De Teerkamer

Grote Markt 13 4611 NS Bergen op Zoom Nederland Kaart

Over het restaurant De Teerkamer

Van Middeleeuws trefpunt tot eigentijdse ontmoetingsplek

Ooit was de Teerkamer een levendig trefpunt in het hart van de Middeleeuwse stad. Helaas ging dit trefpunt verloren tijdens het krijgsgewoel van de tachtigjarige oorlog. Een halve eeuw later kreeg Bergen op Zoom haar trefpunt weer terug met De Teerkamer (let op het subtiele taalverschil). Hier kun je neerstrijken voor een gezellige babbel met het personeel, maar natuurlijk in de eerste plaats voor een heerlijke lunch of exclusief diner.

Meer informatie over restaurant De Teerkamer

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00
- Bar vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Teerkamer

Wim de Blijeklant B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Kort vooraf gereserveerd en gelukkig nog een prima plaats weten te scoren. Al eerder diverse malen geluncht hier en de verwachtingen waren hierom best hoog. Beide, mijn vrouw en ik dus, een entrecote genomen met vooraf een carpaccio. Ben best wel verwend met entrecotes in Zwitserland maar deze mocht er zeker ook zijn. Prima medium gebakken en mooi gebruind. De carpaccio ook top. We nemen niet snel een nagerecht maar liever koffie. De gehele gang zijn we prima behandeld en hebben we ons zeer op ons gemak gevoeld. Gaan zeker terug.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Op het eerste gezicht een gezellige tent. Het personeelslid door wie wij werden geholpen was erg onvriendelijk. Deed erg kortaf en bijdehand, absoluut niet fijn geholpen. Een echte afknapper.
lekkereten1944 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
De teerkamer is een ruim etablissement op de Grote Markt in Bergen op Zoom. De inrichting is gezellig en intiem door de donkere kleuren. De achtergrondmuziek was niet te luid. Tafeltjes zijn niet al te groot. Een vriendelijke ontvangst viel ons te beurt. De menukaart en de drankjes kwamen vlot door. Voor een maandagavond was het redelijk druk. Wij namen alleen een hoofdgerecht. Mijn partner koos voor de Ossenhaaspuntjes in terryakisaus en ik wilde graag de Papegaaivis proeven. Allebei hadden we goed gekozen. Het vlees was lekker zacht en medium zoals besteld. De twee moten Papegaaivis waren zacht met een heerlijke smaak. Lekker gebakken krieltjes er bij en een lekkere frisse salade. Halverwege de maaltijd werd er geïnformeerd of alles naar wens was. De bediening was vriendelijk en alert. Toen bij een ander tafeltje een glas omging werd dat direct opgeruimd en vervangen. Het was er gezellig en het eten was prima. Niets te klagen dus.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, DOCH een glas wijn is wel HEEL WEINIG qua inhoud, ik wil best 3,75 euro betalen voor een GLAS wijn,
doch niet voor een minuscuul glaasje , dat vind ik gewoon afzetterij
Lievens .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Afgelopen vrijdag, 16 december 2016, zijn wij met ons tweeën gaan eten in de Teerkamer. De salade was weer zalig, maar wij hebben toch wel enkele zeer kritische punten te vermelden:
Aan de deur stond een krijtbord met de aankondiging dat er bokbier van La Chouffe was. Helaas bleek dit niet meer beschikbaar te zijn en bij het personeel was niet bekend dat dit op het bord aan de ingang vermeld stond. Toen wij ons eten bestelden, kozen wij voor de salade Oriental die op de kaart staat. Kort daarop kwam de mededeling dat de salade niet beschikbaar was, dit was een fout op de kaart. Er was wel een andere salade met kip (de Markeizensalade) beschikbaar, maar dat deze twee euro duurder was ( niet zo'n probleem voor ons, maar toch wel netjes als dit vermeld wordt) werd niet aangegeven. Het personeel willen wij dit zeker niet verwijten, dat doet zijn uitstekende best.
Maar de bedrijfsleider (of is hij de eigenaar) die rond liep, verwijten wij des te meer. Hij maakt zich wel druk dat de krukken voor de bar niet helemaal op dezelfde afstand van de bar staan, maar dat zijn menukaart en het bord aan de deur niet goed zijn, daar is hij zich niet van bewust. Als allround horecaman, kan ik mij daar verschrikkelijk aan ergeren. Voordat je jouw personeel schoffeert, zorg eerst dat de zaken die belangrijk zijn, zoals een kloppend menu in orde zijn. Daar bent u als manager toch volledig verantwoordelijk voor.
Zoals hierboven al geschreven was het eten zeker in orde, als ook de bediening.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vandaag heerlijk geluncht in de Teerkamer. De warme brie met bruin brood smaakte uitstekend en was gegarneerd met honing en cashewnoten. De uitsmijter ham/kaas was goed bereid en smaakte geweldig. De salade die naast de gerechten werden geserveerd waren vers goed van sortering en smaakte erg goed. De bediening is er vriendelijk en heeft aandacht voor de klant de prijs kwalteit is heel goed.
jewannus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Fijne bediening, aardig personeel.
Goede gerechten voor eerlijke prijzen.
Gezellige ambiance
Wij komen hier dan ook heel regelmatig.
bas302 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We hebben hier nu voor de 2e keer gegeten met de Tank en dineer actie.
Wederom heerlijk gegeten, de Catelaanse Scampis zijn een aanrader, maar ook de spareribs waren erg lekker.
De bediening is erg vriendelijk en attent, kortom een perfecte avond!
verhulst1 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij hebben met onze gasten voortreffelijk gegeten. Ontzettend vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. Wel duurde het lang voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Dit kwam doordat er een groot gezelschap moest worden geholpen. Maar verder niets dan lof. Komen er zeker weer terug.
Diana J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Op het eten was echt niets aan te merken. Als voorgerechten hadden we de kreeftenbisque en de ravioli, beide erg lekker. Als hoofdgerecht de ossenhaaspuntjes en de kip met mozzarella. Beide ook erg lekker! Er ging alleen iets mis met het uitserveren van de hoofdgerechten. Aan een tafel achter ons werd geklaagd over de kip, deze ging gelijk mee terug naar de keuken en vervolgens kwam er een nieuwe kip voor die tafel. Helaas dit had mijn kip moeten zijn. Door dit gebeuren hebben wij heel lang op ons hoofdgerecht moeten wachten, wel werd ons steeds verteld, uw hoofdgerecht komt er zo aan hoor. Beetje jammer, maar verder hebben we heerlijk genoten.
Voor herhaling vatbaar!!
jaap.ans .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
De Dorade was zo groot en dik dat ik de vis met geen mogelijkheid op kon, jammer voor mij want de Dorade was erg goed gegrild en heerlijk van smaak met gegrilde oosterse gtroenten een verrassende combinatie. De bavet van mijn man was ook om te smullen. Erg vriendelijk bediening en zeer attent.
Voorgerecht, garnalen, ook zalig evenals de serranoham. Verder nog alleen koffie.
Berlinerbol .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Het eten was heerlijk, van elke gang hebben we genoten.
Op het terras gegeten aan de grote markt.
Helaas ging het regenen, maar het was geen probleem om binnen nog wat te drinken.
Binnen was de inrichting erg gezellig en je had voldoende privacy.
Prima bediening van een vriendelijke jongeman.

