De Toog

Meer informatie over restaurant De Toog

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

Vera B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De Toog is een eetcafe zoals je een eetcafe kunt verwachten. Een informeel, haast bruin cafe-achtig interieur wat gezellig aandoet. De Toog doet niet moeilijk, en dat straalt het uit.
Wij aten er op een dinsdag en ik vond het, gezien de doordeweekse avond, opvallend druk. Het was helemaal vol. Dat schepte verwachtingen voor het eten, maar die kwamen niet helemaal uit. In de dagsoep zaten gekke vezeltjes, de frietjes bij het hoofdgerecht waren op zich lekker gekruid maar zó zout dat er standaard een karaf water bijgeleverd had mogen worden, en het dessert zag er prachtig uit maar was qua smaak wat saai. Wel waren de porties enórm en gingen we welgevuld weer naar huis.
Sophie-D .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heel gezellig eetcafé in koog aan de Zaan. Gezellig en sfeervol ingericht. Leuke kaart met wat gezellige speciaalbieren erop.
Het eten was wat minder, vooraf hadden we de proeverij van voorgerechten waarbij de asperge soep er met kop en schouders bovenuit stak, die was echt heerlijk. Echter de tartaar, geserveerd in een weckpotje was te warm en te grof gesneden. Ook de gerookte zalm gevuld met vismousse was te veel van het goede.
Als hoofdgerecht gekozen voor de zeewolf met pompoenrisotto. Maar dat was echt véél te overdadig. Er was geen stukje bord meer te zien, alles lag in een saus, daarop hele romige risotto met in het midden mijn te gare stukje vis. Omdat alles op en door elkaar lag, leek alles hetzelfde te smaken. Jammer, want alle componenten los van elkaar waren op zich prima.
Leuk café met goede bediening waar ik vast nog wel eens een biertje ga drinken, maar om lekker te eten ga ik liever ergens anders heen.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Met z'n tweeën op maandagavond op de bonnefooi naar de Toog. Ik had nog een dinerbon die verzilverd moest worden. Nooit verwacht dat het zo druk zou zijn. Gelukkig was er nog wel plek voor ons, maar volgende keer zal ik voor de zekerheid reserveren.
Mijn partner had het stoofpotje (rund in port) met stoofpeertje, sperziebonen, wortel, pastinaak (?) en ik de eendenborst met gekarameliseerde witlof, rode port saus met vanille en dadelcreme. We waren beide zeer aangenaam verrast door de kwaliteit en ook de kwantiteit. Bij het stoofpotje werden in het jasje gebakken kriel, wortel, lente-uitjes geserveerd, bij de eendenborst frietjes. Van de frietjes heb ik nauwelijks gegeten, want er zaten zoveel bij de beide gerechten zoveel heerlijke groenten (en cremes/sausen) dat dat al ruim voldoende was. Waar vind je dat tegenwoordig nog!
De bediening was prima. Gewoon gezellige meiden die hun werk uitstekend deden. Min puntje vond ik de verlichting (maar ja... is ook een café hè). Zag nauwelijks wat er precies op m'n bordje lag. Een uitdaging om de smaakpapillen e.e.a. te laten herkennen.
Verder hebben wij ons vermaakt met de tientallen grappige spreuken op de dikke plafondbalken.
Volgende keer een tafeltje aan de andere kant van de ruimte. Kunnen we de spreuken aan de achterkant van de balken ook lezen :-)
Tighthead .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heb hier nu een paar keer gegeten en het was iedere keer top, het is zeker eetcafe met een dikke plus porties zijn flink goede sfeer en bij lekker weer kun je er heerlijk buiten zitten.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vandaag met een vriend heerlijk geluncht bij De Toog. We kozen beiden de hamburger en die was smakelijk. Gekruid met cajunkruiden, wat hem vrij pittig maakte. Wellicht voor sommigen iets te pittig, maar ons beviel het wel. (Misschien is het verstandig om die kruiding ook op de menukaart te zetten.) De hamburger werd opgediend op een Italiaanse bol. Altijd wat lastig eten: doe je dat nu met je handen of met mes en vork? Er kwam lekkere ook gekruide frietjes bij die - heel geestig - werden opgediend in een mini-frituurmandje. Onze drankjes, zoals cappuccino en later een glaasje Chardonnay, waren keurig in orde. De jongedame in de bediening was erg attent en oplettend of we niet inmiddels "droog" stonden.
De ambiance is heel aardig: het café ziet er uit alsof het er al honderd jaar staat, maar mijn disgenoot (die een plaatselijke inboorling is) vertelde me dat het opnieuw was opgebouwd. Wel, dat is dus goed gelukt. Een prettig adres voor een lunch.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk op vrijdagmiddag op het terras van een voortreffelijke lunch genoten. Wederom de lunchplank besteld, die nooit teleur stelt. Deze keer jammer genoeg een selleriesalade, die wel erg gewoon was en zalm met daaronder een eiersalade. Tsja de keuze kan niet altijd precies naar eigen smaak zijn, maar even goed heerlijk gegeten. De prijs kwaliteitverhouding is nergens zo goed in orde als hier! Het blijft onze vaste lunchstek.
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Zonder te reserveren kwamen we met 6 man hier terecht en we vonden gelukkig een prima plekje buiten op het terras aan het water. Gelukkig maar, want het is hier altijd druk!
We namen tasting plateaus met allerlei kleine hapjes, zoals carpaccio, gamba's, tonijn, makreelsalade, garnalenkroketjes, gegrilde groenten, bressaiola, lamshaas. Daarnaast nog wat frietjes, gegratineerd knoflookbrood en gefrituurde inktvisringen en onze buikjes waren weer gevuld. Wat een heerlijkheid op zo'n warme dag. Prima verzorgd, lief personeel. Komen hier graag!
