De Swarte Ruijter

Holterbergweg 7 7451 JL Holten Nederland Kaart

Over restaurant De Swarte Ruijter

Tafelen en wandelen

De Swarte Ruijter ligt midden in het natuurrijke gebied van Holten in Overrijsel. Doe een rondje door de bossen, het heuvellandschap of het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug. Maar vergeet vooral niet uitgebreid te tafelen in de gemoedelijke villa van het restaurant.

Meer informatie over restaurant De Swarte Ruijter

- Ontbijt 08:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Niky J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, met bijpassende wijnen! Echt top. Personeel zeer vriendelijk. De gastvrouw is nogal stijfjes, denk dat ze het doet omdat moet, Kan nauwelijks een lach of vriendelijk woord af.
Martin86 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken zeer vriendelijke bediening een echte aanrader .we hadden tevens een overnachting met een heel goed ontbijt
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Fantastische avond met vrienden als onderdeel van arrangement Holten's heerlijkheid. Prachtige gerechten met ditomwijnenmals onderdeel van wijnarrangement. Hoogtepunt qua gerechten wat mij betreft de rogvleugel met varkensnek en de baars. Het dessert was houtskool van sesam met een prachtige zoetzure draai. Had ik al verteld dat hetnwijnarrangement geweldig was? Bediening wat stijfjes/gehaast maar zeer correct bij beantwoorden van vragen. Nacht doorgebracht in een van de huisjes wat een absolute aanrader! 's morgens wakker worden in de stilte van het bos om daarna aan te schuiven voor een eenvoudig maar verukkelijk ontbijt. Roerei is een aanrader!
André K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Dit is een mooie locatie met gastvrij personeel. Ook op maandagavond is het er vol.
De gerechten zien er verrassend en verfijnd uit. Prachtig om te zien en smaakvol. Maar wel veel verschillende smaken op een bord, dat maakt het lastig om te bepalen wat je nou precies eet.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Mooi gelegen op de Holterberg.Sfeervolle ambiance met prima bediening.Voorgerecht van kalfssuccade erg weinig,rogvleugel wel voldoende.Hoofdgerecht van zeebaars ook niet echt royale portie. Dessert van Irish coffee in wijnglas heeft niet onze voorkeur. Bonbons zelf gemaakt,erg lekker.Al met al te kleine porties voor de prijs.
Bobje .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Tijdens de restaurantweek 1-1/2 mnd geleden hebben we op deze mooie locatie voortreffelijk gegeten. Heerlijke gerechten met verrassende combinaties, prachtig opgediend. Bediening is vriendelijk en correct. Het was vrij rumoerig door een gezelschap van dames die veel plezier met elkaar hadden. Een toprestaurant met verdiende ster.....maar wij toch moeite hebben met het feit dat een glas rosé vooraf €8,50 kost en voor een fles water €5,50 werd berekend.
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen weekend eindelijk hier diner gebruikt en overnacht. We willen het al zo lang....maar... we gaan niet meer zo lang wachten om nog eens te gaan.
Wat een gastvrijheid !
Zeer vriendelijke mensen in een fantastisch pand in dito omgeving.
We hadden het 5 gangen diner. De smaken van de amuses vonden we wat vlak vandaar de
9 voor eten maar de rest was verrassend lekker. Topprodukten , fijne wijnen en uitstekende
vriendelijk mensen in de service. Ontbijt was uitstekend.
Een aan te bevelen plek dus ....
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na een deel Pieterpad was dit de perfecte afsluiter. We hebben het 5 gangen menu genomen en dit was heerlijk! Ook de amuses waren prima. De wijn hadden we zelf uitgekozen, achteraf gezien hadden we ons echter beter bij de gerechten kunnen laten adviseren. Service was heel goed en bediening vriendelijk. We hadden een diabeet in ons midden met speciale wensen en daar werd heel goed rekening mee gehouden. De ligging is prachtig: midden in de bossen en een mooi pand.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag het 7 gangen menu gehad. Wat een feest. Erg lekker van smaak, zeer gevarieerd. Ook de bijpassende wijnen (bewust 1 glas per 2 gangen gekozen) waren perfect.
De locatie is geweldig. Omdat het vol zat en de vloer van hout is, is het wel wat rumoerig.
Het personeel is erg vriendelijk, humor wordt gewaardeerd. Je kunt er ook blijven slapen, het zat echter vol. Daarnaast is het op de site moeilijk te zien of de prijzen per persoon of per kamer zijn.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren gegeten bij De Swarte Ruijter. Eten was bijzonder lekker in een mooie ambiance en met zeer prettige bediening.
Nel E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben een 3 gangen diner gehad bij de Swarte Ruyter. Vooraf werden we verrast met een heerlijke amuse. We hebben het hele diner genoten van de eerste hap tot de laatste. Alle gerechten waren fantastisch opgemaakt, een lust voor het oog. De bediening was heel hartelijk.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nette ontvangst door gastvrouw en fijne tafel toegewezen. Menu zag er goed uit, wat leuke amuses vooraf en lekker brood. Niet opdringerig een wijnarrangement aansmeren en gewoon kraanwater is geen probleem, erg fijn! Voorgerecht interessante combinatie van kalfssucade, garnaal en quinoa met zuurtjes, behoorlijk complex qua smaak. Tussengerecht asperges klassiek met moderne presentatie. Als hoofd uitstekend gegaarde kabeljauw, klassiek met gerookte botersaus en verfijnd garnituur, hier zat duidelijk heel veel vakmanschap in! Prima dessert van rabarber en karnemelk, daarna koffie met friandises die je zelf mag kiezen. Eén dame in de bediening kwam ons wat nors over, maar uiteindelijk toch zeer positief gevoel overgehouden.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
onze avond bij De Swarte Ruijter! Eerst hebben we lekker genoten van een glaasje champagne, met heerlijke amuses op het mooie terras! Vervolgens zijn we binnen begonnen met het 5 gangen menu (gastronomisch) daarbij hebben we gebruik gemaakt van de heerlijke wijnen die perfect bij de gerechten passen! Goede uitleg over de gerechten en wijnen, er hing een fijne, warme en toegankelijke sfeer! Wij hebben genoten! Hartelijk dank!
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gelegen in de bossen van Holten ligt het prachtige restaurant de Swarte Ruijter. Met zijn tweeën genoten van het 5 gangen menu van de chef en dat is goed bevallen. De ontvangst en de sfeer in het restaurant waren erg prettig. De wijnkaart is uitgebreid en je kunt 20 wijnen per glas bestellen. Wij kozen voor het arrangement zodat men zelf de beste combinaties kon kiezen. We werden niet teleurgesteld: mooie cmbinaties van vis (3x ) en vlees met de wijn. De witte wijn werd wat te koud geserveerd, maar dat werd meteen aangepast nadat we dit hadden aangegeven. Het eten is goed in balans en alle borden gingen schoon op. De Michelin ster is verdiend en zie je terug in de mooie en verzorgde gerechtjes. Doordat we ook een tuinkamer hadden gereserveerd, konden we de hele avond genieten. De Swarte Ruijter biedt een fijne avond uit tegen een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Geen minpunten ? Hooguit dat de gerechten wellicht wat spannender kunnen, maar liever goed binnen de lijntjes, dan bijzonder zonder balans.
Aanrader.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Alle gerechten van het 5 gangen menu waren goed tot zeer goed. De Rogvleugel met varkensnek was bijzonder lekker. Het Hert had een iets te neutrale smaak. De kreeft was erg lekker alleen jammer dat er een groot stuk kreeft in zat dat moeilijk te snijden was. De bediening was tam. Iets te afstandelijk. Ook was niet duidelijk welke gang we "zaten".
Ruvio2 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben hier onlangs met een groep in een aparte zaal gegeten. Het eten was heerlijk, de bijpassende wijnen bijzonder. Enige nadeel was de slechte akoestiek in dit vertrek; hierdoor was het alleen mogelijk om met je directe buurman en overbuurman een gesprek aan te knopen.
Pilot64 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met zijn vieren gegeten. De entourage is erg fraai. De bediening is formeel en niet bijzonder vriendelijk. Het eten wordt met veel aandacht opgediend.

