De Treeswijkhoeve

Valkenswaardseweg 14 5582 VB Waalre Nederland Kaart

Over het restaurant De Treeswijkhoeve

Klassieke kwaliteit

Dit sterrenrestaurant heeft een mooie klassieke, maar ook gezellige uitstraling. De vele ronde tafels zorgen voor een intieme en gezellige sfeer. Op de kaart staan bijzondere gerechten met kwaliteitsproducten. De keuken is altijd bereid om kleine aanpassingen te doen zodat jouw avond helemaal naar wens verloopt. Vergeet de wijnkaart niet te bekijken, deze is fantastisch!

Meer informatie over restaurant De Treeswijkhoeve

Hans D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Geweldige avond gehad. Er heerst een gezellige ongedwongen sfeer. De gerechten werden in een goed tempo geserveerd en aangevuld met diverse amuses. Heerlijke wijnen erbij. Leuk ook dat Dick regelmatig langs de tafels gaat en dat chefs af en toe ook uitserveren.
José C.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
De inrichting is hedendaags/modern en sfeervol, het gedeelte bij de achtertuin is meer "minimalistisch". ingericht. De gerechten waren over het algemeen een verrassende combinatie van smaken. Het tussengerecht was minder geslaagd. De porties waren net goed, maar dit werd met de lekkere amuses gecompenseerd. Het zou fijn zijn geweest als het hoofdgerecht eerder was opgediend.
Over de verhouding Prijs:Kwaliteit:Kwantiteit van de wijnen, en i.h.b. het aperitief (glaasje sherry) waren we minder blij. Een mindere noot was dat bediening ons te nadrukkelijk een glaasje champagne aanprees.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij vierden een 60e verjaardag en dineerden in het besloten zaaltje met openhaard. We waren met 12 gasten en het was een spectaculair diner. De samenstelling van exclusieve smaken per gerecht was indrukwekkend als ook de verrassende presentatie, keer op keer! Het wijnarrangement was even prikkelend als het uitgebreide menu du chef. Hulde aan Dick en zijn team!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We hebben vaak mogen genieten van de fijne kwaliteit van de Treeswijkhoeve.Een paar weken geleden dachten we ons weer te kunnen verwennen,maar wat een desillusie.De bediening was ronduit amateuristisch op verschillende punten.Onze feedback kwam bij patron Middelweerd helemaal verkeerd over en werd niet in dank afgenomen.Heel jammer.
Roel P.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Fijne ontvangst in een mooie zaak met ronde tafels waar we altijd van houden. De keuze voor het menu van de chef bleek prima, vooraf gegaan door mooie amuses en afgemaakt met een veelvoud aan friandises. Iedere gang werd begeleid door mooie wijnen en ciders bij de nagerechten enthousiast uitgelegd door het personeel. De smaken per gang waren zeer divers en ronduit heerlijk. Puntje voor verbetering: Als je vraagt of alles naar onze zin was geweest, neem de feedback dan ook in ontvangst en ga er niet over in discussie. In dit geval ging het om het comfort van de stoelen die voor de mannen in ons gezelschap (beiden 2m lang) simpelweg te krap waren. Overall heerlijk gegeten in een mooie ambiance voor een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
bennie66 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
In oktober heerlijk gegeten.Verrassende gerechten en amuses.
Toch is het een minpunt als je uit gaat eten en je hebt de pech dat
je een tafel krijgt waarbij de ene persoon op een wandbank moet gaan zitten en de ander heel de tijd tegen de bruine achterkant van die bank kijkt. Een andere opstelling van de tafels zou beter zijn. Die avond was het ontzettend druk maar dan verwacht ik in een sterrenrestaurant toch wel dat na het afrekenen iemand meeloopt naar de jassen en je bedankt en uitlaat.
Emil V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteravond echt heerlijk gegeten! Combinatie van smaken en gerechten was perfect, evenals de bijbehorende service. Lust voor het oog en mond!!
Danny S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
We waren gisterenavond uitgenodigd om mee gaan te eten in De Treeswijkhoeve, een fantastische ervaring voor ons, zéér mooi decor, vriendelijke bediening, de chef die zelf een paar keer aan tafel komt, chapeau, dikke pluim ! Geweldige smaakbelevingen van het eerste tot het laatste hapje, gerecht. Zeker zijn 2 sterren waard ! We komen zeker een keer terug. Doe zo verder ... tot snel.
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Onze eerste kennismaking en wat een genot om hier te mogen eten! Prima ambiance, Brabantse gezelligheid en overheerlijke gerechten! De chef heet je persoonlijk welkom en licht zijn menu toe, daarna volgen overheerlijke amuses, waarbij het worstenbroodje en het rookdoosje een 10 met een griffel verdienen! Het verrassingsmenu wat volgde was top (geldt ook voor de uitgekozen wijnen)! Het jonge, maar zeer goede personeel verdiend zeker ook een compliment, houden alles prima in de gaten, lichten gerechten prima toe en zijn niet opvallend aanwezig! Kortom: een aanradet, we komen hier beslist terug!
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met zes personen van een 'kliekjeslunch' genoten. Het waren nauwelijks kliekjes te noemen....Wat deze chef inspireert om zulke gerechten te bedenken en uit te voeren is mij een compleet raadsel. Elk bordje is een feest. De smaken zijn gedurfd en gewaagd, de opmaak fantastisch. Je kunt eigenlijk de eerste minuten alleen maar kijken, zonde om je vork er in te steken! De wijnen pasten bij de gerechten. Zoals altijd kwam de chef even langs om het worstenbroodje aan te snijden, goed om te zien hoe enthousiast en relaxed hij is. Ook nu was zijn staf weer top. Dit restaurant verdient zijn twee sterren zonder meer!
We zaten buiten in de prachtige tuin.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op de laatste dag voor hun vakantie traditioneel weer de ijskasten leeg gemaakt met een mooi diner geserveerd in de prachtige tuin.
Uiteraard is alles wat uit de keuken komt van uitzonderlijke kwaliteit. Ook de gastvrijheid en voortreffelijke bediening met de juiste twist draagt weer bij aan een voortreffelijke avond.
Fantastische amuses en voortreffelijke wijnen. Iets minder het duivenpootje en het redelijk beperkte nagerecht.
Wij blijven toch favoriet.
Boschjes .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Uitermate heerlijk gegeten gisterenavond bij De Treeswijkhoeve. Chef Dick en zijn team bieden gastvrijheid op top-niveau, mar wel op een prettige manier met persoonlijke aandacht voor de klant.. Dit was mijn eerste keer hier, maar zeker niet de laatste. Top-klasse.
Angela P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vandaag voor de eerste keer bij de Treeswijkhoeve gegeten maar zeker niet de laatste keer. Alles klopt! Sfeervolle locatie, enthousiast en goed team, fantastische gerechten en verrassende wijnen. naast het 5-gangen menu tal van amuses, allemaal smaakvol en in balans. Een echte aanrader als je op zoek bent naar een sterrendiner in een heerlijk ontspannen omgeving.
Dinogusto .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een fantastische belevenis! Uitzonderlijk goed gegeten, super mooi bijpassend wijn arrangement. Een totaal verzorgde avond met patron-cuisinier Dick Middelweerd die zich persoonlijk bekommert om de beleving van al zijn gasten. Hoogstaande perfectie in alle facetten en toch ook gewoon gemoedelijk. Bij twee sterren Michelin mag je natuurlijk wat verwachten, die verwachting wordt overtroffen.
Jenny-2 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk! Fantastisch! Geweldig! Super!

