De Sultan

Breedpad 3 8442 AA Heerenveen Nederland Kaart

Over het restaurant De Sultan

Voel je als een sultan in Heerenveen

Restaurant de Sultan is een knus Arabisch restaurant, gelegen in het centrum van Heerenveen. Hier word je werkelijk behandeld en bediend zoals een echte sultan het gewend is. De menukaart zit vol met voortreffelijke gerechten die geïnspireerd zijn door de Midden-Oosterse keuken!

Meer informatie over restaurant De Sultan

Dinsdag t/m Zondag 13:00 - 23:00
m.kokken1 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
We zijn gastvrij ontvangen en hebben er lekker gegeten met vrienden met de AH actie. We kregen heerlijke gevarieerde gerechten en konden van alles proeven van zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten en verschillende heerlijke nagerechten. Kortom een avond om zeker te herhalen.
ritaklaas .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Het was voor ons de eerste keer dat we van de Ottomaanse keuken konden genieten en genoten hebben we: erg smaakvol. Je proefde heerlijke gerechten en absoluut niet scherp.
Een aanrader!
Rita en Klaas
blomke .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Wij hebben dinsdagavond bij De Sultan gegeten en gebruik genaakt van de AH restaurantactie.

De mannen in de bediening zijn zeer vriendelijk en gastvrij.

Het eten is gevarieerd, zeer smaakvol en ruim voldoende.

