De Tropen

Service8,1/10
Decor7,9/10
Rianne328 . Fijnproever (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Ik ben al meerdere keren bij dit restaurant wezen eten, en iedere weer uiterst tevreden over de gerechten en de persoonlijke behandeling. De aankleding van het restaurant is erg knus en gezellig en er staat telkens een andere leuke en pakkende spreuk op de muur. De bediening vertelt je graag welke wijnen ze ter beschikking hebben, en als je niet zo goed kunt kiezen, mag je altijd even proeven.
Alle gerechten worden met zorg klaargemaakt en gepresenteerd. Het ziet er keer op keer verrukkelijk uit en alles smaakt voortreffelijk! De gerechten die ik onder meer al heb mogen proeven, zijn: Loempia's van gekonfijte eend, Tataki van runderhaas, Tonijnsteak, Tournedos, Vistrio en het Chocoladetaartje. Mijn favoriete voorgerecht, de kerrie-appelsoep, staat inmiddels niet meer op het menu, maar als ze de benodigdheden in huis hebben, maken ze hem op verzoek toch klaar :)

In één woord: Top!
Melanie100 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en genoten in restaurant De Tropen in hartje Enschede! Het voorgerecht 'Proeverijtje Voor' alsook het hoofdgerecht 'Tonijn' zijn een absolute aanrader. Het restaurant ademt een huiselijke, gezellige sfeer en alle medewerkers zijn zeer gastvrij. We hebben ons zeer welkom gevoeld. Voor herhaling vatbaar bij een volgend bezoek aan Enschede.
Reinier D. Expertproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Vanavond voor het eerst bij de tropen gegeten. Verwachting was hoog aangezien de waardering goed was, boven gegeten en vonden het niet zo veel sfeer hebben, nette bediening maar niet veel extra. Eten was goed maar miste iets speciaals. Vonden de prijs te hoog voor de kwaliteit die je kreeg.
Anke89 . Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hoge verwachtingen naar aanleiding van de recensies. Helaas viel het eten tegen. Het eten was weinig gekruid en daardoor weinig speciaal
Anouchkascholten . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijke bediening maar we moesten véél te lang op onze gerechten wachten. We hadden 2 uur de tijd voor een voorgerecht en hoofdgerecht. We moesten om ons hoofdgerecht vragen omdat het te lang duurde en het heel snel opeten omdat we weg moesten. Jammer want de keuken was perfect!
Martijn B. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Ik kom hier al jaren regelmatig. Altijd weer een klein feestje. Wat mij betreft het betere eten (voor de prijs) in Enschede. Leuk andere gerechten, altijd met smaak klaar gemaakt en heerlijke wijnen. Kortom een aanrader.
Hemco A. Fijnproever (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Zakelijk gegeten bij Arno en zijn brigade. Het was voortreffelijk. Heerlijke Twente asperges uit het seizoen en een voortreffelijk gegrilde tonijn steak. Ik hoorde ook prima geluiden van mijn gasten of de gefrituurde duck roll, de curry en de lam. Dessert was lekker klassiek met een twist; tiramisu met suikerbrood, heerlijk
Bobbbruijsten . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Dikke entrecote gegeten. Uitstekend bereid door de kok, zo zie je ze weinig.
Stond niet helemaal op de kaart, echter in de vakantietijd kan dat blijkbaar (of had ik zoveel geluk?)
Richard O. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Samen met mijn beste twee vrienden, die mij fêteerden vanwege mijn 50e verjaardag, heb ik een geweldige avond gehad. Daar was de Tropen een belangrijk onderdeel van. De gerechten die we hebben gehad werden vergezeld door prachtige wijnen. Hierbij kwam een van mijn favorieten voorbij, de Verdejo als wijn van de maand. De salade met kip uit het menu gekozen was voortreffelijk van smaak combinaties. Daarna een wild duo gegeten terwijl ik niet echt van wild houd. Maar het stukje everzwijn en de ree biefstuk waren echt geweldig bereid en super mals. De stroopwafel taart die we vergezeld lieten gaan van een dessertwijn van Torres was een afsluiter van formaat. Dit alles in een ongedwongen relaxte sfeer waar je nu eens niet gehaast voortgestuwd werd van gerecht naar gerecht. Men heeft en neemt de tijd voor de goede bereiding rekening houdend met de gasten. Ik vond het er zo geweldig dat ik gelijk met mijn vrouw de week erna nog een keer ben geweest. Gedurfd hè! We zaten toen alleen boven en daar liep het snel leeg, klein minpuntje maar ook zo opgelost door naar beneden te verhuizen toen dat kon. Als je echt eens lekker ongedwongen en goed verzorgd uit eten wilt, ga dan naar de Tropen. Het zál je bevallen.
Allois . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Vorige week weer eens gedineerd bij mijn favoriete restaurant in Enschede, De Tropen. Dit restaurant is nog 1 van de weinige restaurants waar steeds weer verrassend lekkere dingen op de kaart staan. De kaart wordt regelmatig, afhankelijk van het seizoen, aangepast en iedere keer weer om je vingers bij op te eten. Ook wordt hier nog echt gekookt in plaats van de steamers die je steeds meer vindt bij restaurants. Service is top en gast is echt een gast. Arno, de chief, maakt er altijd weer een feest van. Heb je iets bijzonders of wil je wat bijzonders? Dat kan gewoon bij deze aanrader. Gezellig en intiem, goed getapt biertje of een goede fles (vraag naar de rode champagne, als hij die nog heeft...verrukkelijk!) heb je iets speciaals of een grotere groep?! Op de eerste verdieping (met airconditioning) hebben ze een leuk zaaltje. Op naar het volgende bezoek
Matthijs Zuidberg . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Heerlijke avond gehad.
Gemoedelijke sfeer, prima service en goed gebalanceerde, smaakvolle gerechten.
Vissoep en loempia's met eend/chutney. Als hoofdgerechten eend met vijg en de scholfilet.
Als afsluiter een heerlijke kop koffie en verse muntthee.
Wij komen zeker nog een keer terug!
RWM . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Een menukaart waarbij het lastig is om een keuze te maken: te veel aansprekende gerechten. Oa door de diverse zelfgemaakt chutneys waarmee gewerkt wordt.
Veel aandacht voor de klant. Goed advies voor de wijn.

