De Stroming

Stadshaven 6 4285 AZ Woudrichem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Stroming

Aleksandra P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Verse, smakelijke gerechten geserveerd door professioneel en vriendelijk personeel. Wij hebben genoten van 'Wandeling' voor drie personen, een selectie van kleine gerechtjes, goed bij elkaar passend en zeer volledig als een lunch.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het restaurant zit in een voormalige woonboot, met grote terrassen buiten bij goed weer. De inrichting is gezellig rommelig, er hangt van alles aan de muren, balken en zolder. Wel altijd met een relatie met water. De bediening is gastvrij en de service is perfect. Mijn partner heeft een complex dieet (histaminevrijmakers) en alle zorg werd bij haar weggehaald en een voortreffelijke maaltijd (3 gangen) werd haar voorgezet. Mooie directheid en simpelheid in de aanpak, geen wollig gedoe. Het voorgerecht, de soepproeverij, bestond uit drie verschillende schaaltjes soep (vis, tomaat, ui). Smaakvol. De kabeljauw was precies goed en het toetje was een plankje voor 2 met vijf verschillende smaken. Een flesje rose erbij en koffie toe. Daarna teruggerold naar de auto, en een uurtje uitbuiken op weg naar huis.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
met 6 man gelunched, allen lunchplateau vis, erg lekker.
De toetjes o.a. hangop met mango, yoghuurtijs met banaan en dessert de Stroming waren om je vingers bij af te likken!
Jammer dat we niet buiten konden zitten en van het uitzicht genieten, het stroomde van de regen.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
We hebben onlangs met een groep van 10 personen een diner genoten en toch waren er wat dingen waar we niet mee overweg konden.Zo werd het menu handelsreiziger aan bevolen maar helaas werd ons na een poos verteld dat de aspergesoep die er bij hoorde op was Oke allemaal uiensoep maar die was wel erg waterig. Dan het hoofdgerecht van biefstuk en kipfilet Die waren beide echt te droog en daardoor vrij taai. En bij het nagerecht bleek dat de creme brulee op was en dat was dus ook even omschakelen allemaal. Verder best lekker gezeten Gezellige locatie en mooi gelegen. Alleen moet de kok even bijgeschoold worden. Aan de bediening lag het zeker niet die deden hun best. Het duurde allemaal ook wel erg lang voordat we het eten kregen. De keuken moet echt bijgeschoold worden. dan kan het zeker een prima restaurant worden.
Jammer dat ik dit moet melden maar wie weet steekt u er iets van op. De Gezellen
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Super high tea gehad. Een knus plekje apart met uitzicht op het water in de oude haven van Woudrichem. Bediening was vriendelijk, de entourage gezellig en het eten was heerlijk! Verwacht geen culinaire verassingen. Gewoon bekende smaken, goed uitgevoerd. Een aanrader om een middagje onderuit te zakken!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Vandaag op pad met collega's in Woudrichem. Na een zeer leuke Dokter Tinus rondleiding door dit kleine stadje, gingen we genieten van een High Tea bij restaurant de Stroming....en genieten was het zeker!
De 1e gang waren scones met jam, cream en een brownie.
Als tussen gerecht een heerlijk soepje (keuze uit 4 soorten) geserveerd in een weckpotje met knapperig brood en smeerseltjes.
Daarna een schaal met een ruim aanbod van hartige gerechtjes...oa sandwiches zalm, carpaccio, warm kipragout flapje, pasteitje kaas en tomaat en nog veel meer.....zalig.
Als toetje een grote schaal gevuld met creme brullee, ijs en nog veel meer heerlijkheden.
Alle gerechten werden begeleid met potten thee of koffie voor de liefhebber.
De bediening was vlot en aardig....en er was rekening gehouden met dieetwensen.
De inrichting van de Stroming is uniek...warm en gezellig.
Een echte aanrader om te gaan eten na een bezoek aan Woudrichem.
Olghur .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor het eerst gaan eten bij de Stroming. Erg mooie locatie.
Bediening was vriendelijk en behulpzaam, aankleding van het restaurant niet mijn ding,een hoop oude meuk aan de muur.
Lekker gegeten, vooral het voorafje, proeverij 4 you (carpaccio, zalm, scampi en kip) was erg lekker. De groente bij het hoofdgerecht was wat karig.
De kleine desserts waren leuk, vooral omdat ik een groot dessert niet meer had genomen omdat ik al aardig vol zat.
John V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Voor de lunch hier neergestreken om te kijken of het de andere restaurants naar de kroon kan steken. Dat kan het niet.
maar we hebben op het terras gezeten met prachtig weer. en dat terras kijkt uit op de oude haven van Woudrichem (erg leuk)
lunchplateau met vis was erg aangenaam. vissoepje (goed), garrnalenkroket (aardig) en salade met gerookte zalm (goede zalm, rommelige salade). De bediening deed haar best, maar laat we steekjes vallen. Wel bijzonder vriendelijk en klantgericht. Voor lunch best goed.
G V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Bij aankomst lagen er opengescheurde zakken huisvuil vlak bij de ingang.Zoiets ruim je toch even op.
We hebben lekker buiten gezeten,mooie locatie. De bediening liet wat steken vallen b.v. voor de gast langs het eten opdienen.Ook storend was een langdurig telefonerende medegast.
Mijn man kreeg een niet besteld voorgerecht,was lekker maar een verontschuldiging kon er niet af.
De parelhoen was erg droog,jammer.Dat moet voor die prijs anders kunnen.Het varkensvlees had ik malser verwacht.
Kortom, over de prijs:kwaliteit waren we teleurgesteld.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
er dreigde onweer dus na een drankje op het terras kozen we er voor om naar binnen te gaan. Hoewel het restaurant nog leeg was kregen we niet een tafeltje voor een raam: jammer. Tip: vraag om een tafel in "de Hut" daar heb je een prachtig uitzicht. bediening was vriendelijk maar men liep elkaar nogal voor de voeten en tussen de gerechten moesten we wel erg lang wachten. Voorgerecht was echt super: Proeverij van vis (zelfs met paling), hoofdgerecht viel wat tegen (parelhoen met spek, onappetijtelijk schaaltje groenten en aardappeltjes, kip en scampi waren wel lekker) toetje wel weer heerlijk: aangeklede koffie en sorbet (met veel vers fruit). Geen gratis water uit de kraan. Bijzonder zo'n restaurant op het water, leuke inrichting, het was die vrijdag druk.
Ingrid L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
De lokatie is heel leuk.
Wij waren met eenn groep en het duurde eindeloos lang voordat het hoofdgerecht kwam.bij het hoofdgerecht kregen wij 1 klein schaaltje groenten voor 8 personen, het tweede schaaltje kwam na veel vragen toen het hoofdgerecht allang op was.
De bediening blijft maar psuhen of je wat wil drinken, iemand van ons gezleshcpa kreeg nog een glas bier in zijn nek.
Niet gaan eten met een grote groep, wij kregen ons eerste gerecht om 17.30 en ons hoofdgerecht om20.30 uur. Als ik niet met een gezelfschap was gewest, was ik allang opgestapt.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hadden een diner/bioscooparrangement cadeau gekregen. Eerst gegeten bij de Stroming in de oude Haven. In principe moesten we het zogenaamde handelsreizigers menu nemen, maar daar kon wel van af geweken worden. Vooraf een heerlijk uiensoepje met beenham. Leuke en smakelijke combi. Daarna kabeljauwfilet. Heerlijk. Zat nog wel wat graat in, maar dat mocht de pret niet drukken. Mooie porties. Niet teveel en niet te weinig. Als dessert kreeg mijn vrouw, zonder bijbetaling, een kaasplankje. Was prima. Ik kreeg Tiramisu en koffieijs. Heerlijk. Goede bediening. Aanrader.
Dick .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Lekker gegeten, eerst een zalm bon bon met wel erg veel groen voer en een goed gevulde vissoep. Daarna een kabeljauw mootje, wel erg summier opgemaakt, hier had meer werk van gemaakt kunnen worden, het dessert dame blanche wa redelijk, niet speciaal. De capuccino was ronduit matig, tip: doe een goede Baristo cursus. De kopjes waren nl. wel van porselein.

