De Tap eet & drink

Vrijdag en Zaterdag 15:00 - 01:30

Voordelig
Arjanne H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Voor ons is De Tap een sympathiek adres. We komen graag terug voor het vriendelijke personeel en de prima service. We werden enthousiast van de reacties op iens, helaas was de wandeling door de kaart was niet wat we ervan verwacht hadden.
Een volgende keer kiezen we voor iets anders van de kaart, meer passend bij het prettige eetcafé dat De Tap volgens ons is. De ontspannen sfeer en de aandacht van het personeel maken het zeker waard om een keer terug te komen.
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten weer in een mooi restaurant met een heerlijke sfeer. Wij kennen de eigenaren van dit, van oorsprong café, en nu fijne restaurant. Alex en José werken met passie aan een mooie eet-ervaring. Van voorgerecht tot nagerecht en koffie, het smaakt allemaal erg goed.

De sfeer, die vroeger echt de sfeer van café uitademde, heeft nu nog steeds een fijne uitwerking. Het is er mooi, sfeervol, gezellig en heerlijk vertoeven met gezin of met zijn 2-en. De gerechten zijn lekker, en met zorg bereid. De keuze is misschien zelfs wel iets té uitgebreid, dat zou met iets minder gerechten nog steeds tot een heel goed aanbod zijn.

Wij hebben inmiddels meerdere gerechten geproefd, maar vooral de Carpaccio, de weekgerechten, de Vitello Tonato en de variërende hoofdgerechten zorgen voor een verrassende een smaakvolle avond. Desserts? Of 'toetjes' zoals onze meiden (6 en 9) ze noemen...heerlijk en op rustige momenten mogen ze deze zelf maken in de keuken!!

