De Toog

Nicolaas Beetsstraat 142 1054 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-206185017

Over restaurant De Toog

Eten in de oude stamkroeg van Herman Brood

Café De Toog is een typisch Amsterdams bruin café, gevestigd in Oud-West. Van fijnproever tot buurtbewoner, iedereen weet het te vinden. Eigenaren Jonathan en Maaike geven je een warm welkom, goede service, en een no-nonsense menu. Hun specialiteit is de biologische burger; een must als we Jonathan mogen geloven! Niemand minder dan Herman Brood was een vaste klant van De Toog. Het was zijn stamkroeg, en dat is terug te zien. De schilderijen van Brood sieren nog steeds de muren van het café.

Meer informatie over restaurant De Toog

7,2
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eerlijke keuken met biologische ingredienten. De gerechten zijn eenvoudig maar goed klaargemaakt. De oprechtheid zie je ook terug bij de bediening: persoonlijk, vriendelijk en natuurlijk op z'n Amsterdams heel informeel. Met een terras op het zuid-westen is het 's zomers heerlijk in het zonnetje eten. Vriendelijk geprijst.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Leuk eetcafé voor een biertje en burger. De Toogburger was prima en de patatten erbij ook. Beetje veel maar dat zegt ook iets over de proever. Personeel is aardig en professioneel.
Dat dit de vroegere stamkroeg van Herman Brood was, tja is dat nou echt een ding?
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Na een filmpremière in Lab111 wilden we (lekker dichtbij want de parkeermeter liep nog) een hapje eten.
Gezellige Amsterdamse bruine kroeg zo op het eerste ook, trapje op en in een heerlijk klein hokje nog iets verder in de hoek gedoken.

Uitstekende service van de jonge dames die ons hielpen, beleefd en ook met kennis van zaken bleek toen ik iets uitgebreider naar de wijn informeerde, een onverwacht genoegen.

Wat het cijfer drukte is, en dat reken ik even mee met het decor, het toilet.
Alsof er iemand zich van onder en boven omgekeerd had... verschrikkelijk!
Er hing schoonmaakmiddel dus de bril was te desinfecteren maar ik bleef maar rondkijken aangezien het rook alsof er ergens nog poep en braaksel lag.
Die zagen we niet aankomen, toen we de zaak binnenkwamen overheerste een chloorlucht welke ons deed besluiten wat meer boven en achteraf te gaan zitten.

Eten was uitstekend en ook het kaasplankje prima.
Nu nog een lekkere vega-burger op het menu en wij komen met genoegen terug!