Susie1974 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Vanavond voor het eerst in de Toog gegeten. Het was heerlijk en de gerechten werden zeer verzorgd en aantrekkelijk op gediend. Vooraf de tasting voor 2 personen genomen. Dit is een grote schaal met een aantal heerlijke gerechten waaronder carpaccio en asperges met gerookte zalm. Voor de kids er voldoende lekkere keuze. Ook mochten ze nog een leuk kado uitkiezen. Het enige minpunt is dat er opeens een grote hond binnen liep. Niet iedereen houd van grote honden en persoonlijk vind ik dit niet kunnen en onhygienisch in een restaurant. Heb dit de, overigens zeer aardige, bediening gemeld. Zij vertelde dat de hond van de eigenaar is en dat hij niets met deze opmerking zal doen....jammer van dit leuke lekkere restaurant...weet om die reden niet of ik nog eens terug zal keren...
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
We komen er geregeld. En nu de lente is uitgebroken nog vaker want de sloep kan aan de achterkant, het terras, aanleggen. Als het terras vol is kunnen we ook in de sloep eten! De kaart is een lekkere mengeling van happen waar je, bij een goed glas, trek in hebt. Op deze mooie zondagse namiddag aten we (natuurlijk) asperges. En die waren in hun simpelheid (ham, eieren, botersaus, krieltjes) onovertreffelijk. De Toog ziet ons de komende zomer nog vaker!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Op een mooie dag kan je hier heerlijk op het terras zitten. Je kijkt dan wel tegen een lelijke fabriek aan maar over de Zaan komt er genoeg aan boten voorbij dat je aandacht hier naar uit gaat en de verte niet storend is. Wanneer het minder mooi weer is biedt het café voldoende sfeer om hier ook aangenaam te verpozen.
Ze hebben mooie bieren op de tap en je kan hier ’s middags een lekker broodje eten voor een heel redelijke prijs. Vanwege deze ervaring probeerden we het ook een ’s avonds uit. We waren met zijn vieren en hadden onder andere varkenshaas saté besteld. Kennelijk was deze eerder klaar dan de andere twee gerechten want er zat een namelijk een donkerbruine korst op en het vlees was doorgeslagen en daar door aan de droge kant. Midden in de satésaus stond een bakje knoflooksaus en ik had geen idee wat daar de bedoeling van was. Verder stond ook nog een grappig weckpotje op het bord gevuld met rauwe groenten, nogal grof gesneden. Dat kan ik zelf ook wel. Moest ik die misschien in knoflooksaus dippen of zo? Als klap op de vuurpijl lag er een spies met fruit bovenop de groente. Daar kwamen ze in de jaren zeventig in de bistro nog wel mee weg maar anno 2015 is het aandoenlijk oubollig.
De bediening is vriendelijke en vlot. Het terras wordt ook gebruikt voor opslag er is bijvoorbeeld een grote koeling aanwezig. Daar zouden ze iets zorgvuldiger mee om kunnen gaan want er is te veel in het zicht maar misschien moet ik maar meer de andere kant opkijken, naar de passendere boten.
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Gisteravond met mijn vriend wezen eten vanwege z'n verjaardag. Een heel leuk, gezellig eetcafé in Koog aan de Zaan. Ontzettend leuke inrichting. Heel knus, ook op een maandagavond met maar een paar bezette tafeltjes. Uitgebreide menukaart (luxe eetcafé, meer dan saté en spareribs) en ook nog een wisselend weekmenu. Ze hebben een uitgebreide bierkaart waarvan ook een heel aantal op de tap. Zomers kun je hier op het terras aan de Zaan zitten, maar binnen is het ook gezellig. Na een biertje en een lekker broodje met aioli hebben wij gekozen voor de mixed grill voor twee personen. Heerlijk, helemaal niet droog zoals ik wel eens ergens anders heb ervaren. Gamba's op een bedje van gekruide tagliatelle, varkenshaas, biefstuk, kipfilet en een stukje gehakt...allemaal even lekker. Hierbij kwamen lekkere frieten, twee sausjes en wat geroosterde groenten. Omdat we hier meer dan voldoende aan hadden, hebben we de maaltijd afgesloten met een lekker kopje cappuccino. Helemaal top, niks op aan te merken en we komen eerdaags zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Zondagavond hier voor het eerst de variatie op de lunchplank genomen: diverse bites op een plank. Een variatie van vis en vlees met goede patat werd ons voorgeschoteld. Alles was heerlijk op smaak en de presentatie was keurig. De sfeer is hier top en op het decor raak je niet uit-gekeken, wat een gezelligheid! Een van de beste eetcafe's in Zaanstad.
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Op een superzware avond gegeten met onze nichtjes buiten op het terras van De Toog. Prima eetcafé, mag zelfs eetcafé plus genoemd worden. De zelfgemaakte hamburger smaakte mijn man uitstekend, de frietjes zijn lekker dik en knapperig, doch zacht van binnen. Ik nam 2 voorgerechten in plaats van een voor- en een hoofd, vitello tonnato en carpaccio. Dit was eigenlijk al veel te veel, maar heel lekker. De kinderen waren erg te spreken over het caramelijs met marsepein. Een wonder dat dit allemaal uit dat minikeukentje tevoorschijn komt! Hier komen we graag eten!
C_en_J .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Vanmiddag hebben we geluncht in dit leuke, ongedwongen eetcafé. Het eten was goed. We hadden de hamburger en de wrap met geitenkaas, allebei erg lekker! Ook veel keuze in bier. Meisje dat in de bediening stond was heel vriendelijk en vlot, al zou een verbeterpuntje wel zijn als ze iets meer zou kunnen vertellen over het eten (simpele vragen over wat voor garnituur en saus er zat bij de hamburger kon ze ons niet beantwoorden). De inrichting is gezellig, typisch een knus eetcafé met leuke details zoals de spreuken op de balk en de oude posters op de plafonds. Wij hebben de hond ook gezien, maar die bleef netjes in de hoek en als dierenliefhebbers vonden wij dat juist wel leuk.