Een kleine tip; de saus apart van de gamba's serveren, omdat je ze eerst nog zelf moet pellen.
ebuth .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met de tank- en dineerbonnen ging het weer eens mis. We waren met drie personen en dat komt altijd onvoordelig uit niet alle drie het zelfde bestelt.
jmvandenoever .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
we hebben goed gegeten
de bediening was goed en vriendelijk
de moderne in richting van het interieur is niet onze smaak maar doet niets af aan de kwaliteit
ccmvanloon .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Het eten was ondanks de drukte op en top heerlijk alleen tussen het voorgerecht,
en het hoofdgerecht was er met onze bestelling is mis gegaan.
Naamelijk het papiertje was naar achter geschoven in de keuken,
maar dat is ruim goed gemaakt met al het andere wat we nog opgediend hebben gekregen.
MichaelMaltha .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij zijn gegaan voor de verrassing , de shared diner . Het eten was er super snel en het was super lekker ! Bediening kwam telkens goed op tijd om te vragen om drankjes .
bram68 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Goede ontvangst konden eten wat we wilden. Het eten was super lekker. Kortom een echte aanrader. Wij gaan hier zeker nog een keertje naar terug. TOP
els_tjia .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
De kaart was verandert, volgens ons.
Het was heerlijk, zag er mooi uit op het bord.
alleen de hoge tafels voor 50+ en de krukken. Als je klein bent knelt op een gegeven moment je bovenbeen af
Was niet zo succes. Maar we zijn heel tevreden. En top voor de kok en keuken
ga zo door
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten ontspannen gegeten voor herhaling vatbaar.
We hadden 3 verschillende hoofdgerechten en ze waren allemaal héél lekker.
trudy651 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gastvrij, nette bediening, zo'n gezellige sfeer en inrichting dat het moeilijk is om weer op te stappen. Verschillende gerechten gehad, de wilde zalm, kipfilet, allemaal even lekker.
Ik kom er graag terug