De Treeswijkhoeve

Valkenswaardseweg 14 5582 VB Waalre Nederland Kaart

Over restaurant De Treeswijkhoeve

Klassieke kwaliteit

Dit sterrenrestaurant heeft een mooie klassieke, maar ook gezellige uitstraling. De vele ronde tafels zorgen voor een intieme en gezellige sfeer. Op de kaart staan bijzondere gerechten met kwaliteitsproducten. De keuken is altijd bereid om kleine aanpassingen te doen zodat jouw avond helemaal naar wens verloopt. Vergeet de wijnkaart niet te bekijken, deze is fantastisch!

Meer informatie over restaurant De Treeswijkhoeve

9,3
Duur
Emil V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteravond echt heerlijk gegeten! Combinatie van smaken en gerechten was perfect, evenals de bijbehorende service. Lust voor het oog en mond!!
Danny S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We waren gisterenavond uitgenodigd om mee gaan te eten in De Treeswijkhoeve, een fantastische ervaring voor ons, zéér mooi decor, vriendelijke bediening, de chef die zelf een paar keer aan tafel komt, chapeau, dikke pluim ! Geweldige smaakbelevingen van het eerste tot het laatste hapje, gerecht. Zeker zijn 2 sterren waard ! We komen zeker een keer terug. Doe zo verder ... tot snel.
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Onze eerste kennismaking en wat een genot om hier te mogen eten! Prima ambiance, Brabantse gezelligheid en overheerlijke gerechten! De chef heet je persoonlijk welkom en licht zijn menu toe, daarna volgen overheerlijke amuses, waarbij het worstenbroodje en het rookdoosje een 10 met een griffel verdienen! Het verrassingsmenu wat volgde was top (geldt ook voor de uitgekozen wijnen)! Het jonge, maar zeer goede personeel verdiend zeker ook een compliment, houden alles prima in de gaten, lichten gerechten prima toe en zijn niet opvallend aanwezig! Kortom: een aanradet, we komen hier beslist terug!
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met zes personen van een 'kliekjeslunch' genoten. Het waren nauwelijks kliekjes te noemen....Wat deze chef inspireert om zulke gerechten te bedenken en uit te voeren is mij een compleet raadsel. Elk bordje is een feest. De smaken zijn gedurfd en gewaagd, de opmaak fantastisch. Je kunt eigenlijk de eerste minuten alleen maar kijken, zonde om je vork er in te steken! De wijnen pasten bij de gerechten. Zoals altijd kwam de chef even langs om het worstenbroodje aan te snijden, goed om te zien hoe enthousiast en relaxed hij is. Ook nu was zijn staf weer top. Dit restaurant verdient zijn twee sterren zonder meer!
We zaten buiten in de prachtige tuin.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op de laatste dag voor hun vakantie traditioneel weer de ijskasten leeg gemaakt met een mooi diner geserveerd in de prachtige tuin.
Uiteraard is alles wat uit de keuken komt van uitzonderlijke kwaliteit. Ook de gastvrijheid en voortreffelijke bediening met de juiste twist draagt weer bij aan een voortreffelijke avond.
Fantastische amuses en voortreffelijke wijnen. Iets minder het duivenpootje en het redelijk beperkte nagerecht.
Wij blijven toch favoriet.
Boschjes .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Uitermate heerlijk gegeten gisterenavond bij De Treeswijkhoeve. Chef Dick en zijn team bieden gastvrijheid op top-niveau, mar wel op een prettige manier met persoonlijke aandacht voor de klant.. Dit was mijn eerste keer hier, maar zeker niet de laatste. Top-klasse.
Angela P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vandaag voor de eerste keer bij de Treeswijkhoeve gegeten maar zeker niet de laatste keer. Alles klopt! Sfeervolle locatie, enthousiast en goed team, fantastische gerechten en verrassende wijnen. naast het 5-gangen menu tal van amuses, allemaal smaakvol en in balans. Een echte aanrader als je op zoek bent naar een sterrendiner in een heerlijk ontspannen omgeving.
Dinogusto .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een fantastische belevenis! Uitzonderlijk goed gegeten, super mooi bijpassend wijn arrangement. Een totaal verzorgde avond met patron-cuisinier Dick Middelweerd die zich persoonlijk bekommert om de beleving van al zijn gasten. Hoogstaande perfectie in alle facetten en toch ook gewoon gemoedelijk. Bij twee sterren Michelin mag je natuurlijk wat verwachten, die verwachting wordt overtroffen.
Jenny-2 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk! Fantastisch! Geweldig! Super!

