De Taveerne

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Duur
J.p. P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De prijs-kwaliteit verhouding van de taveerne is over de top.
Voor de gerechten van een goede kwaliteit wordt een veel te hoge
Prijs berekend.
De service is onder de maat , onervaren , nonchalante bediening.
Bij het hoofdgerecht werd ons garnituur vergeten.
Van de serveerster geen enkel excuus. Bij de betaling , werd ons wisselgeld zonder de rekening teruggebracht. De rekening lag al in de afvalbak.
Eten in de serre was zeer rumoerig
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het is een goed en prima restaurant. Brede kaart met zowel lokaal als een aantal aanraders (zoals de kaasfondue, met veel groentes!) Mijn man had slibtong en die waren uitstekend. Veel bijgerechten van verse producten en uit het seizoen. Het was ontzettend rustig maar wat ons betreft onterecht we hebben heerlijk gegeten en kunnen deze plek zeker aanbevelen als je meer wilt dan een 'normale' toeristische trekpleister.
JF H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gezien de vele toeristische uitbatingen op het eiland waren we wat huiverig om een goed restaurant te vinden. Op voorspraak van een aantal personen, gedurende de middagborrel, zijn we op deze mooie avond naar De Taveerne getogen. Gelukkig was er nog plaats op het terras. De bediening was redelijk vlot en attent. Mijn vrouw bestelde de spareribs en ik de gekookte mosselen. De porties waren voldoende en we hebben lekker gegeten met een goed glas wijn erbij. Kortom een aanrader. Dit was een leuke ervaring op onze korte Texeltrip.
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vandaag hier gegeten tijdens een weekendje Texel. Ontvangst hartelijk. Begonnen met brood vooraf, prima van smaak. Als hoofdgerecht de griet. Deze werd geserveerd met patat, salade en een rabarbercompote. Eten niet echt bijzonder. Ik had het idee dat de vis niet helemaal vers was. De compote is iets wat de meeste mensen waarschijnlijk niet lekker vinden, erg zuur van smaak. Gewoon wat gekookte groeten had hier beter geweest. Prijs-/kwaliteitverhouding vond ik deze keer onder de maat. Personeel wel vlot en vriendelijk.
Serita W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Vooral als je van vis/schaaldieren houdt kun je hier goed eten, maar ook vlees is hier ruim aanwezig op de kaart. Naast de gewone kaart heeft men ook een kindermenu.

Porties zijn ruim, gerechten goed op smaak. Deze kok weet wat lekker eten is! Aanrader dus!!
Baukje-Kooi .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
The place to be als je lekker en goed wilt eten in De Koog!

Genoten van een heerlijk tapasplankje als voorafje. Het hoofdgerecht een fantastische chateaubriand die aan tafel wordt gesneden door de eigenaar van het restaurant en voorzien van peper met een fantastische pepermolen. De bediening is vlot, vriendelijk en attent.

Ook geschikt voor mensen met kinderen.
WahKet .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het eten was echt heel lekker. Wel hoge prijzen en kleine porties. De bediening was overbelast, meer dan drie kwartier moeten wachten op het voorgerecht en meer dan een uur op het hoofdgerecht. Mijn hoofdgerecht was niet compleet, de garnalen ontbraken maar dat werd snel opgelost door een bakje garnalen te brengen. Binnen is de inrichting wat gedateerd, buiten was het gezellig, het leek wel of je in Griekenland zat. Overal kleden van lamswol.
Monique3010 D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Gisteren met ons drietjes gegeten bij De Taveerne. Heerlijk buiten op het terras kunnen zitten. Gezellig!! De mannen hadden een garnalencocktail en ik heerlijke dagsoep...vissoep met mosselen! Als hoofdgerecht hadden we sliptong...en vis vd dag...Tongscharfilet...echt superlekker! Ook de garnituur was top! Personeel was gezellig. Leuk even een geintje tussendoor..Dus ben je op Texel...ga naar De Taveerne...
Wichers1612 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Oudbollige sfeer, hoge prijzen en lang moeten wachten. Eerlijk is eerlijk, het eten was goed. Maar begrijp de negatieve kritieken op Facebook wel. Voor dit budget op andere plaatsen veel beter gezeten.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Super genoten van de verrassing 4 gangen menu met passende wijn per gang. Erg lekker!
Zeker een aanrader!
Het eten was erg lekker. Door de verrassing menu te kiezen, hebben we andere gerechten gekregen dan we zelf van een menu hadden gekozen en dat is erg goed bevallen.
Mikascm .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Heerlijk gegeten tijdens onze vakantie op Texel. Het volgende hebben we gegeten:
Carpaccio van Tessels weiderund (Tesselse schapenkaas, pijnboompitten, rucola en truffelmayonaise), Coquilles Saint-Jacques (Bloemkool, chorizo en vadouvan), Chateaubriand, kaasplank (assortiment van Tesselse en internationale kazen.
Het eten was heerlijk. De chateaubriand was precies goed gebakken.
Het restaurant ziet er gezellig uit. Zeker de moeite waard.
FlorienWiersma .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Tijdens een romantisch weekend uitgebreid op zoek geweest naar een goed, gezellig restaurant. Toen kwamen we De Taveerne tegen op internet. Alle verwachtingen werden meer dan overtroffen. Ondertussen alweer een tijdje geleden, maar we denken er nog vaak aan terug. Heerlijk gedronken, nog beter gegeten en het bedienend personeel was de kers op de taart. Vooral de Waddenoesters met een drupje wodka zijn zeer aan te raden. Als hoofdgerecht lamsrack en hertenbiefstuk, alsof het smolt op de tong. Afgesloten met heerlijke, sterke espresso en huisgemaakte lekkernijen. Wanneer we weer op Texel zijn komen we zeker terug. Lieve mensen, bedankt voor de goede zorgen en graag toch snel.
Stefanb0001 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Een mooi restaurant zeer warm en gezellig ingericht. Eerst een drankje gedaan aan de mooiste bar van Texel! Hierna zijn we door de gastheer begeleid naar onze tafel en goed geadviseerd over de gerechten. Heerlijk gegeten en zeer goede bediening! Een zeer geslaagde avond, wij komen zeker terug!
Koen G.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met drie personen heerlijk gegeten bij de Taveerne. Eendenborst vooraf en op aanraden van de gastheer een heerlijk stuk vis gegeten. Ook het nagerecht was top! Erg verrast door de bereiding van het eten door de kok. Gastheren en gastvrouw waren uiterst vriendelijk en we zijn nog langer gebleven voor een borrel aan de bar.
Het interieur is tot in de puntjes verzorgd. Gezellig, stijlvol en mooi.