De ligging is leuk en uniek. De inrichting was wat krap maar gezellig.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Weer eens bij De Stroming in Woudrichem wezen eten. De sfeer van het restaurant ademt zoveel gezelligheid, je voelt je hier direct thuis. Alleen al de ligging en de korte wandeling vanaf de parkeerplaats. Heerlijk gegeten voortreffelijke tomaten soep en een diversiteit van vis als hoofdgerecht. Klasse !!
Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Twee weken geleden hebben mijn vriend en ik gedineerd bij de Stroming, gevestigd op een zeer pittoreske locatie in Woudrichem. Voor iemand die niet bekend is in de omgeving van Woudrichem en Gorinchem , is het een aanrader om een watertaxi te nemen vanaf Gorinchem. Ik keek mijn ogen uit. Wij werden – na een kleine maar mooie wandeling naar het ietwat afgelegen restaurant – geplaatst op het terras van de Stroming.

Het restaurant oogt qua interieur wat donker en ouderwets, maar dit doet geen afbreuk aan de beleving. Het eten is zeer smakelijk. Ikzelf ben begonnen met een trio van gamba (een soepje, een koekje met mango (heerlijk!), en gebakken in olie), en heb vervolgens gekozen voor de kabeljauwfilet. Beide gerechten waren goed voorbereid. De enige aanmerking die ik heb, is dat de groente en aardappeltjes die als garnituur bij het hoofdgerecht geserveerd worden, gerust iets minder mag zijn. Mijn tafelpartner heeft ook genoten van het dagmenu (bestaande uit onder andere varkenshaas).