Kortom: genieten in ons eigen kleine dorp van heerlijke gerechten en een fijne ambiance!
Nefra1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
afgelopen vrijdag gezellig weer eens in De Tap gegeten. Zoals gewoonlijk prima gegeten echter een wijntje (chardonay) van euro 4,95 is wel van de zotte!!
Toen ik dit op de rekening zag en aan een van de dames vroeg of dit wel goed was zei ze: We hebben ook goedkopere witte wijn. Dat had ze bij de bestelling niet gezegd.
Alex, aan de prijs moet je beslist iets doen. Hier houd je geen klanten mee!!
Bob O.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Cafe de Tap is gelegen vlakbij de kerk aan de Dorpsstraat in het historische deel van Nieuwerkerk , waar leuke winkels en meerdere horecazaken zijn gevestigd. De ontvangst was hartelijk en het was niet druk op dinsdagavond. Na het zoeken op de redelijke kaart, hebben wij gekozen voor het verrassingsmenu. Het voorgerecht bestond uit een grote ronde plank met een vele smakelijke gerechtjes w.o. een glaasje aspergesoep met stukjes zalm , carpaccio en rauwe ham met meloen en nog meer lekkers. Het hoofgerecht was een zeer groot blad met o.a.ossehaaspuntjes in een pittige saus, varkens in een zachte roomsaus , een paar spareribs en grote gamba`s en kipnudgets met een chilisaus. Helaas was er in onze magen geen ruimte meer voor het nagerecht. De rode Malbec huiswijn smaakte er goed bij. De volgende keer gaan we ook voor het nagerecht! Alles was een herhaling waard.
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Eten was heerlijk, alles was prima op smaak gebracht. De kaart was zeer uitgebreid. Service was zeer vriendelijk, en de sfeer was prima tot zeer goed. Mooi gebruik gemaakt van oude foto's uit de omgeving.
Zeker een aanrader.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heerlijk gegeten .
Top service . Vriendelijk personeel weten waar ze het over hebben . Zal dit eetcafe zeker aanbevelen aan iedereen
Fth .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het was voor ons de eerste keer dat wij bij De Tap waren. Heerlijk wild trio gegeten. Goede en vriendelijke bediening. We komen hier zeker terug
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Zeer goed vlees en perfecte bereiding. Mag wel iets meer groente bij het gerecht. Aardig en goed personeel. Een echt eetcafe en zeker een aanrader voor zowel een snel hapje als een gezellige avond uiteten.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Ik kom al jaren in "de Tap" en heb de ontwikkeling van bruine kroeg tot restaurant van dichtbij meegemaakt. Het eten is zeer goed en de prijzen zijn naar verhouding laag. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt en gezelligheid ook belangrijk vind. De live muziek, iedere eerste zaterdag van de maand, past goed in deze omgeving.
Alex en jouw team, ga zo door. Ik kom morgen weer.
Kookboekje .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
De wild trio is echt een aanrader. Lekker op smaak en goed bereid. Vriendelijk personeel en echt een heel leuk eetcafe waar ik graag nog een keer zou komen. Goede wijnen geserveerd gekregen bij het vlees.
WDvanSnorkel .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Ik heb hier een tijd geleden met een vriendin een wandeling door de kaart gegeten. Het was verrukkelijk en ook leuk bedacht! Goede service en leuk personeel vooral wat in de keuken staat ;)
Ciska Oriflame V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Echt top gegeten. Was heerlijk, goede service, vriendelijk personeel.een echte aanrader. Win gaan zeker heel vaak komen.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk gegeten, het eten is echt goed warm als het wordt opgediend. De combinaties van hapjes door de kok gekozen, echt super. Vriendelijke bediening en niet lang wachten op de volgende gang.
Suzannemast .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Gegeten met vier personen op een dinsdag. Was erg rustig die dag en daardoor snelle bediening. Sfeer is oke, geen luxe maar echt het idee dat je in de kroeg zit. Afwerking is iets minder als je goed om je heen kijkt. Het eten was gewoon echt niet lekker, kaart simpel en geen nieuwe of speciale gerechten. We hadden mixed grill, saté en varkenshaas. Geen van allen had echt een goed stuk vlees en we hadden zelfs het idee dat de saté rechtstreeks uit de magnetron kwam. Viel allemaal erg tegen en zeker voor de prijs die je betaalt. Wij komen hier niet terug!
MarjonVonck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Op 25 juli heb ik mijn 'afstudeerfeestje' gevierd bij De Tap. Wat een gastvrijheid en klantgedrevenheid! De klant is nog echt koning. Ik heb echt een topfeestje gehad. Er hangt een hele fijne sfeer in De Tap. Heerlijk eten en drinken! Een aanrader voor als je de hospitality en kwaliteit van een sterrenrestaurant zoekt, en de sfeer van een gezellige stamkroeg.
Sassiesh .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
De tap was voorheen een jongere kroeg, maar nu omgetoverd tot restaurant. Ziet er gezellig en vriendelijk uit qua inrichting. De bediening kan beter. Het leek er op dat de tafels niet verdeeld waren en beide alles deden. Hierdoor ging het mis in de communicatie tussen bediening, klant en keuken. We hebben 1,5 uur zitten wachten op ons hoofdgerecht en drinken bestelde we uiteindelijk zelf aan de bar. Uiteindelijk ook zelf in de keuken gevraagd hoe lang het nog duurde omdat de bediening maar bleef zeggen dat het onderweg was. Hierdoor geen nagerecht meer besteld omdat we klaar waren met wachten. De kwaliteit van het eten was goed!! Je kan er ook leuke meerdere kleine gerechten bestellen zodat je niet hoeft te kiezen, erg goed bedacht. Live muziek maakte het ook gezellig, maar stond iets te hard of we zaten te dichtbij dat kan ook.
Al met al lekker zitten eten, maar de frustratie van het lange wachten liep hoog op. Jammer want dat doet het eten te kort.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Bij binnenkomst hoge verwachtingen, het restaurant ziet er gezellig en vriendelijk uit qua inrichting. De verwachtingen worden echter absoluut niet waargemaakt, de bediening heeft de tafels niet verdeeld waardoor ze door elkaar heen liepen en er dus vanalles mis ging tussen de bediening , de bar en de keuken. We hebben 1,5 uur zitten wachten op ons hoofdgerecht, drankjes hebben we zelf maar aan de bar besteld.
Uiteindelijk ook zelf naar de keuken gelopen omte vragen hoe lang het nog duurde omdat de bediening maar bleef zeggen dat het onderweg was.
Wat er uiteindelijk de keuken verliet was wel goed klaargemaakt!

Dickstofberg .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Super aardige mensen in de bediening. We hebben het super naar ons zin gehad. Ook aardig naar onze kinderen!
RK071 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Leuk eetcafe om een keer wat te eten. De kaart is vrij simpel (wij hadden a la carte besteld, niet de proeverij), maar wel prima. Lekker eten voor een goede prijs. De bediening liet ons soms wat lang wachten, maar was uiterst correct en vriendelijk. Een aanrader voor een makkelijke hap!
BrittaMareMai .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Afgelopen woensdag heerlijk gegeten bij De Tap. Allerlei hapjes gekregen (een viergangenmenu). Alles was stuk voor stuk lekker. Gamba's in sinaasappel, stoofpotje e.d.. Heerlijk!

Bediening top ! Sfeer gezellig !

Wat wel jammer is dat er veel meer hoge tafels zijn, dan lage. Maar we gaan er zondag weer eten !