De Tamme Boer

Meer informatie over restaurant De Tamme Boer

9,2
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de tamme boer. Als voorgerecht een proeverij. Hoofdgerecht een tournedo met patatjes en sla. Als nagerecht ijs met advocaat. Fantastische wijn. In een heerlijke ambiance met zeer vriendelijk personeel. Echt een leuk eetcaffee om terug te komen
George52 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vanwege haar 65e verjaardag zijn we weer eens bij de Tamme Boer gegeten. Het was inmiddels al weer enige tijd geleden dat wij hier aten. Het is nog steeds een feest om hier naartoe te gaan. Alleen jammer dat je vooraf moet reserveren. Heerlijke proeverij van vis vooraf met goede en verse vis. Ook de andere proeverijen vielen zeer in de smaak. Als hoofdgerechten werden de haasbiefstuk, de kipsaté, de zalm en de heekfilet gekozen. Alle hoofdgerechten vielen zeer in de smaak. De hoeveelheid groente kan wel wat meer. Dat was wederom nogal karig. De nagerechten waren weer super. Een zeer geslaagde avond met vriendelijke bediening en een gezellige sfeer.
Brouwerijdekomkommer .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Net als voorgaande keren weer heerlijk gegeten bij de Tamme Boer. Als vooraf een proeverijtje genomen met 3 kleine gerechtjes, en als hoofdgerecht de varkenshaas en de saté. Alles erg lekker en een leuke bediening. Restaurant met een eenvoudige kaart voor een nette prijs met wat wisselende gerechten buiten de kaart om die op een krijtbord staan geschreven.
Food-lovers .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op aanraden met familie bij De Tamme Boer gegeten. We kregen de ronde tafel aan het einde van de zaak, een heel prettige intieme plaats. Uiterst vriendelijke bediening en het eten was een feestje. Alles ziet er smakelijk uit en is dat ook. De extra's buiten de kaart om waren ook een succes.
De afgelopen weken zijn wij diverse keren uit eten geweest bij verschillende restaurants in de Zaanstreek en stellen vast dat De Tamme Boer er met kop en schouders bovenuit steekt, ook in prijs kwaliteit verhouding.
We komen zeker terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bij de Tamme Boer is het altijd goed voor elkaar. Voorgerecht heel lekker. Hoofdgerecht altijd constante kwaliteit en meer dan goed. Altijd een topper is de saté. Op het krijtbord staan de menu's buiten de kaart om. Een aanrader. Het nagerecht top. De bediening en sfeer is zoals het in een eetcafé moet, gemoedelijk, warm welkom en een bijzonder aangename sfeer. Wij zijn fan.
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen weekend gegeten bij de Tamme Boer, een tentje waar ik altijd langs fietste naar school toe, maar nog nooit binnen was geweest. Afgaand op de recensies op iens moest daar snel verandering in komen, dus afgelopen zaterdag gingen we!
Het voorgerecht, trio van vis, was wat simpel en persoonlijk had ik er geen gefrituurde garnalen bij verwacht uitgaand van wat op de kaart stond. Maar alle vissoorten en de garnalen waren lekker.
Toen kwam het hoofdgerecht: Wat een steak! Mals, smaakvol en ik kom er zeker voor terug!
Het toetje was een bolletje ijs met chocoladesaus (helaas uitgeserveerd in een onhandig potje), waarvan de smaken niet bijzonder waren, maar ook niet slecht dus.
Vanwege de steak toch een dikke 9!
Joopkelder .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Altijd weer een feestje om hier te mogen eten. Enige "minpunt" is dat je moet reserveren anders zit de Tamme Boer vol. Constante kwaliteit van de gerechten en prima service!
Injo .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wederom hier heerlijk met zijn vieren gegeten! Prijs kwaliteitverhouding perfect in orde. De kok maakt altijd goed en smaakvol eten, nog nooit een misser gehad. Wel voor het eerst met een kleiner gezelschap op de zaterdagavond geweest. Wat ons betreft iets te druk (heel veel lawaai, vooral met grote groepen) maar dat mocht de pret en het heerlijke eten niet bederven.
Geen wonder dat het altijd vol zit!
George52 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Op uitnodiging van onze zoon hebben we weer eens bij de Tamme Boer gegeten. Het was inmiddels al weer enige tijd geleden dat wij hier aten. Het is nog steeds een feest om hier naartoe meegenomen te worden. Heerlijke proeverij van vis vooraf met goede en verse vis. Ook van de andere voorgerechten werd zeer genoten. Als hoofdgerechten werden de spies met kippedijen, de varkenshaas, ribeye en het stoofvlees gekozen. Alle hoofdgerechten vielen zeer in de smaak. De frietjes waren heerlijk, de groenten niet bijzonder. Omdat de porties toch redelijk groot zijn werd het nagerecht overgeslagen. Al met al een zeer geslaagde avond bij nog steeds een goed adres in de buurt met uiterst vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. Zelfs op een woensdagavond is het noodzakelijk om te reserveren. En dat begrijpen wij.
Bradipo .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Lekker eten in de Tamme Boer. Gezellige sfeer en uiterst vriendelijke bediening. Alleen voor de vegetariër is het menu erg karig. Al tijden hetzelfde, filovellen gevuld met geitenkaas en zo. Na 4 keer heb ik dat wel gezien. De porties zijn aan de ruime kant. In mijn gezelschap werd kipsaté besteld en dat was een werkelijk enorme spies! Teveel wel, ik zag ettelijke borden nog half gevuld weer teruggaan naar de keuken. Maar ja, er zijn natuurlijk mensen die dat zo opeten! Misschien kan er gekozen worden tussen medium en large portie. Maar heerlijke soepen en gewoon een fijne plek in t dorp.
Wendy J.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wat een feest om hier te mogen eten!
Uitermate goed en vers eten, prachtig opgemaakt en betaalbaar.
Heerlijke wijnen en super fijne bediening!
De sfeer is ontzettend gezellig en prettig, een dikke duim voor dit restaurant waar we met z'n 10 en hebben gegeten!
Vrgr wendy x
Vera K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Het eten was weer top en ook de bediening is goed! Zijn hier al verschillende keren geweest en het is altijd allemaal even lekker!
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
We komen hier al vele jaren naar volle tevredenheid en ook vanavond mochten wij weer genieten van het goede eten en de gezellige bediening!
Je moet wel reserveren, want het zit hier, terecht, altijd gezellig vol.
De bediening is heel erg attent, de kaart is misschien niet heel erg uitgebreid, maar dat waarborgt de kwaliteit.
Wij wonen niet echt in de buurt, een kleine 38 km met de auto, maar hebben het er altijd weer graag voor over!
We hopen hier nog vele malen te mogen komen genieten!
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Vrijdag hier heerlijk gegeten met twee gasten. Iedereen koos een ander voorgerecht en dat was echt naar wens! Daarna een heerlijke vleesgerecht of visgerecht met voldoende garnituur. Goede porties vlees en vis, prima kwaliteit en alles is hier altijd perfect geregeld want men is ook zeer attent. Ook de zeer vriendelijke bediening mag er wezen. Het restaurant zat helemaal vol, dus is reserveren wel gewenst!
We gaan dit zeker nog een herhalen!!
Ad Melsen
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Op donderdag 28 mei gegeten met vrienden. Al vaker gehoord dat je hier lekker en gezellig kan eten.
De sfeer is goed, en de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. De kaart is niet heel uitgebreid maar voor ieder wat wils. Onze vrienden hadden wel gemeld dat er een vegetariër bij zou zijn ( ik eet wel vis ben niet geheel vegetariër, eet alleen erg graag veel groenten) maar als je van kaas en champignons houdt kan je als vegetariër gerust eten.

