De Toog

Nicolaas Beetsstraat 142 1054 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-206185017

Over het restaurant De Toog

Te midden van alle hippe horeca in Oud West is Cafe de Toog al jarenlang zijn eigenzinnige zelf : een echt Amsterdams buurtcafe waar het ook nog eens verrassend lekker lunchen en dineren is !. Het publiek is een gezellige mix van stamgasten , buurtbewoners en fijnproevers die deze fijne oase al jaren weten te vinden . Eigenares Maaike en haar kundige personeel staan klaar om alles te vertellen over het maandelijks wisselende menu, het brede assortiment aan dranken en om u flink in de watten te leggen !

Meer informatie over restaurant De Toog

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Toog

Liane Z.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Inrichting, muziek en bediening heel fijn, ongedwongen sfeer, relaxt publiek, en eten heerlijk. Al decennia lang. Alleen de drank wat duur.
Marie-Anne K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Terras was gezellig, het eten goed. Alleen de bediening was heel onvriendelijk toen het terras gesloten werd. Begrijpelijk zijn er regels, maar de dame was weinig pragmatisch. Dus om 23 uur naar huis gegaan.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Gastvrije en hartelijke ontvangst. Goed gegeten.
Kiki F.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Fijne ontvangst, zeer gezellig en hulpvaardig personeel, zalig eten en lekkere wijn. Mooie inrichting en in de zomermaanden een fijn terras.
Tessa T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Perfecte plek om te vieren dat ik en mijn vriend 9 jaar samen zijn!

Heerlijk kalfsbiefstuk met artisjok, linzen én kaaskrokantje gegeten. Super lekker. Mijn vriend had bisque van langoustines met wilde rissotto, spinazie en kokkels en heeft ook ontzettend genoten. Gezellige en vertrouwde sfeer, met personeel dat daadwerkelijk aandacht voor je heeft.

Als verrassings zelfs champagne gekregen toen wij vertelden dat we 9 jaar samen waren!
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Prachtig cafe. Gezellig ....................."..................................................
Ik heb Geen zin een scriptie te schrijven
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Een van de leukste en meest authentieke buurtcafe's van Mokum. Wij kwamen hier 25 jaar geleden al en er is gelukkig niets veranderd. O ja toch, Brood is dood.
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellige ambiance. Vriendelijke bediening. Lekker eten. Verhouding prijs kwaliteit prima.
Tessa T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Een HELE aangename verrassing! Bij binnenkomst een grote glimlach van de mensen achter de bar, de ontspannen maar toch levendige sfeer is gelijk voelbaar. Na de koffie en de heerlijke tosti spianata zijn we gebleven voor het avondeten. Bestellen we kogelbiefstuk, de ham- of vegaburger, de ravioli? Uiteindelijk de poussin gekozen: een heerlijk gegaard kippetje met paddestoelen, krieltjes en dragonsaus, niet te veel en niet te weinig. Mijn vriend was ook zeer te spreken over de hamburger, met frietjes! Na nog de zelfgemaakte appeltaart met vanille ijs en het kaasplankje en toen konden we echt niet meer. Erg fijn dat de menukaart zo divers is en dat je echt kan kiezen waar je dat moment trek in hebt. Daarbij is er super fijne belichting en kun je beneden en boven lekker uit het raam turen. Echt een aanrader, wij komen zeker terug!
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Cafe de Toog is een warme vriendelijke plek waar je voor alle momenten op de dag terecht kan. Ik heb er laatst heerlijk ontbeten/geluncht, fantastische klassieke uitsmijter maar ook homemade mango bowl met superfood en andere gezonde opties! Haver en amandel melk beschikbaar voor de koffie verkeerd. Bewuste kaart in de setting van een gezellig bruin cafe! Echt een aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Op een herfstachtige zomerdag geluncht bij De Toog. Vrienden woonden zo'n twintig jaar geleden in de buurt en in die tijd ben ik er ook enkele malen geweest. Het is een typisch bruin eetcafé en de naam verwijst duidelijk naar de prachtige toog. Eigenlijk oogt de hele zaak als een huiskamer met entresol. Oude boeken langs de wanden, fraaie boeketten kunstbloemen en een plafond met reliëf geven de ruimte een unieke sfeer. De lunch en de bediening was uitstekend. Ik had de rodebietensoep met Turkse yoghurt en munt en het zuurdesembrood met gerookte forel, salade van appel en knolselderij en geschaafde amandelen. De sandwich was lekker maar de soep was pas echt bijzonder.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Voor een borrel moet je bij de Toog zijn, maar om te eten raad ik het ten zeerste af. Groente ontbrak vrijwel bij iedere maaltijd. Burgers serveren ze nog ingepakt in papier in een plastic (knijper)mandje. Het viel ons sterk tegen...
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Het ossenhaaspannetje was heerlijk mals, maar de bijgevoegde boter vond ik minder lekker, maar dat is een kwestie van smaak. Daarentegen was de hamburger een ware smaaksensatie, alle smaken kwamen perfect samen. Alle medewerkers kwamen oprecht vriendelijk over en liepen de hele avond met een grote glimlach op het gezicht. Wij gaan bij dit immens gezellige eetcafé zeker nog een keer eten.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een leuk druk buurtcafé midden in een woonwijk. Goed eten, niet teveel of te weinig. Service prima.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Leuk eetcafé voor een biertje en burger. De Toogburger was prima en de patatten erbij ook. Beetje veel maar dat zegt ook iets over de proever. Personeel is aardig en professioneel.
Dat dit de vroegere stamkroeg van Herman Brood was, tja is dat nou echt een ding?
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Na een filmpremière in Lab111 wilden we (lekker dichtbij want de parkeermeter liep nog) een hapje eten.
Gezellige Amsterdamse bruine kroeg zo op het eerste ook, trapje op en in een heerlijk klein hokje nog iets verder in de hoek gedoken.

