De Sultan

Breedpad 3 8442 AA Heerenveen Nederland Kaart

Over restaurant De Sultan

Voel je als een sultan in Heerenveen

Restaurant de Sultan is een knus Arabisch restaurant, gelegen in het centrum van Heerenveen. Hier word je werkelijk behandeld en bediend zoals een echte sultan het gewend is. De menukaart zit vol met voortreffelijke gerechten die geïnspireerd zijn door de Midden-Oosterse keuken!

Meer informatie over restaurant De Sultan

Dinsdag t/m Zondag 13:00 - 23:00
Voordelig
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Als je van lekkere kleine hapjes houdt, is dit weer eens wat anders dan Spaanse tapas. Al meerdere keren bij de Sultan geweest, wat aangeeft dat het zeer goed bevalt. Alles smakelijk en op-en-top bediening.
Wel jammer dat de linzensoep niet altijd te krijgen is, want die is echt lekker, net als de hangop. Aanrader!
W66 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een lekker ongedwongen tentje. We kiezen voor een maaltijd bestaande uit mezes (kleine hapjes) welke zich prima laten combineren met een flesje wijn voor een avondje gezellig uit. De gerechtjes zijn lekker en gevarieerd. De porties prima aan de maat en ook als vegetariër kun je hier ronduit goed aan je trekken komen. Even schatten hoor, maar misschien hebben ze wel 10 verschillende vega-mezes geserveerd. 1 puntje van kritiek is de muziek keus.
De bediening is vriendelijk, attent (weten welke gerechtjes je bij de vegetariër moet zetten en welke niet), de sfeer is informeel. Dit is een aanrader voor een avondje lekker eten en borrelen!
Bij het afrekenen kregen we nog een tegoedbon voor een volgende keer, zeer aardig maar het was zo goed dat (onze tafelgenoot die daar woont) ook zonder bon zeker terugkomt.
Sanne_1995 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Laatst met vrienden van ons bij jullie gegeten was Super lekker en echt mega veel wij konden de laatste ronden geen eens op! Was echt Super lekker leuk zaak en leuk personeel en het leukse is nog dat je over een uitlegt van krijgt
R-T- W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Eerste keer bij De Sultan geweest en zeker niet de laatste! Zeer leuk restaurant met een goede menukaart. Wij vonden het kiezen erg lastig en de gastvrouw had een suggestie om bepaalde gerechten te combineren. Dit idee was zeer geslaagd, zo kregen we eerst een aantal tapas vooraf en later een mixed grill, die we gedeeld hebben.
Het leuke aan dit restaurant is dat je echt even in Oosterse sferen bent. Bij al het eten krijg je aan tafel een uitleg of de herkomst en bereiding! Erg interessant en het leuke is dat de moeder van de koks zelf nog mee helpt om de gerechten voor te bereiden.
Hulrkz .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat een heerlijke avond met broer en moeder , ma 88 vandaag en er werd een Hele speciaale avond van gemaakt. Prachtig eten, geweldige athmosphere en fantastische service. Aanrader!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Sinterklaasavond, vanuit Almere naar Heerenveen gereden, gratis parkeren (ja, echt waar!) om de hoek bij De Sultan en bij binnenkomst weet je al; dit gaat goed komen. Levendige sfeer en medewerkers lopen met hele grote bladen rond met heerlijk uitziende gerechtjes in schaaltjes....tapas. Restaurant wordt geleidt door 2 broers en één van de broers heet ons welkom met een warm brood dat als een souflé wordt geserveerd met een fijne dip. Van de volle kaart kiezen wij de verrassings-tapas met daarbij gerechten die door hun moeder is bereidt. Heeeeeerlijk heerlijk heerlijk. Toetje daarna met een voortreffelijke hangop, huisgemaakte tiramisu, pannacotta en ijs dan zit je echt vol. Als Anne dan je gastvrouw is kan de avond niet meer stuk. Open maar snel een Sultan in Almere :-)'. Tot ziens
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Met vrienden bezoeken we regelmatig een ons onbekend restaurant. Deze keer viel de keuze op de Sultan. De bediening had direct door dat we voor de eerste keer kwamen en kwam na het drankje en de Turkse amuse niet alleen uitleg geven over de menukaart (dat zij niet een speciaal Turks restaurant waren maar meer mediterraan) en deed ook een suggestie, die ons wel beviel.
We begonnen met een ruime keuze aan warme en koude tapas, de tafel stond vol, wat ons de opmerking ontlokte: zo een voorgerechtje! De bediening speelde er direct op in met de mededeling dat, als we dat wilden, ze ons hoofdgerecht wel kleiner wilden maken. Dat getuigt van goed gastheerschap.
Alles was even lekker en we hebben het voorgerecht eer aangedaan.
Daarna volgde de mixed grill van de Sultan, 4 soorten vlees, allemaal heerlijk op smaak, geserveerd op groente en begeleid door bulgur en salade.
De dames hielden het daarna bij koffie, terwijl de heren nog voor een dessert gingen, de ene hangop met fruit, de ander tiramisu bij beide desserts een likeurtje.
Ondanks dat de zaak vol zat heerst er een soort rust en nam men ook de tijd om ons naar buiten te begeleiden waar beide echtparen een diner bon ter waarde van 25 euro ontvingen.
Wij geven de bon aan onze kinderen en komen nog zelf nog weleens terug door de kwaliteit van het eten en de hartelijke bediening.
IJmkje K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zaterdag heerlijk gegeten bij de Sultan,smaakvolle tapa.s en een heerlijke mixed-grill met parelhoen,ossehaas en nog veel meer lekkere soorten vlees. Aardige bediening,en een overheerlijk nagerecht met proeverij van de chef.Zeker voor herhaling vatbaar.
Joanne B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij zijn enorm verrast door een fantastisch maaltijd: 3 schalen vol met verschillend vlees. Gelukkig mochten we de restjes mee naar huis nemen, want dit wil je elke dag wel eten!! Het personeel is ontzettend aardig. Je moet wel even wachten tot het klaar is, maar dat is zeker waard! (6 pers)
MargrietHeerenveen .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
We hebben heerlijk gegeten! Vooral het zelfgemaakte (zoals alles eigenlijk) tapas gerechtje met aubergine, was verrukkelijk! Ook de bediening was perfect, niets was teveel. Het waterkarafje wat eerst op de rekening stond, werd op eigen initiatief van de ober / eigenaar van de rekening gehaald, hij vond het zelf ook onnodig...
MKF .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Wat een aanwinst voor Heerenveen, dit restaurant. We hebben genoten van een heerlijke combinatie van voorgerechten door de chefkok voor ons samengesteld. Ook de hoofdgerechten vielen zeer goed ik de smaak. Het vlees was goed gekruid en heerlijk sappig. De bediening is super vriendelijk en snel. Voor onze jarige dochter werd een speciaal nagerecht gemaakt. Erg attent. Zeker een aanrader.
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Modern ingerichte zaak, erg netjes. Ook met een vriendelijke bediening. Genoeg keuze op de menukaart, tapas en vleesgerechten. Van beide genoten. Helaas zoveel gegeten, dat er geen plek meer was voor een nagerecht. We moeten maar eens terug om dat nog te proeven.