De Tjattel

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
WJW .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
We komen er al jaren, een etentje bij de Tjattel is vast onderdeel van een weekje Schier.
Ook deze keer weer heerlijk gegeten. We begonnen buiten maar verhuisden na het voorgerecht naar binnen. De Tjattel steak beviel de jongens goed, maar was mij te groot...prima eten en drinken. Gezellige ambiance.
Carel1601 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vandaag weer het dagmenu met de sliptong gegeten. Deze was weer net zo lekker als vorige week.

Het kinderijsje was inmiddels aangepast naar een bolletje vanille-ijs! Chapeau voor de snelle aanpassing!
Geraldaholtkamp1955 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een geweldig restaurant! We hebben heerlijk gegeten, er was duidelijk veel zorg aan de gerechten besteed, goede kwaliteit. Bediening erg vriendelijk en de ober krijgt van ons een extra compliment. Hij gaf veel uitleg over het eten, maar ook over het eiland. Een aanrader!!
Hermanvdzanden .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Tjattel afgelopen weekend. Locatie is top en het terras is goed. Eten is lekker en dus een aanrader om te gaan eten.
Arrie1970 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De eerste avond van een familieweekend bij de Tjattel gegeten. Van ontvangst tot en met het afscheid was de ontspannen bediening voor ons aanwezig. Heerlijke entrées met o.a. gravad lax en aardappel-preisoep, allemaal precies op smaak. Kip caprese met spek, smeuïg en de twist met piri-piri orgineel. Voor (slip)tong wellicht niet het beste seizoen ivm kuitschieten, maar de stukjes zonder smaakten opperbest. Ruime en smakelijke garnituren! 1 tip: als je een wijn per fles aanbeveelt, zorg dan dat je die kunt doorschenken per glas als de fles leeg is, want nu moest noodgedwongen teruggegaan worden in smaak. Al met al: prima restaurant!
Dank voor uw mooie recensie, ik reageer even over de wijn; wij hebben 6 soorten wijn die wij per fles/ karaf en per glas schenken, en 5 die alleen per fles worden verkocht. U hebt gekozen voor een wijn die alleen per fles wordt verkocht. Die verkopen wij dus niet per glas. Graag tot ziens in de Tjattel.
MaartenVanOijen .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Tijdens onze vakantie hier heerlijk gegeten. De bediening was vriendelijk, attent en gezellig. De gevulde kip als hoofdgerecht was heerlijk en de gegrilde paprikasoep vooraf was echt verrukkelijk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Derde keer eten bij de Tjattel tijdens onze hetfstvakantie. Eerste keer was lekker. Het decor is nu wat moderner geworden. Vorig jaar kozen we de 450 grams Angus, desgevraagd medium gebakken. De mooie biefstuk werd rare en helaas koud geserveerd. Dit jaar dus maar een kleiner stukje rund, de ribeye, medium gebakken, gevraagd.
Tot onze grote teleurstelling ook nu weer rare en koud vlees op het bord. Het garnituur was oké en de huiswijn (metlot) erg lekker. Al met al was dit ons nu laatste bezoek aan de Tjattel. Voor 27,50 mag je toch een goed bereide biefstuk verwachten!
Jammer dat u 2x dezelfde fout hebt ervaren, Wij vragen altijd of uw gerecht naar wens is een paar minuten na serveren. Het lijkt ons vreemd dat, als u het gemeld heeft, wij de fout niet hebben gecorrigeerd. Inderdaad is de mate van bakken een biefstuk altijd persoonlijk verhaal, wat de een rauw vind is voor een ander te medium. Maar in uw beleving te rauw en/ of koud is snel en makkelijk te corrigeren. Jammer dat wij deze kans niet hebben gekregen.

Reactie van proever:

