De Struisvogel

Keizersgracht 312 1016 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-204233817

Over restaurant De Struisvogel

Een fijne avond uit bij De Struisvogel

Voel je thuis bij restaurant De Struisvogel. Stap in een gezellige maar toch intieme sfeer. Gevestigd in een prachtig pand aan de Keizersgracht in Amsterdam. Een heerlijke Frans georiënteerde kaart samengesteld met de beste biologische producten. Dit restaurant is een fantastisch plekje om een ontzettend fijne avond te hebben!

Meer informatie over restaurant De Struisvogel

Maandag t/m Zondag vanaf 17:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Kwam er vroeger al en de rommelige, maar gezellige sfeer is nog als vanouds, leuk!
Verder was t eten prima, kalfswangetjes als voorgerecht, n heerlijke, volle pasta voor mn dochter en ikzelf een malse biefstuk. Nagerechtjes ook prima. Verder n attente, vlotte bediening.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Door hoge cijfers op verschillende sites stond dit restaurant al een tijdje op mijn verlanglijstje.
De Struisvogel is een popperig restaurantje in een souterrain aan de gracht, met een klein terrasje om de hoek, in de Berenstraat. Lief meisje in de bediening en lekkere wijn. Tot zover het goede nieuws. Want het eten kan ik echt niet beter omschrijven dan als 'studentikoos'. Dat begint al met het mandje brood: slappe repen Turks brood met een bak knoflook-saus. Tja.... Het voorafje: geroosterd buikspek met tuinboontjes, knoflook en bonenkruid klonk een stuk lekkerder dan hoe het eruit zag en smaakte. Twee stukjes vlees met een schep tuinbonen, alles gortdroog. De struisvogelbiefstuk was een lekker en mals stukje vlees, maar de lamsstoof van mijn tafelgenoot was een onaantrekkelijke brei, meer saus dan vlees. Het garnituur, twee stukken aardappel, een halve tomaat en een paar plakjes courgette waren nauwelijks zichtbaar. Niet wat je verwacht in een goed aangeschreven restaurant. Jammer!
TevadeVe .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
eind februari gegeten op een donderdagavond, was gezellig druk, maar bediening en keuken hadden alles onder controle. Bediening was vlot en oprecht vriendelijk, we hadden veel te bespreken en dus weinig haast en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan, we hebben geen moment het gevoel opgejaagd te worden. Het eten was heerlijk de struisvogelbiefstuk is zeker een aanrader, mijn tafelgenoot at vegetarisch en ook dat was prima. Fijn ook dat die gerechten gewoon tussen de vlees- en vis-gerechten staan op het menu. Veel wijnen gaan alleen per fles, en zijn misschien wat prijzig, maar bij een drie gangen menu is dat geen probleem en het menu zelf is zeker niet duur. Al met al zeker een aanrader in het centrum van Amsterdam, goed en prima betaalbaar eten met perfecte service.
Jds1 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Erg leuk dat ze af en toe weer de struisvogelbiefstuk hebben en het was dan ook een verassing dat we die konden bestellen. Service was erg goed, hele lieve dame. Voorgerecht, superfood salade en buikspek met honing. Beide heel erg lekker. Struisvogelbiefstuk was heerlijk mals en perfect bereidt, de zwarte truffelsaus erbij was heerlijk. Kaasplankje was wat gewoontjes maar dat komt ook vooral omdat de andere gerechten zo ontzettend goed waren. Meerdere malen hier al gegeten, elke keer goed maar gisteren uitstekend!
Ferdian S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren met 4 pp gegeten bij de struisvogel. Last minute reservering. Het was druk het is een klein en zeer knus restaurant.
Bij binnenkomst was er op het gereserveerde tijdstip toch geen plek. We werden ergens anders neergezet en kregen een glas wijn van het huis. Goed opgelost. Daarna kwamen onze overige tafelgenoten binnen en werden we verplaatst naar een 4 persoons tafel.

We zaten naast een ander stel wat mijn broer niet bijzonder prettig vond. Het zat erg dicht op elkaar.
Er waren helaas geen andere opties en bij gebrek aan alternatieven toch aangeschoven. Je kan je mede restaurantgenoten idd horen maar ik vond dat gezien de kleine ruimte iets waar je niet omheen kon.