We eten vaker in restaurants met een of twee Michelin sterren. Vandaag voor het eerst bij de Treeswijkhoeve en het heeft zich wat ons betreft direct in onze favoriete top 3 (misschien wel op de eerste plek) weten te zetten met de 4-gangen lunch van vandaag.
Ik eet vegetarisch en ik heb nog nooit zo'n origineel, compleet en lekker menu gegeten. Elk gerecht had een explosie van smaaksensaties: iets fris, iets crèmigs, iets zurigs, iets hartigs, iets zoets. Soms subtiel, soms meer uitgesproken maar altijd in perfecte, volledige balans. Echt subliem!

De bediening was vlot, attent, spontaan en beleefd: helemaal in orde. Hiervoor 4,5 en geen 5 sterren omdat de sommelier bij het wijnarrangement begon met uitleg over de afkomst en smaak van de wijn en toelichtte waarom hij juist voor deze wijn had gekozen in combinatie met het gerecht. De sommelier die de overige glazen wijn schonk, hield het bij een keurige en enthousiaste uitleg over de afkomst en smaak van de wijn maar liet de verdere toelichting achterwege. Dat is de gebruikelijke manier en volstaat uiteraard goed maar waarom de sommelier meent dat deze wijn juist het beste past bij dat gerecht maakt het nog specialer.

De frisse, sfeervolle inrichting, de bijzondere toiletruimte en de prachtige tuin (helaas regende het waardoor we niet op het terras konden eten) maakten onze geslaagde eetbeleving helemaal af.
Anne_N .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de eerste keer bij De Treeswijkhoeve geweest en we komen zeker snel terug. Het eten was smaakvol, de bediening was top, de chef kwam zijn gerechten op een erg vriendelijke manier presenteren. Kortom: geweldig. Een aanrader voor iedereen.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wat een ultieme smaakbeleving! Nu weten we wat 2-sterren Michelin kan betekenen. Het is een feest voor de smaakpapillen. Prachtige creaties op de borden. Met uitstekende begeleidende wijnen. Alles klopt hier. Dit is de top van Nederland.

Een heerlijke verwenavond. Bij binnenkomst staat de chef al klaar om je te ontvangen. Ook in de loop van de avond is hij regelmatig aanwezig om een praatje te maken, een gerecht toe te lichten of om gewoon de tafel af te ruimen.

De verrassingsavond begint meteen met een glas bubbels en bijzondere hapjes. Je wordt overspoeld met bijzondere hapjes. Het stukje gelakte paling in een rookdoosje was uniek. Daarna begint het 5-gangenverrassingsmenu, maar eerst nog 2x een amusegerechtje om op te warmen. Allemaal culinair hoogstaande gerechten, heel mooi opgemaakt. De afsluiting met koffie en met verschillende bijzondere friandises was ook voortreffelijk. Het all-in arrangement wat we geboekt hadden was ook echt all-in, geen bijkomende kosten.

De inrichting van het restaurant is heel stijlvol, terwijl de bediening voor een relaxte sfeer zorgt zonder populair te worden.

Kortom we zijn super enthousiast.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij zijn een super ervaring rijker! Daags voor mijn verjaardag heerlijk van de lunch genoten. Het warme welkom van de chef en de attente verzorging van het team was super. Fijne mondvermaakjes super gepresenteerd! De paling in het sigarendoosje was echt verrukkelijk! Ik had een Bob bij dus heb gekozen voor het wijnarrangement met hele mooie wijnen. Van amuses tot friandises een groot feest. Ik kreeg zelfs nog voor mijn verjaardag een taartje mee naar huis.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We zijn te gast bij 2* restaurant Treeswijkhoeve in Waalre. De locatie en het interieur zijn mooi, de ontvangst is prima en we nemen plaats in de sfeervolle ruimte welke deze avond goed gevuld is. Tot mijn grote vreugde is er nu wel een alcoholvrij aperitief beschikbaar, hulde!