We eten vaker in restaurants met een of twee Michelin sterren. Vandaag voor het eerst bij de Treeswijkhoeve en het heeft zich wat ons betreft direct in onze favoriete top 3 (misschien wel op de eerste plek) weten te zetten met de 4-gangen lunch van vandaag.
Ik eet vegetarisch en ik heb nog nooit zo'n origineel, compleet en lekker menu gegeten. Elk gerecht had een explosie van smaaksensaties: iets fris, iets crèmigs, iets zurigs, iets hartigs, iets zoets. Soms subtiel, soms meer uitgesproken maar altijd in perfecte, volledige balans. Echt subliem!

De bediening was vlot, attent, spontaan en beleefd: helemaal in orde. Hiervoor 4,5 en geen 5 sterren omdat de sommelier bij het wijnarrangement begon met uitleg over de afkomst en smaak van de wijn en toelichtte waarom hij juist voor deze wijn had gekozen in combinatie met het gerecht. De sommelier die de overige glazen wijn schonk, hield het bij een keurige en enthousiaste uitleg over de afkomst en smaak van de wijn maar liet de verdere toelichting achterwege. Dat is de gebruikelijke manier en volstaat uiteraard goed maar waarom de sommelier meent dat deze wijn juist het beste past bij dat gerecht maakt het nog specialer.

