De Theetuin

Pruimendijk 16 2988 XN Ridderkerk Nederland Kaart

Over restaurant De Theetuin

Heerlijk eten aan het water

Bij De Theetuin in Ridderkerk is er voor ieder wat wils. Zo hebben ze naast het Theetuin-buffet, ook een BBQ-buffet of een Ice-fondue! Ook kun je er à la carte een heerlijk 3 gangen diner krijgen. Het restaurant is zeer geschikt voor kinderen, zo is er een bowling en mini-golfbaan.

Meer informatie over restaurant De Theetuin

- High Tea 13:00 - 15:00
- Brunch 12:00 - 15:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jole .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
In het verleden hier fantastisch gegeten, maar bij de reservering van de Kerstbrunch wordt een aanbetaling van 61% per persoon gevraagd. Is dit wat overdreven? Gaat het wel goed met De Theetuin?
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Na een onovertroffen Tea Party vorig jaar en een zeer geslaagde verjaardagsviering met een buffet in november tot de conclusie gekomen dat dit onze volgende locatie zou worden voor onze jaarlijkse familiebijeenkomst. En daar hebben we geen spijt van gehad! Ondanks de overweldigende drukte op deze zonnige zondag bleef het personeel onverminderd vriendelijk en attent met oog voor eventuele speciale wensen. We hebben met veel plezier deelgenomen aan alle beschikbare activiteiten (bowlen, varen, midgetgolf) en afgesloten met weer een voortreffelijk en uitgebreid 3 gangen buffet. Nogmaals het was zeer druk maar absoluut complimenten voor de bediening. Alle tafels werden goed bediend, vriendelijk, efficient maar niet routinematig, opvallend blijft de persoonlijke aandacht, hou dit erin! Het eten werd de hele avond goed bijgevuld, klein dilemma....wat te kiezen???? Met een heerlijk gevulde maag, een goed gevoel en een brede glimlach hebben we afscheid genomen, nee......tot ziens gezegd!
Heel klein minpuntje nog.....ons gezelschap zat vrij dicht bij de grill en helaas zijn de bakgeuren nogal sterk aanwezig, misschien kan er nog iets aan de afzuiging/ventilatie verbeterd worden?
Chamuel .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met mijn vrouw en zoon gebruik gemaakt van de buffetmogelijkheid, ookwel all you can eat genoemd, De kwaliteit van het voorgerechtenbuffet was uitstekend. Smakelijk bereide salades met begeleidende garnituur die naar keuze door jezelf kan worden samengesteld. Verder goed smakende vissoorten, oa zalm, makreel, tonijn, Ook zijn er twee soepen aanwezig, ik trof tomatensoep en de aspergesoep, een goed vol smakende aspergesoep vanuit bouillon zonder sterke binding wat de smaak eer aan deed. Vervolgens hadden 2 chefs zich achter de bakplaten en lavagrill gezet, zodat wij daar gebruik van kon maken. Door de ruime keuze van vlees en vis was er voor een ieder wat. Mooie gamba's, de zalmfilet krokant gebakken met een goede cuisson (niet te gaar), ook de tongfilet perfect. Verder een keuze uit biefstuk, mijn zoon vond deze perfect gebakken, varkenshaas en ook spareribs en saté van kip, alle even smaakvol. Begeleidende sauzen en garnituur mooi opgemaakt en smaakvol, oa deze avond asperges met spek, witlof, ratatouille met kerrie. Na bijna alles geproefd te hebben kwamen we voor een grote uitdaging te staan. het dessertbuffet. Mooie en goedsmakende desserttaarten, oa chocolade, tiramisu, bavarois, ijs,warme kersen, flensjes, chocoladefontein waar je de verschillende aanwezig fruitsoorten onder kon houden of 8 seconden dopen in stikstof, zodat je een zelfgemaakte aardbeibonbon kreeg. Zeer voldaan mbt het eten en ook de zeer vriendelijke bediening, die graag uitleg gaf en op de juiste momenten aanwezig was om zonodig je glas bij te vullen, maakten deze avond tot 1 van de aangenamere van 2016. Complimenten voor het personeel en de snelheid waarmee eten, indien nodig, werd aangevuld. Alert, snel en vriendelijk met een kwaliteit die gekoppeld is aan een nette prijs voor deze locatie. Ook voor gezinnen met kleine kinderen een aanrader.
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Een hapje gegeten in de geboortestraat van mijn vrouw. Gezien de beperkte tijd niet gekozen voor het buffet , 29,95 voor drie gangen, maar een hoofdgerecht. De maaltijd is niet heel verfijnd, maar dat is ook niet de ambitie. Zeer gemoedelijke en vriendelijke bediening in een sfeervolle omgeving. Het is altijd goed te zien als mensen hart voor de zaak, letterlijk en figuurlijk, gebben. Dus zeker een adres om een eenvoudige maaltijd te nuttigen.
Angel V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
de salades zijn super en vooral de vissalade. heerlijke zalm, makreel, garnalen en haring.