Voor €26 bieden ze een drie gangen keuze menu. Voor elk wat wils. Voor mensen die dit belangrijk vinden ze hebben bio vlees met de certificaten.
Ik koos voor pate voor en hert als piece.
Verder kozen we voor een fles barolo. jong maar uitermate prettig geprijsd. Zachte tannines maar toch krachtig en een lange zachte afdronk ondanks het jonge jaar. Top.
Pate als voor was goed van smaak. Decoratie wat vlugjes maar het gaat om de pate. Die was krachtig en lekker.
Onze tafelgenoten hadden beiden de bisque waarbij bij de een allerhande schelpjes zaten en bij de andere weinig tot geen dat was vreemd maar wel zeer goed op smaak aldus mijn broer.

Moeders had de superfood salade die was erg lekker.

Hoofd was vier x de hertenbiefstuk. Kan niet anders zeggen dan perfecte garing. Groentjes erbij ook lekker iets flauw. Rosevalaar aardappeltjes uit de oven waren subliem. Totaal niet soggy. Lekker korstje en vol smaak.

Nagerecht was een apple crumble lekker niks speciaals.

Qua p/k zat het wel snor bij struisvogel. Er waren wat kleine dingetjes zoals het hutje mutje gevoel. Ook kregen we geen brood terwijl de andere tafels dat wel kregen.
Het bedienend personeel was wel erg hartelijk en de gerechten waren zonder meer erg lekker te noemen.
Voor de prijzen die ze vragen ga ik niet flauw doen om kleine dingen en de locatie aan de keuzersgracht is zonder meer goed en knus. Ik had niet de indruk iets tekort gekomen te zijn.

Mijn broer zou het niet aanbevelen (zit in horeca, hogere segment was door paar punten wat teleurgesteld) maar ik vond het een zeer prettige ervaring ik ga nog weleens terug.
Denk voor een restaurant in die prijsklasse meer dan waar voor je geld.
Eten en bediening goed en daar draait toch om.

Prima 8
Leontine_Lopes .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Jl zondag het weekend afgesloten in De Struisvogel met man en onze 2 jongens. De mannen namen bio carpaccio, ik de superfood salade. Heel smakelijk, prettig idee dat er goed vlees wordt gebruikt. Vervolgens namen we de hertenbiefstuk, de kalfswang en de pompoen risotto en we hebben lekker van elkaars gerecht geproefd. De jongens aten de kalfswang en die was mals en de borden waren leeg. Omdat we niet konden kiezen hebben we als nagerecht een combi laten maken, een suggestie vd bediening. Wijn bij de gerechten, karaf water, knus. Zo snel mogelijk weer.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ik kom al jarenlang bij de Struisvogel en was er nu al enkele maanden niet meer geweest; afgelopen zaterdagavond weer even gereserveerd. De sfeer zoals gewoonlijk leuk, lekker knus, rommelig, prima! Eten beneden peil. Ik kwam voor het struisvogelbiefstukje maar deze serveren ze niet meer (!!!???) Pastinaak-soepje redelijk, wat smakeloos, had een blik open kunnen trekken. Hoofdgerecht van mijn partner een bijna koude rauwe hertenbiefstuk. Mijn hoofdgerecht een vispakketje van Harder, helaas helemaal kapot gekookt tot een zachte brei. Irritatiepuntje hierbij een serveerster die weliswaar erg aardig was maar niets zinnigs kon vertellen over de harder en de smaak ervan.

