Over restaurant De Tafelberg

Prachtig stukje Blaricum

Gelegen op een unieke en schitterende locatie aan de Tafelbergerheide! De hele dag ben je welkom voor wat lekkers. Geniet van een lekker ijsje, een uitgebreide high tea, een heerlijke sandwich of een uitgebreid diner. Een plek waar je maar al te graag terugkomt!

Meer informatie over restaurant De Tafelberg

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Erg rumoerig
NettieH .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zondagmiddag lunch/gereserveerd/7 personen. Het was erg druk, we hadden een tafel op de eerste verdieping (misschien was de rest beneden allemaal al gereserveerd?). Het wemelde van het personeel, maar ze konden de drukte duidelijk niet aan. Chaotisch en rommelig was het. Geen kan water, geen mandje brood, traag afruimen van het eerste drankje...Het leek of werkelijk Voor wat betref het eten:alle reserveringen waren aangenomen. Naast ons een groep aan een tafel waar we zijdelings net langs konden...kortom, prop en propvol en dat kon het ingevlogen team (niet zeer ervaren) medewerkers duidelijk niet aan. Jammer....Wat betreft het eten: geen mening over wat anderen hebben gegeten (was zo lawaaierig dat een normaal gesprek niet mogelijk was, dus geen idee)..maar ik verwacht van een 'echte' ceasar salade toch wel dat het eitje gepocheerd is en niet hard gekookt. De kip leek ook absoluut niet van de grill, geen krokant korstje kunnen bekennen. Dressing was wel heerlijk ;-)
Jepedejong .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Prima ervaring in deze uitspanning op een geweldige locatie op de hei. Misschien dat het drie maanden geleden anders was, maar we vonden de bediening en service uit de kunst. De maaltijdsalades , waarvan een op verzoek aangepast is met vis in plaats van kip, waren heerlijk. Aanrader!
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met 22 personen mogen genieten van een uitstekend verzorgde thee/borrel/hapjes-middag op deze al zo dikwijls (terecht) geroemde prachtige locatie aan de hei. Aanleiding was de 88ste verjaardag van mijn moeder.
Het feest begon eigenlijk al tijdens de voorbereidingen. Wat een attent team ! Iedere email werd binnen een paar uur beantwoord. Een bezoek om de opties te bespreken met Lisette gaf een helder beeld van de mogelijkheden en de kosten. Haar adviezen hebben we overgenomen en er geen moment spijt van gekregen. Alles keurig bevestigd in een heldere, duidelijke, schriftelijk offerte. Geen verrassingen. "Gewoon" goed en professioneel.
De middag zelf: de bediening ronduit goed en attent. Waar kom je het nog tegen dat een medewerker halverwege komt melden dat zijn dienst er voor deze dag opzit en je nog veel plezier wenst ? Bas: TOP !!
Lisette: bedankt dat voor het, niet bestelde maar verrassende en gewaardeerde stukje vuurwerk voor de jarige.
Dan heb ik het nog niet gehad over de inwendige mens. De hapjes (bittergarnituur royale en Yakitori-saté) waren een schot in de roos.
PRIMA feest; mede dankzij het uitstekende totaal plaatje van De Tafelberg. BEDANKT !!
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met zijn vijven geluncht bij De Tafelberg. Ik had zelf een lekkere doperwtensoep met crème fraîche en blaadjes munt (die laatste proefde ik echter niet terug). Een volkoren broodje met Old Amsterdam was aan de droge kant, had met boter of blaadjes groen wat smeuïger gemogen. We waren met een kind. Normaal gesproken doen we dat niet, en dus was me nog niet eerder opgevallen dat ze voor kinderen geen apart menuutje hebben. Aangezien er flink wat kids rondlopen vind ik dat best eigenaardig. Ik ben benieuwd waarom ze daarvoor gekozen hebben. Nu waren we gedwongen om een veels te grote en prijzige hamburger voor het kind te bestellen die hij uiteraard niet heeft opgegeten. De service was prima en op een gillende damesgroep die naast ons zat na, een prima middag gehad.
Jangrijpink .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag bij "de Tafelberg" in Blaricum de verjaardag van mijn vrouw gevierd met onze familie. De voorbespreking ging heel vlot en we kregen direct het gevoel dat we in goed handen waren. Het weer werkte fantastisch mee en volgens voorstel stond er lange tafel op een prachtig punt op het terras klaar voor ons gezelschap. We kozen gerechten uit de kaart. Nu bleek ook hoe perfect de bediening was ( attent en zeer precies! ) en alles werd op tijd geserveerd. Met dank voor de entourage, de heerlijke gerechten, de service en de bediening! Tot een volgende maal!!