de tijgergarnalen heerlijk, alleen de kok moet er niet zoveel olie overheen gooien en dat was bij de zalm ook zo. te vet.

verder alles super. ook de toetjes. En vriendelijke personeel
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015

Het eten was erg lekker. Best wel veel keus uit vlees en vis. Soep was ook erg lekker veel keus uit voorgerechten. Warme gerechten.
de toetjes ,verschillende smaken ijs .
gebakjes ,snoepjes ,ijsfondu ,
Goed gegeten.
Bediening was erg aardig
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Na een zeer goede ervaring met de high tea eerder dit jaar wilde ik mijn verjaardag vieren bij Theetuin Rijsoord. Deze keer gereserveerd voor het buffet op zondag (i.c.m. AH restaurantactie).
Ook nu weer een heel goede ervaring: heerlijk, veel en gevarieerd eten. Attent en vriendelijk personeel die met regelmaat waar nodig is producten aanvullen en ook zorgen voor persoonlijke voorkeuren (er lagen groene asperges met spek en zonder dat ik hier specifiek om vroeg werd mij aangeboden om een portie zonder klaar te maken en werd ook netjes naar de tafel gebracht).
Enig nadeel is dat er zoveel lekkere dingen zijn zowel als voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht dat het moeilijk kiezen is en je al snel teveel eet. Nou ja, morgen een balansdag :-)
In elk geval heb ik genoten van de gevarieerde keuze in diverse vissoorten, de heerlijke champigonsoep, de gegrilde zalm en diverse bijgerechten zoals aardappel gratin, diverse groenten, heerlijke gevulde omeletjes en dan nog als toetje super lekker ijs, de beste cheesecake die ik ooit heb geproefd en een verrassende ijsfondue met vers fruit. Plus lekkere zoete witte wijn....Er was nog heel veel meer en het complete gezelschap heeft ook genoten.
Na mijn vorige bezoek aan de theetuin was ik al enthousiast maar nu ben ik echt fan!
Goedendag Laura,hartelijk dank voor de mooie cijfers en uitgebreide positieve beoordeling! Wat fijn dat u het zo naar uw zin heeft bij ons. Graag tot een volgende keer!
WilmaC .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gisteren weer gegeten bij de Theetuin. We zijn al jaren vaste bezoekers en hebben weer een hele gezellige avond gehad. Heerlijk gegeten, lekker een visje laten bakken en daarbij lekkere groentes en aardappelen van het buffet genomen. Jammer dat we al te veel gegeten hadden om optimaal van het uitgebreide toetjesbuffet te genieten. Wat een aardige mensen zijn dat toch daar in de bediening. We komen zeker weer terug.
Goedendag
Hartelijk dank voor de mooie cijfers en lovende woorden. We hebben uw complimenten aan de keukenmedewerkers en aan ons bedienend personeel doorgeven. Graag tot een volgende keer!
TPTS .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wij waren met een behoorlijke groep, van heel jong tot heel oud. Ontzettend genoten. Super vriendelijke bediening. De buffetten, van voorgerecht tot nagerecht, allemaal erg smakelijk (voor ieder wat wils) en wat ontzettend veel keus! Als er iets op was werd dat direct, na eventuele melding, bijgevuld. Natuurlijk moesten we af en toe even wachten bij het bereiden van het vlees/de vis maar dat is niet meer dan logisch.
De Theetuin is ook erg kindvriendelijk. De kinderen wilden niet meer naar huis: de hele avond lekker kunnen spelen in o.a. de ballenbak en tussendoor een hapje 'zelf-bevroren-fruit' eten. Kortom: genoten van deze avond en hier komen we zeker terug :)
Wat fijn om te horen dat u het zo naar uw zin heeft gehad. Onze medewerkers doen hun uiterste best om het u naar de zin te maken en onze keukenbrigade stelt alles in het werk om een heerlijk, onbeperkt en gevarieerd buffet te maken. De Icefondue die het dessertbuffet compleet maakt, is inderdaad een erg leuke bezigheid voor de kinderen net als de chocoladefontein.
We zien u graag weer terug!
JSdH .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Alles was zelfbediening. Voorgerechten hadden een hoog mayonaise gehalte, veel vleeswaren waarvan heel Nederland net gelezen heeft dat die slecht voor je zijn. Geen soep genomen omdat de gasten aan de tafel naast ons soep zaten te eten; het zag er niet bijzonder lekker uit, ook omdat het in roestvrijstalen kommen zat uit de jaren '60. Hoofdgerecht (vis en garnalen) was goed bereid maar het tongetje (1!) had geen verfijnde smaak. Ik had er vast nog een mogen hebben maar dan zou ik weer in die rij moeten gaan staan. Kip sate was okay, maar niet beter dan bij de friettent. De opstelling/volgorde van het eten was niet logisch: eerst friet e.d. daarna wachten op het bakken van de vis, inmiddels was eerder opgeschepte eten koud. Ik dacht wijs te zijn en eerst vis bestellen, maar het probleem dan is dat er hordes mensen voor het buffet staan. Zodoende hebben we geen groenten gegeten. Nagerecht: er was voldoende, gelukkig ook vers fruit, hebben we toch onze vitaminen binnen. Witte droge wijn: matig.
Het was erg druk en lawaaierig; we konden niet dichtbij parkeren; we stonden er van te kijken dat AHrestaurantactie dit restaurant 3 'sterren' had gegeven. Het leek meer op een kantine bij een camping. Het was niet wat je noemt 'een avondje uit'. Ik zou dit restaurant nooit aanbevelen aan anderen.
Goedendag