Over een jaar misschien weer is proberen.
Beste Philip,
Wat ontzettend vervelend dat de avond niet heeft gebracht, wat je ervan had verwacht. Wij hopen een volgende keer weer volledig aan je verwachtingen te voldoen.
Helaas hebben we de afgelopen 5 jaar geen struisvogelbiefstuk kunnen serveren vanwege de vogelgriep in Zuid-Afrika. Hierdoor waren Struisvogelbiefstukken van goede kwaliteit niet leverbaar, ook niet van andere (Europese/Nederlandse) leveranciers. Daarom zijn we overgestapt op wilde Schotse hert, ook een heel mooi product. Maar, het goede nieuws is dat in september de grenzen van de Europese Unie weer zijn open gegaan en de levering van struisvogelbiefstukken langzaam op gang komt. We hopen rond februari weer struisvogelbiefstuk te kunnen serveren en hopen je dan te mogen verwelkomen. Tot slot vragen we je om klachten omtrent garing van een product alsjeblieft direct te melden. Wij voeren een policy om dit direct te herstellen.
Hayo R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Je krijgt heerlijk, verzorgd eten. Niet allemaal heel verfijnd, maar pastinaaksoep smaakt naar pastinaak en de hertenbiefstuk is mals. De Mississippi mud klinkt viezer dan het is: chocolade-taart met whisky-caramel saus. Prima afsluiter van een goed verzorgde biologische maaltijd. Wat het alles minder goed deed smaken was dat als het druk is en dat was het, je elkaar niet meer verstaat, het erg benauwd is en je zit zowat op elkaar schoot. Voor mij toch een reden om een tweede bezoek niet zo snel te doen. Daar kan de aardige bediening weinig aan veranderen.
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Klein restaurant aan de gracht met onhandige ingang. Charmante bediening, hoewel niet erg begaan met de job. We hadden niet veel tijd, dus namen alleen het hoofdgerecht. We kozen de Kalfsbavette met een jus van knoflook en rozemarijn. Ja, toegegeven, daar moet je wat langer op kauwen, maar deze was toch vrij taai, maar wel met erg veel smaak.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Samen met een vriend ging ik na een intensive Sail dag eten bij de Struisvogel. Wij waren eerste gasten van de avond en alles zag er nog kraakhelder uit. Het eetlocaal is knus en gezellig, gaandeweg te avond misschien iets te knus.
Ik koos voor een 3 gangen menu want ik heb wat meer eetlust dan mijn disgenoot, hij nam het 2 gangen menu. Niet duur.
We kozen alle twee voor de carpaccio. Hij vond het heerlijk, voor mij zat er te veel limoen op maar dat is een kwestie van smaak. Vervolgens kozen wij beiden voor de hertenbiefstuk met portsaus. Ik vond het absoluut verrukkelijk met al die groentes, maar sommige stukken hert van mijn vriend waren absoluut niet te eten zo taai. Toen we daar over klaagden, kregen we als genoegdoening een extra glaasje wijn.
Ik nam als dessert nog appel uit de oven, ook erg lekker. De porties waren netjes van grootte en de bediening was bijzonder vriendelijk. Prettige sfeer. Ik heb hier al eens eerder gegeten en we komen zeker terug.
Ida1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vanavond eens heerlijk op het terras gezeten aan één van de 9 straatjes. Ook een aanrader aangezien er een grote variatie aan mensen voorbij komt.
Zoals altijd was de bediening heel fijn: gastvrij en behulpzaam maar ook professioneel en snel. En ook heerlijk gegeten maar dat is hier standaard het geval. De carpaccio smelt in je mond en de rode mul met wortelpuree en soort crouton erg verrassend en passend bij het seizoen. Andere gerechten zoals de lamspies met dadel chutney en rode bieten risotto waren ook heerlijk. We komen hier al vele jaren en het is erg leuk om te zien dat de keuken en bediening consequent van erg goed niveau zijn.
En dat inderdaad voor een fijne prijs.
Gewoon ons favoriete restaurantje in Amsterdam!
Ravioli92 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Het idee is dat je een drie gangen menu neemt (en ongeveer maar 26 euro daarvoor kwijt bent). De keuze is elke gang uit ongeveer 5 gerechten. Ik heb de carpaccio genomen (lekker), de artisjokkenravioli (was ook lekker - al bleek de hertenbiefstuk met oa. saffraanboter de beste keuze) en het kaasplankje (leek een beetje karig maar was precies genoeg). Daarnaast hebben ze hier zelf gebrouwen bier en het eten is biologisch. Heel tevreden weggegaan!

De prijs-kwaliteit verhouding is hier helemaal in orde. De bediening is vriendelijk, het decor is 'knus' (zeg maar gerust klein - maar dat maakt niet uit als je met z'n tweeën zit is het meer intiem), en het eten is goed!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Ik kan helaas niet meegaan in onderstaande reacties.

Leuk restaurantje om te zien binnen te komen, verstopt in de 9 Straatjes. Tafeltjes staan echter bijna boven op elkaar en de inrichting is niks bijzonders. De prijzen zijn inderdaad dik in orde, maar het eten niet. Carpaccio de minst inspiratievolle die we ooit zagen. Er konden nog net een paar druppeltjes dressing vanaf. Risotto smaakte naar afwasmiddel. Hertenbiefstuk was (niet op verzoek) te ver doorbakken en ronduit taai.