Elisabeth20 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Ondanks waarschuwingen van vrienden dat de kwaliteit erg achteruit is gegaan, toch bij De
Tafelberg gaan eten. Het was ronduit slecht! De medallions van ossenhaas waren 'well done' i.p.v. medium en daardoor taai. Alhoewel liefhebber van à la dente gekookte groenten, was de geserveerde groente nagenoeg rauw. De gratin was smakeloos. Ook de gerechten van mijn disgenoten waren qua smaak erg teleurstellend en liefdeloos bereidDe bediening was ongeïnteresseerd en we hebben vier verschillende gezichten aan tafel gehad die niet van elkaar wisten waarom wel en niet gevraagd was. Voortaan beter naar onze vrienden luisteren!!
G5 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Perfecte plek voor lunch/brunch of diner. En ideaal met kinderen, omdat ze vanaf het terras het heideveld op kunnen en je ze dan ook in zicht hebt. Alle dagen open en vanaf 09:00 uur al. Prachtige omgeving en je hebt op het terras ook het gevoel dat je midden op de heide zit. Ik had de Tafelberg salade en die was uitstekend. Bediening snel en zeer attent, en persoonlijk en vriendelijk. Toiletten zijn er maar twee bij de dames (heren waarschijnlijk ook), dat is wat onhandig en je hebt dan wat wachttijd.
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Zeer mooie plek aan de hei, we waren met 6 kinderen, de kindergerechten waren lekker maar de porties waren wat klein. De "tasters" die wij namen waren lekker maar....
De bediening was on te huilen, ze letten totaal niet op waren zeer slordig. We kregen de tasters zonder bestek en de broodmandjes waren ze ook vergeten, tegen de tijd dat we een vorkje en het broos kregen waren de warme tasters al koud... Als toetje kregen de kinderen een sorbet, ook weer zonder bestek... 6 kinderen met een ijsje voor hun neus maar ze konden niet eten, om lepels gevraagd, maar helaas die kwamen niet... nogmaals gevraagd en gelukkig uiteindelijk lepels voor de half gesmolten ijsjes. Op zich lekker eten dus en mooie plek maar het personeel presteert bedroevend, misschien tijd voor een goede manager die de goedbedoelende jongens en meisjes die daar bedienen goed in de gaten houdt en opleidt?!?
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vaak wandelen en dan bij Tafelberg eten en drinken. De service is altijd top, het eten en drinken is lekker en de lokatie is prachtig. Soms een klein beetje stijfjes maar verder niks dan lof.
Janmorrees .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ongekend.. Mij ten zeerste verbaasd over Tafelberg en bovenverwachting goed. Ik ben hier als Blaricummer nooit eerder geweest, na gisteravond schaam ik mij. De gastheer attendeerde mij dat niet iedereen enthousiast is en dat heb ik gelezen op deze website. Daarom wilde ik toch even mijn stem laten horen. Mijn ervaring in vogelvlucht: twijfelachtige ontvangst door een jongeman. Hij kon onze naam niet herleiden en was erg druk, leek het. Zijn manager was ik door middel van communicatie met portofoons razendsnel bij de plek van ontvangen om ons op een zeer hartelijke manier aan tafel te plaatsen. Een gemoedelijke sfeer op het terras; druk maar gecontroleerd. De dranken werden opgenomen door twee dames; timide maar correct. Verder hebben wij binnen gegeten, waar wij werden bediend door de manager; een jonge verschijning, maar zeer kundig. Hij serveerde de juiste wijnen, wist al onze vragen over de menukaart te beantwoorden en had ons een perfecte roodbaars aangeraden. Keuken; dik in orde en snel. Gerechten zagen er mooi uit, temperatuur was goed en de uiterst Gooische gastheer die het eten heeft ingezet was ook zeer attent en grappig. Bij het afrekenen heb ik mijn ervaringen toegelicht en de manager reageerde - zoals de hele avond - zeer enthousiast en wenste ons nog een 'bijzonder mooie avond en wel thuis'. De referenties die hieronder worden geschetst, heb ik niet begrepen. Maar misschien waren wij er op het goede tiptijd en het juiste moment. Hoe dan ook; chapeau!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mooie lokatie nabij de hei. Welkom geheten door de chef. Voorgerecht van de aspergekaart een voortreffelijke proeverij. Hoofdgerecht voor de dames asperges met de zalm. Voor de heren buiten de kaart om de doradefilet met groene asperges. Borden mooi opgemaakt. Compliment voor de keuken. Bediening door de heer uitstekend. De dame had blijkbaar niet haar avond. Een glas wijn serveren (diverse keren) is toch niet zo moeilijk? Dank u wel na afloop kon er helaas niet af.
Elinn R.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Een van mijn favoriete restaurants in de buurt. De locatie en de sfeer die het restaurant uitademen zijn fantastisch. Het eten Is prima in orde, smaakvol en goedbereid. De bediening Is jong, maar erg goed en vriendelijk . Ik kom hier vaak om een hapje te eten en zou het iedereen aanraden.