Wat jammer dat u het niet naar uw zin heeft gehad bij ons. terwijl wij juist heel veel goede beoordelingen krijgen. Wat betreft de vleeswaren waar u naar refereert: er zijn ruim voldoende andere keuzes, zowel vegetarisch als vis. Indien u bij ons bedienend personeel had aangegeven iets zonder saus of mayonaise te prefereren of een gezond vegetarisch gerecht, dan hadden zij dit zeker kosteloos voor u gaan regelen in de keuken. Uw mening over uitstraling van de ''jaren 60kommen '' kan ik begrijpen, maar dat doet niets af aan smaak en kwaliteit van de soep die er in geserveerd wordt, ook hier had u gewoon een andere kom kunnen krijgen van wit porselein.
De Theetuin is een goed gewaardeerd en druk bezocht restaurant, vandaar dat het regelmatig druk is bij ons, de wachttijden kunnen inderdaad af en toe wat langer zijn en onze parkeerplaats vol, maar er is voldoende ruimte in de straten om ons heen.

Wij adviseren eerst vlees of vis te laten bereiden en dan langs de bijgerechten te lopen zodat u aan tafel komt met een bord met warme gerechten. Indien u eerst de bijgerechten opschept worden deze inderdaad koud. Ons dessertbuffet is altijd vol heerlijke versnaperingen (taartjes / wafels / chocoladefontein / icefondue / snoepjes / ijs / verse slagroom / vers fruit ).

In uw opmerking van een campingkantine (al zijn daar tegenwoordig ook bij die met veel zorg worden ingericht) kunnen wij ons ook echt helemaal niet vinden, smaken verschillen maar een 1 voor decor is zeker niet reëel.

Reactie van proever:

Geachte 'Theetuin', Dank voor uw reactie. Achteraf besef ik dat ik wat hard geoordeeld heb. Wij dachten nl. chique te gaan eten en waren dus volkomen verrast toen we in een familierestaurant terecht kwamen. Natuurlijk zegt deze drukte genoeg over uw populariteit en waardering - wij constateerden dat families met kinderen enorm genoten. Op deze avond echter, behoorden wij even niet tot uw doelgroep. Excuses. Uiteraard wens ik u blijvend succes met uw Theetuin. Hartelijke groet.

anf 2e reactie van restaurant:

Dank u voor uw reactie en uw eerlijkheid.
De Theetuin valt inderdaad niet in de categorie '' dineren in een chique restaurant''.
Wij hopen u toch nog een keer te mogen verwelkomen, wellicht voor een drankje en hapje op ons terras of een familie-uitje.
N.n.talle .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De service was goed. Gezellig eerst wezen bowlen en daarna gegeten. Het enige wat ik "jammer" vind is dat er buiten genoeg te doen is voor kleine kinderen, maar binnen zie je daar geen klein hoekje van terug.
Hartelijk dank voor de beoordeling van ons restaurant. Wij hebben inderdaad van alles te doen buiten maar ook binnen. Helaas heeft u onze ballenbak/kinderspeelkamer gemist en voor de wat oudere kinderen hebben we een playstation en een fotoplay staan. Op onze website kunt u foto's vinden van de ballenbak en de overige faciliteiten.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heel erg fijn personeel: Vriendelijk en correct! Eten heerlijk en netjes verzorgd. Voor de kinderen ook genoeg te doen. Interieur wat verouderd maar heeft ook weer zijn charme. Leuk voor kinderfeestje wat ook al gereserveerd is. Al met al een aanrader in een ongedwongen sfeer. Personeel bedankt.