De frisse, sfeervolle inrichting, de bijzondere toiletruimte en de prachtige tuin (helaas regende het waardoor we niet op het terras konden eten) maakten onze geslaagde eetbeleving helemaal af.
Anne_N .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de eerste keer bij De Treeswijkhoeve geweest en we komen zeker snel terug. Het eten was smaakvol, de bediening was top, de chef kwam zijn gerechten op een erg vriendelijke manier presenteren. Kortom: geweldig. Een aanrader voor iedereen.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wat een ultieme smaakbeleving! Nu weten we wat 2-sterren Michelin kan betekenen. Het is een feest voor de smaakpapillen. Prachtige creaties op de borden. Met uitstekende begeleidende wijnen. Alles klopt hier. Dit is de top van Nederland.

Een heerlijke verwenavond. Bij binnenkomst staat de chef al klaar om je te ontvangen. Ook in de loop van de avond is hij regelmatig aanwezig om een praatje te maken, een gerecht toe te lichten of om gewoon de tafel af te ruimen.

De verrassingsavond begint meteen met een glas bubbels en bijzondere hapjes. Je wordt overspoeld met bijzondere hapjes. Het stukje gelakte paling in een rookdoosje was uniek. Daarna begint het 5-gangenverrassingsmenu, maar eerst nog 2x een amusegerechtje om op te warmen. Allemaal culinair hoogstaande gerechten, heel mooi opgemaakt. De afsluiting met koffie en met verschillende bijzondere friandises was ook voortreffelijk. Het all-in arrangement wat we geboekt hadden was ook echt all-in, geen bijkomende kosten.

De inrichting van het restaurant is heel stijlvol, terwijl de bediening voor een relaxte sfeer zorgt zonder populair te worden.

Kortom we zijn super enthousiast.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij zijn een super ervaring rijker! Daags voor mijn verjaardag heerlijk van de lunch genoten. Het warme welkom van de chef en de attente verzorging van het team was super. Fijne mondvermaakjes super gepresenteerd! De paling in het sigarendoosje was echt verrukkelijk! Ik had een Bob bij dus heb gekozen voor het wijnarrangement met hele mooie wijnen. Van amuses tot friandises een groot feest. Ik kreeg zelfs nog voor mijn verjaardag een taartje mee naar huis.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We zijn te gast bij 2* restaurant Treeswijkhoeve in Waalre. De locatie en het interieur zijn mooi, de ontvangst is prima en we nemen plaats in de sfeervolle ruimte welke deze avond goed gevuld is. Tot mijn grote vreugde is er nu wel een alcoholvrij aperitief beschikbaar, hulde!

We worden aan tafel door de chef alleraardigst en met handdruk welkom geheten waarna het bekende Brabantse worstenbroodje wordt aangeboden. Wat volgt is een uitleg mbt het 3-gangenmenu en we kiezen voor een extra tussengerecht. Wijnen worden gekozen en er volgen vele, vele heerlijke mondvermaakjes met de paling in de sigarenkist als absoluut hoogtepunt. Daarna nog twee amuses van broccoli kimchi en gebrande uienbouillon, beiden van prima kwaliteit.

De diverse gangen zoals tartaar van zeebaars en Ponzu, zacht gegaarde kreeft met Dukkah kruiden, de pièce van kalfshaas met truffeljus en het dessert van groene appel, tarweveld, AloëVera en top olijfolie leveren zeer tevreden gezichten op. Mooie composities allemaal en zeer goed op smaak. Dat deze op aardewerk-achtige grijze en bruine borden of in kommetjes worden geserveerd, doet wat ons betreft afbraak aan de gerechten maar dat is heel persoonlijk (we zijn Stockmans fans).

Bij deze gerechten worden trouwens prima wijnen geschonken (door een prima sommelier) en heerlijk brood met boter geserveerd. Al met al hebben we een mooie avond gehad welke voor herhaling vatbaar is.

Niks meer op te merken dus? Toch wel, want een gedeelte van de bediening is nog steeds niet op hetzelfde niveau als de keuken. We missen iets van Brabantse gezelligheid, enthousiasme, sommige gerechten worden onvoldoende of onvolledig aan ons uitgelegd en meerdere malen worden de borden uitgehaald zonder enige emotie of contact met ons.

Dus wat ons betreft mag de chef de gehele avond aan tafel komen bedienen. Want die heeft het wel helemaal begrepen.