Over restaurant De Tjotter

De zilte zee op je bord

Visrestaurant De Tjotter, al achttien jaar hèt visrestaurant van Harlingen! Hier kun je maximaal genieten van vis, schaal- en schelpdieren en bestel er ook vooral een mooi glas wijn bij. Het specialiteitenrestaurant is gelegen aan een van de mooiste binnenhavens van Friesland en beschikt over een heerlijk terras aan het water. Kortom, hier moet je zijn!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Tjotter

• Kom je met de auto?
    Het restaurant is gelegen aan het eind van de Noorderhaven in de binnenstad tegenover de Leeuwenbrug
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt, vrij parkeren na 17.00 uur en op zondag

Maandag 13:00 - 23:30
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Fleur-Stefanie V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Klassiek vis eten. Bij de Tjotter hebben ze de verwachtingen overtroffen. De bisque van lagoestines was fenomenaal. Een krachtig getrokken bouillon, zonder bindmiddel of andere toevoeging. Puur van smaak geserveerd in een gloeiend heet bord. De trio van paling was ookheerlijk. Met name de warm gerookte paling was ongeëvenaard.
Dietrich Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
heerlijk gegeten
we komen zeker nog een keer terug voor deze heerlijke visgerechten
we hebben een fijne avond gehad en de vis heerlijk bereid

top restaurant
Guido E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Fantastisch restaurant! Supervriendelijk ontvangen. Je voelt je echt welkom. En heerlijk eten hebben ze.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De Tjotter ligt ietwat uit de route van de restaurants in Harlingen, maar is absoluut de kleine moeite waard en parkeren is voor de deur. Al jaren komen we graag even een avondje langs en dat is altijd een heerlijk avondje. Een gastvrije en hartelijke ontvangst. Een mooie locatie warm ingericht en natuurlijk eet je daar vis. Anders kan ook, maar wij kiezen altijd voor de zwemmende afdeling.
De start is steevast met een amuse van het huis. Warm brood voorgesneden met eigengemaakte zeewierboter. We kozen voor coquilles St Jacques met mosselen in een verrukkelijke saus met drie bereidingen van bloemkool. Uitmuntend. Daarna zeetong en voor mijn disgenoten drie bereidingen van paling. Om je vingers bij op te eten. De zeetong was prachtig compleet met zeekraal. We dronken er een verfrissende Sauvignon Blanc huiswijn bij. Voortaan doen we maar een fles Dat geniet wat beter !
De bediening is erg vriendelijk en attent. De toiletten zijn in orde en de rekening was gewoon goed en zeker niet hoog. Kortom voor de een mooie restaurant ervaring, erg smakelijk visgerechten en een gezellige avond. De Tjotter. Doen !
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een erg goed visrestaurant met verse producten en originele gerechten, wij hebben van aankomst tot vertrek genoten van de fijne sfeer het mooie restaurant en de voortreffelijke bediening.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De Tjotter is genieten. We werden vriendelijk ontvangen en konden een mooie ronde tafel bij het raam kiezen. Een goed begin van de avond in Harlingen. Na een start met een smakelijke cava kregen we een amuse: Een erg mooie zachte smaak van de tomaten-courgette bavaroise, die goed combineerde met de balsamico, kervel en olijfolie. Dit werd vervolgd met de voorgerechten: kalfszwezerik met tarbotfilet (erg lekker, hoewel ik de zwezerik niet als zodanig herkende. Maar dat laatste ligt geheel aan mij.) en zalm gemarineerd in berenburg en daarna gerookt en begeleid door ravigotte saus (dit gerecht was een feestje voor mijn lief). Bij dit alles kregen we lekker brood met zeewierboter. Bijzonder én lekker! Inmiddels lieten we ons ook de viognier goed smaken. En toen de hoofdgerechten: Mooie zachte zeetong in boter met citroen
en een prachtig stuk goed smakende zeewolffilet met een bitterbal met zeewier. Daarbij nog salade en sjalottenaardappeltjes. En dan nog even weer de bediening... Zo relaxed en prettig. Het helpt natuurlijk als je een goede kok hebt en ook verder mooie producten. Maar beide mensen die aan onze tafel kwamen waren toppers. Tenslotte de ambiance: een echt mooi restaurant waarin van een in de lengte gehalveerde boot (jawel, een echte tjotter) even na de entree boven de bar een helft hangt en in de restaurantzaal de andere helft een groot open aquarium siert, terwijl koikarpers er langs zwemmen. Nu alleen die tuin nog :-)....
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
het 4 gangen schaaldieren menu is een aanrader, vooral als het hoofdgerecht langoustines zijn, die overigens ook voor de bisque d'hommard gebruikt zijn. Alle gerechte waren goed tot zeer goed en verfijnd. De kok wist zelfs de garnalen een heerlijke smaak te geven. Mooie bijpassende wijnen op de kaart, die prettig geprijsd zijn. Minpuntjes zijn de geringe porties. Het is dat we op leeftijd zijn en niet zoveel meer eten, maar anders waren we met enige honger van tafel gegaan.
Cdewolf .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijke visgerechten, fijn klaargemaakt. Vooral de gerookte zalm streelt de tong en de zintuigen. Gezellig druk, zelfs zondag na de visserijdagen.
Douwtsje .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
4 gangen menu gehad en het was heerlijk. Alle gangen waren top maar het nagerecht had iets groter mogen zijn.;-) Een hele gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar!!!
E_visser .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met 2 personen vooraf de gerookte zalm en als hoofdmenu het paling-trio gegeten. Kaasplankje als desert en lekker wit wijntje erbij. Alles top, complimenten aan kok en personeel, want er wordt correct en stralend bediend.
Zwagerineke .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Fantastisch restaurant om schaaldieren en vis te eten, een menukaart met veel keuze en originele gerechten.
Wat te denken van zalm gemarineerd in berenburg en daarna gerookt, bitterballen van zeewier, zwezerik met tarbot, en garnalen op inktvisinkt couscous dat is wat wij o.a. voorgeschoteld kregen en alles erg lekker. Verder een kundige bediening en een gezellig restaurant. Het diner hier maakte veel van het slechte vakantieweer goed. Bedankt De Tjotter.
Tineke D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben het viergangen schelp- en schaaldierenmenu besteld. Een aanrader. Alleen jammer dat de darmkanalen niet goed verwijderd waren bij de gamba's. Ik had nogal wat zand tussen de tanden. Ook jammer dat de gamba's en langoustines te gaar waren. De smaak was goed (weinig toevoegingen, alleen smaak van de beestjes zelf). Ze waren zacht geworden (soms wat papperig), zonde. De rest van het eten was goed: goed van smaak. Het toetje was wat aan de kleine kand. Vier druppen op je bord van diverse toetjes. Dit mag wat groter allemaal.