Kaylydall .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
An amazing cafe with superb beer choices and a relaxing atmosphere. We were greeted with a cheer by locals for completing the marathon! The service was outstanding, a perfect mix of knowledge, humour and attentiveness meant we had the most fabulous evening, definitely a night to remember! Thanks for the experience.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Eetcafe, dus ik verwacht geen hoogstandjes. We zijn met z'n vieren en bestellen bittergarnituur (bitterballen, kaassouffletjes, calamaris en vlammetjes, van elk drie) Lekker van smaak, maar sommige hapjes voelden wat vet aan. Daarna een schotel met tapas (plakjes kaas, worst, olijfjes, zalm met dille en kappertjes, tapenade, pittige Italiaanse gehaktballetjes, etc.) erg lekker! Eigenlijk niet heel veel trek meer in veel eten, maar de pizza's zijn goedkoop en beloven niet al te groot te zijn, wat zo blijkt te zijn. Ik vind de pizza's niet lekker ogen, want overgoten met kaas, maar ze smaakten prima. Dunne bodem, idd wat slapjes, maar voorgesneden, groenten en vol van smaak en kruiden. Heerlijk buiten gezeten. Redelijk weer en je hebt echt een gevoel in een buurtcafé te zitten. Ik vind het heerlijk voor tussendoor.
Susanna F.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een fijne bruine kroeg waar je ook prima een hapje kunt eten en met een fijn terras. Gister hier goede mosselen gegeten alleen hadden de frieten die erbij kwamen wat mij betreft wat meer doorbakken mogen zijn. Al jaren een fijne buurtkroeg.
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Ik was na een slechte ervaring (en dito recensie) een tijd niet meer in De Toog geweest. Tijd voor een herkansing. En wat voor eentje! Laat ik dit keer beginnen met de bediening in plaats van met het eten. De jongen en het meisje die de bar deden en de bediening zijn van uitzonderlijke klasse. Zeer dienstverlenend, attent, niet te overdadig aanwezig. Daarnaast had de jongen ook nog een onderkoelde vorm van humor die geheel paste bij de etiquetteregels die hij prima in acht nam. Voor het eten kozen mijn partner en ik beiden voor de spareribs. Een prima keuze, goed gegaard, gelukkig niet dat (te ver voorgekookte) vlees dat soms vanzelf van het bot valt. Het decor? Ik zat buiten op het terras en dat is dan ook het decor dat ik kan beoordelen. Een prima locatie, met in late middag nog zon. Langere tafels voor grotere gezelschappen om te delen, kleine voor met z'n twee. De straat is rustig, vrijwel alleen bestemmingsverkeer. Kortom: een prima plek om een lekker hapje te eten met een meer dan goede bediening.
David123 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Eetcafe, eigenlijkmeer een kroeg. We hadden een hamburger en die was prima, maar de pizza was slap, nat van de tomatensaus, eigenlijk niet goed te eten. De bediening is vriendelijk maar maar niet echt attent.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Hier gegeten met 4 personen voor een verjaardag in de buurt. Was allemaal erg ok, carpaccio en de burger waren prima voor een eetcafe. Alleen vond ik de kaart eerst leuker toen ze er allemaal kleine gerechten op hadden, maar om even af te spreken en wat te eten is het prima.
TE1 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Gisteren gegeten in dit bruine eetcafe in Oud West.
Gezellige sfeer, goede bediening en een heerlijk fris getapt biertje. De menukaart is zoals je van een eetcafe kunt verwachten: salades, sate, hamburger en biefstuk, maar daarbij hebben ze ook diverse daghappen. Voor de verandering eens gekozen voor een kipschnitzel (slechts € 10,-) , die op zich prima was, maar kalf of varken is wat mij betreft gewoon lekkerder. De argentijnse biefstuk van mijn partner was ook goed op smaak. Porties hadden iets groter gemogen, maar goed, voor dat geld.. Leuk voor als je in de buurt bent.
Marijevanvuuren .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Zeker een aanrader dit leuke eetcafeetje midden in Oud-West! Het interieur erg gezellig ingericht, wij zaten aan een knus tafeltje boven aan het raam. Het eten (ik een Spaanse burger, tafelgenote een Argentijns biefstukje) was erg lekker en de huiswijn was ook goed. Bediening was heel spontaan en vriendelijk. Na het eten hebben we nog lang nageborreld en genoten van het grote aanbod speciaalbiertjes. Zeker het proberen waard!
Amsterdam-eter .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Waar tref je dat nog in Amsterdam! Een lekker en leuk eetcafé midden in een leuke buurt en waar de bediening erg goed en vriendelijk is. Hier met 2-personen gegeten Spaanse burger en een salade met gerookte kip en blauwe kaas, welke beide aan te raden zijn. Op een gezellige dinsdagavond wist de leuke ober ook nog te vertellen dat op maandag en dinsdag de hoofdgerechten tien euro zijn. Waar vind je dat nog! Met de vele biertjes van de tap en fles, de leuke huiskamersfeer en prima eten is de Toog een echte aanrader. Stelletjes die komen eten, groepjes die komen drinken. Al met al een goede ervaring!
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Hier met ze vieren van de week gegeten en een erg leuke avond gehad. De spaanse burger was heerlijk en de sate en de geitenkaassalade smaakte ook erg goed volgens mijn tafelgenoten. Verder lekkere biertjes gedronken van de grote bierkaart. De wijn smaakte ook goed en kwam in een mooi glas. Service was ook vriendelijk en attent en in voor een leuke babbel! Was niet de eerste keer dat ik hier was en blijf zeker vaker terug komen!
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Leuk eetcafeetje.Ik heb hier met twee familieleden gegeten.
2x de varkenshaas met mosterdsaus, en1x de kipsate.
als nagerecht 2x appeltaart met kaneelijs, 1xsorbetijs met vers fruit.alles was prima op smaak , en waar eet je tegenwoordig voor 20 euro pp voor, hoofd en nagerecht , met vriendelijke bediening.
Jaenjean .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Hartstikke leuk bruincafé waar je een lekker (en goedkoop!!) hapje kunt eten. De serveerster was uiterst vriendelijk en erg professioneel. Het was duidelijk dat ze het druk had, maar ze had verder alles onder controle en had genoeg tijd voor een leuke babbel. Perfect café met leuke sfeer om na de borrel wat te eten en de nacht af te sluiten!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
De zaak staat echt blauw van de vettige walm. Volgens de serveerster omdat door de aanwezigheid van een grote groep de keuken op volle toeren draaide en dat dan de walm het logische gevolg is. Volgens de eigenaresse omdat 'de afzuiging net gerepareerd was en er iets mis gegaan was'. ongeloofwaardig dat laatste verhaal en jammer. Wat stonken wij toen we weg gingen. Wachttijd voor een simpel gerecht veel te lang. 'Omdat het iets drukker was dan normaal". Maar de grote groep had toch echt gereserveerd, zag ik, dus: stem je personele inzet daar dan op af.Eten verder redelijk, niet bijzonder. Biertje 2,40 euro. Te veel voor een simpel eetcafe. Nee, heel jammer maar over hoogtepunt heen. Eigenaresse mag goed gaan nadenken wat zij verder wil, dit gaat het niet meer worden.