Dank voor jullie begrijpelijke reactie. Wij zijn niet het soort mensen van 'haal maar terug' en we hebben ook voor het aangeboden 'mag ik u wat van het huis aanbieden' bedankt. Toen
uw bediening kwam vragen of we waren uitgegeten, hadden we onze trek mopperend gestild met de aardappeltjes, broccoli en salade (lekker). De kostbare steakresten lagen helaas onredbaar op de rand van ons bord. We hadden misschien eerder aan de bel moeten trekken. We zijn het eens als we zeggen: over smaak valt niet te twisten maar een koude steak op een koud bord kan niemand echt waarderen, helaas.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Zeer vriendelijke bediening en erg lekker eten. Wij kozen het spinazie taartje en de fritatta waarbij groente, salade en frites werden geserveerd. Ruim voldoende en allemaal goed van smaak. Als dessert de duindoorn sorbet ijs en de tiramisu gekozen, wat ook erg lekker was. En aanrader om hier te eten!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
De bediening is enthousiast en attent. De inrichting is wat merkwaardig, het café gedeelte voorin is wel aardig, maar de eetzaal achterin is zonder meer ongezellig. De dominante grijze kleur op wanden en meubilair past niet goed bij het algemene beeld van bruin eetcafé. Diezelfde onbalans komt ook terug in het menu: vreemde combinaties van smaken. De kalfscarpaccio zag er niet aanlokkelijk uit, maar smaakte wel goed, de gravad lachs ontbeerde elke smaak. Als hoofdgerecht hadden we een vispotje met geitenkaas. Op zich best aardig, maar de kaas was te overheersend (gewoon een te groot stuk) en de combinatie van witvis en zalm was niet erg gelukkig: de garingen waren te verschillend.
Govert E.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Mijn moeder slaapt en eet hier nu een jaar of vijf, twee weken per jaar, en ik ben nu voor het eerst mee. Nou, ik snap wel waarom ze hier steeds terugkeerde: wat een leuke zaak en wat een fantastisch eten zeg! Eerste avond een steak van 450 gram, perfect rood gebakken met lekkere kruidenboter. Aardappeltjes au gratin erbij en veel verse groenten. De tweede avond drie overheerlijke slibtongetjes! Ook weer met ruim voldoende aardappeltjes en broccoli. Zeer smakelijk! Alle medewerkers (zonder uitzondering sympathieke studenten) zijn zeer attent, vriendelijk en behulpzaam. Hier komen veel locals en die maken het een erg informeel geheel. De Tjattel is knus. Niks geen overdreven gedoe of poespas, gewoon eerlijk eten van hoge kwaliteit voor een uitstekende prijs. Leuke setting, eetcafé/bistro. Leuke muziek, top zaakje!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Met verbazing vorige recensies gelezen. Wij hebben hier deze week 2x gegeten met een gezelschap van 12 personen. Het decor is een eetcafé maar best wel een uitgebreide kaart met vis, vlees en vegetarische gerechten. Vooraf de geitenkaas salade en de rauwe zalm (sorry had een mooie naam maar die ben ik vergeten) waren beide een aanrader, tafelgenoten hadden carpaccio die was wat minder. De gamba's zijn erg lekker met groente en goed van smaak, ook de eenden borst file vond ik smaakvol. Lekkere frieten en 1e keer spruiten en 2e keer boontjes en een salade. Enige min punt was de lange wachttijd bij dit grote gezelschap, de andere tafels waren veel sneller klaar. Vriendelijke bediening.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Tijdens onze vakantie op Schiermonnikoog kwamen we in de Tjattel terecht. Een echt eetacfe decor, gezellig, huiselijk. Losse bediening, maar wel attent. Lekkere huiswijn ook.
We stelden ons voor dat de kwaliteit van de gerechten hierop zou aansluiten. Dat klopt dan ook.
De carpaccio als voorgerecht was echt een feestje met mooi gesneden vlees, (erg zoute) parmezaan en vrolijke bladeren botersla met fijn gesneden komkommer en tomaat.
De kok kon de zoutpot goed vinden: de eendenborst was bremzout. En dat was jammer, want er zou een sinaasappel-cointreau saus bij geserveerd worden, maar die heb ik niet geproefd.
De groenten qua smaak niet meer te determineren. We denken dat we venkel in een sausje hebben gegeten. De 'salade' kwam, zo denken we, rechtstreeks uit de pot van de groothandel.
Echter de frites waren heel lekker gebakken en de sliptong was perfect gegaard. Dat maakte veel goed.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
slecht gegeten maaltijd was lauw zowel de spare ribs als sliptong bonen volgens mij uit pot of blik lauw slechte en langzame bediening geen aandacht voor wie er al zitten werd niet gevraagd of alles in orde was lang lopen zwaaien voor bediening patat bijgevraagd zelf na 5 minuten binnen weer gevraagd voor mijn patat . rond uit slecht en zonde van mijn maaltijd en geld jammer hoor
inderdaad jammer .. Dhr en Mw. zaten buiten op t terras te eten , het eten word op voorverwarmde borden geserveerd,ook die avond. Ja,een nabestelling frietjes of aardappeltjes duurt 5 minuten , ze moeten immers gebakken worden... Toen er na luid commentaar binnen van Meneer iemand mee naar buiten liep om te vragen of we nog iets konden betekenen, waren de spare-ribs, sliptong en de bijlagen al opgegeten.