Het personeel is vriendelijk en correct. Het enige dat mij opviel, was dat een meneer die eveneens in de bediening werkte, een of tweemaal – naar mijn mening – behoorlijk snibbig was richting twee gasten. Ik weet uiteraard niet wat daarvoor gebeurd is, maar persoonlijk vind ik dat een ober of serveerster keurig moet blijven reageren op alles wat voorvalt. Zelf hebben wij absoluut geen klachten, en hebben wij al met al erg genoten van de Stroming. Een plek om eens terug te komen.
Marlh13 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Met een groep van 10 personen (waarvan 2 kinderen) bij "de stroming" gegeten. De ruimte om de tafel was te krap waardoor 2 personen iedere keer naar voren moesten schuiven als de bediening er langs wilde om naar een andere tafel te lopen.
De voorgerechten waren ok.
Hoofdgerechten: Gebakken paling was veel te lang gebakken, waardoor de smaak van de paling volledig was verdwenen. Jammer want gebakken paling kan zo lekker zijn.
Vanille / kerriesaus bij de scholfilet was niet in balans. Vanillesmaak was te nadrukkelijk aanwezig.
Varkenshaas niet goed gebakken en daardoor taai.
Garnituur was erg minimaal. 1 Klein bakje groente en 2 kleine bakjes aardappels (erg vet, smakeloos) voor 8 volwassenen.
De service van de bediening was voldoende tot het moment dat het eten op tafel stond. Daarna had de bediening geen enkel oog meer voor onze tafel en was het moeilijk om de aandacht van de bediening te krijgen. Na de teleurstelling van de hoofdgerechten hebben we besloten geen nagerecht meer te bestellen.
Tips: zorg voor een kaart met minder gerechten, waardoor je kwaliteit kunt leveren. De menukaart zat vol spelfouten, dat staat erg slordig.
Zorg voor attente bediening.
De omgeving van het restaurant, aan het water, is mooi. Zorg ook binnen voor deze sfeer en probeer wat meer ruimte te scheppen (wellicht een paar tafeltjes minder)
Henny K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Met 6 personen: Heerlijk gegeten. Entree (o.b.v. asperges) was fantastisch!
Prima bediening.
Beetje rumoerig was het wel (in de aparte ruimte).
H. H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Wij hebben hier met 7 personen gegeten. De ambiance is zeer sfeervol en staat in het teken van oude schepen. Deze liggen ook om het restaurant heen. Werkelijk een schitterende locatie met uitzicht op Woudrichem. Het restaurant was vol en hierdoor was het er vrij warm. Ook waren er 2 verschillende dinerkaarten aan onze tafel in omloop. Dit gaf wat verwarring. 2 personen hadden het menu. De andere personen kozen uit de kaart waaronder de scampi proeverij en de proeverij 4 you. Werkelijk schitterend opgemaakte borden en de smaak was perfect. De hoofdgerechten waren onder andere de zalm met asperges, het vleespalet en de kabeljauw. Alle gerechten waren goed op smaak en de bijpassende sausjes waren heerlijk. De prijs/kwaliteit is hier prima in orde. Een aanrader.
Perzik45 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Wij hebben hier geluncht. Een van de eerste mooie dagen om op het terras te zitten en dan is het uitzicht schitterend.

Bediening was goed, alleen naarmate het wat drukker werd (> 6 tafels bezet) moesten we wel wat langer wachten omdat hij alleen stond. Wij vonden dit niet erg, zaten heerlijk in het zonnetje.

Vooraf stokbroodje met smeersel genomen. Brood was lekker, smeersels niets bijzonders. Broodje zalm en tafelgenoot had salade met div. soorten vis. Zag er allebei goed uit en was zeer smaakvol. Wij zijn erg benieuwd naar de dinerkaart!
Alexandretti .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Met een gezelschap wezen eten en we waren niet onder de indruk.
Prosecco wordt geschonken in een gewoon wijnglas en slaat dan vrij snel dood. Het koste veel moeite personeel ervan te overtuigen dat Prosecco toch echt in een glas hoort welke daar voor bestemd is. De reden die het personeel opgaf (dan krijg je meer) sloeg nergens op.
Het eten was niet goed te noemen en het is duur. Een aantal van ons hadden de Angus steak, en die kwam voorgesneden op ons bord en was gewoon slecht gebakken. Drank werd wel snel bijgevuld. Het restaurant hangt vol oude snuisterijen maar oogt viezig. Toilet is wel schoon.