De Swarte Ruijter

Holterbergweg 7 7451 JL Holten Nederland Kaart

Over het restaurant De Swarte Ruijter

Jonnie en Thérèse Boer inaugureren Erik de Mönnink als SVH Meesterkok Chef-kok van De Swarte Ruijter heeft hoogste graad van vakbekwaamheid.

Onze menukaart wisselt regelmatig en volgt de seizoenen. Wij bieden dagelijks een driegangen keuze menu, Menu Holten's Keuze voor de prijs van € 39,50 per persoon. Uiteraard is er ook een uitgebreide a la carte kaart met klassiekers en seizoen specialiteiten.

Voor de lunch kunt u kiezen uit diverse broodjes, salades of u kunt gebruik maken van ons dagelijks wisselend lunchmenu, € 29,50 per persoon (2 gangen).

Onze sommelier René Dommerholt adviseert u graag een bijpassende wijn van de uitgebreide wijnkaart.

Meer informatie over restaurant De Swarte Ruijter

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Swarte Ruijter

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Gisteren weer bij de Swarte Ruijter gegeten. De beste manier om de gerechten van de nieuwe kaart te proberen is de 7 gangen Chef's Local Taste.

Fantastisch!
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijke gerechten in prachtige omgeving. Ster meer dan waard. Een van de betere strerrenrestaurants zelfs.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
We zijn hier al enkele keren eerder geweest, maar nu voor het eerst voor een lunch (voorjaarsproeverij). En wat voor een lunch: vijf gangen met bij iedere gang twee te proeven wijnen. Heerlijk! En dat voor een prima prijs. We kregen achtereenvolgens Corvina/wortelsorbet, Forel, Kreeft, Parelhoen en Tartelette met caramel voorgeschoteld. Uitstekende gerechtjes, en erg leuk om bij iedere gang te ervaren welke van de twee wijnen de beste wijn-spijscombinaties opleverden.
De bediening was zeer prettig, de ambiance rustig-klassiek. Vandaar vermoedelijk het overwegend oudere publiek. Het enige minpunt troffen we aan op de rekening: het tafelwater zat niet inbegrepen bij de all-in-prijs. Er werd maar liefst 11 euro voor twee flesjes water gerekend. Over de top. Maar verder niks op aan te merken; we komen zeker terug!
willemien P.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
We werden vriendelijk ontvangen. Er heerste een soort chique huiskamer sfeer. Het eten was een enorme smaken variatie bij elkaar. Als voorgerecht een steak tartaar, als tussengerecht een vegetarisch gerecht met verschillende groente maar samen een heerlijke smaken combinatie. Het hoofdgerecht was ree dit was heerlijk zacht, met een tarte tin van witlof wat echt een toevoeging was. Van elk gerecht heb ik genoten, zeker een aanrader voor een liefhebber van eten en die een speciaal avondje uit zoekt en zich totaal durft over te geven aan de gerechten, wijnen en de sfeer van de Swarte Ruiter.
Cornelis B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Werden in een heel gezellige ontspannen sfeer onvangen en bediend. Er werd voldoende aandacht aan ons besteed, wij voelden ons daar prima bij.
Het was een 6 gangen Kerstdiner van uitstekende kwaliteit en met zorg bereid.
Het heeft ons een heerlijk Kerstdinergevoel gegeven.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Dit is een geweldig restaurant - hier al gegeten voordat Michelin ze met een ster beloonde. En die verdienen ze dubbel en dwars. Dus daarom komen we graag minstens een keer per jaar weer terug. Het tasting menu is 'above standard', met name ook als je om een vegetarische variant vraagt. Daar kunnen vele restaurants een puntje aan zuigen. Geweldig goede en mooie variatie in gerechtjes. En de hoeveelheden zijn precies goed.
De setting is misschien wat levendig (tafels relatief dicht op elkaar), maar daardoor ook heel gezellig en niet 'te gemaakt'.
De wijnkeuzes zijn ook prima.
In het verleden verbleven we ook in een van de bijbehorende kamers in het hotel; handig na het dineren. Die kamers zijn prima - en heel mooi gelegen. Maar vergeleken met de zeer hoge kwaliteit van het restaurant, is het hotel meer 'average'; en daarom een iets lagere prijs-kwaliteitsverhouding. En kun je daarom ook beslissen voor wat andere opties vlakbij.