Reactie van proever:

dat klopt dat we het verder opaten wat moet je anders helemaal koud laten worden is zelfs niet gevraagd of alles in orde was geen tijd of aandacht voor. En ja ik kwam binnen vragen waar de patat bleef wat moet je anders als er niemand langsloopt en werd niets gevraagd een ander meisje kwam de patat brengen maar toch rond uit slechte service geen aanrader helaas . We eten in veel restaurants maar dit is ronduit droevig vinden wij

anf 2e reactie van restaurant:

Helaas, zinloze discussie. Wij stoppen hier mee, en hopen dat de persoon blijer kan worden in de andere restaurants waar hij mee schermt.
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
gekozen voor het menu. De logistiek liep niet goed. Na 45 minuten hadden wij nog niets, maar het werd snel hersteld en als goedmaker kregen wij elk een gratis consumptie. De soep lijkt uit blik zonder enige toevoeging. De roodbaars was goed en dat gold ook voor de groente en de salade. Vriendelijke bediening. Redelijke wijn.
HaroldAtie .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Gezellige tent. We bestelden de schol van het dagmenu. kun je niet veel fout aan doen dachten we. Helaas was het eten matig, de schol was snotterig en niet erg smakelijk, bloemkool niet smakelijk, de kaassaus erover smaakte vooral zout, de salade was wel smakelijk. De bediening was aardig maar niet erg vlot, e.e.a. Duurde nogal lang. Ze haalden de helft van onze lege borden weg en bleven vervolgens weg. Het dessert, de huisgemaakte tiramisu was wel lekker. Al met al, wat gemengde gevoelens.
Christine2014 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Tijdens ons verblijf op Schier bij de Tjattel gegeten. Altijd een gezellige sfeer, en het eten is goed, maar niet heel erg bijzonder. Net zoals de bediening, ze doen hun best, zijn vriendelijk, maar het mist hier en daar aan professionaliteit. Klinkt misschien wel erg veeleisend, maar bijv iets meer oogcontact maken met de gasten kan echt heel erg helpen. Even goed een heel fijne avond, ook de kinderen vermaakten zich prima, ondanks relatief lange wachttijd.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Weekendje Schier leuk in elk jaargetijde. De Tjattel leek van buiten uitnodigend,, binnen merk je toch in een soort van dorpscafé annex eethuis terecht te komen. Op zich niet verkeerd hoor, want dat hoort ook wel bij het fantastische dorpje. De kaart ziet er prima uit, inclusief keuze uit 3 vegetarische hoofdgerechten. Mijn vriendin koos voor het dagmenu vis (rode poon). Vegetarisch was er geen dagmenu en ik koos voor groentensoep vooraf, tortilla tofu en het ijsje van het dagmenu na. De soep werd snel gebracht, was eenvoudig maar smakelijk, wel erg hartig trouwens. En dat brak ons op, want de fles wijn met de karaf water was er nog steeds niet. Uiteindelijk maar naar gevraagd en werd toen redelijk snel gebracht. De poon was in folie prima gegaard - wel oppassen met al die achtergebleven graatjes. De tortilla tofu bleek een gefrituurde plak deeg tot een mandje gedeukt met daarin groenten en tofu uit de wok, aziatisch gekruid; waar is de tortilla en waar het verwachte Mexicaanse eten?? Erg jammer; als ik dit had geweten had ik het absoluut niet bested! De bijlagen waren niet best: patat was droog van binnen, de broccoli smakeloos en de sla verdronk haast in een bakje water. Het ijsje na was eenvoudig en kon met de te koud geserveerde desertwijn de teleurstelling helaas niet verdrijven.
Krister H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Tijdens onze week op Schier tweemaal de Tjattel aangedaan, want het eten was zo lekker. Het visstoofpotje is overheerlijk en ook de entrecote was fantastisch bereid. Voor een ieder aan te raden.
Tempertje .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Een paar maanden geleden heb ik hier al een avond een heerlijke kaasfondue gehad en werden we erg klantvriendelijk en goed bediend. Vandaag was ik er voor een lunch en deze keer moest het glutenvrij. Dit was geen enkel probleem, er werd meegedacht en ik en de anderen (we waren met 8 personen) heb weer erg goed gegeten. Hulde voor het eten én het personeel.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Een van de eerste dagen dat je heerlijk buiten in de zon kunt zitten op het terras. Genieten van de heerlijke rust van Schier. Als hoofdgerecht een grote entrecote. Prima klaargemaakt en goed van smaak. De bediening is vriendelijk en attent. Kortom een goede afsluiting van een dagje fietsen en relaxen op Schier. We komen hier zeker weer