De Tapperij

Markt 5 2801 JG Gouda Nederland Kaart

Over restaurant De Tapperij

Je tweede huiskamer

Aan het Goudse plein, aan de voorzijde van het stadhuis, vind je Boven de Tapperij. De houten picknick tafels en lounge stoelen op het terras nodigen uit om lekker te genieten van een van de vrij klassieke gerechten met als extraatjes de Goudse kaas, bijvoorbeeld de Goudse kaassoep. Er staat een prachtige oude bar in de sfeervolle ruimte die zomaar je tweede huiskamer kan worden! De ruimte boven is geschikt voor allerlei festiviteiten.

Meer informatie over restaurant De Tapperij

7,2
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima en omdat we niet gelijk terecht konden in het restaurant, kregen we gratis een drankje van het huis aangeboden, dus prima opgelost. Gezellige inrichting en goed en aardig personeel.
Carin65 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Carpaccio was prima, kipsate heerlijk mals en een flinke portie. Als dessert gekozen voor de huisgemaakte Tiramisu en die was ook goed. Kortom een aanrader voor een goede maaltijd in een eetcafe sfeer.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heel gezellig en ongedwongen, prima en attente bediening. Misschien hadden we wat pech dat er een grote groep was die avond, waardoor wij soms wat moeite hadden elkaar te verstaan, vandaar "rumoerig".
Locatie met uitzicht op Merkt en stadhuis is top.
Verburgn .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De Tapperij is een gezellige gelegenheid om te eten, drankje te doen en bij mooi weer een terrasje te pakken.
De prijs/kwaliteit is prima. Lekker gegeten in een leuke sfeer.

Aandachtspunt; bij binnenkomst stond de ingang vol met rokers, want niet echt een uitnodigde om naar binnen te gaan. Daarna zelf naar boven gelopen waar we wel welkom werden geheten.
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Voorgerecht was te koud, niet smakelijk en taai. Hoofdgerecht werd ongevraagd helemaal rood van binnen en helemaal doorbakken geserveerd. Het vlees was taai. De patat was slap. Een heel klein beetje sla als groente met een smaakloze dressing. Wachttijd was erg lang. In totaal 2,5 uur tot hoofdgerecht werd geserveerd. Bediening was onvriendelijk. Mompelde een klein excuusje bij rood vlees en gaf aan de klacht over taai vlees door te geven.
We kregen een menukaart zonder prijsvermelding. Na opgezocht te hebben wat de prijs was (via internet) werd er 4 euro te veel afgerekend.
Marlies N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben goed en in een prettige ambiance met uitzicht op de markt genoten van ons etentje.
Wij zullen de Tapperij positief uitdragen aan anderen.
Jolandath .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wat een rumoerig restaurant (de muziek te hard en boven een café). Bij de online reservering had ik aangeven aan het raam te willen zitten. Dat bleken echter alleen maar tafels te zijn voor meer dan 2 personen en was daarom niet mogelijk. We mochten de wijn proeven. Deze vondt ik zo koud dat de smaak daardoor niet goed te proeven was. Daarop kreeg ik van de serveerster te horen dat witte wijn nou eenmaal goed koud moet zijn. De carpaccio was prima maar net iets teveel peper. Toen de borden opgehaald wetden en we dit aangaven, was de reactie van de bediening 'oh okay'. Ons tweede wijnglas (andere wijn) wilde men in dezelfde glazen schenken. Dat terwijl mijn partner zelfs van wit naar rood switchte. De kipsaté was droog en zelfs her en daar zwart gebrand, de hamburger koud. Junior bediening die nist wist hoe met onze adviezen om te gaan. Zo vond de serveerster dat kip op een stokje al snel droog wordt en vondt ze ook dat we ivm het tweede menu gratis (AH actie) niet teveel moesten verwachten. In onze ogen niet restaurant waardig, eerder slecht eetcafé.
Wiegerk .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten leuke restaurant gaan zeker nog een keer eten.
Zeker een aanrader voor iedereen die lekker wilt eten in Gouda.
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij geven een 8 voor het eten, en een 7 voor de bediening. De Tapperij zelf is een heel gezellige horeca/café.
De kaart zelf is vrij beperkt, maar dat is bekend.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prima gegeten alleen ivm AH aktie weinig keus. Zou mogelijk moeten zijn, tegen meerprijs, uit gewone kaart te kunnen kiezen. Vriendelijk en alert personeel. Alleen vervelend dat er voor ons geen reservering bekend was.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na Gouda te hebben ontdekt, het leukste terras aan de Markt opgezocht. Daar een lekkere Orval besteld en een Brugse Zot. Omdat het weer maar zozo bleef ervoor gekozen binnen (lees: boven) te eten. Meteen aan het hoofdgerecht. Spies van Wagyu-beef met uien en courgette voor mijn partner en ik een biefstuk van Waarde-rund, beide geserveerd met frites, al deed de kaart vermoeden dat deze - indien gewenst - apart moesten worden besteld. De serveerster kwam na enige tijd vertellen dat het eten onderweg was, maar dat het helaas wat langer duurde vanwege de drukte. Attent, maar zo druk vonden we het nou ook weer niet. Net toen we dachten "waar blijft het nou" werden de borden geserveerd. De ui en courgette zaten niet op de spies, maar lagen ernaast op het bord. Tja, waarom niet? Voor zowel de Wagyu als de Waarde gold dat het iets malser had gemogen. De biefstuk was dik en 'rare' maar de structuur van het vlees deed vermoeden alsof het toch flink geplet was. De frites waren zelfgemaakt en daar was niets op aan te merken. De salade was ook goed, evenals de paddestoelensaus. Het afrekenen verliep wat stroef omdat we én beneden én boven hadden gezeten en de serveerster van beneden reeds huiswaarts was gegaan en niet meer was te zien wat we hadden gedronken. Toch al met al vriendelijke bejegening en een aardige hap voor een leuke prijs. Mochten we weer eens in Gouda komen, dan zouden we best wel weer bij de Tapperij kunnen aanbelanden.
BentevHintum .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gezellige ongedwongen sfeer met vriendelijke bediening. We mochten een tafel uitzoeken en konden zitten aan het raam met uitzicht op het Goudse stadsplein. Heerlijk gegeten!