Personeel was behulpzaam, maar duidelijk onderbezet. Vreemd, want het zit hier elke avond vol. Daardoor een besteld drankje ook nooit ontvangen.
Beste Jusu,
Wat vervelend dat het eten niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Uiteraard doen wij altijd onze uiterste best om het onze gasten naar de zin te maken.
Graag reageren wij op jouw klachten.
De carpaccio reserveren wij, zoal op de menukaart aangegeven wordt, met met een basilicum limoenolie, rucola, biologische oude kaas en geroosterde pompoenpitten. De carpaccio hoort zo geserveerd te worden. Wij vinden het vervelend als daar niet aan voldaan is. Het personeel had dit direct hersteld, als het gemeld was.
Ten aanzien van de risotto, melden wij graag dat het een limoenrisotto is. Deze werd door veel van onze gasten, ook veel Italiaanse kenners, hoog gewaardeerd. Echter limoen is niet heel gebruikelijk in een risotto en dit heeft wellicht tot de klacht geleid. Omdat er nog een klant de combinatie niet lekker vond, hebben wij besloten dit gerecht van de menukaart te halen.
Tot slot, De Struisvogel is een zeer klein zaakje en staat bekend om de scherpe prijs-kwaliteit verhouding. Dit brengt met zich mee dat het snel vol zit, het interieur eenvoudig, doch gezellig is.
Nogmaals wij vinden het jammer dat er niet aan de verwachtingen voldaan is.
Met vriendelijke groet, team Restaurant de Struisvogel
Jordi G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Hidden gem in Amsterdam. De 10 bij deze recensie is voor de buitengewoon goede prijs kwaliteit verhouding. Het driegangenmenu is uitstekend geprijst, de sfeer die de bediening zet is goed en de gerechten simpel, maar zeer smaakvol. Tel daar bij de toplocatie en je kan nauwelijks misgaan. Zeker met buitenlandse gasten is de struisvogel een echte aanrader.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Leuk klein restaurantje op de hoek van een van de negen straatjes. prettig geprijsd driegangenmenu. Het restaurant serveert zo veel mogelijk biologisch en duurzaam. De carpaccio was smakelijk, de hertenfilet heerlijk en het kaasplankje prima, met appelstroop en knapperige toast. Voor alle drie de gekozen gerechten was een supplement vereist op de menuprijs van €26. Deze meerprijs van in totaal slechts €6,25 was absoluut welbesteed! Beperkte keuze wijnen per glas, maar zowel de witte als de rode huiswijn is acceptabel. Zeer vriendelijke bediening, warme atmosfeer. Door de zeer kleine ruimte echter zit men we heel erg dicht op elkaar en dat vonden we minder. Voor bediening en kwaliteit van het eten echter een absolute aanrader.
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vaak hier gegeten, klein, vol en lawaaiig, maar vlotte bediening, en leuke gerechten voor weinig geld. Menu is €26. Deze keer rillette van konijn en hertenbiefstuk gegeten. Kleine porties, maar dat was ook prettig. Goede wijn, gezellig en value voor money. Jammer van die luidruchtige Engelsen.....
Fb90 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
We hebben met de familie weer heerlijk genoten in de Struisvogel. Het restaurantje heeft een vaste prijs voor 3 gangen - soms met een meerprijs bij bepaalde gerechten - en heeft prima huiswijn. Veel producten zijn biologisch of zijn van de buurt. Het is de vijfde keer dat we er hebben getafeld en nooit is de service of het eten ons tegengevallen. De kaart wisselt regelmatig en de bestsellers blijven erin - zo ben ik bijvoorbeeld verzot op de carpaccio als voorgerecht! Een echte aanrader voor hij/zij die speciaal afgaat op een prettige relaxte sfeer, lieve bediening en zeer goede prijs kwaliteit - en voor wie iets te vieren heeft. Elk diner is hier namelijk een feestje! De stroopwafelparfait van de laatste keer was delicious. Bedankt en tot gauw weer!
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Voorgerecht fazant was wat karig op smaak. Hoofdgerecht hertebiefstuk was licht doorbakken en op het randje van taai. Nagerecht kaasplanken was ok. Bediening was vriendelijk en enthousiast, maar weinig of geen toelichting bij de gerechten. Dat vind ik een tekortkoming. Wel een lekkere huiswijn.
WendyWitting .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Heerlijk gegeten!! Lekker stoofpotje gegeten en na een super lekkere cheescake :-) Lekkere verse ingredienten, proef je echt.
De bediening was ook erg vriendelijk.
Gabrielle H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Driegangenmenu voor een vaste prijs met soms een extra bedragje. We hadden vooraf de fazant en de carpaccio. Erg lekker, vond wel dat er net teveel extra's op de carpaccio zat waardoor het prachtige vlees ondersneeuwde.
Als hoofdgerecht de hertenbiefstuk en de warme groentensalade. Beiden erg smakelijk.
Als dessert beiden het kaasplankje.
Heel veel biologisch en vers.
Het restaurantje is wel heel klein en kan wat rumoerig zijn.
Let op: in het weekend werken ze met 'shifts', door de week heb je heerlijk alle tijd.