Verder hadden we niets te klagen. Lekker gegeten en vriendelijke medewerkers. Mogelijk komen we weer.
Jammer dat u dit niet heeft aangegeven bij de bediening na de vraag of alles naar wens was, hier kan een restaurant niet zo veel mee en De tjotter dus ook niet.

• Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Na een vriendelijke ontvangst werden wij naar ons geserveerde tafeltje op het terras aan een getijdenhaven gebracht, vol in de zon een prachtige plek. Het schelp en schaaldieren menu besteld met door de bediening aanbevolen Nieuw Zeelandse sauvignon blanc en een muscadet bij hoofdgerecht. Na een vegetarische amuse een voorgerecht van couscous salade met gemarineerde garnalen en een Zeeuwse oester, tussendoor een fantastische bisque van King crab, het hoofdgerecht van hele langoustines en gekookte mosselen was van eenzelfde kwaliteit. Het dessert was een selectie van huisgemaakt lekkers ok top. Dat tussen de gerechten een redelijk lange tijd zat is te verwachten bij deze drukte en kwaliteit het was inmiddels donker toen wij voldaan naar ons hotelletje terugliepen.
Rendehoop .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Traditioneel eens per jaar naar de Tjotter om lekker vis te eten, we hadden een mooie plek op het unieke terras aan de noorderhaven. Het was zoals vaak erg druk en moesten wat langer wachten op onze drankjes en Tarbot en Mosselen,maar dit kon de pret niet drukken de bediening deed haar best en de vis en mosselen waren als altijd erg lekker.Bedankt Tjotter voor de fijne avond tot volgend jaar maar weer.
JoostenP .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Lekker gegeten hoewel de gamba's en langoustines wel erg gaar waren, een beetje melig. Lastig ook dat je voor de bijgerechten geen apart bordje krijgt, daardoor komen de aardappelen en salade op en tussen de schaaldieren te liggen terwijl het bord al vol is. Ziet er niet echt smakelijk uit. Kritiekpunt is de bediening. Het duurt erg lang voor de gerechten op tafel komen, Een uur en een kwartier wachten op het voorgerecht is wat veel van het goede. Volgens de chef kan dat niet anders want het is hoogseizoen. Misschien meer personeel nemen? Dan is er misschien ook minder zichtbare stress. Jammer ook dat er weinig uitleg bij het eten wordt gegeven terwijl de gerechten dat wel verdienen. Maar dat komt misschien ook door de drukte.
Zeiler181 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Erg teleur geteld in ons etentje. Konden de drukte niet aan
Pas na 45 minuten eerste drankjes en nog een uur later pas het voorgerecht.
Alles was lauwwarm of te gaar.
Kwaliteit van de gebruikte ingrediënten was prima.
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Eerlijke visgerechten, smakelijk zonder veel tralala errond. Heel vriendelijke en vlotte bediening. Door het prachtige weer hadden we ook het geluk buiten aan de havenrand te kunnen tafelen. Kortom, een ontspannende avond met lekker eten en drinken.
Leandratiekstra .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het was heerlijk. We hadden t 3 gangen suprise menu. Smaakt goed. Netjes en sfeervol aangekleed en een goede kwaliteit prijs verhouding
Veltrop .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De verse tarbot was bijna goddelijk en het kaasplankje was een voortreffelijke afsluiting van een gezellige avond. De bediening was uitermate hartelijk.
Jan en Sippy Veltrop
Vianen
Jgvangorcum .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Uiterst gastvrij ontvangen. Advies t.a.v. het menu was goed en met kennis van zaken. Het menu was gevarieerd en had alles wat je van een echt visrestaurant mag verwachten. Heerlijk gegeten dat ons zo goed beviel dat we de volgende avond hier weer zijn gaan eten!