Hartelijk dank voor uw mooie recensie van de Theetuin. Inderdaad hebben wij ook van alles te doen voor kinderen van alle leeftijden. Tot binnenkort!
P.herremans .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Genoten van "lopend buffet" Gewoon alles prima en vriendelijk personeel.
Kortweg een aanrader!!

Piet en Annie Herremans.
Hartelijk dank voor de positieve beoordeling van de Theetuin heer en mevrouw Herremans. Graag tot een volgende keer!
Riafjs .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Lekker buffet met vele vleeswaren en vissoorten. Super vriendelijke medewerkers. Tip ga eerst lekker bowlen en daarna lekker eten.
Bedankt voor de mooie cijfers waarmee u de Theetuin gewaardeerd heeft! We zijn blij dat onze medewerkers het u zo naar de zin hebben gemaakt en zien u graag weer een keer terug!
Marja_dronkers .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
vond het eten heel goed het zag er erg gezellig uit binnen en de bediening was heel erg vriendelijk en beleefd minpuntje vond ik dat het eten en desert negen uur niet meer angevuld werd er stond niet veel meer toen we nog wat wilde nemen
Goedendag mevrouw Dronkers, hartelijk dank voor uw mooie cijfers en positieve woorden. Ik heb uw opmerking betreffende het aanvullen van het dessert aan de keukenbrigade door gegeven en zij zullen dit intern bespreken.
Henk.rienstra .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We werden bij binnen komst hartelijk welkom geheten de jassen werden aangenomen en vervolgens naar onze gereserveerde plaats begeleid .Beginnend met een drankje En even later een heldere toelichting over het buffet
En het buffet is goed, het "koude" en "warme gedeelte zeer gevarieerd ruim voldoende maar vooral lekker
Het gebouw oogt buiten heel gezellig en dat was het binnen ook , Alleen door het lage plafond klinken de gesprekken om je heen erg hard Maar dit is voor ons geen reden om niet terug te komen
Hartelijk dank dat u de moeite genomen heeft ons bedrijf te beoordelen en dank voor de lovende kritiek! We zien u graag weer een keer terug bij de Theetuin.
Sylvia.gersen .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
het is heel erg jammer dat er zo weinig parkeergelegenheid is. toen wij aankwamen was er geen parkeergelegenheid en moesten wij elders onze auto parkeren.
Goedendag mevrouw Gersen, hartelijk dank voor de beoordeling van ons bedrijf en de mooie cijfers. Wat jammer dat de parkeerplaats al vol was toen u aankwam, op sommige drukke dagen wil het wel eens voorkomen dat er niet voldoende plaats is, maar gelukkig kunt u in de omliggende straten altijd wel een plekje vinden.

We zien u graag weer een keer terug!
Loeke G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Eten was lekker.vlees goed gebakken,bediening heel erg aardig.zoals altijd.het was erg rustig in het restaurant, dat is niet zo gezellig, maar ja ,op donderdag kan je dat verwachten. We kregen een feestelijk dessert, vanwege onze huwelijksdag, dat was erg leuk. We komen zeker terug ,maar dan wel voor een brunch buffet, voor een diner is het toch niet de ideale plek.
Hartelijk dank voor uw reactie en de mooie cijfers. Wij zijn heel blij met uw waardering. Donderdag was inderdaad een rustige dag, sommige mensen vinden dat juist prettig terwijl andere mensen zoals uzelf liever in het goed gevuld restaurant vertoeven. Gezien de 9 die u geeft heeft het diner goed gesmaakt.

Dank voor uw reactie en graag tot een volgende keer!
Ca.vrijhof .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Tournedos vonden wij het lekkerst, de bediening was heel goed, de sfeer was op zichzelf wel goed, maar de lucht van het courmetten e.d. van de groep gasten vonden wij niet zo geslaagd. Verder zijn wij heel tevreden over alles en een volgend bezoek ligt zeker wel in onze planning.

Hartelijke groeten van ons en hopelijk tot ziens.
Hartelijk dank voor de mooie cijfers voor ons bedrijf en onze medewerkers. Jammer dat u last had van de geur van Gourmet. Gourmetten kan ook slechts beperkt en niet tijdens een brunch of buffet.

Graag tot een volgende keer!
Olsthoornjh O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Prima 3-gangen menu. Smaakvol, ruim voldoende en ook niet overdreven veel. Wachttijden perfect. Gratis mandje brood vooraf. Heerlijke fruitige huiswijn. Kortom een aanrader wat mij betreft.
Hartelijk dank voor uw beoordeling van ons 3-gangen diner. Onze bediening en keukenbrigade doen altijd hun best om uw diner helemaal naar wens te laten verlopen wat ze ook deze keer weer gelukt is.

Graag tot een volgende keer!