De Tapperij

Markt 5 2801 JG Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant De Tapperij

Je tweede huiskamer

Aan het Goudse plein, aan de voorzijde van het stadhuis, vind je Boven de Tapperij. De houten picknick tafels en lounge stoelen op het terras nodigen uit om lekker te genieten van een van de vrij klassieke gerechten met als extraatjes de Goudse kaas, bijvoorbeeld de Goudse kaassoep. Er staat een prachtige oude bar in de sfeervolle ruimte die zomaar je tweede huiskamer kan worden! De ruimte boven is geschikt voor allerlei festiviteiten.

Meer informatie over restaurant De Tapperij

Jouw recensie over het restaurant De Tapperij

ProeverNA B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Gezellig terras. Ruim portie lekkere bitterballen. Goed gevuld glas wijn. Niet gegeten. Wat dat betreft 1 van de betere terrassen van Gouda.
Wesley V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Het woord slecht krijgt hier een andere dimensie..2 uur wachten op het eten, het verkeerde eten krijgen. Vlees zo taai als touw..korting op de bon, oké prima maar veranderd niks aan het feit dat je beter bij de Mac eet als hier. Kroeg is gezellig maar restaurant kunnen ze beter sluiten.
Elize B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Prima lunch gerechten! Lekker broodje Carpaccio gegeten. Leuk dat de tapperij in samenwerking met boven de tapperij in de zomer ook lunch gerechten aanbiedt op het terras :) Gezellig ingericht terras en goed uitgebreide drankenkaart. Bediening mocht die dag iets assertiever zijn, maar was wel vriendelijk.
Elles V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vriendelijke bediening.
Het eten was van mindere kwaliteit.
De carpacio was zeer koud en vlak van smaak.
Wij hadden een broodje hamburger. Het broodje smaakte erg droog en viel uit elkaar.
Met de hamburger was op zich niks mis.
Prijs kwaliteit verhouding niet echt op zijn plaats. Veel geld voor hetgeen je krijgt.
Leuke inrichting maar zeer lawaaierig.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Er was niet veel bediening aanwezig en de bediening moest voor de drankjes naar beneden, ook voor het afrekenen. hierdoor werden de tijden tussen de gangen wat lang.
gohawaii .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
ging hier heen met AH restaurantactie. prima restaurant om even gezellig een hapje te eten, maar verwacht er niet teveel van. Eten ok, niet bijzonder. Voorgerechtje caprese was erg lekker en patatjes zijn ook erg goed. bediening aardig, leuke aankleding van de ruimte. We hebben een leuke avond gehad, ik zou niet per se teruggaan zonder kortingsactie
A K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
AH restaurantmenu: alle gerechten keuze uit twee, vrij simpele gerechten:
Voorgerecht carpaccio was prima verzorgd en lekker
Hoofdgerecht met hamburger tussen enorm broodje deed erg denken aan een grote internationale keten
Personeel erg aardig en attent.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goed restaurant en goed eten. Zonder korting wel wat prijzig, maar zeker aan te raden. Opvallend: De koks liepen met jasjes van Brunel.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De charme van het restaurant is dat het boven de tapperij zit, maar dat geeft gelijk ook de sfeer weer: gezellig ingericht, prima bediening, erg gastvrij, maar met veel rumoer vanuit het café beneden, aangevuld met te harde muziek die uiteindelijk wel uit ging. Meest vervelende is dat je als niet-roker door de rook naar binnen of naar buiten moet.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eten was lekker, personeel was vriendelijk. We mochten een tafeltje uitzoeken. De tafel van ons wiemelde en toen we dat zeiden tegen de bediening kwam ze gelijk met vilters. Een mooie locatie je kijk mooi uit op de markt van gouda.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima en omdat we niet gelijk terecht konden in het restaurant, kregen we gratis een drankje van het huis aangeboden, dus prima opgelost. Gezellige inrichting en goed en aardig personeel.
Carin W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Carpaccio was prima, kipsate heerlijk mals en een flinke portie. Als dessert gekozen voor de huisgemaakte Tiramisu en die was ook goed. Kortom een aanrader voor een goede maaltijd in een eetcafe sfeer.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heel gezellig en ongedwongen, prima en attente bediening. Misschien hadden we wat pech dat er een grote groep was die avond, waardoor wij soms wat moeite hadden elkaar te verstaan, vandaar "rumoerig".
Locatie met uitzicht op Merkt en stadhuis is top.
Verburgn .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De Tapperij is een gezellige gelegenheid om te eten, drankje te doen en bij mooi weer een terrasje te pakken.
De prijs/kwaliteit is prima. Lekker gegeten in een leuke sfeer.

Aandachtspunt; bij binnenkomst stond de ingang vol met rokers, want niet echt een uitnodigde om naar binnen te gaan. Daarna zelf naar boven gelopen waar we wel welkom werden geheten.
Rolf M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Voorgerecht was te koud, niet smakelijk en taai. Hoofdgerecht werd ongevraagd helemaal rood van binnen en helemaal doorbakken geserveerd. Het vlees was taai. De patat was slap. Een heel klein beetje sla als groente met een smaakloze dressing. Wachttijd was erg lang. In totaal 2,5 uur tot hoofdgerecht werd geserveerd. Bediening was onvriendelijk. Mompelde een klein excuusje bij rood vlees en gaf aan de klacht over taai vlees door te geven.
We kregen een menukaart zonder prijsvermelding. Na opgezocht te hebben wat de prijs was (via internet) werd er 4 euro te veel afgerekend.
Marlies N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben goed en in een prettige ambiance met uitzicht op de markt genoten van ons etentje.
Wij zullen de Tapperij positief uitdragen aan anderen.
Jolanda T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een rumoerig restaurant (de muziek te hard en boven een café). Bij de online reservering had ik aangeven aan het raam te willen zitten. Dat bleken echter alleen maar tafels te zijn voor meer dan 2 personen en was daarom niet mogelijk. We mochten de wijn proeven. Deze vondt ik zo koud dat de smaak daardoor niet goed te proeven was. Daarop kreeg ik van de serveerster te horen dat witte wijn nou eenmaal goed koud moet zijn. De carpaccio was prima maar net iets teveel peper. Toen de borden opgehaald wetden en we dit aangaven, was de reactie van de bediening 'oh okay'. Ons tweede wijnglas (andere wijn) wilde men in dezelfde glazen schenken. Dat terwijl mijn partner zelfs van wit naar rood switchte. De kipsaté was droog en zelfs her en daar zwart gebrand, de hamburger koud. Junior bediening die nist wist hoe met onze adviezen om te gaan. Zo vond de serveerster dat kip op een stokje al snel droog wordt en vondt ze ook dat we ivm het tweede menu gratis (AH actie) niet teveel moesten verwachten. In onze ogen niet restaurant waardig, eerder slecht eetcafé.
Wiegerk .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten leuke restaurant gaan zeker nog een keer eten.
Zeker een aanrader voor iedereen die lekker wilt eten in Gouda.
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij geven een 8 voor het eten, en een 7 voor de bediening. De Tapperij zelf is een heel gezellige horeca/café.
De kaart zelf is vrij beperkt, maar dat is bekend.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prima gegeten alleen ivm AH aktie weinig keus. Zou mogelijk moeten zijn, tegen meerprijs, uit gewone kaart te kunnen kiezen. Vriendelijk en alert personeel. Alleen vervelend dat er voor ons geen reservering bekend was.