Pien11 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Mooie locatie, aan de rand van de hei. Zat zelfs op een regenachtige zondag helemaal vol rond lunchtijd. Reserveren aanbevolen. De bediening was ondanks de drukte best snel, maar wel onpersoonlijk. Wij hadden de Geitenkaasproeverij, Angus Beef burger en combinatie broodje-soep, broodje-salade. Die laatste twee waren het lekkerst. De proeverij had een hoog Hanos-gehalte. Standaard, ook weinig en daardoor in onze ogen te duur. Brood moet er apart bij besteld worden. De Angus Beef burger was te droog, en leek in niets op Angus beef. Was wel een grote portie met friet erbij. Het eten moet beter kunnen.
Motormuizen .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Lunchen bij De Tafelberg op zondag. Erg druk, gelukkig gereserveerd. Drankjes komen niet allemaal regelijk maar steeds achter elkaar. Lunchkaart is leuk van opzet, je kan broodje in combinatie met soepje of salade bestellen. Leuke idee, goede hoeveelheid en best lekker. Niet heel bijzonder maar zeker als je wilt wandelen op de heide leuke locatie.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Consequente onderbezetting van bedienend personeel dat z'n best doet maar niet harder kan lopen.
Er gaat altijd wel wat fout.
Eten is matig van kwaliteit, wordt niet bijzonder opgediend. Volkomen kleurloze salades, waarbij ik een broodje of toast miste. Toen ik dat meldde, zei hij dat ik het apart had kunnen bijbestellen voor 2 euro.
Echt niet goed genoeg allemaal, je kunt het thuis beter!
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tafelberg is een prachtig gelegen restaurant aan de heide. Altijd genoeg parkeerruimte en heerlijk om vooraf of achteraf een fijne wandeling te maken. Ook een fijn terras. Het is er bijna altijd druk. De kwaliteitsnormen het eten is constant goed. Het jonge personeel doen hun best maar missen nog de ervaring en accuraatheid. Valt niet mee gasten te verwelkomen,plaatse te geven en ook nog bestellingen opnemen en uitserveren. Dat merk je in dan snelheid dat je opgemerkt wordt als je wilt bestellen. De snelheid van de brigade is navenant. 25 minuten wachten voor een Caesar salade en twee kroketten brood is best lang als je al 10 minuten op je wijntje hebt gewacht. De salade is heerlijk met goede gerookte kip en veel parmezaanse kaas. De kroketten heerlijk heet vanbinnen en de gevraagde extra mostert is bijna een halve pot! En mooi dik vers brood. Uitstekend. De extra bestelde wijn komt ook weer wat later. Maar de espresso wel weer snel. Kortom uitstekend vertoeven. Bediening kan wat senioriteit gebruiken.
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Leuke locatie aan de rand van de heide. Sfeervol en het was helemaal vol toen ik er onlangs op een donderdag at. Gekozen voor chef's menu, een 3 gangen keuze menu.
Aanrader is de oosterse beef salad! Parelhoen was lekker mals terwijl dat snel droog kan zijn.
Als dessert raadt ik petit grand dessert aan. Heerlijk.
Al met al positieve ervaring
Boschenduin .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Vooraf gereserveerd en kenbaar gemaakt dat wij beide vegetarisch zijn. De keuze aan vegetarische gerechten werd netjes toegelicht! Keuze ging naar een vegetarische proeverij en risotto; aanraders. Leuke locatie en vriendelijk personeel. Service was meedenkend en goed. Bedankt voor deze avond.
Hermanvdzanden .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prachtige locatie in Blaricum aan de hei. Wij hadden de Valentijns High Tea, dit was prima maar niet fantastisch. Bij een High Tea verwacht je toch sneller een Engels tafereel met rijkgevulde etagères en thee in overvloed. Dit was behoorlijk ''standaard'' en niet allemaal even lekker. Het personeel kan nog wel een behoorlijke cursus gastvrijheid gebruiken; bij binnenkomst is er niemand die even opkijkt om je naar je tafel te begeleiden. Toen we wel naar onze tafel werden gebracht gebeurde dit met behoorlijk wat gezucht. En nog een tip: oortjes met communicatie bij het personeel liever niet. Dit zorgt volgens mij voor meer miscommunicatie dan communicatie. Kortom; even met zijn allen op teamuitje en dan met frisse zin er weer tegenaan!
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Na een eerdere slechte ervaring met het restaurant bedachten we dat iedereen een tweede kans verdient. Omdat onze dochter zeven werd gingen we hier een hapje eten. We werden vriendelijk ontvangen en dochterlief ontving uitgebreid haar felicitaties. Het bedienend personeel was zeer vriendelijk. Een totaal andere ervaring dan eerder. Het eten is gewoon goed en de porties zijn voldoende. Ga zo door.