Maar... de smaken zijn absoluut niet bijzonder. Flauw en laf. Geen enkele smaaksensatie zoals je bij de bekende sterrenrestaurants ervaart. Extreem verschil. Prijzen liggen veel te hoog voor wat ze bieden. Zelfs de cappuccino was te heet en de latte art mislukt. Ster niet waard... wij bevelen het zeer beslist niet aan.
WilmavHalteren .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Heerlijk gegeten, mooie kleine gerechtjes, heel verfijnt!
Prachtige bijpassende wijnen. De bediening was correct. Een dame had haar dag niet.. Een andere dame erg vriendelijk en klantgericht..
Mooi intiem restaurant, prachtig ingericht!
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Bijzondere momenten worden nog memorabeler als je zintuigen excessief geprikkeld worden. Het W-Weekend met mijn moeder en zussen, eens per jaar en nu al het tiende jaar op rij, werd in stijl gevierd met een mooi diner, waaraan we fantastische herinneringen hebben.
Bij binnenkomst werden we meteen verrast door de enorme gastvrijheid van het personeel, wat de hele avond aanhield.
We kozen voor de Swarte Ruijter Taste met bijpassende wijnen. Het was een defilé van heerlijke smaken, prachtige kleuren, mooi opgemaakte borden, zonder dat ingeboet werd aan de puurheid van de producten.
Met amuses van wortelcake, krokantjes van varkensspek, zalig pompoensoepje, grove everzwijn paté werd ons smaakpalet klaar gestoomd. We begonnen de Taste met bereidingen van langoustine met zuur frisse componenten van oa komkommer, vervolgens meerdere bereidingen van coquille met gepofte wilde rijst en pompoen. Grappig dat boterzachte kalfswang met bereidingen (oa een milkshake) van rode kool, appel en geitenkaas als derde gerecht voor de vis werd geserveerd. Het vierde gerecht was scholfilet met een oestertje en couscous van bloemkool, daarna zalige tongfilet gevuld met nagelhout (topgerecht!!). Als zesde gang een prachtig stukje hertenrugfilet en als dessert een combinatie van vijgen met witte chocolade en een waanzinnig lekkere gekoelde rode dessert wijn. Bij koffie en thee was er een enorme keuze uit huisgemaakte chocolade en andere zoetigheden.
Alles nu opschrijvend loopt het water me weer in de mond en hoop ik snel weer eens terug te mogen gaan. Ook al ligt Holten voor ons niet om de hoek, het is het absoluut waard er een stuk voor te rijden! (bovendien kan je er ook nog overnachten in leuke suites)