Over het restaurant De Tjotter

De zilte zee op je bord

Visrestaurant De Tjotter, al achttien jaar hèt visrestaurant van Harlingen! Hier kun je maximaal genieten van vis, schaal- en schelpdieren en bestel er ook vooral een mooi glas wijn bij. Het specialiteitenrestaurant is gelegen aan een van de mooiste binnenhavens van Friesland en beschikt over een heerlijk terras aan het water. Kortom, hier moet je zijn!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Tjotter

• Kom je met de auto?
    Het restaurant is gelegen aan het eind van de Noorderhaven in de binnenstad tegenover de Leeuwenbrug
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt, vrij parkeren na 17.00 uur en op zondag

Maandag 13:00 - 23:30
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marionne S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Uitstekende en verrassende avond! Heerlijk gegeten!
sjoukje V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Dit is zo een restaurant wat je graag bij je om de hoek zou willen hebben, het is ook een restaurant zonder pretenties wat gezien de uitstekende kwaliteit wat ons betreft te bescheiden is. Maar misschien is het daarom hier zo prettig vertoeven. De grote aanrader is de gepocheerde tarbot en de bitterballetjes van Zeewier zijn ok zeer bijzonder. Vlotte professionele bediening en een sfeervolle inrichting maken dat wij blijven komen in ons favoriete visrestaurant.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Mag allemaal minder stijf. Het eten is van hele goede kwaliteit. Als de inrichting en service wat losser is wordt het wat huiselijker en warmer en past dat beter bij het eten en de wijn.
Efsix .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Uitstekend gegeten. Alleen de entree muse was veel te zout.
Daar dit een extra is niet meegewogen in de beoordeling.
Alle vis was echt vers en goed bereid.
Zeer nette rustige bediening.
Prima wijn en mooie kaart.
Was nog erg stil vanwege laagseizoen.
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Heerlijk vis gegeten. Mooi opgediend en erg smakelijk. Het enige dat ik jammer vind is dat ik nogal wat vis van de rode lijst op het menu zag, dat zou eigenlijk beter moeten.
lopesvanwindt .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We werden hartelijk ontvangen. Goede sfeer, heerlijk jazz muziek op de achtergrond
Het eten was heerlijk, service goed, de wijn was lekker.
jetske S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het was heerlijk! De bediening was zeer attent en hielp ons de boot naar terschelling op tijd te halen...wat een fijne plek met goeie keuken. Volgende keer trekken we meer tijd uit om van het eten te genieten....
Bertri V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Eerste kerstdag. Heerlijke amuse met lekker glaasje bubbels. Dan vissalade als voorgerecht om te zoenen, nog een heerlijk tussengerecht en lamsbout als hoofdgerecht En nagerecht ook top. Een waar feest
Tjaart050 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant is schoon en verzorgd en absoluut niet duur voor de kwaliteit die wordt geleverd. Ik kom hier en in Harlingen zeker terug!
Fleur-Stefanie V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Klassiek vis eten. Bij de Tjotter hebben ze de verwachtingen overtroffen. De bisque van lagoestines was fenomenaal. Een krachtig getrokken bouillon, zonder bindmiddel of andere toevoeging. Puur van smaak geserveerd in een gloeiend heet bord. De trio van paling was ookheerlijk. Met name de warm gerookte paling was ongeëvenaard.
Dietrich Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
heerlijk gegeten
we komen zeker nog een keer terug voor deze heerlijke visgerechten
we hebben een fijne avond gehad en de vis heerlijk bereid

