De Swarte Ruijter

Holterbergweg 7 7451 JL Holten Nederland Kaart

Over het restaurant De Swarte Ruijter

Tafelen en wandelen

De Swarte Ruijter ligt midden in het natuurrijke gebied van Holten in Overrijsel. Doe een rondje door de bossen, het heuvellandschap of het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug. Maar vergeet vooral niet uitgebreid te tafelen in de gemoedelijke villa van het restaurant.

Meer informatie over restaurant De Swarte Ruijter

- Ontbijt 08:00 - 10:00

Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Swarte Ruijter

Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Op vrijdagmiddag geluncht bij de Swarte Ruijter. Prachtig gelegen op de Holterberg. Erg sfeervol restaurant en zeer vriendelijke en professionele bediening. We aten twee gangen. Heerlijk! Vooraf zalmtartaar en voor mijn partner coquille met pancetta en truffelschaafsel. Hoofdgerecht runderlende van de BGE. Enige kritiekpuntje is de prijs kwaliteit verhouding van de wijnen. Voor een glas wijn evenveel rekenenen als dat een hele fles wijn kost bij de slijter, vinden wij meer dan overdreven.
Sanbuthob .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
We hebben allemaal erg genoten van de bijzondere gerechten en de heerlijke bijpassende wijnen. Met een enkele allergie werd zonder enig probleem goed rekening gehouden. De sfeer was erg gezellig. Je merkt dat de medewerkers plezier hebben in hun werk. Dat draagt zeker bij aan een geslaagde lunch. Het was fijn te kunnen blijven overnachten. En ook het ontbijt was tiptop in orde. Wij komen graag terug.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Eens per jaar zoeken we met vrienden een goed restaurant uit waar we een gezellige en smakelijke avond willen doorbrengen. Dat is bij de Swarte Ruiter erg goed geslaagd. Het eten was ronduit geweldig. De ambiance en bediening was daarbij precies goed.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Deze avond heerlijk gegeten. De keukenbrigade verstaat duidelijk zijn vak. De ambiance was voor een restaurant met ster jammergenoeg wat teleurstellend. De inrichting en het meubilair oogden deels gedateerd en onsamenhangend. De opmaak van de tafel, het gebruikte servies en glaswerk kunnen wel een upgrade gebruiken. Gemakzucht ligt op de loer.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben onze 'opa-dag' met veel genoegen afgesloten met een 7-gangen diner bij de Swarte Ruijter. Een spannende culinaire ontdekkingstocht in een uiterst gastvrije en ontspannen ambiance, ook als je niet gewend bent om te dineren op sterrenniveau
ans V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Met dierbare vrienden hebben we afgelopen zondag geluncht. Het was erg rustig, we waren alleen, wat een uitzondering was volgens de vriendelijke bediening.
Niet erg, we hadden elkaar lang niet gezien en hoefden dus niet onze stemmen te temperen:] Het was een beetje kil maar op verzoek werd meteen de verwarming een graadje warmer gedraaid ,we voelden ons heel welkom. Gekozen voor het gastronomisch 4 gangen menu. Voorafgegaan door enkele heerlijke amuses. Tartaar van tonijn, tarbot en kalfslende gevolgd door op verzoek kaas toe. In een woord, verrukkelijk. Elk bord was een plaatje, naar behoefte gekoeld of verwarmd. Daarbij heerlijke bijpassende wijnen, waaronder enkele verrassingen uit de streek. Heel bijzonder. Kortom, we gingen blij naar huis.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten was van exceptionele kwaliteit. Vanuit onze (unieke )ervaring kunnen wij alleen maar concluderen dat de Swarte Ruijter de Michelin ster met recht heeft verdiend. De eigenaar (Erik) is een culinair artiest die ons iedere gang opnieuw wist te verrassen. Wij vonden het tevens prettig dat de sfeer niet hautain was, maar warm, ongedwongen, vriendelijk en professioneel. De kamers van het hotel zijn overigens ook van prima kwaliteit (rustig, schoon en mooi gelegen). Alle kamers grenzen allen aan een tuin, waarvanuit je direct het bos in kunt lopen.
gery M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer en bediening; karaf water was ook geen probleem! Fijne amuses vooraf; alles was prima verzorgd; wij komen terug!
Philip K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten.
Top gerechten (vooral de rog met varkens nek)met uitstekende wijnen en service.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Hele verfijnde smaken. Gerechten heel goed in balans. De ontvangst was heel vriendelijk en heel ontspannen.
Maureen K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
De Swarte Ruyter is absoluut een aanrader om in een ontspannen ambiance heerlijk te eten en te genieten van een goed glas wijn!
Harry L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Op een maandagavond gereserveerd, gelukkig maar, want het restaurant liep vol! Ondanks de drukte was de bediening vlot en vriendelijk en het eten was creatief en lekker. Nee, heel lekker. Nee, héél erg lekker!
Max W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geweldige tent - super verzorgd, heerlijk eten, gastvrijheid, mooie tuinkamers! 2 dagen hier mogen zitten, heerlijk gegeten en lekker geslapen! Komen hier zeker terug.
Robert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Eten overheerlijk. Bediening super. Alleen de tijd tussen de gangen was ons wat aan de lange kant. We waren binnen om 1815 en vertrokken om 2215. We aten 5 gangen. Daarna zo moe van al dat zitten dat we geen koffie meer wilden.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Voortreffelijke lunch op prachtige locatie en met zeer plezierige service! De Swarte Ruijter maakt haar ster helemaal waar.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk, heerlijk! 6 gangen arrangement inclusief overnachting. Onze plaats was deze keer in het midden van de kamer en dat maakt converseren best lastig. Akoestiek is wel een puntje hier. Voor de rest heerlijke amuses waarbij het schuim met augurk en Arabische kruiden eruit stak. Voorgerecht met makreel was fenomenaal! Wat een heerlijke combinatie met de kruidenschuim en groenten. Hoofdgerecht "eenvoudige" tamme eend met verrukkelijke groentecombinatie van wortel, dubbelgedopte tuinbonen, peulen was subliem. Dessert met meloenijs, meloenschuim en jus van passievrucht en mango was waanzinnig geslaagd. Afsluiten met heerlijke koffie met diverse zelfgemaakte zoete lekkernij maakte het feest helemaal compleet!!
Mies67 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gisteravond was de vijfde keer dat wij hier hebben gegeten.