Zou zeker voor herhaling vatbaar zijn!
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
De Toog is een super fijn restaurant. Nick is een fantastische kok die in zijn kleine keukentje de meest fantastische gerechten weet te bereiden.
Het is altijd weer een feest als hij een nieuwe kaart heeft, want aan de vegetariër denkt hij altijd!! De "hamburgers met een knipoog" zijn super!! 3 kleine "hamburgers" één met gebakken paddenstoelen, één met geitenkaas en één met een groenten burger!
De bediending is vriendelijk, netjes en beleefd, en zorgen dat je je helemaal thuis voelt. De inrichting is gezellig en op de houtenbalken staan spreuken die je elke keer weer leest.

Wij komen zeker terug voor een lunch of diner.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Gisteren voor het eerst weer buiten genoten van een heerlijke lunch bij de Toog. Het wordt iedere keer beter. De producten zijn vers en ze hebben een goede lunchkaart. De nieuwe lunch plank voor 2 personen is geweldig lekker en gevarieerd. Je moet wel even de tijd nemen om van alles te kunnen genieten! Ga zo door zou ik zeggen dan zeg ik het voort!
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
Verrassend lekker gegeten. Saté anders. 3 stokjes saté met 3 verschillende sausjes. Leuk opgediend met lekkere friet en salade op het bord. Vriendelijke bediening. Lekkere keus in bier. Aanrader !
BEN H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Onlangs voor de eerste keer hier gedineerd. De kaart ziet er zeer verzorgd uit en nodigt je uit om iets lekkers te kiezen.
Dat werd een trio van Ossehaas saté. Deze werd geserveerd in drie bekers en in iedere beker een andere saus. Uitstekend vlees en de combinatie met sauzen waren heerlijk. De bijgerechten waren ruim voldoende en oké. De bediening was zeer attent en had goede controle over het hele restaurant gebeuren.
Zonder meer tevreden en komen zeker weer terug.
Frankie_b .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Eetcafe de Toog heeft net een nieuwe kaart en deze ziet er goed uit!

Vooraf een heerlijke soep gegeten en als hoofd een trio van tournedos (wordt geserveerd met met verse groente uit de oven,
Verse frites of gebakken aardappeltjes). Als dessert een creme brulee.

Persooneel is vriendelijk, eten is zeer goed en makkelijk te bereiken locatie.

Ik kom hier zeer zeker nog een aantal keer terug!

Christina H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Het is een gezellig eetcafe met ongedwongen sfeer ook de hond hoord gewoon bij de toog!
De bediening was vlot en niet te opdringerig.
Het eten is van goede kwaliteit en word leuk opgediend al met al was het een feestje.
We komen er al vaker en we komen er zeker weer terug.