mooie plek met veel potentie en vriendelijk personeel. Het zou alleen wel een goed idee zijn voor de kok om nog eens goed te kijken naar het recept voor guacemole. Dit leek namelijk nergens naar. Het zijn de details die het verschil maken.
Kipstrik .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Lekker eten, erg attente bediening, mooie omgevingen in het statige Tropenmuseum. Ik had vooral een goed gevulde Thaise kokossoep, mijn man de Saoto-soep, als hoofdgerecht namen we beiden de Groente-curry. Het niet-alledaagse bier was ook lekker. Het enige minpunt: koffie uit de automaat - meer ambachtelijke koffie was nóg lekkerder geweest.
Marike S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Inmiddels al meerdere keren gegeten bij Grand Café de Tropen, helaas niet erg onder de indruk. Het restaurant ziet er leuk uit, net als de kaart. De gerechten zien er prachtig uit, maar de smaak valt erg tegen. Vooral voor die prijs! Het gros van de lunchbroodjes heeft zeer weinig smaak. Het Mexicaanse kalfsbroodje is smakeloos, de zwarte hummus heeft geen korrel kruid gezien en het brood is vaak erg droog en taai. Het personeel is vriendelijk, maar het lijkt een logistieke chaos achter de schermen. Borden worden bij verkeerde tafels gebracht, na minutenlang wachten blijkt bijvoorbeeld het sap op te zijn, en gerechten worden in verkeerde volgorde gebracht.

Grand Cafe de Tropen kan een prachtplek zijn met boeiend exotisch eten, maar dan moet er echt iets aan de kaart en de service gedaan worden.
Marianne.rozendaal .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is heel fijn dat ze bij de Tropen een menu bieden met een keuze voor iemand die én vegetarisch en kaasvrij en glutenvrij (heerlijk eigen gebakken brood) eet. Bij de reservering had ik dit vermeld. De serveerster had zich van te voren hier ook in verdiept. Verder genoten we enorm van de hartelijkheid waarmee we ontvangen werden.
Bettekind .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Heb er paar maal geluncht. Mijn ervaring: hoge prijzen voor lage kwaliteit en geringe hoeveelheid voedsel. Nogal fantasieloze kaart voor een restaurant met deze naam! Soepen zijn waterig, salades met weinig smaak, hompen brood lijken uur tevoren gesneden en zijn dus droog en zuinigjes belegd, burgers van binnen rauw, van buiten bijna zwart ..... Het "bijzondere" bronwater in mooie fles is prijzig, kraanwater wordt niet aangeboden.
Bediening is aardig, maar weinig accuraat en traag.
Heimwee naar "Ekeko" - naar het speelse en exotische aanbod.
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het restaurant ziet er mooi uit, maar wij zaten met een groep op een rare plek, zonder leuk uitzicht, en met de deur in ons rug. De bediening was lief. Maar ik vond het eten gewoontjes..
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Mooi en stijlvol ingericht restaurant. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Voor de lunch hadden we vegetarische bitterballen (niet huisgemaakt) en brood belegd met een makreelsalade. Prima gegeten verder.
A B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
We aten op een zondagavond met z'n tweeën. Het was rustig en een beetje koud. De bediening was vriendelijk maar zeer traag. We moesten ruim 45 minuten wachten op ons hoofdgerecht. Waarom alles zo traag verliep was een raadsel er was voldoende personeel bijna meer dan gasten. Geen aanrader helaas
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Fijne ruimte om in te zitten. Met uitzicht op de keuken of in ons geval de tuin van het Tropenmuseum en het Oosterpark. Wij hebben hier geluncht en hadden allen drie een heerlijk, bijzonder broodje. Bediening was prettig en betrokken ondanks de drukte (vol huis op zaterdagmiddag).