De Tos

Roermondseweg 155 6005 NJ Weert Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Tos

Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Onlangs hier heerlijke genoten van een high tea de luxe. We begonnen met een lekkere soep, waarna diverse kleine broodjes en sandwiches werden geserveerd. De verse jus smaakte goed hierbij. Hierna volgden zoete lekkernijen met een chocolade fondue, verrukkelijk! Naast onbeperkt thee, konden we ook voor koffie of cappuccino kiezen. Al met al een prima verzorgde high tea!
Dorplein .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Op uitnodiging van vrienden gekozen voor 3 gangen. Het voorgerecht bestond uit gamba's in Aioli. De gedronken chardonnay (huiswijn) paste er goed bij.
De smaak was prima. Als hoofdgerecht kreeg ik kabeljauw op de huid gebakken. De kabeljauw was goed bereid. De smaak van de bearnaisesaus was wat aan de flauwe kant, waardoor de smaak wat minder was. De bijgeplaatste groenten waren afdoende op smaak; soms wat te gaar. Ook hierbij paste de bovengenoemde wijn. Het nagerecht bestond uit vanille-ijs met aardbeien. Niets mis mee.
Maanman .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Vanuit ons vakantieadresje in Weert, restaurant de Tos uitgekozen op grond van de goede recensies van Iens. Het restaurant ligt aan een doorgaande provinciale weg, maar daar ontkom je vaak niet aan. Het terras was gezellig druk. Beiden namen we de op de huid gebakken kabeljauw. Het geheel ziet er mooi uit en het smaakte heerlijk, hoewel de vis iets zachter van structuur had mogen zijn. Heerlijk gebakken patatjes erbij, (oh sorry, frites...) wat salade en wat verse groenten. Dat missen we nog al eens bij restaurantjes. Geld waard. Prima restaurant.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Op doorreis naar het noorden zijn we even gestopt voor een hapje eten. Positief verrast door de kwaliteit van eten en bediening. (geen voorstelling gemaakt). Buiten was het lekker zitten, binnen zag het er netjes uit.
Seizoensgerecht (aspergesalade) was zeer compleet en lekker vers, de mixed grill van mijn tafelgenoot was ook keurig verzorgd en compleet.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Was vroeger een truckerscafé maar heeft de formule aangepast. Hier met 4 mannen gegeten. We hadden allemaal het proeverijtje als voorgerecht en dat smaakte prima. Het bestond uit een tomatensoepje, garnalencoctailtje met gefrituurd garnaaltje, gebakken champignons en carpaccio. Hoofdgerechten waren kabeljouw (erg lekker), Reuze gamba's met spaghetti in knoflookroomsaus (ook goed), brochette en angus tournedos. Hier was niks op aan te merken. Het nagerecht, we wilden allen een kaasplankje maar dit kon niet op 1 tableau. We kregen 4 bordjes, met dezelfde kazen maar verschillende porties. Ook de garnering viel ons op. Sla met zongedroogde tomaten en walnoten. De noten ontbraken ook nog eens op een bord. De wijn was prima. Ze hadden wel eerder de bestelling voor de drank mogen doen. We hebben vaak moeten wachten.
Al met al goed eten. De aankleding is netjes. Het was er erg druk. reserveren is een must! Bediening mag sneller zijn.
Stephank .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een opgewaardeerd chauffeursrestaurant.. zo zou ik de Tos omschrijven.
Misschien was het daarom wel zo'n aangename verrassing. Wat wordt hier goed gekookt !
De bediening reageerde nogal mat toen we binnen kwamen maar ontdooide naar verloop van tijd.
De diverse gerechten waren verrassend goed en lekker.. Vooral mijn ossenhaas was werkelijk perfect. Voor weinig geld kun je hier fantastisch eten. Het restaurant heeft een uitgebreide kaart en ze houden graag rekening met je voorkeuren.
Lianneke A.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
High tea gehad bij de Tos in Weert.
Het reserveren ging wat moeizaam. 2 x moeten bellen, de eerste keer was er niemand die mijn reservering aan kon nemen en de 2de keer was degene die de telefoon aan nam de agenda kwijt. Dit zou wat professioneler kunnen.
De high tea zelf was zeer uitgebreid en erg lekker. Lekkere sandwiches! Dit vind ik een erg fijn afwisseling bij al die zoetigheid, dit gaat anders nogal snel vervelen.
Het zou leuk zijn als er speciale theesoorten geserveerd zouden worden. Dit maakt het net iets spannender dan wanneer er alleen pickwick gedronken wordt.
De Tos is met de auto of de fiets goed bereikbaar en heeft een ruime parkeerplaats.
CoraK .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Gegeten op een doordeweekse avond met 2 volwassenen en 2 pubers. Prima prjs/kwaliteitverhouding. Schnitzels, saté en spareribs waren goed. Geserveerd met 4 verschillende smakelijke groenten en patat en gebakken aardappels. Het enige wat beter kon was de patat die iets langer had gemogen.
Bediening was uitermate vriendelijk. Bij een niet vol restaurant moesten we wel 3 kwartier op ons eten wachten. Maar het was wel het wachten waard.
Boelsy .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Driegangen keuzemenu gehad. Voldoende mogelijkheden. Veel combinaties mogelijk met groentes. Het eten was redelijk goed. Door de vele reserveringen was het erg druk en dat geeft wat meer ambiance. Binnen was het moderner dan je aan de buitenkant zou verwachten.