De Tropen

Linnaeusstraat 2 1092 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-205682000

Over het restaurant De Tropen

Bij De Tropen geniet je de hele dag door van de lekkerste dranken en happen van over de hele wereld. Samen eten is ons motto! Tropische snacks, Hollandse appeltaart en Mediterrane salades, dit alles komt bij elkaar op ons menu tijdens het ontbijt, de lunch en de borrel. Bij mooi weer is het heerlijk toeven op ons terras met uitzicht op het Oosterpark. -

Meer informatie over restaurant De Tropen

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

dagelijks van 10 tot 18 u

6,3
6,5

Jouw recensie over het restaurant De Tropen

Verónica C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
De muziek band is een prachtige groep! Bedankt voor de gelegenheid om van zulke kwaliteit te genieten! Het eten is geweldig en het personeel zeer vriendelijk.
A. E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooie locatie. Vriendelijk en attent service gericht personeel. Twee keer Restaurant De Tropen bezocht, fijne bediening.
De ego houding van managers, die midden in de locatie zitten en onvriendelijk naar personeel kijken en orders geven, verpest een gezellige sfeer!.
Onaardig arrogante bedrijfsleider dame en heer die in en uit restaurant lopen en het personeel lopen te stressen. Onproffesioneel.
Eten is lekker, niet bijzonder. Lekkere soepen met brood. Prijzige wijnen. Mooie borrelplank.
Beste heer/mevrouw Esselaar,

Bedankt voor uw recensie en excuses voor de late reactie. We vinden het erg vervelend om te horen dat u een onprettige ervaring had bij ons. We nemen uw feedback ook erg serieus en zullen er alles aan doen om verbetering te bewerkstelligen. In ieder geval hebben wij altijd het beste voor met onze collega's, het is jammer dat u de indruk had dat dit niet het geval is.

Vriendelijke groeten, Nienke Engberts, restaurantmanager
M. N.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Mooie locatie, prijs kwaliteit matig. Vriendelijk service gericht bediend personeel. Ongezellig sfeer managers arrogante houding.
Groot assortiment bieren, maar prijzig.
Poke bowl was lekker.
Beste heer/mevrouw Neuman,

Bedankt voor uw recensie en excuses voor de late reactie. Wij hebben uw feedback ter harte genomen en doen er alles aan om de sfeer te verbeteren.

Vriendelijke groeten, Nienke Engberts, restaurantmanager
JR D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Leuk terras. Maar helaas 9,0 Euro voor 2 kleine flesje gingerbeer (?!) en een barman die niet erg zijn best deed om vriendelijk over te komen. Laatste keer.
Siep G.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
We zijn gastvrij ontvangen, met rolstoel werd alle hulp verleend, naar het terras en ook eind het einde van de dag naar de auto heeft medewerker de rolstoel naar de auto gereden. Echt super !! Op het terras werden we met zeer veel zorg bediend en hebben er heerlijk de lunch gehad en later op de dag nog een lekkere maaltijd genuttigd.
Grada S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
De oesterzwamkroketten waren wat aan de 'lege' kant. Maar de overige gerechten waren prima (saté, poké bowl, Pom). Het brood was extreem heerlijk!!!
Daniël D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Er zijn twee manieren om het Grand café binnen te komen. De eerste is via het Tropenmuseum. De tweede is via het Oosterpark. Het plateau met tropische hapjes was uitstekend. De koffie smaakt goed. De bediening is vlot en vriendelijk. Er is een plek voor kinderen om te spelen. En je loopt zo het Oosterpark in. Er is wi-fi met een wachtwoord. De tafeltjes staan dicht op elkaar. Er is een lange leestafel waaraan mensen werken. Minpuntje was dat het erg benauwd in het Grandcafé was. De toiletten zijn schoon.
carina M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
De bediening is zo chaotisch en ondeskundig dat het bijna slapstick is. Eerst komt er een half uur niemand naar ons tafeltje, ondanks pogingen om de aandacht te trekken, inclusief wuiven en na 20 minuten zelfs roepen! Daarna komen er 3 achter elkaar vragen of we iets willen drinken, alledrie zonder de glazen en kopjes van vorige gasten mee te nemen van het tafeltje. Na geruime tijd komt een 4e de bestelling brengen. "Zo, een lekker bockbiertje voor u". Ik had een witbier besteld (en gelukkig gekregen!) Bockbier staat niet eens op de kaart! En weer bleef de vuile vaat van vorige gasten op tafel staan. De broodjes waren best lekker, maar veel te duur voor wat het is. Wij zaten op het terras met uitzicht op het Oosterpark, een superlocatie, die een investering in iets deskundiger personeel zou rechtvaardigen.
Jeniffer V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Lekker geborreld in de Tropen. Ze hebben een zeer uitgebreide borrelkaart. Genoten van de vlees samosa's! Ook de bediening is er vriendelijk en snel. Kom er zeker nog een keer terug!
Caro Z.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Afgelopen donderdag heerlijk geborreld. Alle wijnen op de kaart zijn per glas verkrijgbaar, heel fijn! Leuke borrelkaart. Service met een smile. We gaan zeker terugkomen.
A D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk geluncht in De Tropen. Mooie zaak met leuk personeel. Na de lunch nog even gewerkt om vervolgens nog even het Tropenmuseum in te duiken. Ik ben benieuwd naar de lente en zomer, want het grote terras is heerlijk gelegen aan het Oosterpark.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zeer mooie omgeving, met uitzicht op het Oosterpark. Bediening was heel vriendelijk en het eten was goed op smaak.

