Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant De Tjotter

De zilte zee op je bord

Visrestaurant De Tjotter, al achttien jaar hèt visrestaurant van Harlingen! Hier kun je maximaal genieten van vis, schaal- en schelpdieren en bestel er ook vooral een mooi glas wijn bij. Het specialiteitenrestaurant is gelegen aan een van de mooiste binnenhavens van Friesland en beschikt over een heerlijk terras aan het water. Kortom, hier moet je zijn!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Tjotter

• Kom je met de auto?
    Het restaurant is gelegen aan het eind van de Noorderhaven in de oude binnenstad tegenover de Leeuwenbrug
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt, vrij parkeren na 17.00 uur en op zondag

Maandag 13:00 - 23:30
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:30
- Lunch 12:00 - 23.30

Jouw recensie over het restaurant De Tjotter

Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Zeer attente prettige en vlotte bediening. Heerlijke zeebaars gegeten. Echt een aanrader en wij willen zeker een keer terugkomen!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
De sfeer,vriendelijkheid en het eten zijn erg goed. Ik woon zelf in het westen van het land maar kom een paar keer per jaar in friesland en ga dan graag bij de tjotter eten.
elisabeth T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
we hebben heerlijk gegeten, een speciaal AH menu.
lekkere rustige omgeving.
alleen het kopje koffie na vonden we erg duur,3,95!!!!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Hier eten is een feest, de originele visgerechten de versheid ervan en bovenal de vergunning in de bereiding. Dat het zelfs op deze regenachtige maandag nog gezellig druk was in het restaurant wekt dan ook geen verbazing.Tot de volgende keer.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijke gerechten, erg vriendelijk personeel.
s P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
de prys verhouding was duur voor een kleine file schelvis met twee aardappels en wat sla van 35 euro verhouding te duur voor twee personen
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Ectht heerlijk gegeten, super lekker.
eetspecialist .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Toen we tegen onze bootverhuurder vertelden dat we bij De Tjotter vis gingen eten, oogsten we veel respect, dus onze keuze beloofde veel goeds. We kregen een mooie ronde tafel, in een sfeervol ingerichte zaak. Leuke amuse vooraf. Maar de eetverwachtingen bij het aantrekkelijke dagmenu werden niet helemaal waargemaakt. Ik vond de zoete meloen niet goed combineren met de gerookte paling (toch al een bedreigde vissoort). De scholfilets als hoofdgerecht waren vlak qua smaak. En ook de fraai ogende drie nagerechtjes smaakten niet bijzonder. Er kwam geen karaf water bij het eten, wel bronwater met bruis voor € 5,50 per fles. De wijn was ook aan de prijs. Kortom, ik vond de kwaliteit hier niet in verhouding staan tot de rekening. We zouden een dag later op Terschelling beter eten tegen een lagere prijs.
In ons restaurant serveren wij bij geen enkel gerecht meloen, de keus voor het eten van paling maakt uzelf.
Bij wijn serveren wij altijd gratis een kan water maar bij een bestelling van een fles water met koolzuur lijkt ons dat overbodig.
greebarth .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Ter gelegenheid van mijn 60ste verjaardag het er eens echt van genomen, oesters, zwaardvis vooraf, langoustines en zeetong, eerst lekker buiten gezeten en hoofdgerecht en nagerecht binnen, was echt een uitje. Koffie van uitstekende kwaliteit. 1 minpuntje: vond 38.50 voor kleine zeetong te duur, 34 euro is gangbaar .
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Gekozen voor het driegangenverrassingsmenu. Was erg smakelijk. Vooraf een amuse van het huis. Het was druk in de zaak, waardoor het wachten wat langer was, maar de gerechten maakten dat zeker goed.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
voortreffelijk gegeten in een prettige sfeer; moesten wel even wachten voor we ons eerste drankje konden bestellen maar dat lag aan de drukte
JannyVanL .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vriendelijke bediening . We hadden het AH menu en dat was erg lekker, dat is niet bij ieder deelnemend restaurant het geval.
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goed visrestaurant met mooie produkten en met bijna zicht op de binnenhaven,vriendelijke bediening maar erg lang op eten moeten wachten zonder excuses daarvoor of douceurtje.
Simone T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prima gegeten. Vis is er vers en goed klaargemaakt, niet te vet, heerlijk. de bediening heel vriendelijk en je zit heel gezellig aan de haven
JB N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Tonijn was ondanks nadrukkelijk verzoek te veel gebakken. Tarbot gepocheerd was specialiteit maar. Niet echt aansprekend.
renate D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Eerst het terras voor de oesterbar een paar oesters en een glas cava, daarna binnen in het sfeervolle restaurant genoten van een viergangen schaal en schelpdieren menu. Fruits de mer, mosselsoep,langoustines en een prachtig dessert ook de amuse vooraf van diverse bereidingen van biet was uitzonderlijk.
Wij moeten helaas weer een jaartje wachten op het volgende bezoek.
Hein A.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Prima gegeten maar met name de voorgerechten uit het schelp en schaaldieren menu misten verfijning. Had er wat meer van verwacht.
Noralie V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het voorgerecht was heerlijk, groene lintpasta met garnalen. Waar je in andere restaurants moet zoeken naar de garnalen, was het hier rijkelijk aanwezig. De vegetarische ragout als hoofdgerecht viel tegen. Ik miste echte champignons en de ragout was ontzettend zout. We zaten aan de haven en daar was het erg rustig. De wijn was voortreffelijk!
Tilla V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening.Er werd flexibel gereageerd op een verzoek van ons voor een wijziging in het menu. We werden accuraat bediend. Het eten was prima verzorgd met uitstekende uitleg van het geserveerde. We komen zeker volgend jaar terug!
elisabeth T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
we hebben heerlijk gegeten met de AH bon. keuze uit 2 meu's.
vooral het voorgerecht was heerlijk. de vis was ook prima als hoofdgerecht.
het nagerecht was erg zoet, ik had liever er ijs bij gehad.