Wij vinden het de moeite waard om nog eens terug te komen.
AngieD .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wij eten altijd zeer graag bij de Tamme Boer. Wat ik helemaal super vind is dat er rekening gehouden wordt met bepaalde dieet wensen, mits je het even kenbaar maakt. Ik kan er een heel lang verhaal van maken maar dat doe ik niet: Heerlijk eten voor een geweldige prijs/kwaliteit verhouding en meer dan je mag verwachten van een Eet café!
XMTM .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Ik kom hier ondertussen nu al jaren en het verveeld nooit! Het eten is áltijd goed, je kunt alle gerechten zo inrichten als je zelf wilt, het personeel is ontzettend aardig en snel. Leuke groep die het met heel veel plezier doet. Ik neem altijd het proeverijtje, maaltijd carpaccio salade en scroppino. Hoofdgerecht wordt altijd geserveerd met heerlijke friet, warme groente en salade. Heerlijk. Wel altijd onwijs druk, dus zorg dat je op tijd bent met reserveren!
FrankTimmer .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Even wat eten bij de Tamme Boer! Gezellig druk en knus eetcafe. Uiensoep en gebakken champions met Beemsterkaas als voorgerechten waren smaakvol, evenals de rode huiswijn. De kogelbiefstuk was super zacht en goed gebakken. Bijgeleverde groenten redelijk, frites heerlijk. Bediening prima! Kopje koffie toe.
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wederom een super avond het voorgerecht heerlijke proeverij. Biefstuk voortreffelijk als afsluiting een heerlijke scropinno. Toppy toppy. En de bediening zoals altijd. Super. Alles een dikke voldoende.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Wederom hier heerlijk gegeten. Als voorgerecht de gebakken champignons gegratineerd met beemsterkaas: heerlijk! Daarna een heerlijke biefstuk met fijne garnituur. Goede porties, goede kwaliteit en alles is hier altijd perfect op smaak. Tevens zeer vriendelijke bediening. Onze last minute is vaak een probleem: tsja, zo'n goed restaurant zit bijna altijd vol!