Ideaal om daar ook einde middag een goed glas wijn te halen.
Ben benieuwd naar het mooie weer, om daar dan heerlijk op het terras te kunnen vertoeven in de zon.
E N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk geluncht, mooie inrichting, vriendelijk personeel, wij komen hier zeker van de lente terug om heerlijk op het terras te zitten!
nlohesc .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Tijdens museumbezoek een eenvoudige lunch gebruikt. Veel personeel aan tafel, niet duidelijk vast aanspreekpunt. Traag met bestelling opnemen, nog veel trager met het serveren van het bestelde.
Koffie was lauw en smakeloos. Boterhammen met kroket kan je weinig aan fout doen, al had er wel een blaadje sla bij gemogen. Broodje brandnetelkaas wel heel mager aangekleed. Totaal was veel te duur voor het geleverde.
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor de recensie en excuses voor de minder aangename ervaring. We zullen uw feedback meenemen en hopen dat u in de toekomst nog eens langskomt, de lunchkaart zal in ieder geval binnenkort veranderen.

Met vriendelijke groet,
Nienke Engberts
restaurantmanager
Brittistop V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Voortdurend achter de bediening aan om geholpen te worden. Eten te duur voor wat je krijgt. Degene bij deur was erg onbeleefd tegen de gasten
Beste mevrouw Van Riezen,

Dank voor de recensie. Wat jammer om te horen dat u een vervelende ervaring heeft gehad, onze excuses hiervoor en we zullen uw feedback zeker ter harte nemen. We hopen u in de toekomst nog eens te mogen ontvangen, dan zullen we er alles aan doen uw lunch beter te laten verlopen.

Met vriendelijke groet,
Nienke Engberts
Restaurantmanager
Claartje B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen kerst vakantie met de familie heerlijk verwend in De Tropen, kids aan de appeltaart en de volwassenen aan een lekkere borrel met heerlijke happen: Garnalen met een tropische dip, Bakbananen, overheerlijke spareribs. Kortom heerlijk genoten van de bediening en de heerlijke happen. Een echte aanrader
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Geluncht. Prachtig terras. En interieur kort gezien door toiletbezoek. Qua decor echt een aanwinst voor Oost. Personeel vriendelijk. Maar eten kan nog wel wat upgrade gebruiken. Kwaliteit-prijsverhouding uit balans. Te duur voor hetgeen geserveerd wordt. Zelf één schamele boterham met te zalvige zwarte bonenhummus genuttigd. Nauwelijks smaak. Ondanks toevoeging van geitenkaas en een beetje gepofte groente. Tosti met kaas van tafelgenoot werd met smaak verorberd. Koffie uitstekend. Er zit ongetwijfeld veel potentie in De Tropen, maar met alleen een fraai interieur en terras gaat men niet verder komen. De Tropen is nog niet zo lang open, dus ik heb goede hoop dat het goed komt.
eetgraaginamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mooi restaurant, ziet er sjieker uit dan het eten dat je krijgt. Eten is vrij smakeloos en veel te duur! 6,50 voor een misosoep zonder enige vulling (precies zoals je normaal gratis krijgt bij de japanner alleen wat meer) en twee schamele stukjes brood.
Rare toegang tot het museum, gedoe met kaartjes en poortjes, heel publieksonvriendelijk. Personeel was aardig, maar heeft geen productkennis en bediening is ongelooflijk langzaam. Een van de slechtste museumcafe's waar ik onlangs geweest ben. Heel jammer van de toplocatie aan het oosterpark!
ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ik begrijp niets van alle negatieve recensies die ik hier lees! Het terras van de Tropen ligt prachtig in het vernieuwde Oosterpark. Rustig, maar ook genoeg te zien met uitzicht op het peuterbadje, het park en het Tropeninstituut. De bediening was heel vriendelijk. Men kwam ongevraagd met een deken voor mijn moeder omdat het wat afkoelde. De lunch was goed, en de witte wijn ook. Een chic terras in het voornamelijk hippe Oost, dat waard is om ontdekt te worden!
elise92 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Op het terras was het goed toeven: een mooi, groen uitzicht op het park met in de verte rustig spelende kinderen in het zwembadje.
Het personeel was zeker vriendelijk, maar je moest ze wel met enige regelmaat na zo'n 15 min. wenken om ervoor te zorgen dat je bediend werd.
Het eten was op zich goed, maar niet echt bijzonder.