De Swarte Ruijter

Holterbergweg 7 7451 JL Holten Nederland Kaart

Over het restaurant De Swarte Ruijter

Tafelen en wandelen

De Swarte Ruijter ligt midden in het natuurrijke gebied van Holten in Overrijsel. Doe een rondje door de bossen, het heuvellandschap of het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug. Maar vergeet vooral niet uitgebreid te tafelen in de gemoedelijke villa van het restaurant.

Meer informatie over restaurant De Swarte Ruijter

- Ontbijt 08:00 - 10:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk, heerlijk! 6 gangen arrangement inclusief overnachting. Onze plaats was deze keer in het midden van de kamer en dat maakt converseren best lastig. Akoestiek is wel een puntje hier. Voor de rest heerlijke amuses waarbij het schuim met augurk en Arabische kruiden eruit stak. Voorgerecht met makreel was fenomenaal! Wat een heerlijke combinatie met de kruidenschuim en groenten. Hoofdgerecht "eenvoudige" tamme eend met verrukkelijke groentecombinatie van wortel, dubbelgedopte tuinbonen, peulen was subliem. Dessert met meloenijs, meloenschuim en jus van passievrucht en mango was waanzinnig geslaagd. Afsluiten met heerlijke koffie met diverse zelfgemaakte zoete lekkernij maakte het feest helemaal compleet!!
Mies67 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gisteravond was de vijfde keer dat wij hier hebben gegeten.

De reden waarom wij hier graag komen eten is omdat hier met eerlijke producten wordt gewerkt en mooie gerechten - goede porties en niet gekunsteld - worden geserveerd tegen een juiste prijs.

Wellicht dat onze verwachtingen door ervaringen uit het verleden iets te hoog waren. Daardoor vonden wij dit keer een aantal dingen helaas tegenvallen.

• Het duurde een half uur na ons eerste glas wijn bij aankomst voordat wij weer werden aangesprokenen en de mogelijkheden ten aanzien van het menu werd doorgesproken.
• Er werd ons geen water aangeboden.
• Er zat veel tijd tussen de gerechten en resulteerde in een zit van 3 ½ uur voor “maar” drie gangen. Het leek erop dat we niet individueel werden bediend maar dat alle gasten tegelijkertijd werd uitgeserveerd. De (individuele) aandacht voor de gasten wordt hierdoor naar de achtergrond verplaatst.
• Het voorgerecht van tonijn ter grootte van een dobbelsteen was gezien de prijs van 27,00 euro zeer minimaal.
• Het hoofdgerecht schelvis met asperges had bij ons de verwachting gewekt dat er minimaal twee asperges op je bord zouden liggen. Er lagen welgeteld drie kleine asperge stukjes op het bord.
• Het wijnadvies mag wel wat meer aandacht krijgen.
• De gerechten/porties zijn over het algemeen kleiner geworden en voorzien van teveel nietszeggende dingetjes.
• Het personeel (inclusief de gastvrouw) zou wat meer mogen lachen en met wat meer enthousiasme en passie mogen rondlopen. Het mag wel wat losser!

Erg jammer van bovengenoemde verbeterpunten maar wij wilde het geen wij gisteravond hebben geconstateerd wel even benoemen in de hoop dat hier iets mee wordt gedaan.