Wij komen hier zeer zeker terug.
rietjewaaijer .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Een heerlijke samenstelling aan tappa's zo'n beetje uit alle werelddelen . Leuk idee. Gezellige sfeer en alle begrip voor de pauze tussen de gangen. We kregen een compliment dat we als 2 oudere dames zoveel gegeten hadden. Maar dat ging vanzelf omdat het ellemaal zo lekker was. en dan vind je het algauw zonde om te laten staan. Kortom, vanuit onze woonplaats Amsterdam wat ver. Maar zeker een vervolg waard.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het was heerlijk maar het geluidsniveau was veeel te hoog. In het begin prima, toen was het nog heel leeg, maar
Ayer veel te veel lawaai
Anny V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de gerechten waren dik in orde, ook het toetje was zalig! Ondanks hun eigen ramadan deden ze meer dan hun best!
De bediening was goed :) Leuke humor!
We gaan hier zeker gauw weer eens eten.
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Vriendelijk bediening. Het was een rustige doordeweekse dag, dus we werden erg snel geholpen. We konden niet kiezen, zoals we gewend zijn. Er werd eerst een heerlijk brood met smeersels gebracht, daarna brood met salade en stoofpot. Het hoofdgerecht bestond uit een kipgerecht en een kalfsgerecht. Als toetje diverse lekkernijen.
GeraldaJ .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten bij de Sultan met de AH restaurantactie. Twee maal een heerlijk Tapas voorgerecht. Het hoofdgerecht was een zeer smaakvolle Tajine met daarnaast op een schaal uitstekend mals vlees en gegrilde groente. Alles meer dan voldoende zodat we twijfelden of we nog wel een nagerecht moesten bestellen. Gelukkig gedaan want het nagerecht bestond uit een bord met vijf verschillende gerechtjes. Ook dit was heerlijk en totaal niet zoet.
Het restaurant was rustige ivm voetbal later op de avond. De sfeer uitstekend en zeer vriendelijk personeel. Wij kenden de Sultan niet maar komen hier zeker terug,
m.kokken1 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
We hebben er samen heerlijk gegeten met de ah restaurantactie.
We werden hartelijke ontvangen, de bediening was prima, het personeel vriendelijk en het eten lekker.
We komen er zeker terug.
Nashra M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Geweldige avond gehad en vooral heerlijk gegeten. De tapas zijn heerlijk en kalfsvlees lekker mals. Geweldige bediening.
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Met vrienden de Sultan bezocht. Erg aangename plek. De bediening erg aardig. Als welkom kregen we het welkomstrood met 2 lekkere smeersel.
Omdat we geen keuze konden maken uit de vele voorgerechten hebben we 2x de keuze van de kok gedaan.
Na 6 koude overheerlijke tapas kwamen er nog 6 warme. En toen moest het hoofdgerecht nog beginnen. Voor 2 personen de mixed grill en voor mij de kalfstajine. Heerlijk!! een toetje kon er niet meer bij de dus afgesloten met koffie/thee. De bediening legt met liefde alle gerechten uit en ze waren erg aardig! Een topper voor Heerenveen! Het restaurant is niet heel groot, reserveren is dus aan te raden.
Wij komen zeker terug.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Als je van lekkere kleine hapjes houdt, is dit weer eens wat anders dan Spaanse tapas. Al meerdere keren bij de Sultan geweest, wat aangeeft dat het zeer goed bevalt. Alles smakelijk en op-en-top bediening.
Wel jammer dat de linzensoep niet altijd te krijgen is, want die is echt lekker, net als de hangop. Aanrader!
W66 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een lekker ongedwongen tentje. We kiezen voor een maaltijd bestaande uit mezes (kleine hapjes) welke zich prima laten combineren met een flesje wijn voor een avondje gezellig uit. De gerechtjes zijn lekker en gevarieerd. De porties prima aan de maat en ook als vegetariër kun je hier ronduit goed aan je trekken komen. Even schatten hoor, maar misschien hebben ze wel 10 verschillende vega-mezes geserveerd. 1 puntje van kritiek is de muziek keus.
De bediening is vriendelijk, attent (weten welke gerechtjes je bij de vegetariër moet zetten en welke niet), de sfeer is informeel. Dit is een aanrader voor een avondje lekker eten en borrelen!
Bij het afrekenen kregen we nog een tegoedbon voor een volgende keer, zeer aardig maar het was zo goed dat (onze tafelgenoot die daar woont) ook zonder bon zeker terugkomt.
Sanne_1995 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Laatst met vrienden van ons bij jullie gegeten was Super lekker en echt mega veel wij konden de laatste ronden geen eens op! Was echt Super lekker leuk zaak en leuk personeel en het leukse is nog dat je over een uitlegt van krijgt
R-T- W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Eerste keer bij De Sultan geweest en zeker niet de laatste! Zeer leuk restaurant met een goede menukaart. Wij vonden het kiezen erg lastig en de gastvrouw had een suggestie om bepaalde gerechten te combineren. Dit idee was zeer geslaagd, zo kregen we eerst een aantal tapas vooraf en later een mixed grill, die we gedeeld hebben.
Het leuke aan dit restaurant is dat je echt even in Oosterse sferen bent. Bij al het eten krijg je aan tafel een uitleg of de herkomst en bereiding! Erg interessant en het leuke is dat de moeder van de koks zelf nog mee helpt om de gerechten voor te bereiden.
Hulrkz .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat een heerlijke avond met broer en moeder , ma 88 vandaag en er werd een Hele speciaale avond van gemaakt. Prachtig eten, geweldige athmosphere en fantastische service. Aanrader!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Sinterklaasavond, vanuit Almere naar Heerenveen gereden, gratis parkeren (ja, echt waar!) om de hoek bij De Sultan en bij binnenkomst weet je al; dit gaat goed komen. Levendige sfeer en medewerkers lopen met hele grote bladen rond met heerlijk uitziende gerechtjes in schaaltjes....tapas. Restaurant wordt geleidt door 2 broers en één van de broers heet ons welkom met een warm brood dat als een souflé wordt geserveerd met een fijne dip. Van de volle kaart kiezen wij de verrassings-tapas met daarbij gerechten die door hun moeder is bereidt. Heeeeeerlijk heerlijk heerlijk. Toetje daarna met een voortreffelijke hangop, huisgemaakte tiramisu, pannacotta en ijs dan zit je echt vol. Als Anne dan je gastvrouw is kan de avond niet meer stuk. Open maar snel een Sultan in Almere :-)'. Tot ziens
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Met vrienden bezoeken we regelmatig een ons onbekend restaurant. Deze keer viel de keuze op de Sultan. De bediening had direct door dat we voor de eerste keer kwamen en kwam na het drankje en de Turkse amuse niet alleen uitleg geven over de menukaart (dat zij niet een speciaal Turks restaurant waren maar meer mediterraan) en deed ook een suggestie, die ons wel beviel.
We begonnen met een ruime keuze aan warme en koude tapas, de tafel stond vol, wat ons de opmerking ontlokte: zo een voorgerechtje! De bediening speelde er direct op in met de mededeling dat, als we dat wilden, ze ons hoofdgerecht wel kleiner wilden maken. Dat getuigt van goed gastheerschap.
Alles was even lekker en we hebben het voorgerecht eer aangedaan.
Daarna volgde de mixed grill van de Sultan, 4 soorten vlees, allemaal heerlijk op smaak, geserveerd op groente en begeleid door bulgur en salade.
De dames hielden het daarna bij koffie, terwijl de heren nog voor een dessert gingen, de ene hangop met fruit, de ander tiramisu bij beide desserts een likeurtje.
Ondanks dat de zaak vol zat heerst er een soort rust en nam men ook de tijd om ons naar buiten te begeleiden waar beide echtparen een diner bon ter waarde van 25 euro ontvingen.
Wij geven de bon aan onze kinderen en komen nog zelf nog weleens terug door de kwaliteit van het eten en de hartelijke bediening.
IJmkje K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zaterdag heerlijk gegeten bij de Sultan,smaakvolle tapa.s en een heerlijke mixed-grill met parelhoen,ossehaas en nog veel meer lekkere soorten vlees. Aardige bediening,en een overheerlijk nagerecht met proeverij van de chef.Zeker voor herhaling vatbaar.
Joanne B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij zijn enorm verrast door een fantastisch maaltijd: 3 schalen vol met verschillend vlees. Gelukkig mochten we de restjes mee naar huis nemen, want dit wil je elke dag wel eten!! Het personeel is ontzettend aardig. Je moet wel even wachten tot het klaar is, maar dat is zeker waard! (6 pers)