We worden aan tafel door de chef alleraardigst en met handdruk welkom geheten waarna het bekende Brabantse worstenbroodje wordt aangeboden. Wat volgt is een uitleg mbt het 3-gangenmenu en we kiezen voor een extra tussengerecht. Wijnen worden gekozen en er volgen vele, vele heerlijke mondvermaakjes met de paling in de sigarenkist als absoluut hoogtepunt. Daarna nog twee amuses van broccoli kimchi en gebrande uienbouillon, beiden van prima kwaliteit.

De diverse gangen zoals tartaar van zeebaars en Ponzu, zacht gegaarde kreeft met Dukkah kruiden, de pièce van kalfshaas met truffeljus en het dessert van groene appel, tarweveld, AloëVera en top olijfolie leveren zeer tevreden gezichten op. Mooie composities allemaal en zeer goed op smaak. Dat deze op aardewerk-achtige grijze en bruine borden of in kommetjes worden geserveerd, doet wat ons betreft afbraak aan de gerechten maar dat is heel persoonlijk (we zijn Stockmans fans).

Bij deze gerechten worden trouwens prima wijnen geschonken (door een prima sommelier) en heerlijk brood met boter geserveerd. Al met al hebben we een mooie avond gehad welke voor herhaling vatbaar is.

Niks meer op te merken dus? Toch wel, want een gedeelte van de bediening is nog steeds niet op hetzelfde niveau als de keuken. We missen iets van Brabantse gezelligheid, enthousiasme, sommige gerechten worden onvoldoende of onvolledig aan ons uitgelegd en meerdere malen worden de borden uitgehaald zonder enige emotie of contact met ons.

Dus wat ons betreft mag de chef de gehele avond aan tafel komen bedienen. Want die heeft het wel helemaal begrepen.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Zoals (met onszelf) afgesproken zijn we met z’n tweeën teruggekeerd naar dit restaurant zodat we ons beter konden concentreren op het eten, de sfeer en de service in plaats van met een groot gezelschap waarbij je automatisch toch meer met elkaar bezig bent dan met het eten. Het restaurant was goed gevuld, maar niet helemaal vol. Deze keer zaten we niet in de ‘aparte ruimte’, maar in de grote eetzaal. Een mooie moderne ruimte waarin we lekker lang konden tafelen. Op de bank waar ik ging zitten lagen helaas allemaal kruimels; dat merk je meteen met een panty aan…

Onze tafel werd gevuld met kleine hapjes waarbij de paling in het sigarendoosje met hoi sin saus en de oester met pareltjes erg opvielen: heerlijk! Verder hebben we bijzonder genoten van het voorgerecht: tartaar van zeebaars met van allerlei verschillende smaken en structuren erbovenop. De combinatie was fantastisch. Het tweede voorgerecht van kreeft was bijzonder met name door de jus van wortel. De kalfshaas als hoofdgerecht was erg lekker en mals. We hoeven niet alle gerechten op te noemen, want alles wat we hebben gegeten smaakte goed. De uitzonderlijke smaken (wat ons betreft) heb ik kort uitgelicht. De friandises bij de koffie waren voor het grootste deel bekend bij ons waardoor het dus iets minder verrassend was, maar daardoor niet minder lekker.

We hebben de service als prettig ervaren en voelden ons op ons gemak. Leuk dat de chef-kok ook in het restaurant af en toe aanwezig is en uitleg geeft! De timing kan zo af en toe wat beter (het is tenslotte een 2 sterrenrestaurant), maar wij hebben hier niet echt last van gehad. Bij ons was het wijnglas nog niet gevuld terwijl het voorgerecht er al even stond. Naast ons moesten ze even wachten op de Madeira jus bij het hoofdgerecht en later op de friandises bij de koffie.