top restaurant
Guido E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Fantastisch restaurant! Supervriendelijk ontvangen. Je voelt je echt welkom. En heerlijk eten hebben ze.
pieter P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De Tjotter ligt ietwat uit de route van de restaurants in Harlingen, maar is absoluut de kleine moeite waard en parkeren is voor de deur. Al jaren komen we graag even een avondje langs en dat is altijd een heerlijk avondje. Een gastvrije en hartelijke ontvangst. Een mooie locatie warm ingericht en natuurlijk eet je daar vis. Anders kan ook, maar wij kiezen altijd voor de zwemmende afdeling.
De start is steevast met een amuse van het huis. Warm brood voorgesneden met eigengemaakte zeewierboter. We kozen voor coquilles St Jacques met mosselen in een verrukkelijke saus met drie bereidingen van bloemkool. Uitmuntend. Daarna zeetong en voor mijn disgenoten drie bereidingen van paling. Om je vingers bij op te eten. De zeetong was prachtig compleet met zeekraal. We dronken er een verfrissende Sauvignon Blanc huiswijn bij. Voortaan doen we maar een fles Dat geniet wat beter !
De bediening is erg vriendelijk en attent. De toiletten zijn in orde en de rekening was gewoon goed en zeker niet hoog. Kortom voor de een mooie restaurant ervaring, erg smakelijk visgerechten en een gezellige avond. De Tjotter. Doen !
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een erg goed visrestaurant met verse producten en originele gerechten, wij hebben van aankomst tot vertrek genoten van de fijne sfeer het mooie restaurant en de voortreffelijke bediening.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De Tjotter is genieten. We werden vriendelijk ontvangen en konden een mooie ronde tafel bij het raam kiezen. Een goed begin van de avond in Harlingen. Na een start met een smakelijke cava kregen we een amuse: Een erg mooie zachte smaak van de tomaten-courgette bavaroise, die goed combineerde met de balsamico, kervel en olijfolie. Dit werd vervolgd met de voorgerechten: kalfszwezerik met tarbotfilet (erg lekker, hoewel ik de zwezerik niet als zodanig herkende. Maar dat laatste ligt geheel aan mij.) en zalm gemarineerd in berenburg en daarna gerookt en begeleid door ravigotte saus (dit gerecht was een feestje voor mijn lief). Bij dit alles kregen we lekker brood met zeewierboter. Bijzonder én lekker! Inmiddels lieten we ons ook de viognier goed smaken. En toen de hoofdgerechten: Mooie zachte zeetong in boter met citroen
en een prachtig stuk goed smakende zeewolffilet met een bitterbal met zeewier. Daarbij nog salade en sjalottenaardappeltjes. En dan nog even weer de bediening... Zo relaxed en prettig. Het helpt natuurlijk als je een goede kok hebt en ook verder mooie producten. Maar beide mensen die aan onze tafel kwamen waren toppers. Tenslotte de ambiance: een echt mooi restaurant waarin van een in de lengte gehalveerde boot (jawel, een echte tjotter) even na de entree boven de bar een helft hangt en in de restaurantzaal de andere helft een groot open aquarium siert, terwijl koikarpers er langs zwemmen. Nu alleen die tuin nog :-)....
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
het 4 gangen schaaldieren menu is een aanrader, vooral als het hoofdgerecht langoustines zijn, die overigens ook voor de bisque d'hommard gebruikt zijn. Alle gerechte waren goed tot zeer goed en verfijnd. De kok wist zelfs de garnalen een heerlijke smaak te geven. Mooie bijpassende wijnen op de kaart, die prettig geprijsd zijn. Minpuntjes zijn de geringe porties. Het is dat we op leeftijd zijn en niet zoveel meer eten, maar anders waren we met enige honger van tafel gegaan.
cdewolf .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijke visgerechten, fijn klaargemaakt. Vooral de gerookte zalm streelt de tong en de zintuigen. Gezellig druk, zelfs zondag na de visserijdagen.
douwtsje .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
4 gangen menu gehad en het was heerlijk. Alle gangen waren top maar het nagerecht had iets groter mogen zijn.;-) Een hele gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar!!!
e_visser .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met 2 personen vooraf de gerookte zalm en als hoofdmenu het paling-trio gegeten. Kaasplankje als desert en lekker wit wijntje erbij. Alles top, complimenten aan kok en personeel, want er wordt correct en stralend bediend.
zwagerineke .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Fantastisch restaurant om schaaldieren en vis te eten, een menukaart met veel keuze en originele gerechten.
Wat te denken van zalm gemarineerd in berenburg en daarna gerookt, bitterballen van zeewier, zwezerik met tarbot, en garnalen op inktvisinkt couscous dat is wat wij o.a. voorgeschoteld kregen en alles erg lekker. Verder een kundige bediening en een gezellig restaurant. Het diner hier maakte veel van het slechte vakantieweer goed. Bedankt De Tjotter.