De Toerist

Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Heinkelvriend .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Met een groep vrienden en hun kinderen neergestreken in Weerterbergen voor een korte vakantie. De laatste avond gaan we met z´n allen uit eten. Één van ons kiest op internet een eetgelegenheid uit. De website van dit restaurant geeft de doorslag, waarbij de recensies uiteraard meetellen. Het is een makkelijk bereikbare locatie met veel parkeergelegenheid. Bij aankomst gezien, toont het geheel alsof een make-over geen kwaad kan. Bij de entree een allervriendelijkst welkom. De menukaart ziet er goed uit, de prijzen zijn netjes. We zitten hier blijkbaar goed. Bestellen gaat probleemloos.
Het eten komt iets later, voor ons allen precies tegelijk. Mooi opgediend, met grappige mandjes voor de aardappelgerechten en de bediening verloopt ondertussen soepel. Met de hoeveelheid van het eten zit het wel snor. De nagerechten zijn ook prima.
We krijgen te horen dat het restaurant in de stijgende lijn zit. Het gebouw en de tuin met alle speeltoestellen worden langzaam aan opgeknapt. Nog wat geduld en de vergane glorie van vóór de overname, is helemaal hersteld.
De keuken is nu al op niveau, dus als de rest ook zo wordt, zien ze ons zeker weer een keer terug.
MSERTS73 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Op toeval hier gaan eten, achteraf ook geen spijt van. Ik koos een tournedos die ik medium bestelde, helaas deze haast doorbakken, maar de saus en groenten maakten het helemaal goed. Mijn vrouw nam de zalm, ze vond het niet wauw maar was wel erg blij met de crème brulee.
Tot nog eens
Beveiligingstechniek .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Mooi en sfeervolle zaak. Eten (spareribs) mogen wat malser en iets meer vlees. Wat mij wel opviel, we waren er redelijk vroeg 18:15 uur en de toiletten waren niet schoon en geen toiletpapier bij de heren aanwezig. Leuke speelweide voor de kinderen met diverse speeltoestellen. Goed opgezet. Ondanks een kleine kritische noot, we komen nog eens terug.
Pieter U.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
De cijfers voor eten en decor moeten worden gelezen als prima voldoendes. Als je in het bijzonder kijkt naar prijs/kwaliteit. De kaart, setting en kwaliteit van het voedsel is echt allemaal niet zo spectaculair, maar nergens onvoldoende. De service is voor een restaurant in deze klasse gewoon uitstekend. Er wordt met aandacht geschonken en geserveerd en men geeft je het geeft je het gevoel zeer welkom te zijn. Leuk detail is de uitgebreide bierkaart van de lokale brouwer, tegen overigens zeer schappelijke prijzen.
Boelsy .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Sinds een jaar nieuwe eigenaren en nieuwe kaart. Voorheen (bij de vorige eigenaar) er een keer gegeten maar dat was toen niet goed. Nu wel. Inmiddels al een aantal keren gegeten (o.a. pangafilet, sliptongetjes, scampi's en schnitzel).
De laatste keer hadden we als hoofdgerecht eenmaal pasta Bolognese en eenmaal de schnitzel van 500 gram (een kleinere van 250 gram is ook mogelijk). Inclusief 4 glazen wijn was het totaalbedrag nog geen 35 euro, een zeer redelijk bedrag. De wijn wordt overigens keurig bijgeschonken vanuit de fles.
De kaart is uitgebreid, er zijn diverse barbecue-arrangementen, het terras is erg gezellig met de diverse verschillende zitjes en overkappingen en het heeft een midgetgolf. Binnen ziet het er ook allemaal netjes uit. Het is een mooie locatie. Prijs-kwaliteit is zeer goed.