Nog even over de friandises: wij zouden op de vraag of er bij een extra koffie nog friandises mogelijk zijn (bij wijze van grap of serieus) nooit ‘nee’ antwoorden. Alles moet toch mogelijk zijn? Vooral als je ervoor betaalt. Nee moet je niet willen zeggen tegen een gast. Overigens betaal je voor een kopje koffie of thee € 8,75. In een eerdere recensie van een ander restaurant heb ik al uitgebreid beschreven hoe ik daarover denk. Om de redenen zoals daar beschreven blijf ik dat een vervelende afsluiter vinden.

Concluderend hebben we heerlijk gegeten in een mooi restaurant! De prijs-kwaliteitverhouding is aan de hoge kant.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015

We hebben met een groep van 15 op een donderdagavond bij de Treeswijkhoeve gegeten ter gelegenheid van een trouwerij. We begonnen met heerlijke cava en daarna werden een stuk of vijf amuses staand geserveerd. Vervolgens gingen we zittend verder. We zaten overigens in een aparte ruimte waardoor we niet bij de gewone restaurantgasten zaten. De amuses waren heerlijk, vooral die met merengue! De parelhoen (meen ik) vond ik te zout. Van de gerechten zijn me vooral de paddenstoelen, de oester en de kreeft bijgebleven, maar alles smaakte goed! Alle gerechten zagen er ook prachtig uit. We kregen twee desserts, eerst een eigen versie van de peche melba en toen de kweepeer met kamille thee ijs en matcha kruimels. Het laatste dessert was erg verrassend en heerlijk! Bij de koffie kregen we veel verschillende kleine lekkernijen en nog een zoete verrassing ter gelegenheid van het huwelijk. De bediening was goed en daardoor konden we op ons gemak lekker lang tafelen. We komen nog een keer terug om te genieten, maar dan met z'n tweeën, omdat je dan nóg beter van het eten kan genieten dan wanneer je met een groot gezelschap bent.
R. R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat zal ik zeggen.. zij verdienen de sterren die ze hebben? Zonder enige twijfel. Alles klopt hier.
De manier hoe je ontvangen wordt, de sfeer van de ruimte waar je zit, de toiletten, het personeel… en waar het natuurlijk om gaat, de fantastische gerechten die je geserveerd krijgt.
Wij hebben met z’n vieren gedineerd. Ons aperitief was een heerlijke champagne, heel verfijnd met een mooi bloemenaroma.
Verder viel onze keuze op het Alliance Gastronomique menu .
Alle zeven gerechten waren heel verrassend, gevarieerd en verrukkelijk. De chef kwam persoonlijk de gerechten toelichten en hij nam ook de tijd voor eventuele vragen of een praatje.
Wat een verwennerij! Wat mij betreft mag er een ster bij.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Via een speciale actie gekozen voor dit restaurant in de buurt. Vaak krijg je bij dit soort acties een standaardmenu, zo ook nu. Ondanks dat er niets te kiezen viel, was het samengestelde menu absoluut geweldig, een ware smaaksensatie. Allemaal met zorg bereid, vele verschillende smaken en mooi afgewerkt en opgediend. Hier ga je voor naar een tweesterrenrestaurant. Met een bijpassend wijnarrangement en koffie met friandises als afsluiter bleef van de initiële actieprijs niet veel meer over, maar dat hadden we er graag voor over. Zeer voldaan keerden wij huiswaarts met het voornemen spoedig terug te keren en dan de kaart te proberen. Dan is het doel van zo'n actie toch bereikt: je kennis laten maken en je verleiden om nog eens terug te komen.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Ik kan eigenlijk weinig toevoegen aan alle eerdere reviews. Kok/eigenaar komt persoonlijk uitleggen wat voor lekkers hij voor je wil klaarmaken (er is eigenlijk geen kaart). Daarvoor is het verwennen al begonnen met de het stukje worstenbrood. Dan volgen de amuses en de gangetjes met al het lekkers. Was nu aspergeseizoen dus overal (steeds op andere wijze bereid) asperges bij.
Dat de rekening niet goedkoop zou zijn wisten we, maar blijf me "afgezet voelen"voor de prijs van water en hier zeker de koffie + zoetigheden na.