Echt een aanrader! Ik wil snel weer terug om de rest van de menukaart te proberen. Een kaart die overigens regelmatig schijnt te wisselen.

2 personen, 3 gangen, 2 wijntjes pp, EUR95.
Voorproeverij Asperges/Loempia's met eendenborst, Victoriabaars met bietenananas chutney/varkenshaas met appel, Proeverij na.
Martijn V. Meesterproever (40 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Daar waren we weer: even hapje doen in de stad en dan komen we toch weer hier uit. Mooi gerestyled met strakke kleurstelling. Gerechten van vertrouwde kwaliteit, leuke "klassiekers" met internationale twist. Als je ziet hoe groot (of beter gezegd klein) de keuken is, mag het wonder genoemd worden dat alles er op tijd uit komt. Aardige wijnen voor schappelijke prijzen, bediening amicaal als je privé komt, wat meer op afstand bij zakelijk bezoek of wanneer dat nodig is. En waar doen ze je jas nog aan bij het verlaten van de zaak?

2 personen, 2 gangen, 80 euro incl drankjes en fooi.
Jenny V. Meesterproever (41 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
Prima lunch op bij De Tropen. Lekkere volkorenbroodje met heerlijke huisgemaakte pikante tonijnsalade. Leuk restaurantje met ook een gezellige bar om voor of na het eten een drankje te drinken.
Tjeerd K. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Een heerlijk gemoedelijk en knus restaurant. De menukaart is niet zeer uitgebreid maar wat ze er klaarmaken is werkelijk verrukkelijk, vooral de geitenkaasloempia's zijn heerlijk!

Er wordt goed geluisterd naar je wensen en de service is top!
Petran D. Meesterproever (22 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
De vissoep was enigszins grof, maar wel goed gevuld en smakelijk. Het hoofdgerecht (ik had de lamsstoofschotel) was ook goede kwaliteit vlees en op de juiste manier bereid. Over de salade en de rode wijn waren wij minder te spreken, temeer omdat deze niet goed aansloten bij de andere gerechten. De desserts waren smakelijk, lekker en zonder fratsen. De bediening was vlot, klantgericht en attent. Het decor was prima, maar niet uitzonderlijk. Een aanrader, zeker voor mensen die graag vis eten. Misschien niet de beste, maar wel waar voor je geld.