Jantine V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Op vrijdagmiddag geluncht bij de Swarte Ruijter. Prachtig gelegen op de Holterberg. Erg sfeervol restaurant en zeer vriendelijke en professionele bediening. We aten twee gangen. Heerlijk! Vooraf zalmtartaar en voor mijn partner coquille met pancetta en truffelschaafsel. Hoofdgerecht runderlende van de BGE. Enige kritiekpuntje is de prijs kwaliteit verhouding van de wijnen. Voor een glas wijn evenveel rekenenen als dat een hele fles wijn kost bij de slijter, vinden wij meer dan overdreven.
Sanbuthob .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
We hebben allemaal erg genoten van de bijzondere gerechten en de heerlijke bijpassende wijnen. Met een enkele allergie werd zonder enig probleem goed rekening gehouden. De sfeer was erg gezellig. Je merkt dat de medewerkers plezier hebben in hun werk. Dat draagt zeker bij aan een geslaagde lunch. Het was fijn te kunnen blijven overnachten. En ook het ontbijt was tiptop in orde. Wij komen graag terug.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Eens per jaar zoeken we met vrienden een goed restaurant uit waar we een gezellige en smakelijke avond willen doorbrengen. Dat is bij de Swarte Ruiter erg goed geslaagd. Het eten was ronduit geweldig. De ambiance en bediening was daarbij precies goed.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Deze avond heerlijk gegeten. De keukenbrigade verstaat duidelijk zijn vak. De ambiance was voor een restaurant met ster jammergenoeg wat teleurstellend. De inrichting en het meubilair oogden deels gedateerd en onsamenhangend. De opmaak van de tafel, het gebruikte servies en glaswerk kunnen wel een upgrade gebruiken. Gemakzucht ligt op de loer.
ans V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Met dierbare vrienden hebben we afgelopen zondag geluncht. Het was erg rustig, we waren alleen, wat een uitzondering was volgens de vriendelijke bediening.
Niet erg, we hadden elkaar lang niet gezien en hoefden dus niet onze stemmen te temperen:] Het was een beetje kil maar op verzoek werd meteen de verwarming een graadje warmer gedraaid ,we voelden ons heel welkom. Gekozen voor het gastronomisch 4 gangen menu. Voorafgegaan door enkele heerlijke amuses. Tartaar van tonijn, tarbot en kalfslende gevolgd door op verzoek kaas toe. In een woord, verrukkelijk. Elk bord was een plaatje, naar behoefte gekoeld of verwarmd. Daarbij heerlijke bijpassende wijnen, waaronder enkele verrassingen uit de streek. Heel bijzonder. Kortom, we gingen blij naar huis.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben onze 'opa-dag' met veel genoegen afgesloten met een 7-gangen diner bij de Swarte Ruijter. Een spannende culinaire ontdekkingstocht in een uiterst gastvrije en ontspannen ambiance, ook als je niet gewend bent om te dineren op sterrenniveau
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten was van exceptionele kwaliteit. Vanuit onze (unieke )ervaring kunnen wij alleen maar concluderen dat de Swarte Ruijter de Michelin ster met recht heeft verdiend. De eigenaar (Erik) is een culinair artiest die ons iedere gang opnieuw wist te verrassen. Wij vonden het tevens prettig dat de sfeer niet hautain was, maar warm, ongedwongen, vriendelijk en professioneel. De kamers van het hotel zijn overigens ook van prima kwaliteit (rustig, schoon en mooi gelegen). Alle kamers grenzen allen aan een tuin, waarvanuit je direct het bos in kunt lopen.
gery M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer en bediening; karaf water was ook geen probleem! Fijne amuses vooraf; alles was prima verzorgd; wij komen terug!
Philip G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten.
Top gerechten (vooral de rog met varkens nek)met uitstekende wijnen en service.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Hele verfijnde smaken. Gerechten heel goed in balans. De ontvangst was heel vriendelijk en heel ontspannen.
Maureen K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
De Swarte Ruyter is absoluut een aanrader om in een ontspannen ambiance heerlijk te eten en te genieten van een goed glas wijn!
Harry L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Op een maandagavond gereserveerd, gelukkig maar, want het restaurant liep vol! Ondanks de drukte was de bediening vlot en vriendelijk en het eten was creatief en lekker. Nee, heel lekker. Nee, héél erg lekker!
Max W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geweldige tent - super verzorgd, heerlijk eten, gastvrijheid, mooie tuinkamers! 2 dagen hier mogen zitten, heerlijk gegeten en lekker geslapen! Komen hier zeker terug.