De tent zat, in het naseizoen, vol op een woensdagavond. Ik zeg: reserveren en geniet.
Vtje87 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Dikke complimenten voor de chef! Wij hebben hier met z'n vieren overheerlijk gegeten. De zeebaars met scampi's en pasta negro was verrukkelijk en ook de anderen hebben genoten van hun gerechten (bavette surf en turf, tournedos en pork roast). Prijs/kwaliteit prima, qua hoeveelheid mag het ietsjes meer zijn. Als nagerecht had ik de donkere chocolade mousse: perfecte smaak en tongstrelende textuur. Het interieur is stijlvol, knus en vol sfeer waardoor je echt gezellig kunt tafelen en ik de koude en regenachtige dag zo vergat.

Punt van verbetering is de service, helaas anderhalf uur gewacht op ons hoofdgerecht. Toen we de bediening vriendelijk aanhielden riep hij kort: 'Het hoofdgerecht zeker? Ja die komt eraan.' Zonder enige verontschuldiging dat het zo extreem lang duurde, jammer. Het eten maakte het gelukkig goed en komen we graag voor terug :)
L- .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Bij de taveerne hebben wij met name van de tournedos en het dessert genoten. De bediening liep niet soepel, het wachten duurde lang, maar men was wel vriendelijk. De visgerechten lieten te wensen over en de prijs/kwaliteitverhouding is fors. De wijn is smaakvol.
Petmax .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op aanraden van een collega gaan eten bij de Taveerne en het voldeed aan alle verwachtingen. Goede sfeer, goede ontvangst en bijzonder lekker gegeten. De wijn opgemaakt bij het haardvuur en daarna aan de bar nog gaan zitten voor een kop koffie, dit werd uiteindelijk nog een gezellig uurtje met de eigenaren en enkele vaste gasten. We hebben genoten van deze avond, een aanrader!
B4 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Lamsduo was echt voortreffelijk. Bediening had wat sneller de kaart mogen geven, dit kostte iets van 10 minuten. Prijs is wat fors (60 euro voor alleen hoofdgerecht en 2 mineraalwaters) maar je krijgt er echt heerlijk eten voor. Volgende keer weer.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Onze kennismaking met de Taveerne in de Koog was een zeer plezierige. Onaangekondigd met 8 (bijzondere) mensen binnenkomen en dan zo welkom geheten worden. Dat was een prima begin. In een knus hoekje met pluche bank voelden we ons gelijk op ons gemak. De bediening was spontaan en sloot prima aan bij de groep. Het eten was HEERLIJK!!; de Bavette uit eerdere recensies lag op mijn bord en ik was vergeten hoe geweldig vlees kon smaken. Super mals, perfect gekruid en gebraden...Jammie... Ook de gamba's, de spare-ribs en biefstukken vielen goed in de smaak bij de groep. Voor het bijbestellen van drankjes zaten we soms een beetje uit het zicht, maar het was best druk voor een doorsnee donderdagavond... De aankleding ademt de geschiedenis van Texel, interessant, stijlvol en warm; maar een beetje druk;
Baukje-Kooi .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wat een geweldige plek en wat een heerlijk eten.

Omdat het eten er zo goed is, de bediening gezellig, vriendelijk en zeer attent, zijn we tegen onze gewoonte in driemaal achtereen in hetzelfde restaurant geweest. Het stijgt met kop en schouders uit boven wat verder in De Koog wordt aangeboden.

Mensen met liefde voor eten en het horeca-vak!

We komen er graag terug!

Oant oare kear!