Uitstekende service van de jonge dames die ons hielpen, beleefd en ook met kennis van zaken bleek toen ik iets uitgebreider naar de wijn informeerde, een onverwacht genoegen.

Wat het cijfer drukte is, en dat reken ik even mee met het decor, het toilet.
Alsof er iemand zich van onder en boven omgekeerd had... verschrikkelijk!
Er hing schoonmaakmiddel dus de bril was te desinfecteren maar ik bleef maar rondkijken aangezien het rook alsof er ergens nog poep en braaksel lag.
Die zagen we niet aankomen, toen we de zaak binnenkwamen overheerste een chloorlucht welke ons deed besluiten wat meer boven en achteraf te gaan zitten.

Eten was uitstekend en ook het kaasplankje prima.
Nu nog een lekkere vega-burger op het menu en wij komen met genoegen terug!

Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Eetcafe, dus ik verwacht geen hoogstandjes. We zijn met z'n vieren en bestellen bittergarnituur (bitterballen, kaassouffletjes, calamaris en vlammetjes, van elk drie) Lekker van smaak, maar sommige hapjes voelden wat vet aan. Daarna een schotel met tapas (plakjes kaas, worst, olijfjes, zalm met dille en kappertjes, tapenade, pittige Italiaanse gehaktballetjes, etc.) erg lekker! Eigenlijk niet heel veel trek meer in veel eten, maar de pizza's zijn goedkoop en beloven niet al te groot te zijn, wat zo blijkt te zijn. Ik vind de pizza's niet lekker ogen, want overgoten met kaas, maar ze smaakten prima. Dunne bodem, idd wat slapjes, maar voorgesneden, groenten en vol van smaak en kruiden. Heerlijk buiten gezeten. Redelijk weer en je hebt echt een gevoel in een buurtcafé te zitten. Ik vind het heerlijk voor tussendoor.
La F.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een fijne bruine kroeg waar je ook prima een hapje kunt eten en met een fijn terras. Gister hier goede mosselen gegeten alleen hadden de frieten die erbij kwamen wat mij betreft wat meer doorbakken mogen zijn. Al jaren een fijne buurtkroeg.
leen S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Ik was na een slechte ervaring (en dito recensie) een tijd niet meer in De Toog geweest. Tijd voor een herkansing. En wat voor eentje! Laat ik dit keer beginnen met de bediening in plaats van met het eten. De jongen en het meisje die de bar deden en de bediening zijn van uitzonderlijke klasse. Zeer dienstverlenend, attent, niet te overdadig aanwezig. Daarnaast had de jongen ook nog een onderkoelde vorm van humor die geheel paste bij de etiquetteregels die hij prima in acht nam. Voor het eten kozen mijn partner en ik beiden voor de spareribs. Een prima keuze, goed gegaard, gelukkig niet dat (te ver voorgekookte) vlees dat soms vanzelf van het bot valt. Het decor? Ik zat buiten op het terras en dat is dan ook het decor dat ik kan beoordelen. Een prima locatie, met in late middag nog zon. Langere tafels voor grotere gezelschappen om te delen, kleine voor met z'n twee. De straat is rustig, vrijwel alleen bestemmingsverkeer. Kortom: een prima plek om een lekker hapje te eten met een meer dan goede bediening.
david123 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Eetcafe, eigenlijkmeer een kroeg. We hadden een hamburger en die was prima, maar de pizza was slap, nat van de tomatensaus, eigenlijk niet goed te eten. De bediening is vriendelijk maar maar niet echt attent.