Wij hebben heerlijk gegeten en vonden de smaken uitstekend!
Groet - Michel
marthe F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Voor een zeer schappelijk bedrag dineer je hier op hoog niveau met uitstekend passende wijnen.
We hadden een arrangement geboekt: nachtje slapen ( in een plezierige, eenvoudige kamer, van alle comfort voorzien) en een viergangen verrassingsdiner.
We kregen diverse amuses vooraf. Het eerste, op India geïnspireerde hapje was niet echt bijzonder. Toen een komkommer en een bulgurhapje, die waren verrassend en zeer smaakvol. Vervolgens het eerste vooraf: klein maar fijn, de krab viel een beetje weg tussen de andere smaken, waarbij ik de avocado met tomaat het sprankelendst vond. Vervolgens tarbot met een klein oestertje: heerlijk. Hoofdgerecht was hertebiefstuk met weinig groenten. Wel erg smaakvol. Toe een licht, luchtig, leuk mandarijndessert - een klein ontdekkingsreisje. Daarna koffie met friandises. Rustig geslapen, verzorg ontbijt.
Vreindelijke bediening. Veel verschillende gezichten. Soms wat zenuwachtig, maar dat is wel charmant. Prettig bescheiden. Uitstekende uitleg bij de wijn.
Kortom: zeer verzorgd en verrassend diner. Veel smaken. Per gerecht misschien wat veel smaken. Maar daar zaten steeds smaken bij die ik erg lekker vond.
Bijzonder genoten voor een zeer redelijke prijs.
Gmschimmelpenninck1 S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Tussen Kerst en Oud&Nieuw zijn vele restaurants gesloten, dus maar een eindje verder naar de Swarte Ruijter in Holten. Onze omweg waard! Gewoon het menu genomen en een fles wijn. Tartaar vooraf, meer dan voortreffelijk en de kabeljauw eveneens. De leuze dat de "smaak voorop staat" hoef de klant niet altijd letterlijk te nemen, maar hier beslist wel. Zeer plezierige bediening van een efficiënt damesteam met de gastvrouw. De rekening viel ook nog eens erg mee. Een sterrenprijs! Absolute aanrader, een Michelinster waardig.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prachtige ligging en Ambiance. Goede beleving. Heerlijk gegeten (5 gangen menu), goede smaakcombinaties en bijpassende wijnen. Toch een minpuntje: de bediening vraagt of er speciale wensen zijn, daarbij geef ik aan dat ik bij voorkeur geen vis heb, of in ieder geval beperkt. Vervolgens krijgen we van de 5 gangen, 3 met vis.... De bediening was ontspannen, erg vriendelijk, maar soms ook slordig. Zeker op dit niveau verwacht je dat niet. Al met al een prima restaurant.
Niky J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, met bijpassende wijnen! Echt top. Personeel zeer vriendelijk. De gastvrouw is nogal stijfjes, denk dat ze het doet omdat moet, Kan nauwelijks een lach of vriendelijk woord af.
martin86 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken zeer vriendelijke bediening een echte aanrader .we hadden tevens een overnachting met een heel goed ontbijt
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Fantastische avond met vrienden als onderdeel van arrangement Holten's heerlijkheid. Prachtige gerechten met ditomwijnenmals onderdeel van wijnarrangement. Hoogtepunt qua gerechten wat mij betreft de rogvleugel met varkensnek en de baars. Het dessert was houtskool van sesam met een prachtige zoetzure draai. Had ik al verteld dat hetnwijnarrangement geweldig was? Bediening wat stijfjes/gehaast maar zeer correct bij beantwoorden van vragen. Nacht doorgebracht in een van de huisjes wat een absolute aanrader! 's morgens wakker worden in de stilte van het bos om daarna aan te schuiven voor een eenvoudig maar verukkelijk ontbijt. Roerei is een aanrader!
André K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Dit is een mooie locatie met gastvrij personeel. Ook op maandagavond is het er vol.
De gerechten zien er verrassend en verfijnd uit. Prachtig om te zien en smaakvol. Maar wel veel verschillende smaken op een bord, dat maakt het lastig om te bepalen wat je nou precies eet.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Mooi gelegen op de Holterberg.Sfeervolle ambiance met prima bediening.Voorgerecht van kalfssuccade erg weinig,rogvleugel wel voldoende.Hoofdgerecht van zeebaars ook niet echt royale portie. Dessert van Irish coffee in wijnglas heeft niet onze voorkeur. Bonbons zelf gemaakt,erg lekker.Al met al te kleine porties voor de prijs.
Bobje .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Tijdens de restaurantweek 1-1/2 mnd geleden hebben we op deze mooie locatie voortreffelijk gegeten. Heerlijke gerechten met verrassende combinaties, prachtig opgediend. Bediening is vriendelijk en correct. Het was vrij rumoerig door een gezelschap van dames die veel plezier met elkaar hadden. Een toprestaurant met verdiende ster.....maar wij toch moeite hebben met het feit dat een glas rosé vooraf €8,50 kost en voor een fles water €5,50 werd berekend.