De reden waarom wij hier graag komen eten is omdat hier met eerlijke producten wordt gewerkt en mooie gerechten - goede porties en niet gekunsteld - worden geserveerd tegen een juiste prijs.

Wellicht dat onze verwachtingen door ervaringen uit het verleden iets te hoog waren. Daardoor vonden wij dit keer een aantal dingen helaas tegenvallen.

• Het duurde een half uur na ons eerste glas wijn bij aankomst voordat wij weer werden aangesprokenen en de mogelijkheden ten aanzien van het menu werd doorgesproken.
• Er werd ons geen water aangeboden.
• Er zat veel tijd tussen de gerechten en resulteerde in een zit van 3 ½ uur voor “maar” drie gangen. Het leek erop dat we niet individueel werden bediend maar dat alle gasten tegelijkertijd werd uitgeserveerd. De (individuele) aandacht voor de gasten wordt hierdoor naar de achtergrond verplaatst.
• Het voorgerecht van tonijn ter grootte van een dobbelsteen was gezien de prijs van 27,00 euro zeer minimaal.
• Het hoofdgerecht schelvis met asperges had bij ons de verwachting gewekt dat er minimaal twee asperges op je bord zouden liggen. Er lagen welgeteld drie kleine asperge stukjes op het bord.
• Het wijnadvies mag wel wat meer aandacht krijgen.
• De gerechten/porties zijn over het algemeen kleiner geworden en voorzien van teveel nietszeggende dingetjes.
• Het personeel (inclusief de gastvrouw) zou wat meer mogen lachen en met wat meer enthousiasme en passie mogen rondlopen. Het mag wel wat losser!

Erg jammer van bovengenoemde verbeterpunten maar wij wilde het geen wij gisteravond hebben geconstateerd wel even benoemen in de hoop dat hier iets mee wordt gedaan.

Wij hebben heerlijk gegeten en vonden de smaken uitstekend!
Groet - Michel
marthe F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Voor een zeer schappelijk bedrag dineer je hier op hoog niveau met uitstekend passende wijnen.
We hadden een arrangement geboekt: nachtje slapen ( in een plezierige, eenvoudige kamer, van alle comfort voorzien) en een viergangen verrassingsdiner.
We kregen diverse amuses vooraf. Het eerste, op India geïnspireerde hapje was niet echt bijzonder. Toen een komkommer en een bulgurhapje, die waren verrassend en zeer smaakvol. Vervolgens het eerste vooraf: klein maar fijn, de krab viel een beetje weg tussen de andere smaken, waarbij ik de avocado met tomaat het sprankelendst vond. Vervolgens tarbot met een klein oestertje: heerlijk. Hoofdgerecht was hertebiefstuk met weinig groenten. Wel erg smaakvol. Toe een licht, luchtig, leuk mandarijndessert - een klein ontdekkingsreisje. Daarna koffie met friandises. Rustig geslapen, verzorg ontbijt.
Vreindelijke bediening. Veel verschillende gezichten. Soms wat zenuwachtig, maar dat is wel charmant. Prettig bescheiden. Uitstekende uitleg bij de wijn.
Kortom: zeer verzorgd en verrassend diner. Veel smaken. Per gerecht misschien wat veel smaken. Maar daar zaten steeds smaken bij die ik erg lekker vond.
Bijzonder genoten voor een zeer redelijke prijs.
Gmschimmelpenninck1 S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Tussen Kerst en Oud&Nieuw zijn vele restaurants gesloten, dus maar een eindje verder naar de Swarte Ruijter in Holten. Onze omweg waard! Gewoon het menu genomen en een fles wijn. Tartaar vooraf, meer dan voortreffelijk en de kabeljauw eveneens. De leuze dat de "smaak voorop staat" hoef de klant niet altijd letterlijk te nemen, maar hier beslist wel. Zeer plezierige bediening van een efficiënt damesteam met de gastvrouw. De rekening viel ook nog eens erg mee. Een sterrenprijs! Absolute aanrader, een Michelinster waardig.