Maar zoals mijn cijfers aangeven is de kans groot als we weer in de buurt zijn dat we gaan reserveren.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een prachtig restaurant in een prachtige omgeving. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en naar onze tafel begeleid. Het restaurant heeft een knusse, moderne maar luxe uitstraling. De ontvangst en ook de service de rest van de avond was zeer gastvrij, we voelden ons meteen erg welkom en thuis. We kozen voor een vijfgangenmenu van de chef.
Voor we daaraan begonnen kregen wij verschillende hapjes waaronder een bapao, een merengue, sesamkroepoek, sigaartjes met biet en geitenkaas en rookvlees, zeer origineel geserveerd in een sigarendoosje, waar bij opening van het doosje de rook je tegemoet kwam, een heerlijke aroma. Een Brabants hapje, worstenbroodje, maar dan niet met worst. De chef legde uit dat de inhoud wisselde. Deze hapjes beloofden al veel voor de rest van de avond. Daarna twee amuses. De eerste was een spring roll met raapstelen, buikspek, crème van hoisin en pinda. Tweede bestond uit een ravioli met eekhoorntjesbrood, schuim van kaas en witlof. Daarna kwam het eerste gerecht, voor mijn tafelgenoten was dit noordzeekrab met een oester en een crème van avocado. Voor mij, op verzoek, een vleesgerechtje. Een heerlijk malse en smeuïge tartaar met onder andere artisjok. Daarna zacht gegaarde kreeft met een zeer smakelijke bouillon van kreeft en saffraan, bleekselderij en rouille. Vervolgens zeeduivel in olijfolie gekonfijt. Het hoofdgerecht bestond uit duif uit de Anjou, met smaken van bospeen, spitskool en knolselderij. Daarbij lag een bitterballetje gemaakt van humus en couscous. Hier werd aan tafel nog heerlijke truffel over heen geschaafd. Tot slot een drie-delig dessert. Als eerste multivitamine, rabarber met rozen, granité van hibiscus en ijspastille van yoghurt. Daarop volgde bananenbrood met butterscotch en ijs van passievrucht en tot slot sneeuwei, bloedsinaasappel, tonkabonen en ijs van dragon. Wij konden niet anders als genieten van al deze verschillende smaken, allen zeer subtiel maar duidelijk te proeven, en ze kwamen erg mooi bij elkaar. Wij hadden een wijnarrangement genomen bij de gerechten. De wijnen smaakten uitstekend bij de gerechten en de keuze werd duidelijk uitgelegd. We hebben een heerlijke, erg smakelijke avond gehad. Zoals aan het begin al aangegeven een zeer gastvrije en knusse sfeer waar wij ons erg door welkom voelden. Wij komen zeker nog eens terug en raden iedereen aan hier eens te eten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Afgelopen zondag hier geluncht. Helaas kregen we een tafeltje in een apart zaaltje, terwijl het restaurant niet eens helemaal gevuld was. Natuurlijk had ik moeten vragen om een tafeltje in het restaurant en ik zal dat de volgende keer ook zeker doen. Het had wel zijn weerslag op mijn beleving, ik was een stuk minder enthousiast dan de vorige keer, ik voelde me weggestopt en begreep en begrijp niet waarom dat aparte zaaltje volgepropt moest worden terwijl er voldoende lege tafels in het restaurant waren. We hebben er buiten de amuses 4 gangen gegeten. De amuses en de eerste twee gangen waren uitstekend, het hoofdgerecht vond ik een stuk minder, ondanks de (supplement) ganzenlever en truffel. De gekarameliseerde witlof was ronduit bitter, de hoender nauwelijks te proeven en eigenlijk hadden ook de ganzenlever en de truffel weinig tot geen smaak. De door ons gekozen witte wijn beviel ons goed en ook het gesprekje erover met de goede sommelier. Het dessert vonden we weer erg lekker. Een volgende keer zal ik om een tafeltje in het restaurant vragen, hoewel ik uit recensies hieronder begrijp dat daar niet altijd aan wordt voldaan. In ieder geval betekent het voor mij dat als ik nog een keer in het zaaltje word gezet, ik voortaan De Treeswijkhoeve aan me voorbij zal laten gaan.