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen weekend eindelijk hier diner gebruikt en overnacht. We willen het al zo lang....maar... we gaan niet meer zo lang wachten om nog eens te gaan.
Wat een gastvrijheid !
Zeer vriendelijke mensen in een fantastisch pand in dito omgeving.
We hadden het 5 gangen diner. De smaken van de amuses vonden we wat vlak vandaar de
9 voor eten maar de rest was verrassend lekker. Topprodukten , fijne wijnen en uitstekende
vriendelijk mensen in de service. Ontbijt was uitstekend.
Een aan te bevelen plek dus ....
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na een deel Pieterpad was dit de perfecte afsluiter. We hebben het 5 gangen menu genomen en dit was heerlijk! Ook de amuses waren prima. De wijn hadden we zelf uitgekozen, achteraf gezien hadden we ons echter beter bij de gerechten kunnen laten adviseren. Service was heel goed en bediening vriendelijk. We hadden een diabeet in ons midden met speciale wensen en daar werd heel goed rekening mee gehouden. De ligging is prachtig: midden in de bossen en een mooi pand.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag het 7 gangen menu gehad. Wat een feest. Erg lekker van smaak, zeer gevarieerd. Ook de bijpassende wijnen (bewust 1 glas per 2 gangen gekozen) waren perfect.
De locatie is geweldig. Omdat het vol zat en de vloer van hout is, is het wel wat rumoerig.
Het personeel is erg vriendelijk, humor wordt gewaardeerd. Je kunt er ook blijven slapen, het zat echter vol. Daarnaast is het op de site moeilijk te zien of de prijzen per persoon of per kamer zijn.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren gegeten bij De Swarte Ruijter. Eten was bijzonder lekker in een mooie ambiance en met zeer prettige bediening.
Nel E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben een 3 gangen diner gehad bij de Swarte Ruyter. Vooraf werden we verrast met een heerlijke amuse. We hebben het hele diner genoten van de eerste hap tot de laatste. Alle gerechten waren fantastisch opgemaakt, een lust voor het oog. De bediening was heel hartelijk.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nette ontvangst door gastvrouw en fijne tafel toegewezen. Menu zag er goed uit, wat leuke amuses vooraf en lekker brood. Niet opdringerig een wijnarrangement aansmeren en gewoon kraanwater is geen probleem, erg fijn! Voorgerecht interessante combinatie van kalfssucade, garnaal en quinoa met zuurtjes, behoorlijk complex qua smaak. Tussengerecht asperges klassiek met moderne presentatie. Als hoofd uitstekend gegaarde kabeljauw, klassiek met gerookte botersaus en verfijnd garnituur, hier zat duidelijk heel veel vakmanschap in! Prima dessert van rabarber en karnemelk, daarna koffie met friandises die je zelf mag kiezen. Eén dame in de bediening kwam ons wat nors over, maar uiteindelijk toch zeer positief gevoel overgehouden.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
onze avond bij De Swarte Ruijter! Eerst hebben we lekker genoten van een glaasje champagne, met heerlijke amuses op het mooie terras! Vervolgens zijn we binnen begonnen met het 5 gangen menu (gastronomisch) daarbij hebben we gebruik gemaakt van de heerlijke wijnen die perfect bij de gerechten passen! Goede uitleg over de gerechten en wijnen, er hing een fijne, warme en toegankelijke sfeer! Wij hebben genoten! Hartelijk dank!
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gelegen in de bossen van Holten ligt het prachtige restaurant de Swarte Ruijter. Met zijn tweeën genoten van het 5 gangen menu van de chef en dat is goed bevallen. De ontvangst en de sfeer in het restaurant waren erg prettig. De wijnkaart is uitgebreid en je kunt 20 wijnen per glas bestellen. Wij kozen voor het arrangement zodat men zelf de beste combinaties kon kiezen. We werden niet teleurgesteld: mooie cmbinaties van vis (3x ) en vlees met de wijn. De witte wijn werd wat te koud geserveerd, maar dat werd meteen aangepast nadat we dit hadden aangegeven. Het eten is goed in balans en alle borden gingen schoon op. De Michelin ster is verdiend en zie je terug in de mooie en verzorgde gerechtjes. Doordat we ook een tuinkamer hadden gereserveerd, konden we de hele avond genieten. De Swarte Ruijter biedt een fijne avond uit tegen een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Geen minpunten ? Hooguit dat de gerechten wellicht wat spannender kunnen, maar liever goed binnen de lijntjes, dan bijzonder zonder balans.
Aanrader.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Alle gerechten van het 5 gangen menu waren goed tot zeer goed. De Rogvleugel met varkensnek was bijzonder lekker. Het Hert had een iets te neutrale smaak. De kreeft was erg lekker alleen jammer dat er een groot stuk kreeft in zat dat moeilijk te snijden was. De bediening was tam. Iets te afstandelijk. Ook was niet duidelijk welke gang we "zaten".