De Strandtent

Voordelig
Erg lang
VirginieF .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een prachtige, nazomerse stranddag besloten wij met een borrel op het terras en een diner binnen met uitzicht op een fabuleuze, ondergaande zon. Schitterende locatie waar je met een beetje geluk de zon in de zee kunt zien zinken. Het was drukker dan waar de bediening en de keuken op hadden geanticipeerd. De drankjes en borrelhapjes lieten zéér lang op zich wachten.

De kaart biedt een uitgebreide keus en veel variatie voor de vegetariër. Na enkele uitstekende voorgerechten kozen de viseters onder ons voor zalm en schol. Na lang wachten volgde de mededeling dat beide waren uitverkocht en de, na overleg opgediende roodbaarsfilet smaakte ons geen van allen. Daarbij apart opgediende friet en salade bevielen daarentegen goed.

Op de rekening stonden toch nog 2 x zalmfilet en 1 x hele schol vermeld, iets dat wel weer gladgestreken werd. De drukte, zullen we maar zeggen.

In vergelijking tot wat de meeste strandtenten serveren vonden wij dit niet al te dure eten het geld meer dan waard. Wat wij nog konden waarderen was de zeer bescheiden muziek.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Met een groep buitenlandse vrienden geluncht bij De Strandtent. Hele mooie plek met uitzicht op het strand en de Noordzee, op een winderige dag helemaal prachtig! Eenvoudige keuken maar wel lekker en vers. Kibbeling, salades, broodjes allemaal lekker.
Joleen G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Gisteravond gegeten bij de strandtent. Het bleek hun laatste avond voor de winter, de tent gaat tot de kerst dicht. Het was duidelijk merkbaar dat het personeel meer zin had in hun gezamenlijke etentje dan eerst nog een paar gasten bedienen: de helft van de kaart was niet meer beschikbaar, ons hoofdgerecht kwam al toen we ons stokbroodje nog maar nauwelijks hadden aangeraakt. Het eten was prima, de rest erg teleurstellend.
MoniquevdS .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vanavond hier gegeten en het was top. Vers stokbrood met aoili en tapenade vooraf, daarna als hoofdgerechten de Ceasarsalade, de ossehaaspuntjes (Oosters bereid) en de kogelbiefstuk. Je zit bij een strandtent :) dus op zich stel je je verwachtingen wat bij, maar werden ruimschoots overtroffen. Heerlijke frietjes, in de schil gebakken krieltjes en salade erbij. De bediening was vriendelijk, attent en nog wat onervaren, maar ja, je moet een keer ergens beginnen. En in haar onervarenheid toch reuze ontwapenend en vol enthousiasme. Het eten kwam snel, ook al was het behoorlijk druk. Honden zijn van harte welkom, water staat op meerdere plekken klaar. Het prijsniveau is redelijk (ca 15-19 euro voor hoofdgerecht) en het prachtige uitzicht op zee en strand krijg je er gratis bij. Wij komen hier graag terug.
Dick R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Afgelopen zondag hier wezen eten. Prima bediening. Voorgerecht een kleine salade... prima zeer smaakvol. Hoofdgerecht Kabeljauw geserveerd met friet, gebakken aardappelen en groente. Heerlijk gebakken. Snelle service en zeer gastvrij.
Hopelijk blijft de zomer nog lang..
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Weekendje weg in Callandsoog en deze locatie vooraf uitgezocht via internet. Leuke zaak, sfeervol, met natuurlijk veel strand elementen. We kozen voor een voorgerecht met brood, ham, tapenade en Aioli. Stokbrood leek teveel op 'net afgebakken' en gekocht bij een plaatselijke discounter. Ik was wel een beetje bevreesd over het vervolg. We hadden een biefstuk en de sate. Die waren beide super! Heerlijk klaar gemaakt, goed mals vlees en smakelijk. Apart werd salade, frietjes en aardappelgarnituur geserveerd. Ook prima! Eigenaar bediende zelf en gedroeg zich alsof hij 'het strandseizoen' in de benen had zitten. Wel voorkomend, maar op vragen wat nors en nonchalant. Kan beter. Bedienend personeel wist zich niet goed raad met zichzelf. Voor het eten en uitzicht zeker een aanrader!
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
De spare ribs waren wel lekker maar ik miste wel een saus die bij de meeste andere restaurants er wel zijn, dat vond ik wel jammer en de spare-ribs waren een beetje hard. De bediening was aardig en snel maar het eten duurde wel lang en toen het eten er was waren ze niet zo warm meer. De sfeer was wel leuk en gezellig ze hadden alles in een zee stijl neergezet en met een mooi uitzicht op zee.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Zodra het strandweer is gaan we naar Callantsoog en gedurende de dag gaan we regelmatig bij dit paviljoen zitten, eerst voor koffie en later voor een wijntje en vaak ook diner. De sfeer is gemoedelijk, niet hip maar dat hoeft ook niet als je met kinderen daar zit. De prijzen liggen bijzonder laag, zeker op zo'n mooie locatie met het mooiste uitzicht wat je kan bedenken. Heerlijke verse soep op, tomaten- en uiensoep. Voor de kinderen genoeg keuze en ook voor vegetariërs . De porties zijn enorm, veel patat en salade erbij, ook lekkere visgerechten en maaltijdsalades, kortom voor ons het ideale paviljoen om met veel kinderen te gaan eten!
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Twee keer echt lekker gegeten hier met 3 personen. Prima vegetarische gerechten, doen niet onder voor "echt" vegetarisch restaurant. Leuk en vriendelijk personeel.
Mitzert .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Een typische strandtent met aardig personeel. Er werd niet moeilijk gedaan om een halfuur eerder dan ''toegestaan'' te dineren. Eten ook erg lekker!